Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

Si daca e vorba de DSG pe passat vine parca implicit si cu AUTOHOLD. Cu autohold-ul activat , cum dealtfel recomanda si manualul in oras, nu trebuie sa faci nici o manevra la semafor. Opresti si ramine oprit fara sa o scoti in N si fara sa tii piciorul pe frina pina cind calci usor acceleratia. Atentie autohold-ul nu se activeaza daca centura de la sofer nu e cuplata.
Misto. La golf nu cred ca exista. Chiar ma intrebam ce face autohold la dsg.. pt ca e cam in plus.

Dar din cate zici tu ajuta.

Functia autohold exista ca optional la golf V mi-am configurat eu un golf V dsg: PDF aici.

Sa inteleg ca nu face acelasi lucru ca la passat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai spus intr-un topic (nu-l gasesc acum), DSG are functie Hill-Hold; nu stiu/nu inteleg de ce mai comandati optionalul HH. :somnmare:

post-3949-1212856823_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

parerea mea este ca sunt foarte impresionat de cutia dsg...e misto si merita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

DSG daca esti comod si stai intr-un oras aglomerat.E un compromis bun intre sportivitate si comfort.

Altfel daca vrei sportivitate pe un drum virajat, manuala.Iti da intrutotul control asupra masini.Indiferent cat de bun e DSG-ul tot robotel va fi si nu va intui schimbarea optima tot timpul. Cat despre modul manual ce sa spun ... cati dintre voi il folosesc cu adevarat? Odata ce ai cutia asta te scufunzi in comoditate.

DSG 7 ..... varza la sportivitate, nu mai spun ca am indoieli mari in cea ce priveste fiabilitataea unei cutii automata cu ambreiaj uscat ,mai ales daca e solicitata.

my 2 cents

Modificat de cosmin86cos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e mare diferenta la o masina cu cutia automata. nu m-as intoarce de la DSG la manuala. desi sunt si oameni care....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Altfel daca vrei sportivitate pe un drum virajat, manuala.Iti da intrutotul control asupra masini.Indiferent cat de bun e DSG-ul tot robotel va fi si nu va intui schimbarea optima tot timpul. Cat despre modul manual ce sa spun ... cati dintre voi il folosesc cu adevarat? Odata ce ai cutia asta te scufunzi in comoditate. DSG 7 ..... varza la sportivitate
Iti recomand sa conduci o masina cu cutia asta pe drumuri virajate in modul Sport. Desigur, dupa ce te-ai si familiarizat cat de cat cu ea :icon_cool:
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
DSG daca esti comod si stai intr-un oras aglomerat.E un compromis bun intre sportivitate si comfort.

Altfel daca vrei sportivitate pe un drum virajat, manuala.Iti da intrutotul control asupra masini.Indiferent cat de bun e DSG-ul tot robotel va fi si nu va intui schimbarea optima tot timpul. Cat despre modul manual ce sa spun ... cati dintre voi il folosesc cu adevarat? Odata ce ai cutia asta te scufunzi in comoditate.

DSG 7 ..... varza la sportivitate, nu mai spun ca am indoieli mari in cea ce priveste fiabilitataea unei cutii automata cu ambreiaj uscat ,mai ales daca e solicitata.

my 2 cents

Pentru un sofer obisnuit fara o calificare in raliu sau dtm cu o cutie dsg poate sa faca de o mie de ori mai multe decat poate face cu o manuala :icon_cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU este deloc indicat sa imobilizezi masina in rampa/panta in ,,P" fara a trage frana de parcare pt ca atunci cand vrei sa pleci de pe loc si sa scoti levierul din P se transmit socuri destul de mari in transmisie/cutie.

Stiu ca a trecut ceva vreme de la postul asta dar simteam nevoia de clarificare: la automatele pe care le-am condus eu recent (Crysler Sebring 2008, Chevrolet Tahoe 2008) cand vrei sa treci din P in D trebuie obligatoriu sa tii piciorul pe frana ( ai si un mesaj in bord care iti spune). Deci e inutila folosirea franei de mana aici.

E adevarat ca la Toyota Camry 1996 si 2001 nu trebuie sa tii apasat dar astea deja sunt modele vechi cu 3 sau 4 trepte.

Daca suprafata e plana se poate folosi pozitia N la semafor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In rampa/panta (si nu numai) trag intotdeauna frana de mana inainte de a trece pe pozitia P. De fapt, trag frana de mana, trec cutia pe pozitia N, ridic piciorul de pe frana si las masina sa se "aseze", dupa care trec pe pozitia de parcare. In felul asta, sarcina nu este preluata de transmisie (chiar daca e vorba de pozitia P), ci de sistemul de franare. In acest fel, cand repornesc masina, trecerea din P catre D/R se face usor si nu exista riscul blocarii cutiei in pozitia D.

La semafor prefer sa raman in D si sa tin apasata frana, aceasta operatiune avand rol de debreiere. Consumul in D cu frana apasata este practic acelasi ca si in pozitia N (cel putin la DSG-ul cu 7 trepte).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu nu am folosit in viata mea N sau P la semafor. am tinut piciorul pe frana si D si nu s-a intamplat nimic niciodata. puteti mare pret pe chestia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai e IMPOSIBIL trecerera in P fara sa apesi frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi sunteti mai catolici decit Papa. Cutia asta a fost construita ca se ne usureze viata si nu sa aduca un stres in plus. Eu nu am gasit nicaieri aceste "recomandari" cind o treci din D in P.

Eu simplific lucrurile mult mai mult. Tot timpul merg pe manual sa pot controla eu cind vreau schimbul de viteze, in momentul in care opresc masina cu piciorul apasat pe frana trec schimbatorul de viteze direct din D in P, fara alte opriri intermediare. Dupa ce schimbatorul a ajuns in P cu piciorul pe frina ridic frina de mina si asta e tot.

La semafor sau in panta las cuita in viteza si tin doar piciorul pe frina. Nu e nevoie sa o treci in N si sa tragi frina de mina. Nu se strica nimic, astea sunt basme.

Cit despre mersul pe viraje in modul S, e cea mai proasta alegere posibila. Daca mergi in S nu ai nici un fel de control al treptelor de viteza, iar lucrul asta este absolut esential pe drumuri virajate. Pe manual este sfant, cum va vine mai usor, din clapete sau folosind schimbatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te rog frumos argumenteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul parcarii, pentru a reduce fortarea mecanica a cutiei, se procedeaza astfel: tinandu-se piciorul pe frana, din D se trece in N, se trage frana de mana (sau de picior la Touareg sau de buton la Audi si VW-uri mai noi :ceuameni: ) si cu piciorul pe din nou pe frana se trece in P.

Cine nu urmeaza aceasta succesiune isi da seama ca atunci cand masina e pe un plan inclinat, trecerea din P in R sau D se face cu o usoara "zmucitura" si cu o "opozitie" mecanica mai pronuntata decat de obicei.

Din nou, fiecare face cum vrea, dar lucrez cu cutii automate si recomand doar ce este cel mai bine pentru prelungirea duratei de viata a cutiei si a cuplajelor din interior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu tot respectul ptr cunoscatorii cutiei DSG, dar mi se pare mare prea "dificil" ca la fiecare semafor sa dau cutia in P.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La semafor se tine in "D". Explicatia de mai sus era pentru parcare, utila mai ales la plan inclinat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai astea sunt recomandarile, poti face ce vrei bineinteles. La manuala e recomandat sa o lasi in viteza cu frana de mana trasa. Poti la fel de bine doar sa tragi frana de mana.

Eu ziceam la semafor. La parcare e clară treaba...

Părerea mea e că la semafor dacă e scurt poate fi lăsată

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa fiu un pic mai exact. La oprirea completa a masinii, inainte de a trece pe P trag intotdeauna frana de mana. Daca sunt pe plan drept, trec apoi din D/S/R direct in P. In schimb, daca sunt pe plan inclinat, recurg la secventa cu "pauza" in N (pentru ca sarcina sa se transfere asupra sistemului de franare si nu asupra transmisiei), explicata in postul meu anterior.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@OvidiuV , referitor la postul tau de mai sus... sunt 100% de acord cu tine. Se zice despre DSG ca e cutia cel mai greu de distrus, atunci de ce trebuie sa o "bibilim" atat de mult?

Eu ma comport cu DSG la fel ca orice alta automata, sunt la semafor in D o tin din frana, incetinesc pana la stationare, trec direct in P. Am inceput din ce in ce mai mult sa merg si eu pe modulul manual. E sfant, iti ofera o placere de a conduce de neimaginat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca daca nu este "bibilita" cutia DSG (si din nou accentuez ca e vorba de PARCARE) o sa apara surprize, prima dintre ele, cu cea mai mare probabilitate, fiind defectarea volantei.

De asemenea, la semafor nu se recomanda trecerea in N (prietenii stiu de ce ;) )!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bibilita sau nu, ca sa revenim on topic... Alegerea mea este clar DSG este cea mai bine "legata" cutie automata in segmentul sau si ofera un raport extraordinar pret/performanta. Daca lucrezi undeva intr-o zona cat de cat centrala intr-un oras mare venitul si plecatul de la serviciu e un cosmar, DSG-ul fiind mult mai comoda. Ca sa nu mai vorbim de veleitatile sale sportive pe care nu multi reusesc sa le exploateze cu o manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Depinde pentru ce o iei , curse , tuning pe la motor si blana toata ziua ia manual.

Schimba foarte repede in drive abia daca simti , trage constant nota 10 Cutie f desteapta.

Un alt minus din perspectiva curselor (pierde pe plecare din cauza delay`ului care il are atunci cand dai drumul la frana / cu alte cuvinde dai drumul franei cu acceleratia calcata si se mai gandeste putin pana pleaca)Banuiesc ca nu de asta o iei.

Dar in rest nefiind eu adeptul automatelor cum spunea si cineva mai sus intr`un Bucuresti aglomerat e ideal DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!