Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

DSG in D schimba absolut instant treapta superioara iar in S schimba in maxim 2-3secunde.

Cum adica in D schimba instant iar in S schimba in 2-3 secunde??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

virgilius23
Da, dar daca fortezi si D-ul trage sportiv. Nu la fel de sportiv ca S-ul, dar...

Ce nu-mi place mie la DSG e ca nu poti trece de pe D pe S in mers.

Stiu ca e o chestie normala sa fie asa, dar...asta mi-ar fi placut maxim.

Am condus Passat B6 V6 3.2 FSI DSG 4 motion ( cam multe de scris ) si A3 2.0 TDI DSG si am schimbat in mers , chiar si la peste 100 kmh din D in S fara probleme , direct , spre inapoi . Cutia e bestiala , parerea mea e ca padelele nu sunt absolut necesare !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

orice dsg-ul merge din d in s.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma socoteala e simpla: cine vrea "a driver's car" pentru placerea condusului old style asa cum imi place si mie alege manuala. Oricat de bun ar fi DSG nu ai senzatia de libertate totala si de control deplin ( sau ma rog asa vad eu lucrurile). Imi dau seama ca nu toti sunt de acord cu mine si mi se pare ok asa...fiecare cu preferintele sale, doar ca nu trebuie sa ne certam pe asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica in D schimba instant iar in S schimba in 2-3 secunde??

Adica cutia e in D si accelerez.. cand ajung la 6500 rpm de ex nu mai apas pe pedala. Daca e in D cutia schimba imediat treapta urmatoare. In S o mai tine turata acolo ceva timp, apoi schimba.

Asta ajuta la ce zicea cineva mai sus apropo de curbe..

Oricum cutia nu e o cutie super sportiva, dupa cum am mai zis.

Pana la urma socoteala e simpla: cine vrea "a driver's car" pentru placerea condusului old style asa cum imi place si mie alege manuala. Oricat de bun ar fi DSG nu ai senzatia de libertate totala si de control deplin ( sau ma rog asa vad eu lucrurile).

Absolut corect.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica cutia e in D si accelerez.. cand ajung la 6500 rpm de ex nu mai apas pe pedala. Daca e in D cutia schimba imediat treapta urmatoare. In S o mai tine turata acolo ceva timp, apoi schimba.

Asta ajuta la ce zicea cineva mai sus apropo de curbe..

Oricum cutia nu e o cutie super sportiva, dupa cum am mai zis.

A, credeam ca zici ca are un delay de 2-3s la schimbul intre trepte, ma speriasem :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

nu stiu daca isi are rostul aici intrebarea dar nu am gasit alte topic-uri referitoare la ce vreau sa stiu si anume: dsg-ul in mod D sau S cand stai pe loc este ca si cum ai avea piciorul pe ambreiaj?ca atunci cand comut din D in N consumul scade cu vreo 0,3%...nu de alta dar vreau sa nu ma trezesc cu ambreiajele duse la 10-15000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se "duce" nici un ambreiaj :) . Consumul, este normal sa difere: in D motorul are sarcina in tipm ce in N :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As vrea sa va impartasesc impresiile mele referitoare la cutia DSG pe care o folosesc de 8 luni de zile de cind a venit masina. Pot spune ca am deja ceva experienta cu cutia. Voi enumera citeva categorii referitoare la diferite tipuri de drum:

1. Oras. Mers linistit. Mersul e foarte comod, dar nu e cu nimic diferita fata de un tiptronic normal. Cutia schimba vitezele pe la 2000 si un pic de rotatii si ajunge foarte repede in viteza a 6-a.

2. Oras. Ma grabesc destul de tare si incep sa fac slalom printre masini. Aici cutia in pozitia D incepe sa ma enerveze, deoarece se duce destul de repede intr-o treapta superioara si eu in conditiile astea nu am nevoie de asta. Varianta sa o folosesti pe S in oras nu imi place deoarece masina sta aproape tot timpul in treapta a 2-a, maxim a 3-a. Chinui motorul degeaba.

Si atunci, compromisul este schimbarea manuala. Schimbarea manuala a vitezelor este similara cu cea de pe o cutie de viteze manuala. Ai citeva avantaje sa zicem, nu mai apesi ambreiajul si retrogradeaza singura in momentul in care frinezi. Tu cumva trebuie doar sa "urci". Vitezele incepi sa inveti sa le schimbi dupa sunetul motorului. Nu ai schema fizica de la cutia manuala sa-ti dai seama in ce viteza esti si atunci trebuie sa arunci un ochi pe bord. Dar in timp dupa sunet si turometru incepi sa stii in ce treapta esti.

3. Autostrada sau drum similar drept. Mers tare sau normal, nu conteaza. Pozitia este D si atit.

4. Serpentine. Ai schimb manual si in special din padelele.

In concluzie, pot spune ca cutia merita. Cine spune ca vrea manuala doar pentru feeling greseste. Sa schimbi manual pe DSG vitezele iti ofera aceeasi satisfactie ca pe o cutie manuala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In concluzie, pot spune ca cutia merita. Cine spune ca vrea manuala doar pentru feeling greseste. Sa schimbi manual pe DSG vitezele iti ofera aceeasi satisfactie ca pe o cutie manuala.

Iar schimbatul treptelor de viteza de la padelele de pe volan este un "deliciu". Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multa lume aduce ca argument confortul DSG-ului. Care e marele confort? Ca nu mai schimbi treptele? Pentru mine asta e placere. Si atunci?

Dar despre faptul ca trebuie sa tii tot timpul piciorul pe frina atunci cind stai pe loc de ce nu ziceti? In orase mai mult stai pe loc decit mergi si tot timpul trebuie sa tii piciorul in pozitie fixa. Nu vi se pare inconfortabil?

Ahile, la manuala, cind stai pe loc o scoti pe liber. Pai si la DSG ai N - care e acelasi lucru, nu? si nu mai apesi frina cit timp stai. Dar nu mi se pare inconfortabil nici statul cu piciorul pe frina, ci mai degraba un efort prea mare de a gasi puncte negative... :)

Si apropo... propun sa adaugati un emoticon care are dsg, nu ca asta :D ... Sa nu zica lumea ca faceti antireclama la DSG... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca e vorba de DSG pe passat vine parca implicit si cu AUTOHOLD. Cu autohold-ul activat , cum dealtfel recomanda si manualul in oras, nu trebuie sa faci nici o manevra la semafor. Opresti si ramine oprit fara sa o scoti in N si fara sa tii piciorul pe frina pina cind calci usor acceleratia. Atentie autohold-ul nu se activeaza daca centura de la sofer nu e cuplata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Misto. La golf nu cred ca exista. Chiar ma intrebam ce face autohold la dsg.. pt ca e cam in plus.

Dar din cate zici tu ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tot se discuta despre comoditate in momentul in care stai la semafor, la DSG sau orice automata poti cupla in treapta P (parcare), cu motorul in functiune si ai avantajul ca masina nu se va mai misca daca esti in panta sau rampa. Pe cand la una manuala daca esti in aceasta situatie trebuie sa tii piciorul pe frana sau sa tragi frana de mana.

Deci oricum am privi tot DSG-ul este mai comod.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"la DSG sau orice automata poti cupla in treapta P (parcare), cu motorul in functiune si ai avantajul ca masina nu se va mai misca daca esti in panta sau rampa."

La faza asta am sa te contrazic putin :) ; scrie si in carte (cred) ca la oprirea in panta, pana sa "angajezi" P -ul, mai intai tragi frana de mana (asta daca vrei s-o parchezi) pentru a nu solicita excesiv sistemul de blocare (parcare). Ca urmare, nu vad de ce la semafor sa o treci in P; tot cu piciorul pe frana o sa stai si in acest caz, cel putin din motivul amintit mai sus. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am condus inca o benzinara cu DSG...dar de indata ce "repar" asta, revin cu impresii.

Am comis-o acum 2 saptamani...si inca de 2 ori !

>> Drive-test Audi A4 2.0 TFSI Quattro !

Mi-am dorit mult sa fac acest drive-test ... va intrebati de ce oare imi puteam dori asta...ei bine, am ramas cu regretul ca Skoda nu ofera o masina 4x4 cu extraordinarul motor TFSI. Daca ar fi facut-o, astazi eram deja la buy-back. Cum insa Marketing-ul a decis altceva, am vrut sa aflu ce-am pierdut: cu RS TFSI am mers si stiam masina, dar in combinatie cu integrala ramasese inca un deziderat.

Asadar, ma urc la volan si recunosc bordul de Audi din prima secunda: totul lizibil, calitate premium. Dar cum interesul meu viza masina si dinamica ei, am purces la drum. Pt ca nu sunt genul care face neaparat poezie dintr-un drive-test, voi puncta concis atuurile si pct slabe ale acestei masini scumpe, caci 40.000 euro e o suma maricica !

Puncte forte:

- directia f precisa, feed-back excelent. Mult peste RS, FR, etc

- suspensie confortabila, in ciuda anvelopelor cu talon 45

- motor excelent in reprize, ajutat de Quattro face o figura si mai frumoasa

- sound sportiv discret, insa prezent in masina si, cel mai important, incitant !

Puncte slabe:

- poate a fost ceva in neregula cu masina, desi putin probabil, era ca noua, dar intr-un viraj mediu, accelerand violent in tr a 2-a de viteza si cu ESP cuplat, spatele a fugit de pe trasa !!!!!! ESP-ul a asezat-o la loc... NU MA ASTEPTATAM LA ASA CEVA DE LA UN AUDI QUATTRO.

- am atins 170-180km/h si am franat de urgenta, moment in care masina a "dansat" de spate, in loc sa franeze si sa ramana pe aceeasi traiectorie. Procedeu repetat, acelasi rezultat. DEZAMAGITOR !

La coborare m-am uitat atent la roti: jante 17", anvelope 235/45/17 !!!! Ori masina avea o problema mecanica ori dezideratul propus de Audi cu acest 4x4 sportiv a esuat. Exact atuurile unei astfel de masini au dat gres...de neinteles pt mine.

>> Drive-test Audi A8 4.2FSI Quattro !

Oameni buni, exista si vapoare pe drumurile rutiere, va asigur.

Mai intai sa va destanui socul meu cand am observat ca absolut toate comenzile sunt electrice sau automatizate: pozitionare scaune, meniul DVD, etc. Odata gasita pozitia ideala, am purces la manevrarea vaporului in parcare...senzorii fata-spate fac jumatate de treaba. In fine, odata pus in miscare, incerc sa ma obisnuiesc cu Tiptronic-ul (am mai condus DSG pe alte masini gen Seat si Skoda, dar nu mi-a intrat in obicei sa-l folosesc, recunosc). Sentimentul in interior a fost de "pierdut intr-un palat". Nu am sa va spun decat ca dotarile nu am apucat sa le parcurg, intrucat Climatronicul dual-zone a fost singurul lucru pe care l-am butonatat intensiv. In rest, doar carma m-a mai interesat. Vaporul trage grav...daca nu ai drum liber in fata, nu accelera prea entuziast ca treci prin cei din fata. Si cum oricum aparitia acestei masini face partie, nu e cazul sa-i calci sub roti.

Concluzia: am ramas marcat. Sa nu ma intelegeti gresit, nu-mi doresc unul, dar sofatul unui cargo din asta e o experienta unica cu siguranta.

Si acum despre DSG pe benzinare potente: pe A8 cutia automata e OK (nu e DSG), dar pe A4 preferam o manuala, sa amestec eu in benzina dupa cheful meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ahile: pt stiinta ta in domeniul cutiilor automate :P(cel putin dsg) ai un buton care iti activeaza functia de auto-hold. aceasta functie iti permite sa iei piciorul de pe frana atunci cand masina s-a oprit de tot chiar daca esti in mod r,d,s.

Modificat de dany
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si care este acest buton ?! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la vw(passat) este sub butonul de esp.

ps: si nu este optional. probabil ca vine o data cu dsg-ul.

Modificat de dany
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la Octavia nu e butonul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cutia S-tronic (de fapt acelasi DSG cu dublu ambreiaj) de pe conceptul Audi Quattro Cross Coupe a mai fost adaugat un mod de functionare, in afara de Drive si Sport: Efficiency. E vorba, de fapt, de un mod economic, in care acest concept de cel putin 1,5 tone, cu motor 2.0 TDI 204 CP si tractiune Quattro (Haldex), are un consum mixt oficial de doar 5.9 l/100km! In modul Drive consumul creste cu circa 20%, iar in Sport, bineinteles, si mai mult. Desigur, in modul Efficiency masina va fi destul de puturoasa.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer sa fiu, mi se pare o prostie. Si cu cat complica mai tare aceasta cutie, cu atat isi va pierde efectul pentru care este aleasa.

Ca era D si S, inca era ok, dar acum mai apare si un E....prea mult.

La mine la Passat, D-ul mi se pare si economicos si sportiv (cand i se cere).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La faza asta am sa te contrazic putin :lol: ; scrie si in carte (cred) ca la oprirea in panta, pana sa "angajezi" P -ul, mai intai tragi frana de mana (asta daca vrei s-o parchezi) pentru a nu solicita excesiv sistemul de blocare (parcare). Ca urmare, nu vad de ce la semafor sa o treci in P; tot cu piciorul pe frana o sa stai si in acest caz, cel putin din motivul amintit mai sus. :P

Corect ce spui tu, aceasta este recomandarea producatorului. Dar ce ziceam eu mai sus este posibil in practica.(chiar daca nu recomandat de producator). Corecteaza-ma daca am inteles gresit ! :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus eu ca este imposibil? :lol: Doar...putin incorect/nerecomandat. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU este deloc indicat sa imobilizezi masina in rampa/panta in ,,P" fara a trage frana de parcare pt ca atunci cand vrei sa pleci de pe loc si sa scoti levierul din P se transmit socuri destul de mari in transmisie/cutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!