Jump to content

DSG sau manuala?


IF 86 TDR
 Share

Postare recomandată

In afara de R32 dsg se poate pune doar pe motoare turbo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai punctat bine Radu. E vorba de GTI. Nu stiu care plateste pentru GTI si nu are nimic in comun cu sportivitatea. Bineinteles ca mai sunt si exceptii de posesori de tunuri care le folosesc la 20% din capacitate mai tot timpul.

Nu stiu ce feeling ai cand vrei sa intri intr-o curba cu a 3-a aproape de rosu si sa te bazezi pe frana de motor pe prima bucata dupa care sa o accelerezi din nou cand e momentul si ... DSG-ul ti-o schimba intra 4-a exact cand ai intrat. Asemanator e si cazul in care pornesti intr-o depasire in tromba si trebuie sa te repliezi rapid si sa franezi cat mai puternic. Oricum mai e si plecarea de pe loc. Stiu se poate pune si pe manual. Fara modul manual cutia aia sincer n-ar fi meritat deloc la cineva cu caracter sportiv. Eu ma refer in principal la partea auto a cutie DSG care nu-mi place. Poate vreau sa o turez la 2500 de ture pana sa dau drumul la ambreiaj. Recunosc ca de multe ori conduc sportiv si chiar vreau sa decid treapta pe care o folosesc. Vreau sa ma joc cu ambreiajul in panta sau poate am chef sa o scot pe liber. Daca o turez in a 4-a (ma refer la DSG) si vreau sa ajung in a 2-a cat timp ii trebuie DSG-ului sa plimbe trenul mobil de la a 5-a in a 2-a? La manuala nu-i decat o mutare simpla si de efect scontat. Si cand spun ca-mi place manuala nu ma refer la cutiile de Dacii berline care aveau schimbatorul cat un par. Vorbesc de cutii manuale la aceasi categorie. Eventual si cu un short-shift. Ca doar vorbim de GTI. E o placere sa schimbi la ele.

Va spun cinstit ca nici daca mi se ofera DSG la aceeasi bani cu manuala tot nu o vreau. Poate cand ma ajung batranetile sa ma dau la DSG VII :o .

Inca o data no offence ptr detinatorii sau indragostitii de DSG, vreau sa arat doar ca mai sunt si altii care nu le agreaza. Si nu pentru ca nu le cunosc. Ci pentru ca nu le plac. Cred ca am dreptul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am condus pana acum cu DSG, insa cele 2 secunde (poate presupuse) de asteptare cred ca sunt o problema de "asteptari din partea unui sofer obisnuit cu o cutie manuala" care stie ca in momentul in care a ridicat piciorul de pe ambreiaj simte lipiciu pe scaun, nepunand la socoteala timpul scurs de la decizia de a accelera pana cand a luat piciorul de pe ambreiaj. Daca de ex. esti in a II-a, 1600 RPM si vrei acceleratie puternica trebuie sa astepti pana in 1900 PRM (in cazul meu TDI, 130 CP) sa inceapa decolarea timp pe care il pierzi (cred) si in cazul DSG-ului.

De aceea mi se pare foarte important sa ai prilejul de a conduce cateva luni o masina echipata cu DSG, pentru a te putea acomoda cu stilul diferit de condus, si apoi sa incepi o comparatie. Ca doar din specificatiile tehnice, nu cred ca iese o parere obiectiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

treaba asta (disputa e asa veche :o ) e stric de feeling...condu de amndoua...care iti place mai tare....ia-o ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iar daca mergi mai mult prin aglomeratia din Buc (unde nu cred ca apuci sa "intri intr-o curba cu a 3-a aproape de rosu si sa te bazezi pe frana de motor pe prima bucata dupa care sa o accelerezi din nou cand e momentul" sau sa "pornesti intr-o depasire in tromba si trebuie sa te repliezi rapid si sa franezi cat mai puternic") nici macar viteza de scimb si caracterul sport al DSG-ului nu mai conteaza asa de mult. conteaza sa nu pedalezi 2 ore/zi (desi cred ca si asta constituie o placere pentru unii). oricum toate argumentatiile (si pro si contra) sunt pur SUBIECTIVE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corect tazzz. La asta vroiam si eu sa ajung.

Sincer eu nu as fi intrebat pe forum: DSG sau manuala decat dupa ce am facut un drive -test cu amandoua, am fost placut impresionat de una din ele (sa zicem DSG) dupa care intreb in sensul "daca merita". Adica nu sunt probleme tehnice la DSG sau intretinere exorbitanta, etc, care m-ar pune in situatia sa aleg manuala.

Un exemplu simplu: Fa un drive-test cu un GTI si cu un Confortline. Normal ca-ti place GTI-ul. Dar e foarte posibil sa alegi "comfortul" cand iti dai seama ca pe langa ca e scump mai la achizitionare, si intretinerea, si consumul, si taxele sunt peste asteptarile tale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AndyG Eu zic ca ti-ai format o impresie gresita despre DSG. Cel mai corect ar fi sa te plimbe cineva cu un DSG, iar tu in dreapta, sa vezi cum merge, cum se lucreaza cu ea si abia dupa sa o testezi si tu. Alta problema cu masina de drive test ar fi ca, acesta cutie fiind adaptiva si-a facut niste harti de schimb total aiurea deoarece a invatat stilurile de condus a multor persoane si totodata a niciunuia.

Legat la frana de motor in curba nu cred ca am testat vreodata asa ceva, cu atat mai putin condusul sportiv nu are legatura cu frana de motor. Din propria experienta iti spun ca daca mergi ceva timp cu DSG-ul o sa-l poti sa-l stapanesti in asa fel incat sa-l determini sa schimbe in sus sau in jos exact cand doresti tu.

Legat de liniute, DSG-ul schimba mult mai repede decat manuala in sus, deci orice DSG face o manuala la un sprint (referinte Golf GTI pe YouTube).

Legat de retrogradare din 4 in 2, tinand cont ca are ambreiaj dublu, deci 2 axe cu pinioane cu 2 selectoare, schimbul se va face destul de repede.

In final, nu incerc sa te conving ca DSG-ul e mai bun decat manuala, numai ca mi se pare ca ti-ai facut niste pareri putin alterate din cauza unei experiente nefericite cu un DSG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mapele alea adaptive nu prea cred ca ma "prind". Conduc si la limita de 58/59 prin oras. Am fost la "dezintoxicare" pentru 3 luni din cauza vitezei. De ... sarisem cu mult peste dublu de 50km/h. Dar nu m-am vindecat complet. Adica oscilez. Sa mai spun ca masina e condusa frecvent si de sotie. Si ea merge "repejor" dar nu ca mine. Ma gandesc mapele alea cat de inteligente sunt!

Cred ca sunt offtopic,... dar nu in totalitate. Oare cum se adapteaza mapele alea cand doi soferi cu stiluri de condus diferite impart masina?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG e cool...si are o oarecare protectie anti....sa zicem prost...adica nu prea ai cum sa o rupi...e construita sa te schimbe cand trebuie, in functie de dorintele pe care le ai (dorinte pe care le citeste in functie de pedala si viteza cu care este actionata.. ;) )...acuma..ca intretinere nu e mare rahat....la 60k km schimbi uleiul si filtrul....nu e mult....dar trebuie sa te obisnuiesti cu ea ca sa iti placa.....e foarte fun daca stii sa o utilizezi....dar uite, eu personal nu am sa dau manuala pe dsg (poate doar daca ma mut in Bucuresti ;) ).....e o decizie pe care trebuie sa o iei singur....cutia si-a demonstrat deja rezistenta si performantele...restul e feeling...PUNCT ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@AndyG, nu prea inteleg eu tehnicile tale de pilotaj, ca sa te lamuresc, cand ai un circuit si o Octavia 2 cu 2.0TDi si cutie manuala ma cauti si facem o comparatie directa, atunci ai sa vezi tu ce e cu DSG ;)

Vad pe aici ceva de 2 secunde... fals, dureaza mult mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Inca o discutie care nu prea duce nicaieri... Toata problema e 100% subiectiva

D-rive, mi-ar placea la nebunie sa am DSG-ul dimineata cand plec la serviciu pe Iuliu Maniu... sa stau relaxat, sa nu mestec pana nu mai pot in benzina... Stiu, stiu, 8 ms, launch control, samd...

Dar in acelasi timp, unde ar mai fi placerea sa calc acceleratia si frana cu un singur picior cand schimb vitezele pe Paraul Rece sa simt ceva adrenalina? Nu zic ca nu poti conduce supersportiv cu DSG... dar... nush

Concluzia e una: cine are, il foloseste si e super multumit, cine n-are poate il regreta sau poate nu... Depinde cum e invatat

Eu unul nu regret

Parerea mea...:(

Modificat de dudu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am mai zis si in trecut sunt de acord cu Radu.C .Mie imi place sa am control depin asupra masinii pe care o conduc,nu un calculator sa decida sa schimbe treapta cand eu poate vreuau sa storc ultima picatura de putere din zona rosie. Oricum eu nu sunt de acord cu cei care isi iau DSG doar pt ca scoate suta mai bine, dupa aia se duc la curse si sunt mari soferi ...vrum vrum cu covrigu in mana si de fapt masina face toata treaba. In ala ordine de idei la o a doua masina...numai pt oras poate as opta pt DSG.Acum si clapetele alea... mie nu mi se par comode, nu e acelasi lucru ca si cum ai schimba din batz...e mai mult ceva arcade ca la jocuri pe calculator. O sa ziceti ca domle la Formula 1 asa se schimba...bun dar sa va uitati la americani la Indy - tocmai ei americanii care merg numai cu cutii automate - sa vedeti ce mesteca baietii in schimbator de fac vanatai la mana.

Daca mai inventeaza astia vreun sistem de idrectie asistata pe calculator - cu pozitionare prin GPS sau mai stiu eu ce, deja nici nu mai e nevoie sa conduci...poti sa citesti ziarul la volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

voi nu cititi atent ce zic eu cu DSG vs manuala, am masina cu DSG si sunt 100% multumit, imi cumpar alta si o iau cu manuala... nu va da de gandit? :( e drept ca asta care trebuie sa vina are peste 200 de cai ;) , iar Octavia are 140, masina de zi cu zi, de drum lung, de aglomeratii, etc, nu pentru FUN ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vrut doar sa-i avertizez pe unii, care sint interesati de subiect pentru ca vor sa-si ia masina, ca in ciuda faptului ca DSG-ul e laudata de toata lumea, s-ar putea ca ei personal sa fie dezamagiti de cutie. Cum am fost si eu dupa drive test. Nu va luati doar dupa ce cititi prin reviste sau pe forumuri adesea. Cel mai mult conteaza o experienta personala cu cutia. Asta e tot. Nimic altceva. Nu am vrut sa atac pe nimeni pentru ca eu inteleg ca fiecare om are gusturile si preferintele lui si le respect.

Una din problema e ca tot timpul e scos in fata faptul ca DSG schimba IN SUS foarte rapid. Ce face IN JOS insa e mai trist: sa luam un exemplu concret: drum extraurban cu o singura banda, se merge in coloana, vrem sa depasim dar nu prea sint "ferestre" pe contrasens.

La o manuala: vezi ca dupa masina x se face o fereastra ingusta. Retrogadezi din timp o treapta. Masina x trece prin dreptul tau din sens invers. Tu deja esti in treapta cea mai rapida. La talpa masina explodeaza instant.

La DSG in Drive: vezi ca o sa se faca o fereastra. Nu poti retrograda. Esti intr-a 5-a probabil la cam 2000 de ture ca asa vrea cutia si asa face. Cutia nu stie ca tu vrei sa depasesti imediat dupa masina x. Trece masina x. In momentul asta tu esti intr-o situatie penibila: treapta a 5-a la 2000 de ture, tipic pentru DSG. Talpa...strofocare, scremere si plecare...Deja ai pierdut 2 secunde (sau poate doar 1,5 s) ca sa ajungi intr-a 3-ia pentru kick-down. Unu, ca poate fereastra ta se f...te in timpul asta. Doi, senzatia e naspa.

Daca esti in Sport probabil situatia e un pic mai buna pentru ca nu vei retrograda decit o treapta in loc de doua in Drive. Insa cine naiba tine cutia pe Sport in mersul in coloana?

In modul manual...pentru ce ai dat banii pe o automata? Ca sa schimbi manual? Oricum nu e la fel.

N-o mai lungesc. In depasiri cred ca o manuala e mai rapida si infinit mai flexibila decit mapele adaptative pentru ca e o manuala e comandata de cea mai adaptativa mapa posibila: creierul uman.

Iar pentru cei care cred ca DSG e mama tuturor cutiilor: Incercati-o intii! S-ar putea sa nu va placa asa tare, s-ar putea sa va placa. Insa ar fi pacat sa o platiti si DUPA aia sa descoperiti ca la kick-down are o intirziere deranjanta, ca trebuie sa tineti tot timpul piciorul apasat pe frina la stopuri si poate vreti sa ii schimbati pozitia si nu puteti, etc.

Si da, d-rive spune o chestie interesanta: pentru o masina de lucru DSG e mai potrivita pentru unii, pentru o masina de fun...manuala all the way! Ce vreti sa mai adaug eu?! Asta zice totul. Si cum Vw nu e marca preferata a pensionarilor...trageti voi concluzia!

Modificat de Ahile
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ahile - ti-au mai spus-o si alti colegi dar, repet... Tot ce poti spune tu, este doar o parere/impresie dupa un drive test. Atat!! De la o PARERE pana la a DEFINI/CARACTERIZA o cutie automata, caci asta faci, este cale lunga care, ar necesita o (oarecare)experienta/rutina in codusul ei. Gresesti chiar si la exemplul cu depasirea. Afirmi faptul ca multi nu cunosc mai nimic despre DSG (automata), in schim TU o caracterizezi dupa un DRIVE TEST.Pe bune, poti sa te rezumi la afirmatia: SUNT FAN MANUALA si totul este OK; in rest, GRESESTI si o faci si antunci cand spui: In modul manual...pentru ce ai dat banii pe o automata? Ca sa schimbi manual? Oricum nu e la fel.. Mai simplu spus, ai dat banii pentru 2 in 1 :).

Am condus, in ordine (din `83 pana in prezent): manuala,din `90 - 14ani automate + manuale, in prezent manuala si regret automata de orice fel. Recunosc, nu fac RACING dar, departe de mine mersul "babesc". Ca o paranteza, inainte de exmen (pt. permis), instructorul ma ruga/insista sa fiu atent si sa stau cu ochii pe kilometraj daca vreau sa iau carnetul :D.

PS: Legat de timpul necesar unei depasiri; chiar si aici, pe forum, a existat o initiativa pentru o campanie gen VIATA ESTE MAI IMPORTANTA. Daca pentru tine 1s este determinanta intr-o depasire, fara suparare, cred ca ar trebui sa te gandesti mai bine/mult la stilul de condus LA LIMITA. Un limp, un rateu, orice problema pe care ti-o poate crea masina si in acea secunda...se sfarseste totul. :D

:D safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca mergi 70%-80% prin oras si mergi macar 20km pe an, incepi sa te saturi de metescat si de calcat ambreiajul in coloana. Cel putin in alegerea noastra asupra DSGului a contat cel mai mult comfortul, reprizele mai bune 0-100 evident ca necontand in realitate. Adevarul e ca la fel cum te obisnuesti cu motorul ca sa ti-l cum trebuie in frana de motor ca sa poti accelera usor, la fel te adaptezi si cu DSGul... cand stiu ca urmeaza sa ma enervez, trec in S, face retrogradare si pot pleca usor, dar chiar si in S la viteze mai mari daca ii dai kick-down face retrogradare. Pana la urma GTI+DSG mi se pare o masina de fun si intr-un fel asta ne doream.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci eu daca vreau sa devin "nervos" si sunt cu Skoda, trec maneta schmbatorului de viteze in S si bag talpa :D

@Ahile, este frumos cum iti expui punctul de vedere dar gresesti oarecum undeva, am sa ma explic :) Atunci cand esti in S cutia (mapele) sunt super bine etajate, multi zic ca aceasta cutie face ce vrea ea, fals, cand esti in S, treapta superioara, masina este tinuta in ture, cca 2500~3500 de ture, daca dai kick down e firesc ca ea sa cada inca o treapa in jos si se pierde timp, daca nu vrei sa pierzi timp este suficient sa apesi pedala doar trei sferturi si ai sa vezi ca nu mai retrogradeaza si trage ca un nebun motorul, timpul obtinut fiind foarte bun.

Unii dintre voi care ati condus foarte putin masini echipate cu aceasta cutie, DSG, au impresia ca asta e masina pentru "prosti", va inselati amarnic, aceasta cutie cu toate automatismele, mapele si tot ce vreti voi, fiind o cutie relativ noua, sunt putini cei care stiu sa o foloseasca corezpunzator, sa o exploateze corespunzator. Este fun de condus cu ea mai mult decat va puteti imagina, dar sunt anumite deprinderi care le dobanditi numai conducand cu ea mii si mii de kilometri, va asigur ca sunt putini cei care poseda masini cu aceasta cutie care stiu sa stoarca tot din ea, pur si simplu unii zic ca au "automata" si pe ei nu ii mai doare capul de nimic, inexact, sunt lucruri interesante de facut cu aceasta cutie :D

Stiti cum e aici? Ca la o masina de curse, masinile de curse sunt foarte rapide dar diferite intre ele, doi piloti scot timp diferit cu aceeasi masina, de ce? simplu, unul din ei stie sa stoarca tot ce se poate din masina ca sa obtina performanta, asa si aici cu cutia DSG.

Tot ce zic eu aici nu are legatura cu demarajul de la 0~100km/h unde doar apesi acceleratia si tii volanul ci cu exploatarea masinii pe viraje, pante, coborari, situatii in care aderenta este scazuta etc. Asa si la plecarea de pe loc, 2.0TDi are un cuplu mare care pe o singura punte motoare e normal sa rupa foarte tare aderenta si atunci ASR-ul taie gazul la motor, e mai simplu sa stii cat de mult sa accelerezi in asa fel incat sa fii la limita ruperii aderentei si ASR-ul sa nu taie gazul, asa obtii timpi cat mai scurti si performanta.

Ca o concluzie, respect parerea si opinia fiecaruia dar nu pot sa nu zic ca unii au mers prea putin ca sa isi faca o parere completa despre aceasta cutie, cum am mai zis, mie imi place enorm dar in acelasi timp imi place si manuala, ma refer la cutiile manuale care se misca exemplar si ai o placere mare in a manevra schimbatorul, tine si de etajarea cutiei, cat de bine este ea adaptata pentru masina, etc. De aceea trebuie sa judecam fiecare cutie de viteze in functie de motor, masina si ce vrem de la ele, de aceea eu ii inteleg si pe cei care vor 100% manuala ;) Dar in acelasi timp va zic ca pe Octi2 2.0TDi cea mai nimerita transmisie este DSG si nu manuala, pe cand pentru Octi RS TDi cu 170 de cai as recomanda manuala, ca sa nu mai zic de benzinare :D Parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar DSG se potriveste mai bine cu un diesel. Avind o plaja de turatie mult mai ingusta, un diesel face doar salturi de purice din treapta in treapta. Si atunci e mult mai bine pentru unii sa faca o automata treaba asta. Pe cind la o benzinare cum e GTI sau GT TSI cu plaje de turatie enorme eu zic ca e mai fun o cutie manuala. Afara nu e nevoie sa schimbi atit de des oricum si motoarele astea sint foarte elastice. Poti sa o lasi intr-a 5-a sau a 6-a si sa uiti de ea. Iar in oras poti face absolut orice cu a 2-a care sare de 100 km/h la ambele modele.

Mi se spune ca e nevoie de mii de km ca sa "patrund" tainele cutiei DSG. Si ca te obisnuiesti cu ea. Probabil, dar nu de asta dai bani in plus.

Inevitabil la un drive test nu poti sa mergi prea mult. Insa iti poti face o impresie. Si curiozitatea care m-a facut sa cer un test cu DSG mi-a fost rasplatitia. Stiu clar ca nu vreau asa ceva. Nici gratis. Si cu asta problema e inchisa pentru mine. Nu mai am curiozitati si stiu clar ce vreau: manuala. Sint mare lucru drive-testele astea. Mare lucru!

Uite de exemplu acum ma strofoc pe la toti dealerii sa fac drive-test cu Sporline TSI 140 cai si/sau GT TSI 170 cai. Pentru ca ezit intre astea doua si GTI. E imposibil sa gasesti un TSI pentru a-ti forma o impresie. Nimeni nu are asa ceva. Si atunci eu cum pot sa aleg...? E frustrant. Am mers cu GTI-ul si m-a dat pe spate, e adevarat. E crima de masina! Insa as vrea sa vad si TSI-urile pentru ca sint interesante. Nu se poate. Anyway, daca auziti ceva sau daca cineva vrea sa-mi faca o mica demonstratie...as aprecia.

Scuzati de offtopic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ahile nu esti open-minded :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se tot discuta aici despre caracterul sportiv al unei cutii manuale vs. automata. Cum definiti insa aceasta notiune? E vorba despre performante? Sau despre senzatie? Ca sa discutam la obiect, am sa exemplific cu datele oferite de producator la modele Golf pur sportive, si anume GTI si R32.

Golf GTI (M6 vs. DSG)

Acceleratie 0-80 km/h: 5.2 sec. / 5.0 sec.

Acceleratie 0-100 km/h: 7.2 sec. / 6.9 sec.

Consum mixt la 100 km: 11.0 l / 10.7 l

Golf R32 (M6 vs. DSG)

Acceleratie 0-80 km/h: 4.3 sec. / 4.3 sec.

Acceleratie 0-100 km/h: 6.5 sec. / 6.2 sec.

Consum mixt la 100 km: 14.9 l / 13.1 l

Ce concluzie trag de aici, raportat doar la aceste doua modele? In cazul DSG, consumul este mai mic, iar acceleratia mai buna. As spune chiar mult mai buna, in cazul in care automobilele sunt conduse de neprofesionisti. In plus, DSG se poate conduce si manual, fie prin intermediul schimbatorului, fie a padelelor de pe volan.

Despre confort, nici nu incape discutie. De altminteri, cand vorbim despre o cutie automata, gen DSG, vorbim despre viitor. In 10 sau 20 de ani vom sta si ne vom intreba cum naiba eram in stare sa conducem o masina cu cutie manuala. Si cat de neplacut era, din punctul de vedere al confortului.

Desigur, nu exista doar avantaje. Exista si dezavantajul costului, atat ca achizitie cat si ca intretinere. Iar acesta mi se pare singurul argument serios impotriva unei cutii de genul DSG (a se citi performanta si economica in raport cu alte cutii automate).

Recunosc, poate sunt subiectiv. Intrucat viitoarea mea achizitie va fi obligatoriu echipata cu DSG. M-am saturat sa tot "mestec" cu schimbatorul cutiei manuale intr-un Bucuresti din ce in ce mai aglomerat :)

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Michael, o luam de la capat :)

Daca vei citi atent posturile anterioare vei vedea ca nu se pune sub semnul intrebarii nici economicitatea DSG-ului,nici confortul si nici performantele sale, ci doar senzatia de CONTROL pe care unii i-o imputa, altii i-o acorda/justifica, mai mult sau mai putin subiectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Michael are perfecta dreptate.

... o s-o ia de la capat (eventual) doar cei "closed minded", pentru ceilalti situatia e cat se poate de clara si era si inainte de a se afirma niste dubii pe acest topic ...

Cineva a pus sub semnul intrebarii caracterul sportiv si implicit performantele DSG.

Pentru cine se documenteaza si compara cifre, caracterul sportiv era evident de peste 2 ani de cand a aparut cutia, iar despre senzatia de control pe care o ai trecand pe comenzi manuale din padele, intrebati-i pe constructorii si pe pilotii din Formula 1 daca ar mai reveni la cutii clasice ...

Restul discutiilor privind utilitatea si controlul sunt ... discutii care te fac sa te gandesti fie la un conservatorism desuet care frizeaza uneori ridicolul, fie, eventual, la fabula cu strugurii acri ...

Topicul de fata are sens mai curand sub aspectul impartasirii experientei de catre cei care au DSG precum si in ceea ce priveste aspectele de fiabilitate si de intretinere, pentru ca am dubii ca in RO s-au format deja specialisti pe mana carora sa-ti lasi DSG-ul linistit ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ref la intretinere, eu la dsg-u meu nu am facut nimic in cei 35.000 km, masina are acum 3 ani deci daca o sa-i schimb uleiul nu cred ca mor o data la 3-4 ani. nu vad de ce s-ar buli ca sa am nevoie de specialistii ro, pe de alta parte reparatia e simpla daca se buleste mecanic si la fek de simpla daca se buleste electronica ... se inlocuiesc subansambluri, componente electronice (la nivel de bloc) sau se resofteaza. ce dracu reparam noi B737 & A320 da un dsg.... cu costul reparatiei .. asta e alta problema dar ... cine nu si-o permite sa nu-si ia! nu vreau sa mai scriu inca o data despre cei care-si schimba pivotu la pasatu TDI 4motion in fata blocului sau cumpara cauciucuri SH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt satul de asemenea comparatii! Am trecut de la Audi A4 18T 163cp cu cutie multitronic, la unul un 2.0TDI(2006) cu cutie manuala... regret enorm!!! am avut un discount baban ca altfel nu o luam, fiind masina de prezentare. Urmatoarea masina va fi Q5 cu DSG, clar! In 10 ani am condus atat automate cat si manuale. Intradevar vechile cutii erau mai putin performante dar aveai confort. Am condus un GTI cu DSG si cu padele...am ramas masca! Sa nu mai vorbim de performanta si de cat de repede raspund noile cutii automate. Parerea mea, cutia manuala ar trebui trasa pe linie moarta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razdan:daca ai avea rabdare sa citesti ATENT ce am scris eu poate ai intelege de unde expresia "o luam de la capat"

Michael a exprimat niste lucruri care erau deja exprimate inaintea lui in cateva posturi anterioare, de asta o luam de la capat, nicidecum in sensul ca ma apuc sa defaimez DSG-ul si sa ridic in slavi cutia manuala.

Deci...putina atentie inainte sa facem afirmatii cu pretentie de verdict!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!