Jump to content

Placute frana


dany
 Share

Postare recomandată

octavia 4ever

Si sunt "naspe" ? sper sa fie ca si cele vechi . Daca da , o sa fiu multumit de ele :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu ma insel se echipeaza din fabrica placute TRW

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TRW scrie cu vopsea pe unele din ele si stantat in metalul placutei scrie Ferodo, Pagid sau Galfer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am schimbat si eu astazi placutele la masina din semnatura care de curand a facut 63k si mi-am luat TRW la recomandarea unui mecanic care lucreaza la Brady si care in timpul liber mai face cate o lucrare la el la garaj. Vreau sa spun ca tipul se pricepe foarte bine si imi place cum lucreaza. In plus mi se pare ca e ok si la pret. Am dat 50 ron pt schimbul de placute pe fata. Placutele le-am luat de pe www.pieseautodnz.ro si au fost 140 ron.

Deci, asa cum mi-a spus si el marca TRW este peste celelalte. Acum sa vad daca tin cat cele originale, care au fost tot TRW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca o parere personala, numai probleme am intalnit cu TRW-urile. Foarte tari, scartaie si farama discurile in draci. E drept insa ca erau aftermarket si NU originale. Singurele marci pe care le apreciez in lucrul in service sunt Pagid si Ferodo. Cum Pagid nu prea se gasesc atunci Ferodo Premier ramane prima optiune, eventual Textar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Perfect de acord cu BliTZ, eu am pus TRW-uri pe spate si dupa cca 7-8 luni le-am dat jos si am pus Pagid-uri.Franarea s-a imbunatatit mult, plus ca am scapat de fenomenul de incalzire excesiva a discurilor care dupa parerea mea era datorat materialului mai putin calitativ al placutelor care nu reuseau sa decelereze discurile suficient de mult, exista frecare dar franare nu prea...

Eu am gasit asta toamna Pagid-uri la colegul volksman.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, totusi repet: este foarte probabil ca cele TRW care vin in cutie de piese originale VW sa fie ceva calitate mai buna. Nu stiu pentru ca n-am vazut/montat/folosit. Dar TRW aftermarket (si Bosch, acelasi rahat (sa ma scuzati dar nu am gasit alt cuvant mai potrivit), sunt patit cu sabotii mei spate ... aceeasi poveste ca la radioman, i-am aruncat dupa 2-3k km de folosinta si-am jurat ca asa mizerie nu mai pun pe masina mea).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu si eu, la vechea mea masina, pe care momentan tata il foloseste , un seat Toledo din 1995 am avut si eu probleme cu TRW. Erau tari si a trebuit sa schimb discurile dupa 9000 de km ca s-au ovalizat pe langa placutele de frana TRW. Dupa acestea m-am dus la mecanicii mei si i-am zis sa imi recomanda cele mai bune frane, pe care le mai pot si plati bineinteles(atat discuri cat si placute) si mi-au recomandat ATE. Intr-adevar sunt un pic mai scumpe insa sunt pe masina de 4-5 ani(nu mai stiu precis) si nu au nici o problema si prind foarte foarte bine!!! Eu recomand si ATE!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...pare mai mult a ''parlament'' la ce s-a ajuns acum legat de placutele de frana TRW sau nu TRW sau alte placute CU'L.

Am impresia sau poate ma insel, dar multi dintre voi cumparati TRW doar pe cutie!!! Pai daca eu si mai aduc inca minim 5 membrii ai acestui forum, pe care-i cunosc eu, folosim TRW, si nu am avut nici o problema cu placutele sau cu discurile!!! Personal folosesc TRW de cand am masina! Am acum ~217k km si am schimbat de 4 ori placutele fata si de 5 ori spate(cu toate ca NU este o regula ca alea de pe spate se termina/consuma mai repede) si o singura data discurile, si alea nu pt ca erau tocite, ci din cauza unui incident intr-un service! Deci, parerile sunt impartite, dar cel mai corect ar fi daca am discuta despre TRW originale nu AM cu 50-100ron setu sau mai stiu eu cat!

Scartaitul si alte sound'uri la placute, discuri, se pot ''remedia'' usor cu un spray de curatat discurile! Nu am patit niciodata sa-mi scartie nimic la ele, dar am prieteni la care nu le-a scartait nimic si dupa 2-3 multe zile in care masina nu a fost miscata/umblata, au suierat putin la primele franari! Dar nu mai mult!!! :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa va spun o poveste interesanta apropo de trw.Eram fan trw..ultimul schimb pe masina le-am facut cu trw acum 2 ani.Au cam inceput sa scartie...Acum 7 luni la ELIT a fost un concurs prin care la o anumita suma de achizitie erai bagat la tombola cu marele premiu o excursie in spania la firma ROAD HOUSE.Elitul e partener road house pe romania.Bineanteles ca in excursie a plecat unul din sefii de la elit :lol: Cand a venit mi-a aratat poze de pe linia de productie si spre surprinderea mea am vazut ambalaje de placute de frana TRW,BOSCH,OM.In consetinta de remarcat ce se fac si prin spania laolalta cu alte marci rh,bosch,om.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...pare mai mult a ''parlament'' la ce s-a ajuns acum legat de placutele de frana TRW

Am impresia sau poate ma insel, dar multi dintre voi cumparati TRW doar pe cutie!!!

Deci, parerile sunt impartite, dar cel mai corect ar fi daca am discuta despre TRW originale nu AM cu 50-100ron setu sau mai stiu eu cat!

@DanuAL :Trebuie sa accepti ideea ca forumul este in general un "parlament" si fiecare isi descrie experienta personala desigur inclinata catre subiectivism,nimeni nu este in posesia adevarului absolut.

E logic si firesc ca parerile sa fie impartite, n-ar fi rau sa dam crezare celor care chiar au avut TRW pe masina din fabrica(putem sa le banuim si pe alea in virtutea unor banuieli izolate), sau celor care chiar stiu ce inseamna o piesa originala, cu cod de bare verificat pe site-ul firmei sau cumparate chiar din DE de la dealer.Sumele alea derizorii de 50-100 de lei pot da de banuit oricui, ma repet nu trebuie sa ne situam intr-o anumita extrema si sa nu mai iesim de acolo, mai ales ca fiecare e liber sa decida ce , cat si cum sa puna pe masina personala ! Eu unul spun pas acestei marci...

Modificat de radioman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...pare mai mult a ''parlament'' la ce s-a ajuns acum legat de placutele de frana TRW sau nu TRW sau alte placute CU'L.

Departe de mine de a recomanda placute "CU'L". Ca daca era vorba de-asa ceva m-apucam sa insir o gramada de modele Pagid de curse, cu diferite duritati si cu diferite proprietati de franare la rece, la cald etc etc.

E vorba de experientele mele personale si de o oarecare experienta de service auto in care m-am lovit de diverse "maruntisuri" de-astea. Am gasit de cuviinta ca este bine sa le impartasesc si aici a.i. cei care citesc pe-aici sa nu mai pateasca ce-am patit eu pentru ca treaba asta se cheama bani aruncati pe fereastra (ba chiar eu as considera-o inselatorie cu piese de schimb sau chiar teapa, pe romaneste). In fine...

Care-i pana la urma problema: nu scartaitul e marea problema ci faptul ca materialul de frictiune este foarte tare si uzeaza extrem de repede discurile. Ba nenorocirea si mai mare e ca le uzeaza neuniform: se fac niste santuri urate pe ele si la urmatorul schimb de placute stai sa te-ntrebi daca sa risti sa pui placute noi pe santurile alea sau sa schimbi si discurile.

Iar scartaitul ala e si el de mai multe feluri si poate avea mai multe cauze. Unele chiar nu se "rezolva" cu spray.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Placutele mele de pe spate scot un zgomot tare ciudat ca un harait dupa ce franez usor la semafor. Sunt originale, sunt cele cu care a venit masina din fabrica, au 50k km si par a fi la jumatate. Ce sa le fac? Dupa ce merg mai mult si cand este cald afara zgomotul se diminueaza mult, insa dupa cateva zile in care nu am circulat scot niste zgomote... :( . Exista vreo solutie inafara de cea radicala? Dupa schimbare voi pune cu siguranta Textar, dupa mine sunt cele mai bune placute de frana, mi s-au parut mai bune si decat ATE.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca un spray de curatat franele. De multe ori da rezultate peste asteptari. Pentru eficienta, se pulverizeaza de la maxim 15 cm, un sfert de spray la fiecare disc de frana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Colegul meu de serviciu si-a luat acum un an octavia noua da la avia pantelimon,placute pe fata echipata cu ferodo,pe spate nu am reusit sa vedem ce sunt.Asta e o paranteza la discutia cu ce placute se echipeaza din fabrica.Tind sa cred ca pt europa de est sunt echipate mai soft sa se mai poata ciugulii din pret :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Emilian, poate nu se intampla ceva ciudat pe-acolo si placutele NU actioneaza corect. Eu zic ca inainte de orice alta solutie (radicala sau nu) trebuie demontat etriere si vazut exact starea discurilor si a placutelor si functie de ce se constata acolo se adopta o masura de remediere. Ca poate tu te duci cu placute noi sa ti le schimbe si aia la service cand demonteaza constata ca-s discurile zob. Parerea mea.

GABI, eu sunt de alta parere: o pereche de discuri noi duc cam 2 randuri de placute moi. O pereche de discuri duc cel mult o pereche de placute tari (proaste): ori uzeaza foarte repede discul (si ajunge la grosimea minima acceptata) ori se incinge atat de tare materialul discului incat incep sa apara deformari.

Daca tragi la un calcul simplu cred ca iesi tot la banii aia in intervalul a 2 randuri de placute schimbate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz, situatia mea e undeva cam la mijloc, intre cele doua cazuri: am schimbat prima data placutele la 32.000 km, cele OEM, pentru ca la franare aveam un zgomot foarte ciudat, un huruit, care bineinteles, s-a dovedit ca nu era din cauza placutelor. Placutele mai rezistau cateva mii de km, insa am preferat sa le schimb. Am cumparat TRW pentru ca asta am gasit atunci. Pot spune ca au rezistat pana la 105.000 km, deci mai mult de 70.000 km, insa stiam de la inceput ca sunt foarte dure si ca vor manca discurile de frana.

La 105.000 km a trebuit sa schimb placutele, dar si discurile, avand in vedere ca erau tocite pana la grosimea minima. Am ales discuri si placute Ferodo, la recomandarea celui de la care am cumparat piesele, el avand aceeasi configuratie pe masina lui. Pot spune ca sunt foarte multumit de franare, s-a imbutatit vizibil, iar distanta de franare s-a micsorat putin. Spre deosebire de placutele TRW, cele Ferodo nu fac zgomot la franare, cele TRW scartaiau destul de urat, mai ales la franare brusca. Totusi, discurile vechi nu erau deformate, nu erau uzate neuniform, ci doar uzate normal.

In concluzie, nu as recomanda totusi placute TRW, sunt mult prea dure. Cele OEM, cu care a venit masina erau ATE, mult prea moi, desi franarea era ok. Probabil Ferodo sunt la mijloc, nici prea tari, nici prea moi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

BLiTZ

Ideea e ca in mers daca fanez se comporta perfect, nu scartaie, nu huruie, nu trepideaza, dar cand viteza scade pe ultimul metru de franare se aude un huruit usor. Discurile arata foarte bine, nu au santuri, uzura este uniforma, parca sunt patate cu ceva negru... nu stiu ce sa zic. O fi si din cauza ca nu merg in fiecare zi cu masina, dar cred ca si materialul placutelor este vinovat de acele pete pe disc. O sa folosesc un spray pentru a le curata.

cristian cand si cum se auzea huruitul la tine? Seamana cu ce am descris eu mai sus?

LE: Am pus o poza cu discul si una cu placuta de frana ca sa va faceti o idee. Recunoasteti cumva producatorul placutei dupa acel semn?

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acceasi chestie o patesc si eu dimineatza la placare,la primele franari la viteza mai mica se aude un huruit pe spate.Aceleasi urme pe discul de frana imi raman si mie pe spate,am trw pe masina.Nu imi pot da seama din poza ce placute ai sunt destul de neconcludente pozele. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Ma gandeam ca poate stie cineva dupa 3-ul ala ce marca sunt. Masina are 50k km si asa au venit pe masina din fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pot intampla si alte situatii neplacute, de exemplu se franeaza foarte usor cu frana de serviciu iar discurile si placutele nu prea se curata de mizerie. Atunci apar uzuri neuniforme, in special pe spatele discurilor, pe circumferintele dinspre interiorul discului. Raman portiuni "neatacate" de placuta. Atunci clar discurile vor fi compromise. Rata de aparitie a acestei situatie este mai mare la frana spate pe disc, tocmai pentru ca frana spate e ceva mai putin solicitata. Aceasta problema poate duce in continuare la diverse zgomote la franari usoare de la viteze mai mari (un huruit proportional cu viteza). Marog, nu cred ca e totusi asta problema la Emilian (sau Catalin, nu stiu care e prenumele, imi cer scuze daca nu l-am nimerit).

Necazul mare aici e ca nu se poate constata usor situatia, cam trebuie demontate si discurile pentru evaluare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Placutele mele de pe spate scot un zgomot tare ciudat ca un harait dupa ce franez usor la semafor. Sunt originale, sunt cele cu care a venit masina din fabrica, au 50k km si par a fi la jumatate.

BLiTZ

Discurile arata foarte bine, nu au santuri, uzura este uniforma, parca sunt patate cu ceva negru... nu stiu ce sa zic. O sa folosesc un spray pentru a le curata.

@Catalin Emilian : Desi e greu,daca nu aproape imposibil sa dai un verdict dupa cateva mici descrieri pe forum ,eu cred totusi ca placutele tale pe spate si-au luat bilet doar dus...N-ar fi rau sa desfaci roata si sa vezi/masori exact ce grosime mai au placutele.Inca un amanunt:datorita faptului ca pe spate nu au senzor de uzura, materialul pe ultimii mm de grosime naste o rezonanta urata in frictiune cu discul ca avertizare(cine lucreaza cu asa ceva stie despre ce vb), inca un semn ca sunt aproape la pensie.As vrea sa ma insel...

Discurile pe care ni le-ai prezentat in poze nu cred ca vei reusi sa le aduci aproape de stare initiala sau de una acceptabila cu un spray de curatare.Diferenta intre nou si uzat cand vorbim de un disc de frana este de doar 2-3 mm,cauta un subler si masoara-le!

Frane spate O2.pdf

Modificat de radioman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Discurile nu au buza mare pe lateral, abia se simte la mana, stiu cum se prezinta discurile uzate, iar placutele sunt la jumatatea vietii, mai au multa carne. Frana este eficienta, pedala prinde sus si bine. Daca merg vreo 30-40 km huruitul scade mult in intensitate. Mai ciudat e ca si un prieten de-al meu la Jetta are aceeasi problema, nici el nu merge cu masina zilnic. Am senzor la placute, mi se aprinde in bord cand pun contactul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Revin cu niste rezultate la indemnul unui prieten care este inginer auto. Mi-a sugerat sa merg cu viteza si sa pun un set de frane puternice si repetate. Ce sa vezi? Ca prin minune a disparut huruitul, s-a curatat discul, parca si franele tin mai bine. Explicatia pe care mi-a dat-o este ca eu merg mai rar cu masina si preponderent in oras, iar discurile nu apuca sa isi faca luciu.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam asa e, placutele nu fac contact foarte bine cu discurile din cauza acelor depuneri pe disc.

Dimineata, la primele frane, e normal sa huruie, mai ales daca e umiditate mare, discurile ruginesc imediat. Mi se intampla si mie de fiecare data, mai ales cand a plouat/nins.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!