Jump to content

Placute frana


dany
 Share

Postare recomandată

tu zici ca mergi sportiv cu masina ??? eu am schimbat placutele la 25000km , in traficul din bucuresti , de 2 ori .. si nici eu nu sint prea cuminte la volan .. as fi vrut eu sa le schimb la 40000 km ca tine .. 

 

 

Acum o luna mi-am schimbat placutele fata cu ATE cumparate la 180 lei setul, Made in Czech Republic. Cele originale erau Ferodo made for ATE(asa scria pe ele). Pe cuvantul meu de onoare nu este absolut nici o diferenta fata de cele originale, adica franeaza la fel de bine!!! Cat o sa tina??? Va spun sincer nu prea ma intereseaza pana prind bine...180 lei nu este sfarsitul lumii.

Cele originale m-au tinut 41 000 km...(da..conduc destul de sportiv) insa cele spate originale(Bosch de fapt) sunt aproape ca si noi)

Modificat de leopardu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai atunci ai ceva probleme la sistemul de franare.  oricum ai merge, trebuiau sa se uzeze si cele spate... macar la jumate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, clar are probleme la sistemul de franare daca nu s-au uzat si alea de pe spate, cel probabil placutele fata ating permanent discul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salut,

 

Am facut revizia recent si cei de acolo mi-au spus ca placutele fata trebuie schimbate...

 

masina are 90.000, placutele fata+spate le-am schimbat la 60.000

 

Ok, ma uit si eu la placute sa vad ce si cum si spre surprinderea mea placuta fata dreapta era de 2 ori mai tocita ca cea din stanga

 

Dreapta fata undeva la 4 mm iar cea din stanga aproape 1 cm

 

Am ramas socat, masina nu pare sa traga in parti cand franez si nici nu am mers agresiv

 

Aveti idee de ce la ce putea toci asa mlt placuta fata dreapta fata de aia din stanga?

 

Si alta intrebare, pot schimba numai 1 placuta?

 

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe 21 iunie am schimbat placutele frina spate (mai aveau vreo 4 mm)Am pus TRW 89ron set 60 manopera ,am 1200km facuti sint super multumit parca ar fi oem nu scirtie,frineaza bine Cele oem au tinut 40000km cele de pe fata abea sint la jumatate TRW :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am facut revizia recent si cei de acolo mi-au spus ca placutele fata trebuie schimbate...

 

masina are 90.000, placutele fata+spate le-am schimbat la 60.000

 

Ok, ma uit si eu la placute sa vad ce si cum si spre surprinderea mea placuta fata dreapta era de 2 ori mai tocita ca cea din stanga

 

Dreapta fata undeva la 4 mm iar cea din stanga aproape 1 cm

 

Am ramas socat, masina nu pare sa traga in parti cand franez si nici nu am mers agresiv

 

Aveti idee de ce la ce putea toci asa mlt placuta fata dreapta fata de aia din stanga?

 

Si alta intrebare, pot schimba numai 1 placuta?

 

Mersi!

 

trebuie verificate culisele etrierului, sa nu ramana placutele in permanenta stranse pe disc (nu se simte la franare, nu trage intr-o parte, doar roata e putin mai calda )

 

Se poate schimba doar una... daca o ai.   La magazin le gasesti doar la set fata sau set spate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca tu ai vazut placuta din exterior uzata, gindeste-te ca si perechea ei, din interior este aproape la fel. Deci din start trebuie schimbate amindoua. De cumparat nu le cumperi decit pe toate patru, deci schimbi toata fata. Dar mai inainte, fa verificarile si curata foarte bine etrierul si culisele si scaunele placutelor din portetrier, si fa si o aerisire a frinelor, ca tare mi-e teama ca ai si ceva aer pe acolo (simptomul de roata mai calda este de regula simptom de aer in instalatie).

Daca nu ai mai facut operatia asta, du-te la un service, nu reprezentanta, dar service.

Cu frinele si directia nu trebuie sa te joci sau sa faci vre-odata rabat de la calitate.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.Am reusit de am ovalizat discurile de frana de pe fata la 97k km si o sa trebuiasca sa le schimb...eram curios daca merita diferenta intre cele mai ieftine si cele ceramice mai scumpe?

 

placute ATE

fata          163.04 lei       spate     124.26 lei
                298.95 lei                     228.78 lei

 

discuri ATE

fata         173.67 lei         spate     160.02 lei
               257.55 lei                       189.47 lei
  

Modificat de barcea_mare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de sfaturi

 

La 60.000 am zis sa nu mai merg la reprezentanta asa ca am fost la un service laudat pe aici.

 

Mi-am cumparat eu placute ATE fata spate si lichid de frana tot ATE

 

 

Pam Pam toate bune si frumoase pana cand au terminat operatiunea de schimbare a lichidului si placutelor

 

Ma punea pe mine sa apas pe frana ca sa faca aerisirea sau ceva de genu, niste idioti, am plecat de acolo cu puterea franelor la jumate

 

M-am dus la reprezentanta si am schimbat cu totul lichidul si nu stiu ce aparat au ei acolo, teoretic s-a facut bine nu ar trebui sa am bule de aer ( sogur aveam cand am plecat de la primul service)

 

Franele tineau bine, ca inainte. Si cam asta a fost, acum nu stiu ce sa zic, eu am zis ca pt franel, lichid de frana nu mai merg la service-uri ci doar la reprezentanta

 

Stii tu Luciane un service bun cu aparatura necesara pentru aceasta operatiune?

 Nu la manivela cum au facut aia de ma puneau sa apas eu pe frana tare pana ies bulele de aer:) Eventual cu aparat dala de extras lichidul si pompat altul in acelasi timp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este un simplu aparat care baga lichid cu presiune pe la rezervorul de lichid si se da drumu pe rand la fiecare roata.  acel aparat (sunt multe modele, principiul este acelasi) se gaseste la multe service-uri, nu doar la reprezentanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu mi-am schimbat singur lichidul de frana ... fara niciun aparat de speriat caii, fara oglinzi de indrumat elefantii ...

Pur si simplu am ridicat masina pe niste buturugi de lemn (cu ajutorul cricului, normal), am dat drumul la aerisitorul dreapta spate, apoi la toate celelalte , sa curga toate in acelasi timp; am avut grija sa nu ramana paharul fara lichid de frana, nu am apasat pedala deloc. Lichidul vechi l-am scurs in paharele mici de plastic, transparente, sa vad exact cand incepe sa curga lichidul nou, care este diferit la culoare fata de cel scos (este mai deschis, normal). cand a inceput sa curga curat, l-am mai lasat putin si am inchis aerisitoarele. Fara apasat de pedale, fara probleme ulterioare. 

In acelasi mod am procedat la schimbarea lichidului si la un Renault Megane 2, fara probleme ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pompa de ABS a ciclat-o ..., cine?

Am facut si eu o data cu un dispozitiv manufacturat de mine, dar m-am lasat de glume, e vorba de frane totusi. Eu la fiecare schimb de lichid cer si ciclarea pompei cu VAS-ul. Ma costa maxim 200 de lei toata distractia. O data la 2 ani, nu e paguba, zic eu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ELSA nu specifica necesitatea activarii pompei ABS la schimbul lichidului de frana. Doar la aerisire, cand a patruns aer in pompa de ABS. 

Deci nu e nici paguba, nici necesar. Oricum la schimbul normal iese si lichidul din pompa ABS. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 Andrei_221. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, iese lichidul la schimbul normal facut cu dispozitivul ala care presurizeaza sistemul. Astfel, va deschide valvele pompei de ABS si va curge si lichidul inmagazinat in aceasta.

Daca astept sa se scurga de la sine, fara presurizare, ce e in pompa nu inteleg cum va iesi.

Personal, prefer si ciclarea ca sa fiu sigur ca elimina aproape tot lichidul vechi si stau si linistit ca nu am pic de aer in instalatie.

Totusi, realizez ca ceea ce zic eu nu e absolut necesar, desi eu nu as da inapoi de la obiceiul meu. Cred ca e necesar si suficient ca schimbul de lichid sa il faci sub presiune. Restul tin de piticii fiecaruia. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

octavia 4ever

@barcea_mare , merita cele ceramice in cazul in care mergi tare cu masina in afara localitatilor . Eu am ceramice , nu lasa mizerie pe jante , dar la primele franari trebuie sa fiu mai atent (pana se incalzesc nu prind foarte bine )

Sent from my iPhone

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai merg tare si nu prea,in sensul ca n-am obiceiul sa depasesc limita in afara localitatilor.Aha,deci prin oras prind mai greu pana se incalzesc...treaba asta nu o stiam.In cazu asta cele simple ar fi mai ok pentru mine.Mersi de informatie si pentru timpul acordat.

Modificat de barcea_mare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa merg azi sa-mi schimb placutele fata si lichdul de frana la reprezentanta

 

Aveti idee ce forte de franare ar trebui sa am ca sa fie in parametri la masina din semnatura? Asta ca sa compar si eu cu testul care-l fac ei

 

A si inca o chestie, am vazut ca placutele astea sunt drepte ( la nivel) pe toata suprafata de frecare) cred ca cele de dinainte erau taiate in unghi in parti, asa ca un trapez, e vreo diferenta, or frana mai bine astea drepte pt ca au mai multa suprafata de contact?

 

Mi-am amintit ce am acum pe masina:)..FERODO QT Thermo Quiet..pentru cateva ore, apoi ATE

Modificat de TENT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara sa dati cu biciul in mine... Eu am in instalatie lichidul de frana original. Nu simt nicio ''balbaiala'' in raspunsul franelor la apasare. Este totusi necesar ascest scimb de lichid ?  Daca este imperios necesar schimbat, cat lichid trebuie la masina din semnatura? Am inteles de aici ca pot sa o fac si singur si macar sa-l pot schimba Duminica, in singura mea zi libera din saptamana.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai nevoie de 1L si se schimba macar la 3 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si daca vrei sa nu ai probleme schimba-l intr-un service in care au aparat special pentru asa ceva. E vorba de frane totusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Clar.

Multumesc, o sa il schimb rapid, mai ales ca in cca 3 saptamani urmeaza sa fac un drum de cca 2k km+ alte 2k dupa cca 3 saptamani.

 

Stima !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am vazut ca sunt multe marci de placute....daca ar fi sa le selectam pe cele mai bune, normale , fara ceramica etc, pe care le-ati clasifica in ordinea 1, 2,3.? Adica sa fie niste placute care tin sa zicem, mai bine decat cele originale sau cele originale sunt cele mai bune?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!