Jump to content

Placute frana


dany
 Share

Postare recomandată

La ce te referi cand zici ca e incredibila diferenta de performanta ... eu am schimbat recent placutele si discurile de pe fata si nu e absolut nici o diferenta la franare si totusi discurile si placutele aveau 145 000 km. In sfarsit si eu le-am schimbat degeaba, am masurat recent discurile cu un subler (prima oara le-am masurat cu rigla si mi-a dat 17-18 mm) si unul avea 20,2 mm iar celalalt 20,4 mmm iar placutele mai avea 5 mm de material deci mai mergeau clar 30-40 000 de km. La mine insa s-a aprins senzorul datorita uzurii neuniforme a discului pe fata ineterioara spre centru, daca va uitati la pozele de pe pagine precedenta o sa vedeti la ce ma refer ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Ma refer la faptul ca acum frana este mai eficienta dupa doar 20 de km rulati. Eu presupun ca materialul din placutele OEM (Ferodo in cazul meu) este mai dur, deci viata mai lunga si frane proaste, insa razuiesc discurile. Prefer sa schimb la 30.000 placutele, sa tin mai mult discurile si sa am frane foarte bune. Si placutele pe care le-am schimbat au tot cam 5 mm, daca nu mai bine. Inca odata pentru mine Textar sunt la inaltime, nu degeaba sunt producatorii OEM pentru masinile performante. Am testat cam toate marcile premium de placute pe masinile mele de-a lungul timpului. Un top personal l-as completa in ordinea asta, Textar/Pagid, ATE, Jurid, toti trei echipeaza cele mai bune marci auto.

In niciun caz un set de placute nu trebuie sa tina 145.000 daca sunt de calitate, sfideaza legile fizicii. Ale mele au tinut enorm (57.000 km) si mai tineau vreo 10-15, au fost jenant de proaste. Abia astept sa scap si de cele de pe spate, huruie la primele pedale de iti vine sa le scoti.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Durata de viata a placutelor depinde enorm de stilul de condus si pe unde mergi cu masina ... Ale mele nu au scos nici cel mai mic zgomot in tot timpul asta si frana a fost foarte buna de cand au fost noi pana acum la 145 000 km cand le-am schimbat. La testul pe stand acum vreo 2 ani cand am schimbat lichidul de farna forta de franare pe puntea fata era de 2600 N iar pe puntea spate 2000 N cu diferenta stanga-dreapta de 1% atat la puntea fata cat si la puntea spate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ce te referi cand zici ca e incredibila diferenta de performanta ... eu am schimbat recent placutele si discurile de pe fata si nu e absolut nici o diferenta la franare si totusi discurile si placutele aveau 145 000 km. In sfarsit si eu le-am schimbat degeaba, am masurat recent discurile cu un subler (prima oara le-am masurat cu rigla si mi-a dat 17-18 mm) si unul avea 20,2 mm iar celalalt 20,4 mmm iar placutele mai avea 5 mm de material deci mai mergeau clar 30-40 000 de km. La mine insa s-a aprins senzorul datorita uzurii neuniforme a discului pe fata ineterioara spre centru, daca va uitati la pozele de pe pagine precedenta o sa vedeti la ce ma refer ...

placutele se schimba cand mai au min 7mm de "material",la 5mm trebuiau deja schimbate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu mai trebuie sa fac cateva teste si sa mai vizitez cativa mecanici insa inclin sa cred tot mai mult ca ATE este cu mult peste TRW, deoarece am primele pe fata si ultimele pe spate si dupa cateva mii de km, maxim 10.000, deja spatele scartie destul de pronuntat. mentionez ca atat discurile cat si discurile sunt semnate de acelasi producator, special pentru o compatibilitate cat mai buna.plus ca discurile TRW ruginesc pe marginea butucului ceva de speriat, astea de la ATE au un material alb, care intial era si pe discuri, ca sa impiedice rugina.un alt plus.functionalitate si design.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema se poate pune in felul urmator;daca cautam o marca care sa faca exclusiv numai produse destinate sistelelor de franare avem;ATE,TEXTAR,BREMBO.(ma refer la marcile premium desigur).TRW spre exemplu are o gama variata de produse,casete directie,elemente de directie,elemente de suspensie,furtune frana.. etc.TEXTAR produce numai placute de frana,discuri frana,senzori uzura frana.ATE produce placute,senzori uzura,pompe frana,etrieri,servofrane,cilindri franare,furtune frana...TRW am reamintit mai sus..are o gama diversificata de produse.BREMBO placute frana,discuri frana,pompe frana,si mai ales sisteme de franare performante pe masini mai deosebite..incluzand aici masini de F1 si WRC.Consider ca ATE,TEXTAR,BREMBO sunt nr 1 pe piata af si pe echipare originala.Nu neg calitatea trw ,dar consider celelalte 3 branduri peste trw calitativ.Eram fan trw dar cu trecerea timpului am remarcat ca sunt marci mai bune calitativ.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Durata de viata a placutelor depinde enorm de stilul de condus si pe unde mergi cu masina ... Ale mele nu au scos nici cel mai mic zgomot in tot timpul asta si frana a fost foarte buna de cand au fost noi pana acum la 145 000 km cand le-am schimbat. La testul pe stand acum vreo 2 ani cand am schimbat lichidul de farna forta de franare pe puntea fata era de 2600 N iar pe puntea spate 2000 N cu diferenta stanga-dreapta de 1% atat la puntea fata cat si la puntea spate.

La fortele de franare se poate si mai bine, cu niste placute mai bune sigur mai puteau fi imbunatatite valorile. Indiferent de stilul de franare sau mediul de condus placutele nu trebuie sa tina atat (145.000 km), poate doar financiar te avantajeaza. Producatorii de placute produc piesele dupa cum le cere producatorul masinii, cu cat placutele sunt mai performante cu atat costul este mai ridicat si se "consuma" mai repede. Eu vreau sa schimb placutele la 30.000km si sa am frane mai bune, VW si Skoda echipate de fabrica nu sunt cel mai bun exemplu pentru eficienta la franare. Un prieten de-al meu are Jetta, masina este la fel de "impotenta" la frane si huruie la primele pedale, comportament identic cu Octavia mea. Ambele masini avand placutele din fabrica si nr de km sensibil apropiat.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In sfarsit si eu le-am schimbat degeaba, am masurat recent discurile cu un subler (prima oara le-am masurat cu rigla si mi-a dat 17-18 mm) si unul avea 20,2 mm iar celalalt 20,4 mmm iar placutele mai avea 5 mm de material deci mai mergeau clar 30-40 000 de km.

@adrian001 :Eu unul zic ca longevitatea placutelor sau discurilor la tine are un anume motiv care clar nu da generalitate,(nu cred ca as mentine doar de dragul unui nr mare de km placutele ci doar cand gradul de franare ar fi unul care m-ar satisface),plus ca o masuratoare exacta ar fi fost bine sa fie facuta cu micrometrul, cu sublerul te "fura" sigur canalul/bavura din uzura discului de la extremitati, diferenta de la nou la vechi este de doar 3 mm, deci lesne de indus in eroare..

Modificat de radioman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Radioman masuratoarea este corect facuta pentru ca sublerul de care vorbesc este mai special si poti masura obiecte chiar daca marginea este mai lata decat partea aflata spre centrul discului, imi pare rau ca nu am pus o poza, am cosiderat ca ma credeti pe cuvant. Ce am observat este ca discul pe fata exterioara este uzat ~2 mm iar pe fata interioara uzura este de 14-16 mm (se vede si in poze), nu stiu de ce s-a intamplat asta.

@Catalin Emilian daca vrei sa ai frane mai bune prima oara trebuie sa schimbi cauciucurile. Aproape orice sistem de franare stock e in stare sa blocheze rotile deci daca vrei sa micsorezi distanta de franare trebuie sa schimbi cauciucurile cu unele cu aderenta mare. Eu ti-am spus ca la mine nu am ce imbunatatiri sa aduca la sistemul de franre, frana fiind foarte buna sau poate m-am obisnuit eu asa dar daca apas mai tare pedala intra ABS-ul ... Si nu cred ca puteam obtine mai mult la forta de franare pentru ca, cam aia e limita pentru cauciucurile mele ... Pune ce valori ai obtinut tu pe stand ca sa vedem diferentele ...

@Hudrea limita de uzura la placutele de pe fata si spate e 2 mm (vezi manualul de service) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Daca vrei sa ai frane mai bune schimbi discurile cu unele mai mari si cu placute mai bune, apoi schimbi anvelopele cu unele mai late. E adevarat ca si anvelopa este foarte foarte importanta, insa puterea sistemului de franare primeaza la viteze mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca te inseli, nu suntem pe circuit acolo suprafata mai mare a discului ajuta la reducerea fenomenul de brake fade prin disiparea rapida a caldurii, suntem pe drumuri publice ... Repet, sistemul de franare stock e capabil sa blocheze rotile la orice viteza daca apesi pedala de frana responsabil. Deci pentru un sofer obisnuit care coduce pe drumuri obisnuite si are in fata o situatie critica in care trebuie sa franeze agresiv niste anvelope superioare il ajuta mult mai mult decat discuri de frana cu diametru de 7 metri :vaidecapulmeu: , palcute race, lichid de frana race sau alte componente asemanatoare ...

PS: Si nu e vorba doar de latimea anvelopei conteaza forta mult si materialul (caucicul) din care e facuta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Nu ai deloc dreptate! Cu anvelope 195/65/15 BMW seria 3 are niste frane de nu-ti vine sa crezi in comparatie cu Octavia II cu aceleasi anvelope, desi mai are si vreo 200 kg in plus. Zici ca cele doua masini sunt din secole diferite. Cum explici asta?

LE: Comparatia am facut-o iarna pe asfalt uscat intre masinile mele: BMW 320i(E46) echipat cu anvelope de iarna Michelin Alpin A3, Octavia echipata cu anvelope de iarna Michelin Alpin A4, ambele seturi de anvelope au fost noi si au dimensiunile 195/65/15. BMW are un rulaj de 140.000km, iar Octavia are 57.500 km, ambele fiind in stare tehnica foarte buna.

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin.E., comparatia ta nu este facuta intre masini de aceeasi clasa si aceeasi categorie de pret; e de-a dreptul partinitoare, deoarece unul dintre punctele forte ale BMW este exact la frane.

Franele Octaviei sunt suficiente pentru conditii normale de utilizare. Daca vrei sa imbunatatesti ceva si s-o faci si cu costuri decente, investesti in placute mai moi si cauciucuri cu aderenta mai buna - adica mergi pe ambele directii, te uiti la tot ansamblul.

Colegii au vrut sa evidentieze ca nu numai placutele sunt importante, ci si cauciucurile. Ca o completare, cauciucurile, spre deosebire de placute, sunt supuse imbatranirii, la unele se observa cu trecerea timpului ca se rigidizeaza, isi pierd elasticitatea suprafetei de contact. Recomandarile sunt ca timpul de depozitare sa nu depaseasca 6 ani pe raft si durata de utilizare pe masina sa nu fie mai mare de 6 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Catalin Emilian

Eu ce am spus mai sus? Sistemul de franare este prioritar, apoi anvelopele. Dat fiind faptul ca am comparat masini echipate cu anvelope asemanatoare, inseamna ca diferenta de performanta la franare este data de discuri mai mari si placute mai bune. Octavia 2 este o masina mediocra la capitolul frane, RS-ul sta mai bine datorita discurilor mai mari.

Daca vrei sa ai frane mai bune schimbi discurile cu unele mai mari si cu placute mai bune, apoi schimbi anvelopele cu unele mai late. E adevarat ca si anvelopa este foarte foarte importanta, insa puterea sistemului de franare primeaza la viteze mari.

BTW: Niciodata sistemul de franare nu este "suficient", mereu se aduc imbunatatiri la sistemul de franare al noilor modele!

Modificat de Catalin Emilian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere, sistemul de franare include anvelopele, vazut ca 'un intreg' ce ajuta la oprirea autovehiculului. Asta este diferenta de opinie.

Hai sa-ti dau si eu un exemplu apropos de puterea sistemului de franare: la clasica Dacia (in stare tehnica decenta, nu varianta cazan pe roti) sistemul de franare iti blocheaza rotile, dar asta nu inseamna ca masina chiar se opreste.

Producatorul care doreste ca masina sa opreasca eficient studiaza si altceva decat discuri, placute, anvelope: cum se redistribuie masele, cum se comporta bratele, suspensiile, caroseria...

Din aceste motive raman inca de acord cu ideea ca cu niste cauciucuri bune si placute standard, dar din cele moi, la Octavia iti aduc o imbunatatire mai mult decat suficienta pentru o utilizare zilnica la o investitie decenta. Elementele astea oricum sunt inlocuite periodic.

Discuri mai mari presupun schimbare de etriere si, eventual, jante, elemente care nu mai intra in categoria de 'consumabile', iar daca mergi dupa povesti neverificate, faci mai mult rau decat bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu intotdeauna discuri mai mari inseamna schimb de etriere, la trecetrea de la 288 la 312 se schimba doar suportii de etrier, placutele ramanand aceleasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de la 280 (cat am eu pe 1.9 tdi)la 288 sau 312 trebuie :P Daca de exemplu pun frane de octavia rs, golf 5 gti pe fata o sa imi mai intre jantele de iarna pe 15" ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu iti mai intra..iti las poze de etrieri pt octavia 1 rs si pt octavia 1 normala.Se aplica regula si la octavia 2.

post-64586-0-07647300-1315034780_thumb.j

post-64586-0-28999700-1315034801_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam cat costa suporti de etrieri pt conversia 288-312?

apropo mai intra jantele de 16?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

etrierul pt 312 costa 312 lei :lol: in conditia in care predai vechiul etrier,deci sistemul e cu vechea piesa la schimb.Am gasit pretul pt un etrier produs de SBS SUEDIA care sunt destul de bune calitativ si se pot compare foarte bine cu ATE..BREMBO..TRW.Un disc de frana sa zicem BREMBO in jur de 350 lei.Mai exista un KIT BREMBO HIGH PERFORMANCE care te costa in jur de 7000lei.Am vazut pe o1rs montate,masina avea peste 270cp,tobe modificate,sistem de admisie si turbo schimbate si multe imbunatatiri.Era a unui pilot de la taron si bagase in ea peste 5000-6000 euro.Am mers in dreapta si m-am sprijinit in kkt.Racheta.Vrea sa o vanda acum un an cu 15-16.000 euro.Masina respectiva avea jante pe 17..cred ca la conversia de 312 intra jantele pe 16 fara probleme.

post-64586-0-69025200-1315042043_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Poate ajuta pe cineva informatia asta :)

Am schimbat anul trecut placutele de frana fata (prima data) si am luat ATE (m-au costat cam 230 RON din ce tin minte) dupa ce am refuzat sa iau de la Porsche care cereau 380 RON pe set placute fata.

Ei bine cand le-am scos pe cele erau originale erau FIX ATE, identice cu cele luate "after market".

LE. Pana la urma ma poate lamuri si pe mine cineva care este limita "oficiala" de grosime a placutelor? C-am citit destul de multe variante. 5 mm? Dar pentru discuri? Multumesc.

Vreau doar sa mai mentionez ca franele la octavia mea mi se par f. bune, sincer, comparat de exemplu cu passatul (ambele masini au reviziile la zi, nu m-am zgarcit niciodata la elemente de franare). DAR esential este, cum s-a mai mentionat - calitatea cauciucului. Diferenta de la cer de pamant cand franez cu rotile de vara 225/45/17 eagle F1 si cand franez cu pirelli de iarna 195/65/15.

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fata

Brake pads

with wear indicator

with a corresponding wear (limit: 2 to 3 mm) the warning light in the dash panel insert lights up

Thickness: 14 mm without supporting plate

Wear limit: 2 mm without supporting plate

Brake disc

internally ventilated

Ă˜ 288.0 mm

Ă˜ 312.0 mm

The brake disc thickness: 25 mm

Wear limit: 23 mm

Spate

Brake pads

Thickness: 11.4 mm without supporting plate

Wear limit: 2 mm without supporting plate

Brake disc

The brake disc thickness: 10 mm

Wear limit: 8 mm

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci tradus romaneste pentru placute (indiferent ca pe fata sau pe spate) limita de uzura 2 mm (am zis si eu pe pagina precedenta).

Pentru punea fata discuri:

- diametru 288 mm si 312 mm limta de uzura 23 mm (noi au 25 mm)

- diametru 280 mm limita de uzura 19 mm (noi au 22 mm).

Pentru puntea spate discuri:

- diametru 260 mm limita de uzura 10 mm (noi au 12 mm)

- diametru 255 mm nu stiu da cred ca e cum zice andrei adica 8 mm (noi au 10 mm)

.

@Ececutron eu tot am zis ca daca vrei sa ai frana mai buna primul upgare pe care trebuie sa il faci sunt cauciucurile, dar se pare ca oamenii de pe aici nu cred asta ...

Modificat de adrian001
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!am si eu o itrebare,daca la viteza mare 100-120km/hfranez imi tremura volanul destul de tare care ar putea fi cauza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!