Jump to content

Adaptarea senzorului de rotire a volanului


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Un lucru scapat cu vederea de foarte multi mecanici (aprox99%) se refera la adaptarea pozitiei de mijloc a senzorului de rotire a volanului G-85 care este necesara ori de cate ori:

- unitatea de control ABS/ESP, senzorul de rotatie G-85, sau coloana de directie sunt inlocuite

- dupa recodarea unitatii de control

- cand se ajusteaza geometria directiei

- cand codul de eroare storat din unitatea de control cere acest lucru

Proceduri:

- porniti motorul

- rasuciti volanul o rotatie completa dreapta si apoi una stanga

- porniti intr-un drive test scurt pe o suprafata plana neteda. Conduceti in linie dreapta cu o viteza nu mai mare de 20 Km/s. Daca volanul este in pozitie dreapta in timpul mersului atunci opriti vehiculul FARA A MISCA VOLANUL DIN POZITIA DE MERS DREPT.

- NU opriti motorul

- in cazul in care volanul nu se afla in pozitia mediana in timpul drive testului refaceti geometria trenului de rulare si pozitia centrala a volanului conform procedurilor din manualul service.

- conectati VAG-COM-ul si selectati modulul "Brakes/ABS - 03"

- selectati menu-ul "login - 11" si introduceti codul 40168 "Do It!"

- selectati "Basic setting - 04" apoi selectati grupul 001

- daca pe display este afisat Error sau Function Unknown atunci procedura de login nu a fost corect realizata (cod gresit introdus sau controller diferit/varianta software diferita)

- in cazul afisarii mesajului "steer. angle sender compens. OK" atunci adaptarea a fost realizata cu succes, lucru care se verifica in grupul de masura 005.

- daca mesajul afisat este "steer. angle sender compens. not OK" atunci stergeti codurile de eroare storate, scoateti contactul, reporniti motorul si reluati procedura de la inceput.

- daca mesajul afisat este "steer. angle sender compens. Disabled" acest lucru se datoreaza nerespectarii procedurii de rotire a volanului o rotire completa dreapta apoi stanga.

Am verificat aceasta procedura pe masina mea cu succes dupa ce mi-am montat maneta de cruise (si implicit am demontat semzorul de rotire a volanului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 118
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    20

  • gheta.gabi

    14

  • Al Bundy

    12

  • GicaContra

    9

La mine volanul nu sta perfect drept (inclinat spre stanga cam 5 grade). Se poate corecta pozitia prin procedura descrisa de tine ? De asemenea se poate realiza si pe loc (din lipsa laptop-ului) ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ta este de natura mecanica. La adaptarea senzorului (daca ai ESP) ajungi dupa ce caseta de directie este centrata, volanul drept (la semnul de fixare) si geometria facuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

sa inteleg ca daca n-am esp nu se pune problema reglarii senzorului de rotatie?

eu mi-am pus cruise, n-am esp, si nu am observat la mecanic sa faca procedura descrisa de tine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta procedura trebuie aplicata numai masinilor cu senzor de rotatia volanului (masini cu ESP si/sau servotronic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

La mine in campul de text scria cea de genul sa apas pe pedala.....Asa ca am apasat. S-a auzit un lung ZZZZZZZZZZZ.....de la ABS, cred.....dupa care in campul de text a scris ceva cu Open Left , Right....

Stiu ca e un reply total imprecis, dar sa se consemneze...;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

deci sa inteleg ca daca ai acest senzor, volanul va sta intotdeauna drept? adica se regleaza singur?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu... este vorba de a "spune" calculatorului care este pozitia de mers inainte pentru a avea date corecte cand intra in functiune ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci sa inteleg ca daca ai acest senzor, volanul va sta intotdeauna drept? adica se regleaza singur?

andi se chinuie sa explice ceva despre care unii nici macar nu au habar.

adica cum ma "volanul sta drept si se regleaza singur ?" , ce e SF ?

ANDI PUNE SETARILE LA TINE PE PAGINA ( acolo ne uitam si noi ) mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Automotive Electronics
andi se chinuie sa explice ceva despre care unii nici macar nu au habar.

adica cum ma "volanul sta drept si se regleaza singur ?" , ce e SF ?

ANDI PUNE SETARILE LA TINE PE PAGINA ( acolo ne uitam si noi ) mersi

:) :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT (dar sper sa fie permisa aceasta observatie): d-nul Valiauto se pare ca dupa ultimile critici (nu comentez) s-a postat undeva sus si de acolo arunca cu ma, ba si alte forme de adresare catre cei membri de rand care isi permit sa mai faca unele observatii sau sa intrebe ceva ce nu inteleg. Nu vad nimic deplasat sau macar o insulta a inteligentei persoanelor de pe acest forum in ce a scris panteramov sau vwintermediar si altii ... si sper la o reconsiderare a pozitiei d-lui valiauto.

Daca deranjez (cu riscul unui warn) se poate sterge acest reply.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florinA3

Observatiile tale sunt corecte. Este de-a dreptul pacat ca pana si un astfel de thread este poluat cu offtopic de genul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

la golf IV e grupul 060 (sper sa nu ma insel ca nu am documentatia in fata) pt resetare senzor rotatie...la 001 e procedura pt bledeing.... si deschide pe rand stg fata, dr fata, etc....

deci incercati aceasi procedura dar in loc de 001 selectati 060 si GO!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
andi se chinuie sa explice ceva despre care unii nici macar nu au habar.

adica cum ma "volanul sta drept si se regleaza singur ?" , ce e SF ?

ANDI PUNE SETARILE LA TINE PE PAGINA ( acolo ne uitam si noi ) mersi

scuze de ot dar la ora acutala sint masini care isi regleaza pozitia volanului automat daca este dereglat in urma unei umblari la sistemul de directie.lexus este una dintre ele si o spun din proprie experienta daca medi cu viteza de 30 km/h se regleaza automat volanul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna seara! Din cate search-uri am dat nu am gasit un loc mai potrivit pentru a-mi posta problema. Aceasta este: dupa ce m-a mancat undeva sa schimb volanul cu unul cu piele ventilata, am trecut la mecanica....am desfacut volanul care trebuia sa-l montez pe masina mea si nu am intampinat nici o problema asa ca am demontat si volanul meu...dar cand am vrut sa il scot de pe ax am tras putin prea tare de el si a iesit cu tot cu panglica aceea infasurata pe langa coloana de directie...ginion...am infasurat panglica la loc si am numarat rotirile in jurul axului ...l-am pus la jumate si am montat noul volan....surpriza neplacuta...martorii ESP ABS sunt aprinsi continuu iar dupa plecarea de pe loc palpaie si (!) de la frana de mana....Am fost la cineva cu VAG si am incercat sa stergem erorile dar nu a mers...apar din nou dupa punerea contactului....ce ar fi de facut? trebuir\e sa cumpar senzorul G85 de la ESP? Va multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat sa faci setarea de baza, asa cum este prezentata in primul post?

-pornesti motorul

-stergi codurile de pe adresa 03

-faci un scurt drum si peste 20km/h

-mergi cu volanul pe mijloc cu rotile drepte

-opresti masina , nu si motorul!

-in grupul de valori 001 verifici pozitia volanului(+/- 4.5

grade)

-comanda 11(logare)->40168

-grup de valori 060 => setare de baza

-inchide , inapoi

-ia contactul

-asteapta 30 secunde inainte de repornire

Setarea de baza pentru G85 terminata.

Procedura are succes doar daca anterior s-au sters toate

codurile!

Daca, codurile nu au caracter intermitent, si nu pot fi sterse

trebuie

inlaturate cauzele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am facut aceasta setare...nu am stiut nici eu nici baiatul cu Vag com... se mai poate face aceasta setare si dupa ce am mers cu masina asa cam 30 km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar mai am o intrebare de ce se aprinde si ABS-ul si (!) ...mentionez ca nu functioneaza nici ABS nici ESP-

ul...nu am umblat decat la volan...inainte mergea tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

La masina din semnatura mea merge sa fac aceasta adaptare?

Totodata acest cod "40168" este universal pentru LOGIN ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, merge. Codul de login ar trebui sa mearga pe Golf IV, gasesti AICI procedura completa de codare de pe site-ul Ross-Tech

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Sa inteleg ca de asta imi intra mie esp-ul mul mult mai repede decat inainte dupa schimbarea caseteie de directie.

offtopic:Acum unde gasesc eu omul care sa-mi faca chestia asta eu fiind din bistrita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Procedura aceasta este valabila si pentru GOLF 5?

Am doua erori pe servodirectie: steering angle sensor no display si steering end impact no or incorrect basic setting/adaptation. Si o eroare pe ABS: yaw rate sender G202 faulty.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi lipseste cablul de la comenzile pe volan care am inteles ca transmite semnalul si de la senzorul de inclinatie a volanului, am cumparat fara sa stiu un airbag de pe un volan fara comenzi, de asta imi da eroare cu no display.

Eu am intrebat doar daca procedura este valabila si pentru Golf 5, vreau doar sa readaptez servodirectia, erorile probabil vor disparea dupa ce schimb cablul.

Modificat de GicaContra
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!