Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

Buna ziua, 

 

Am si eu o problema cu servodirectia, cand merge mult prea usor cand merge normal.

In plus de asta am si fluctuatii de tensiune, in bord in faruri , practic tot ce este luminat.

Am tot citit pe aici diverse pareri, opinii si ieri am desfacut senzorul g250 si m-am uitat la el, nu mi s-a parut nimic in neregula(bine, sincer nici nu cred ca se poate vedea daca este ceva stricat la el)

In plus de asta am facut si o testare.

 

Va rog mult, ajutati-ma si pe mine.

 

post-142656-0-21993000-1413195782_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat deja, stiu ca a 3 a, cea de 50A e cea de la servo directie, si e ok, adica toate sunt, nu sunt rupte sau afumate....am pornit masina, martorul se stinge dupa pornire dar directia e tot greoaie...

 

 

 coding 110

 

Modifica te rog codarea.

Poti modifica: ...150, ..160.

Erase al DTC inainte de a modifica ce am mentionat.

 

Cum anume se face aceasta modificare?...si care sunt implicatiile ei>?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

thanath0s  

poi iti apare clar pe diagnoza cod 0816, este codul de eroare al senzorului G250, dupa cum apare si in paranteza, sa stii ca nu ai ce sa ii faci se strica partea aceea eloctronica invelita in plastic. 

 

nici eu nu am rezolvat nimic pana nu am schimbat senzorul!

 

succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles....si celelalte erori sa inteleg ca apar tot din cauza acestui senzor?>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU neaparat. verifica si siguranta mare de pe baterie aferenta servodirectiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,este primul lucru pe care l-am verificat, impreuna cu masa de la caroserie, plus alternatorul cu releul de tensiune....si tot degeaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna dimineata, 

 

In legatura cu problema mea, mai sus mentionata, va cer o parere.

As vrea sa anulez acest senzor, practic sa-i scot mufa din pompa servo...sa vad daca mai am acele fluctuatii de tensiune in bord, faruri, etc.

Ar fi bine sa sterg erorile care mi le da testerul dupa ce fac asta ?Imi afecteaza cu ceva pompa servo?(bine, mai mult decat aceste fluctuatii, si mers ca nebuna...nu cred ca ar avea ce sa-i faca)

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scriu si eu cu o problema ciudata, care din cate citesc nu prea a aparut si altora: la o Skoda Fabia 1.4 TDI 70 CP din 2006 s-a intamplat de cateva ori in ultimele luni sa se "taie" servodirectia in mers si volanul sa devina foarte dificil de miscat, aproape blocat. Dupa o repornire a motorului problema dispare, se stinge si martorul din bord, nu am reusit sa reproduc conditiile in care se intampla asta. N-am mai avut curaj sa folosesc masina decat prin Buc, nu stii niciodata cand si cum poate aparea problema...

Am fost la service la Brady si ne-au recomandat schimbare pompei de servo (n-au dat mai multe detalii gen ce erori le apar la diagnoza sau cum au testat exact), care insa fiind Koyo nu se poate inlocui decat cu tot cu caseta de directie TRW la 4.000+ RON cu totul. Cum costul propus este urias (masina cu totul mai valoreaza poate vreo 4.000 EUR), apelez aici la voi, poate cineva a mai avut o problema similara si ma poate directiona catre cineva specializat pentru o diagnoza mai transparenta vis-a-vis de client si o reparatie la un pret decent (nu am o problema cu o pompa reparata sau reconditionata). Va multumesc.

Dupa destul de mult timp, in care problema a mai revenit de 4-5 ori in cca 1 an si in care am facut vreo 2-3 diagnoze fara rezultat (nu s-au gasit erori), ieri am ajuns la Sibiu la colegul vasistaruiala. Nota 10 pentru profesionalism si promptitudine, mi-a aratat problema cu pompa (semering dus -> ulei ajuns in compartimentul electronic -> bobine afectate), a schimbat ce era de schimbat si in vreo 2 ore si ceva eram din nou bun de drum. Nu pot decat sa-l recomand pentru probleme de genul asta, am rezolvat semnificativ mai ieftin decat as fi putut rezolva pe plan local in Bucuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca scoti senzorul din pompa de servo nu se intampla nimic, ba din contra o sa dispara sintomele pt ca defapt il anulezi, poti merge asa dar nu pt totdeauna ci pana cand il schimbi, nu poti merge cu el asa defect pt ca o sa iti strice si pompa de servo directie intr-un final si o sa ai de cumparat si pompa si senzor....scoate senzorul si mergi asa pana gasesti altul, o sa iti mearga servo directia mai greu dar fara fluctuatii si volan usor de manevrat uneori! succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, asta o sa fac.

Ar mai trebui sa-i sterg si erorile care imi apar pe tester>?...sau din moment ce am anulat senzorul nu mai am treaba?

 

Cu stima !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lucian popa - nu am auzit sa dauneze cu ceva pompei daca se merge cu senzorul scos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SergiuD

El se referea la faptul ca...daca mai merg asa cu el...si nu il anulez...din cauza fluctuatiilor s-ar putea sa mi se strice pompa.

lucianpopa

Ma poti ajuta, te rog, cu o lamurire in ceea ce priveste codarea senzorului g250..sau am inteles eu gresit?

I se pot schimba parametrii sau cum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu vcds-ul.

Maresti turatia pompei. In timp, probabil uzura mai mare a pompei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i se poate modifica codarea, astfel o sa creasca usurinta cu care il manevrezi, dar se face doar de cei care stiu cum sa codeze corect si unde, eu nu m-am bagat sa fac asta, dar modificand codarea nu inseamna ca as si rezolvat problema ta, codarea se poate duce de la 110 la 150 160 cum a spun si Carmina in posturile anterioare pe care le-ai si vazut deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut . am si eu o problema cu masina(skoda fabia 2002, 1.4 benzina). Acum trei zile am fost plecat cu ea la tara (200km dus-intors; viteza maxima 120-130km/h,am luat si cateva gropi k ma grabeam , insa nu cratere), toate bune si frumoase, am ajuns acasa, am parcat dupa aceea am mai fost plecat cu ea, m-am intors acasa si cand sa plec din nou, dupa 100m s-a aprins martoru servo(atunci nu am stiut ce reprezinta acel martor asa ca am oprit si am pornit motorul :icon_redface: , martorul a disparut )am mai mers cativa km dupa care m-am intors acasa. A doua zi am plecat la servici m-am intors acasa , nici o problema, insa knd sa parchez( parcare laterala) hop si martoru servo si servodirectia cazuta (panica,panica,panica :icon_cry: ), am parcat cu chiu cu vai, am oprit motorul si l-am pornit din nou, martorul nu s-a mai aprins, servodirectia mergea. Din ce am citit in acest topic ar fi vorba despre senzorul de servo( sper sa fie el si nu pompa) , am verificat si lichidul, insa nu prea imi dau seama daca are sau nu, lichid se vede insa daca ma uit pe batul ala incorporat in capac nu se umezeste. Astept pareri de la cei care au mai trecut prin asa ceva.{verificarea lichidului am facut-o in timp ce ma aflam pe langa un mecanic ( mai arogant asa de felul lui) el mi-a zis k are ulei si k de vina ar fi calculatorul de la pompa de servo :o care vine numai cu pompa( adik costa vreo 20 de mil :biggrin: ) dar atunci knd l-am intrebat daca nu e de la senzor, el m-a intrebat unde am senzorul si mi-am dat seama k nu prea stie despre ce e vorba :emthdown: .}

 

Revin cu solutionarea problemei (stiu ca este cam tarziu, dar mai bine mai tarziu decat niciodata):

 

In primul rand, un sfat atunci cand faceti diagnoza masinii folositi doar vcds-ul, nu testere universale.

Problemele mele erau: servodirectie cazuta, faruri palpainde si mai nou ace din bord bezmetice si tacanit specific. Prima diagnoza a fost facuta cu un tester universal (Delphi parca) iar singura eroare gasita era legata de inlocuirea bateriei. Aici a fost un indiciu care mi-a scapat atunci, inainte cu 2 saptamani chiar schimbasem bateria. Dupa aceasta diagnoza totul bine si frumos aproximativ o saptamana dupa care "soc si groaza" aceleasi probleme. Deja incepusem sa-mi pierd rabdarea si ma pregateam sa strang bani pentru senzor. Cum aceste simptome erau rare (apareau cam de doua ori pe luna) am amanat cumpararea senzorului in detrimentul altor cheltuieli mai importante pentru masina (cum ar fi trecerea masinii pe numele parintilor, cea mai ieftina asigurarae ajungand la 700 de lei  ). Intr-un sfarsit m-am hotarat sa schimb senzorul, dar mecanicul mi-a spus sa nu il schimb pana nu fac o diagnoza. Zis si facut, am prins momentul cand au aparut erorile si   am mers sa fac o diagnoza la colegul Al Bundy (pe care il voi contacta din nou zilele acestea pentru ca mi s-a aprins martorul check engine ) . Din prima diagnoza a rezultat niste probleme la baterie si la aeroterma, nimic legat de servodirectie  . S-au sters erorile dupa care s-a mai facut o diagnoza si au ramas doar erorile legate de aeroterma. Ma gandeam ca iar am facut diagnoza degeaba si sa vezi ca iar imi cade servodirectia. Dar au trecut aproape 4 luni si nici urma de simptomele vechi. Concluzia......sunteti gata....... nu au fost sterse erorile de pe vechea baterie .  In continuare pun lista de erori, sper ca este interpretata corect si trebuie schimbate doar cele doua motorase de la aeroterma ( dar asta mai tarziu "pentru ca scump si pentru ca criza" ).

 

 

Friday,04,July,2014,19:24:44:48211

VCDS Version: Beta 14.7.0

Al Bundy Garage

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Control Module Part Number: 047 906 033 K

Component and/or Version: 1,4l SIMOS3PA 00HSSJ36

Software Coding: 00071

Work Shop Code: WSC 13765

Additional Info: TMBJH26Y423558411 SKZ7Z0B1465590

VCID: 1B3E3CE4891993E29A-515A

1 Fault Found:

16825 - EVAP Emission Control Sys

P0441 - 35-10 - Incorrect Flow - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Friday,04,July,2014,19:25:23:48211

VCDS Version: Beta 14.7.0

Al Bundy Garage

Address 08: Auto HVAC Labels: 6Q0-820-045.lbl

Control Module Part Number: 6Y0 820 045

Component and/or Version: Klimaanlage X0830

Software Coding:

Work Shop Code:

VCID: 72E031403E1372AA69-515A

4 Faults Found:

01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)

30-00 - Open or Short to Plus

01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)

29-10 - Short to Ground - Intermittent

01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)

28-10 - Short to Plus - Intermittent

01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285)

79-00 - Please Check Fault Codes

Friday,04,July,2014,19:25:50:48211

VCDS Version: Beta 14.7.0

Al Bundy Garage

Address 09: Cent. Elect. Labels: 6Qx-937-049-C.lbl

Control Module Part Number: 6Q1 937 049 C

Component and/or Version: 00 BN-SG. 1S32

Software Coding: 09226

Work Shop Code: WSC 13765

VCID: 3B7EDC6429D9F3E27A-515A

4 Faults Found:

00906 - Horn (H1)

28-00 - Short to Plus

00975 - Heated Rear Window (Z1)

28-00 - Short to Plus

01598 - Drive Battery Voltage

27-00 - Implausible Signal

01598 - Drive Battery Voltage

07-00 - Signal too Low

Friday,04,July,2014,19:26:11:48211

VCDS Version: Beta 14.7.0

Al Bundy Garage

Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl

Control Module Part Number: 1C0 909 605 H

Component and/or Version: 08 AIRBAG VW51 08 0004

Software Coding: 12344

Work Shop Code: WSC 13765

VCID: 2952162CD345717218-515A

1 Fault Found:

00532 - Supply Voltage B+

07-10 - Signal too Low - Intermittent

Friday,04,July,2014,19:26:50:48211

VCDS Version: Beta 14.7.0

Al Bundy Garage

Address 44: Steering Assist Labels: 6Q0-423-156.clb

Control Module Part Number: 6Q0 423 156 K

Component and/or Version: LenkhilfeKYO X908

Software Coding: 00140

Work Shop Code: WSC 13765

VCID: 3776C05415F1D7829E-513C

1 Fault Found:

01288 - Terminal 30; Steering Assist

07-00 - Signal too Low

Friday,04,July,2014,19:53:36:48211

VCDS Version: Beta 14.7.0

Al Bundy Garage

Address 08: Auto HVAC Labels: 6Q0-820-045.lbl

Control Module Part Number: 6Y0 820 045

Component and/or Version: Klimaanlage X0830

Software Coding:

Work Shop Code:

VCID: 72E031403E1372AA69-515A

1 Fault Found:

01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)

30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

Friday,04,July,2014,19:58:43:48211

VCDS Version: Beta 14.7.0

Al Bundy Garage

Address 08: Auto HVAC Labels: 6Q0-820-045.LBL

Control Module Part Number: 6Y0 820 045

Component and/or Version: Klimaanlage X0830

Software Coding:

Work Shop Code:

VCID: 72E031403E1372AA69-515A

Fault Codes have been Erased

2 Faults Found:

01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)

30-00 - Open or Short to Plus

01596 - Motor for Outside/Recirculated Air Flap (V154)

55-00 - Adaptation Not Successful

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ciclul " nu spune hop pana nu ai sarit sfarleazul" : simptomele (faruri palpainde, servo cazut, tacanit si ceasuri besmetice in bord, abs aprins - la pornirea de pe loc - si stins - in mers-) au reaparut :scratch: . Acum nu poate fi o coincidenta ca au aparut odata cu martorul de check engine, insa ciudat este ca acest martor s-a stins intre timp :dry: . Oricum fara diagnoza nu rezolv nimic asa ca revin cu detalii dupa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  Am facut diagnoza la colegul Al Bundy.

  Martorul  check engine s-a aprins din cauza supapei de suprapresiune combustibil (engine evap-incorect flow) insa Cristi mi-a spus ca nu este neaparat nevoie sa o inlocuiesc. :icon_thumleft:

  Acum legat de partea electrica si simptomele descrise in postul anterior se pare ca totul duce la alternator :dry: . Spre sfarsitul saptamanii o sa merg la un service specializat recomandat de Cristi pentru o verificare.

  Inca un lucru: dupa stergerea erorilor (sambata) simptomele nu au mai aparut si intre timp am dat si curent unui prieten ramas fara baterie ( ce-i drept cu multa strangere de inima :unsure:  si consumatorii de pe masina opriti).

  Mai jos sunt erorile gasite si masuratorile bateriei:

 

 

 

engine

evap-incorect flow







Saturday,08,November,2014,15:38:56:48211
VCDS Version: Release 14.10.0
Al Bundy Garage
                Address 09: Cent. Elect.       Labels: 6Qx-937-049-C.lbl
Control Module Part Number: 6Q1 937 049 C
  Component and/or Version: 00 BN-SG.           1S32
           Software Coding: 09226
            Work Shop Code: WSC 13765  
                      VCID: 3B7EDC6429D9F3F97A9-513C
4 Faults Found:

00906 - Horn (H1)
            28-10 - Short to Plus - Intermittent
00975 - Heated Rear Window (Z1)
            28-10 - Short to Plus - Intermittent
01598 - Drive Battery Voltage
            27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01598 - Drive Battery Voltage
            07-10 - Signal too Low - Intermittent


Saturday,08,November,2014,15:44:19:48211
VCDS Version: Release 14.10.0
Al Bundy Garage
                Address 44: Steering Assist       Labels: 6Q0-423-156.clb
Control Module Part Number: 6Q0 423 156 K
  Component and/or Version: LenkhilfeKYO        X908
           Software Coding: 00140
            Work Shop Code: WSC 13765  
                      VCID: 3776C05415F1D7999E1-515A
1 Fault Found:

01288 - Terminal 30; Steering Assist
            07-10 - Signal too Low - Intermittent

tensiune incarcare 14.1
cu consumatori 13.8 - 13.5
cu servo in functiune 12,6- 12,3

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

01598 - Drive Battery Voltage
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
01598 - Drive Battery Voltage
07-10 - Signal too Low - Intermittent

 

astea pot sa fie si din centrala electrica 

http://vwforum.ro/topic/69679-diy-centrala-electrica-tabloul-de-conectori-modulul-09-bordnetz/

 

Aceleasi tensiuni de incarcare le-am observat si eu la o Fabia si dupa inlocuire alternator si baterie, nu s-a schimbat nimic. 

In mers se apindea martorul de servodirectie si ABS si ramanea fara asistare. Trebuia oprit si repornit motorul si era in regula.

Culmea este ca nu stoca niciun fel de eroare masina.... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In concluzie pot spune ca am o masina "speciala" :lol: :banghead:

Revin cu detalii dupa rezolvarea eventualelor probleme ale alternatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Lucrez la un magazin de piese auto ;)  Daca vrei, trimite-mi un mesaj privat cu - codul de produs si iti spun pretul pentru senzor.

 

 

 

 

 

 

 

Scuze daca am fost putin off topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna Ziua,
Sunt nou pe aici deci imi pare rau daca gresesc.
Detin o Skoda Fabia 1.4 16v tip motor AUA. Aseara totul era perfect pana in clipa in care am vrut sa parchez masina si am ramas fara servodirectie. in clipa in care plec de pe loc mi se aprinde martorul in bord. Indiferent de martor, directia merge enervant de greu. Este ca si cum servodirectia nu ar fi deloc.
Martorul se aprinde dupa ce depasesc 5 km/h, si se stinge cand se opreste masina pe loc. Mentionez faptul ca vestitul senzor G250 a fost schimbat cand mi s-a adus masina din Germania. Si totul a mers perfect.
Va rog frumos sa ma ajutati.
Multumesc anticipat 2.gif.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!