Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

Salut! Ma puteti ajuta va rog, am o skoda fabia break din 2002 iar atunci cand este pornit motorul toate luminile imi clipesc. Am inteles ca trebuie sa schimb senzorul de viteza unghiulara, dar inainte de asta vreau sa verivic daca este acela, asta deoarece mecanicii de unde sunt eu imi spun ba e sonda, ba e pompa servo. Intrebarea mea este cum trebuie sa verifice respectivii ambele piese si daca merge sa inlocuiesc cu un sensor de la sh?  Apropo, la computer mi-a dat G250.  Multumesc anticipat! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care sonda? Lambda? Nu prea cred. Ca sa verifici daca e vinovat senzorul G250 demonteaza capacul/proiectorul din partea soferului si o sa dai de pompa de servodirectie. Scoate mufa cu trei fire din pompa (daca nu ma insel este cea din stanga) si apoi porneste motorul. Mai palpaie luminile? Daca nu, inseamna ca e senzorul defect. Si sigur asta este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu asa zic, mai ales ca i-a dat la diagnoza eroare pe el - g250

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa  este. senzorul G 250 este vinovat .  Sofian , nu ti recomand achizitionarea lui SH , am facut si eu asta , am mers  fix 1 saptamana cu el , dupa care a cedat. Norocul meu a fost ca m am inteles de la inceput  cu cei de la care l am cumparat  si l am putut returna. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut domnilor...

am o Skoda Fabia 2003 1.4 16v si am o problema pe cate nu o pot rezolva...mai exact :

mi se arde siguranta de la servodirectie nr. 7 din tabloul de sigurante (cand pun contactul).

Am pus Vag-Com :

01309 - Power Steering Control Module (J500)

            49-00 - No Communications

Am scos cele 3 mufe de la pompa....am pus alta siguranta si punand contactul iar sa ars siguranta.

Am verificat sigurantele de la baterie (OK).

Am demontat tabloul de sigurante ...nimik problema.

Am mers pe firele de la siguranta arsa (albastru cu 2 dungi negre si unu nergu) duce intr-o mufa care pleaca spre electronica motorului (injecroare)....aici daca deconectez mufa si pun contatul siguranta nu se mai arde dar motorul nu porneste.

Am verificat continuitatea firelor de la sigurante arsa...amandoua dau la masa....!!!!

Am verificat vizibil si cablajul nu am vazut nici o problema.

Mentionez ca cu 2 saptamani in urma mi sa mai ars siguranta o data....am schimbato si a mers bine.

 

A mai patit cineva asa ceva sau daca aveti cunostinete dati-mi si mie o idee ce as mai putea sa fac.

Multumesc

Ce cod motor ai?

Scoate mufa de la EGR si vezi daca mai arde siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,m-am gandit sa schimb tot amsamblul de la servodirectie koyo cu TRW.......a mai facut cineva aceasta schimbare?sau merge facuta??

adik mai exact.pompa,conducte si caseta de directie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La reprezentanta daca ai probleme la caseta de directie (Koyo) ca si rezolvare este inlocuirea cu modelul TRW. Deci cred ca s-ar putea. Nu stiu insa daca o investitie de 30 de milioane (dupa calculele mele) se justifica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti la mine tin sa precizez ca suspensia e sport iar amortizoarele cand leam montat au fost sh reglabile pe inaltime astazi am pus jantele pe 16 de vara in locul celor de 14 am coborat suspensia iar bataia e si mai accentuata..acum gandul ma bate ca ar fi amortizorul pa...

 

Baieti cu referire la mesajul anterior astazi am mers vreo cativa kilometrii prin ploaie iar sunetul acela de bataie/troncaneala s-a diminuat simtitor ...vreo idee de ce? daca era sa fie de la amortizor nu cred ca avea nici un effect apa, sa fie oare de la flansa (cu toate ca a fost schimbata acum 3-4 luni? ( caseta cam iasa din discutie acum zi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fi si amortizorul daca a curs... poate intra si apa in el ma gandesc, verifica cel mai bine tot, nu ai incotro, nu scapi fara sa desfaci masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa sarbatori o bag iarasi la elevator si dau telescoapele jos sa le verific!

Revin dupa cu rezultatul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt sfaturi. Am luat pana la urma  unu de la SH (senzor) si merge. Sper sa ma tina mai mult decat l a tinul pe dny89.  O zi buna tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prodan Catalin

Salutare tuturor. Postez si eu cu o problema legata de directie la o Fabia 1.4 16V 2003 BBY:

 

Acum 2 luni mi-a cazut pompa de servo de pe ea. La momentul respectiv nu am dispus de bani sa o schimb, asa ca am mers cu masina asa. Ideea este ca recent am mai dat o fuga in service si cei de acolo mi-au dat o veste splendida: mi s-a dus si caseta de directe - spun ei din cauza pompei de servo defecte.

 

Ideea este urmatoarea: pompa vreau sa o trimit la cineva sa incerce sa o repare. In cazul in care nu se poate repara (worst case scenario) am sa caut una pe la dezmembrari insa din ce am gasit pe net, nu este exact codul meu (Koyo - 6Q0 423 155AA). As dori sa stiu cu alt model pot sa o inlocuiesc - 155AM 155AD, 155R, etc.?

 

Pentru caseta de directie nu cunosc codul asa ca apelez la cunostintele voastre. Ce cod trebuie sa caut pentru vin TMBBC26Y233842320 ?

 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua,

 

Am o skoda fabia 2002,benzina,1.4 MPI, mi se aude o bataie la motor, un tachet face galagie. Ce rezolvare ar fi? Cand accelerez nu se mai aude.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa primesti un raspuns posteaza si tu in aria corespunzatoare. Esti la probleme servodirectie precum scrie si titlul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut ,

 

Acum doua seri am gasit niste pete de lichid de servo,nu mult,2-3 linguri de lichid  sub masina.Am urcat-o pe o rampa si e clar ; scapa de la caseta de directie pe la burduful din dreapta.O sa incerc sa nu o las fara lichid pana gasesc unde sa o repar.

Intrebari :

(pt cei din Constanta) Unde in Constanta se poate repara caseta de directie?

 

Exista sansa sa imi scuipe brusc tot lichidul din instalatie cand mi-o fi lumea mai draga,asta in cazul in care mai aman mult reparatia?

 

In cazul in care e mai convenabil unde ar merita in Bucuresti sa o repar?

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am o fabia 1.4 16v AUA si acum cateva luni am schimbat pompa de servodirectie TRW.

 

Astazi am fost plecat in oras, am venit acasa, iar acum seara cand am pornit masina s-a aprins din nou martorul de la servo, iar directie nu mai functioneaza deloc, aproape ca nu pot invarti de volan. Astazi a plouat si s-au facut balti cam mari, se poate sa fi intrat apa la pompa? Acestea sunt erorile de pe VAG:

 

Adresa 44: Asistenþã direcþie        Eticheta: fãrã
   Numãr VAG: 6Q0 423 156 AB
   Componenta comandatã: LenkhilfeTRW        V270  
   Codare: 10111
   Atelier: WSC 06402  
   VCID: 6FE63D4F2D0D0A60C8D

2  coduri de defecte
00817 - Servodirectie asistata: protectie termica
            35-00 - -
01290 - Tensiune de referinta de la servodirectie
            29-00 - scurt la masa

 

 

Multumesc,

Lucian.

Modificat de Lucian Bogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Eduard-Florin

Lucian verifica senzorul g 250 .A dat afara protectia termica de la motorul pompei datorita valorilor eronate de la senzorul capacitiv.Ca idee ar trebui scos senzorul din locasul lui si lasat sa "respire liber" in afara casetei de directie,daca e vinovat va stinge becul din bord .

Modificat de Eduard-Florin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marywsvoyka

Va salut pe toti , este prima mea postare pe acest forum .

 

 

Multumesc celor ce au postat experientele lor practice si /sau teoretice pe acest forum, datorita lor si existentei acestui forum am evitat o cheltuiala cuprinsa intre 2500 lei si 4000 lei ( cheltuiala pe care mi-au dat-o ca sigura cei de la service in urma unei diagnoze ). Datorita voua am ajuns sa deconectez singur senzorul G250 dupa pompa de servodirectie si sa descopar ca nu pompa era defecta ( asa cum imi spusesera cei de la service)  ci senzorul, iar dupa aceea sa descopar tot singur  ca pe masina am o pompa TRW  si nu SMI KOYO cum am fost  informat de catre cei pe care i-am platit sa ma ajute, asta dupa ce masina mea a stat la ei in service timp de 5 zile. Acum sunt sigur, "eu am gresit acel service sigur nu este AUTO".

Deznodamantul : am comandat un senzor de la un centru de dezmembrari la un pret de 200 lei + 20 lei livrare, si am platit 50 lei pentru montarea acestui senzor si pentru o scanare a sistemului de servodirectie . Rezultatul servodirectia functioneaza foarte bine, iar la scanare erori 0.

      Multumesc mult .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare...caut sa cumpar o pompa de servodirestie Koyo stricata...numai sa nu fie umblata in ea...0767387082.astept ofertele dvs.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

M-am lipit de alta : s-a îngreunat direcţia. Nu foarte mult, dar este mai rigidă. Prima dată am pus-o pe seama faptului că erau duşi rulmenţii de la flanşele amotizoarelor faţă şi s-ar fi blocat aceştia, îngreunând direcţia, dar nu e de acolo. Pe aceştia i-am schimbat, direcţia a rămas la fel de greoaie. Să nu înţelegeţi că e ca la tractor, dar nu mai e la fel de moale cum era : e mai ţeapănă şi în mers volanul nu mai revine pe poziţa drept după efectuarea unui viraj. Nu m-ar deranja chestia asta dacă nu ar fi acel joc sau cursă moartă a volanului care acum este mult mai proeminentă, iar ajustările fine ale direcţei în mers sunt oarecum dificile. Deşi merg de mai bine de o săptămână aşa, nu am nici un martor aprins în bord, nu fluctuează luminile de nici un fel, încărcarea bateriei este de 14,4 V (măsurată ieri). Ba cred că a crecut puţin intensitatea farurilor, parcă sunt ceva mai luminoase (o fi doar o părere, nu prea mă apucă noaptea pe drumuri). Deci, la ce să mă aştept - pompă, senzorul G250,..... Caseta şi pompa sunt TRW, caseta a fost recondiţionată anul trecut (pierdea lichid) şi de atunci o urmăresc periodic, nivelul lichidului fiind constant, fări nici un fel de pierderi.    

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 şi în mers volanul nu mai revine pe poziţa drept după efectuarea unui viraj

Revenirea la zero a volanului nu are treaba cu servodirectia.

 

 Deci, la ce să mă aştept - pompă, senzorul G250

 

Geometria la roti ar trebui sa rezolve problema.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lucian Bogdan

Lucian verifica senzorul g 250 .A dat afara protectia termica de la motorul pompei datorita valorilor eronate de la senzorul capacitiv.Ca idee ar trebui scos senzorul din locasul lui si lasat sa "respire liber" in afara casetei de directie,daca e vinovat va stinge becul din bord .

 

 

S-a defectat pompa.. am inlocuit-o ! E a doua pompa care o schimb.. asa se intampla cand cumperi second-hand :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa schimbarea amortizoarelor s-a reglat si directia si totul era bine, directie usoara, fara sa traga stanga sau dreapta, volanul revenea la pozitia zero fara pic de ajutor. S-a ingreunat directia, au inceput problemele fara a se umbla la unghiuri in vre-un fel. Volanul nu mai vine pe pozitia zero. Sambata am schimbat rulmentii la flansele amortizoarelor fata si o data cu ei si burdufele la bieletele de directie pentru ca idiotul ala de la reglaj directie a uitat sa aduca burdufele la pozitia normala dupa reglaj si au ramas contorsionate, bineinteles ca s-au rupt. Urmeaza un nou reglaj la directie pentru ca s-a modificat pozitia volanului- un sfert de tura spre dreapta, dar si asa nu trage intr-o parte, nu fluiera in curbe, dar volanul nu revine pe pozitia zero sau astfel incat masina sa mearga drept. Ramane undeva intre jumatate si un sfert de rotatie a volanului. Reglajul unghiurilor nu cred ca va rezolva probleme pana nu aflu ce intepeneste directia. Parca ar fi setata sa fie pe nivel greu. De asta sunt nedumerit - pompa sau g250 sau altceva face fente fara sa aprinda nici un martor in bord. Presiunea in anvelope e normala, coloana de directie se invarte usor, lichidul de servo este la nivel.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi vinzi mie o pompa stricata????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!