Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

Sa vedem daca e pompa si vorbim.
 

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok..dar sa nu fie dezmembrata..iti las nr meu de tel..app e koyo??0767387082

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Îmi pare rău să te dezamăgesc din două puncte de vedere : sistemul de direcţie e TRW, implicit şi pompa, şi la mine e caseta de direcţie defectă şi nu pompa. Azi am fost în service pentru că mă alarmaseră anumite zgomote care au apărut ieri şi se pare că sunt din caseta de direcţie - pocnituri/trosnituri la viraj scurt dreapta. Deci, trebuie să mă "încalţ" cu o casetă de direcţie şi nişte costuri care nu-mi trebuiau acum, dar dacă trebuie, trebuie. Se pare că şi mersul greoi al direcţiei din casetă se trage. Revin cu impresii după ce schimb caseta, zilele următoare.   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AzoiteiAndrei

Va salut!

Stie cineva daca se potriveste o pompa de la fabia 2 1.2 la fabia 1 1.4?

Ambele pompe sunt TRW si par la fel, doar codul difera.

Cel cu care am vorbit mi-a zis ca se potriveste.

As dori sa o schimb cu aceasta pentru ca este mai noua si ma gandesc ca poate nu mai are probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai pune codul aici ca sa putem vedea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am schimbat caseta de direcţie. Toate bune şi frumoase, plec de la service, direcţia puţin rigidă faţă de cum o ştiam eu, în viraje simţeam cum trage volanul spre poziţia zero, direcţia dreaptă. După vreo 10km s-a înmuiat puţin direcţia şi s-a aprins în bord martorul de servo (volanul cu semnul exclamării). Opresc motorul apoi îi dau iar cheie, martorul se stinge. Plec fără probleme. Ajung în parcarea subterană a unui hipermarket, iau ce am de luat de pe acolo, fiind zi de leafă, când să plec realizez că îmi pâlpâie farurile şi luminile în bord, maşina fiind parcată cu botul la un perete, iar turometrul oscila. În fine, plec de acolo, ies la stradă, hop şi martorul de servo în bord. Ajung până acasă, rog un amic cu VCDS să facem o verificare şi îmi dă :

 

Wednesday,13,June,2012,20:05:55:10074

VCDS Version: Beta 11.3.0

Data version: 20110616

Chassis Type: 6Y - Skoda Fabia I

Scan: 01 02 03 08 09 15 17 19 25 37 44 46 55 56 76

 VIN: TMBHC26Y023421303   Mileage: 161650km/100444miles

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine        Labels: User\036-906-034-APE.lbl

   Part No: 036 906 034 BL

   Component:  MARELLI 4LV       3699  

   Coding: 00071

   Shop #: WSC 03660 

   VCID: 5DB59D47F815

   TMBHC26Y023421303     SKZ7Z0A1225664

No fault code found.

Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes        Labels: User\6Q0-907-37x-ASR.lbl

   Part No: 6Q0 907 379 D

   Component: ABS/ASR 5.7 FRONT   V20 

   Coding: 00124

   Shop #: WSC 13765 

   VCID: 3E773ACB1553

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 08: Auto HVAC        Labels: User\6Q0-820-045.lbl

   Part No: 6Y0 820 045

   Component: Klimaanlage        X0830 

   VCID: F2EF5EFB918B

3 Faults Found:

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

            30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

            29-10 - Short to Ground - Intermittent

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

            28-10 - Short to Plus - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

Address 09: Cent. Elect.        Labels: User\6Qx-937-049-B.lbl

   Part No: 6Q1 937 049 B

   Component: BORDNETZ-SG.        1S31 

   Coding: 25754

   Shop #: WSC 13765 

   VCID: 3A7F36DB097B

1 Fault Found:

01598 - Drive Battery Voltage

            27-10 - Implausible Signal - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------

Address 15: Airbags        Labels: User\6Q0-909-605-VW5.lbl

   Part No: 1C0 909 605 H

   Component: 08 AIRBAG VW51 08   0004 

   Coding: 12344

   Shop #: WSC 13765 

   VCID: 295DF997FCDD

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 17: Instruments        Labels: User\6Yx-9xx-xxx-17.lbl

   Part No: 6Y1 919 880 C

   Component: KOMBIINSTRUMENT VDO V13 

   Coding: 16142

   Shop #: WSC 00006 

   VCID: 4687522B4D83

   TMBHC26Y023421303     SKZ7Z0A1225664

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 19: CAN Gateway        Labels: 6N0-909-901-19.lbl

   Part No: 6N0 909 901

   Component: Gateway K<->CAN    1S31 

   Coding: 00014

   Shop #: WSC 13765 

   VCID: F0EB54F39F87

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 44: Steering Assist        Labels: 6Q0-423-156.lbl

   Part No: 6Q0 423 156 H

   Component: LenkhilfeTRW        V200 

   Coding: 00110

   Shop #: WSC 00000 

   VCID: 346318E32B1F

1 Fault Found:

00816 - Power Steering Sensor (G250)

            30-00 - Open or Short to Plus

-------------------------------------------------------------------------------

Address 46: Central Conv.        Labels: User\6Q0-959-433.lbl

   Part No: 6Q0 959 433 E

   Component: 2S Komfortgerát     0001 

   Coding: 00067

   Shop #: WSC 13765 

   VCID: 3D753DC71855

   Subsystem 1 - Part No: 6Q1959801

   Component: 04 Tõrsteuer.FS TFK 0002 

   Subsystem 2 - Part No: 6Q1959802

   Component: 2S Tõrsteuer.BF TFK 0002 

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------

Address 76: Park Assist        Labels: User\6Y6-919-283.lbl

   Part No: 6Y6 919 283

   Component: Einparkhilfe        0001 

   Coding: 00123

   Shop #: WSC 13765 

   VCID: 050595273005

No fault code found.

End   ---------------------------------------------------------------------    

 

Zic clar e senzorul de pe casetă şi sun la şeful de service ca să îi zic că vin mâine dimineaţă să punem senzorul de pe vechea mea casetă. Îmi zice să vin dar nu poate fi montat pentru că nu se potriveşte, cel de pe caseta veche este cu 2 şuruburi la prindere, cel de pe caseta montată azi e cu un sigur şurub, şi atunci a tăiat firele, a recuperat mufele şi a refăcut lipiturile, păstrând senzorul de pe caseta pusă azi.

Acuma vin cu nişte întrebări :

- e posibil ca senzorul să nu se pupe cu calculatorul maşinii sau trebuie adaptat cumva?

- duminică plec pentru 3 zile la Braşov, eu fiind din Bacău - ce ar trebui să fac ca să nu stric pompa de servo pe drum (se poate scoate mufa de la senzor sau de la pompă şi să merg aşa cu ea până mă întorc?)

- care sunt codurile pentru cele două tipuri de senzor, caseta fiind TRW? 

În timp ce VCDS-ul măsura anumite valori, motorul fiind pornit s-a aprins martorul cu pricina fără a atinge volanul în vre-un fel, şi atunci luminile au revenit la normal, nu mai pâlpâiau şi nici motorul nu mai oscila.

Eroarea este permanentă, a apărut chiar şi după stergerea tuturor erorilor, fără a porni motorul, doar contactul pus.  

Modificat de sveck78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu.

Scoti mufa senzorului de pe pompa.

Nu inteleg ce a taiat el pe acolo si ce a montat, deoarece doar senzorul G250 Koyo are sistemul de fixare cu un singur surub.

http://workshop-manuals.com/skoda/fabia-mk1/chassis/steering/power-assisted_steering_sensorg250_and_the_hydraulic_line_for_power_steering/removing_and_installing_power-assisted_steering_sensorg250_%28trw_or_koyo%29_rhd_version/

Ia uita-te nitel aici:

http://vwforum.ro/topic/17949-probleme-servodirectie-fabia/page-58

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la modificărie făcute, m-am exprimat eu greşit : mufa senzorului de pe caseta nouă care intră în pompă era cam deteriorată şi atunci a folosit mufa de la senzorul casetei vechi. Numai că senzorul de pe caseta veche era modelul oarecum rotund (imaginea 1), iar cel de pe caseta montată ieri este modelul pătraţos (imaginea 2).

Am scos mufa senzorului de pe pompa servo şi sper să fie bine până mă întorc acasă să caut un senzor nou. Cum se va comporta servodirecţia cu mufa senzorului scos? Martorul în bord s-a aprins şi cu siguranţă va rămâne aşa. 

post-26240-0-26284800-1402729849_thumb.j

post-26240-0-77600300-1402729876_thumb.j

Modificat de sveck78
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul 2, este cel cu probleme. Nu trebuie sa mai spun nimic Sorine, deoarece eroarea pe senzor este deja inregistrata.

Senzorul 1, daca ar potrivi pe caseta care ai achizitionat-o acum, ar fi super ok  deoarece acest senzor nu  a creat probleme. Dupa cum vezi in imagine, producatorul a renuntat la partea cu electronica.

Va fi bine.

Ok. Turatia pompei va fi constanta, servodirectia un pic mai greoaie, dar poti circula asa mult si bine. Ai vreme sa achizitionezi alt senzor, daca al tau nu va potrivi.

Asa va ramane. Si care-i baiul? Te faci ca nu-l vezi...si buna ziua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti acum cateva zile am inceput sa raman fara lichid de servo... directia masinii devenind tot mai greoaie, asa ca am completat pana la refuz.

Acum dupa ce pun contactul si dau cheie masina tremura putin si aud pompa de sevrvo cum lucreaza in gol parca.

O alta sesizare e ca atunci cand aud pompa parca imi si fura curent, spun asta pentru ca tremura toate luminile de interior, bord, triple spate...etc

In mers cateodata servoul devine foarte usor, iar asta imi pune probleme la viteza pentru ca nu o mai simti ok.

 

Am incercat sa atasez un video sa va faceti o idee de cum face pompa.

 

http://tinypic.com/player.php?v=2lx8bd%3E&s=8#.U58Zmfl_u-1

 

Masina dupa cum se vede sta pe loc iar volanul nu este actionat.

(De mentionat caseta pierde lichid pe partea dreapta de vreo cativa ani buni dar pana acum nu mi-a facut asa, completez cu circa 350 de g odata la 7-8 luni cand simt ca devine mai greoaie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu, astea sunt manifestarile senzorului. Probabil ca din cauza lui face asa si chiar ar fi bine sa ii scoti mufa de la pompa si daca se potoleste atunci mergi cu ea scoasa pana schimbi senzorul, cand se defecteaza el tureaza pompa aiurea, de aici si zgomotele, tremuratul luminii, farurilor etc.

Mai poti face si un scan sa vezi daca ti`l da ca eroare. Martor nu ai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Martorul s-a aprins doar odata acum 2 zile in mers. Am oprit motorul am pornit si s-a stins dar de atunci a inceput sa faca sunetul asta. Maine o pun pe tester sa vad ce iasa. Sper sa nu fie pompa ca m-am ars la propriu. Intrebare acum daca scot mufa de la senzor cum o sa lucreze pompa, nu risc nimic? Oricum o sa il schimb daca e de la senzor doar ca nu dispun de bani chiar in momentul acesta. Am vazut ca e undeva la 100 de euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AzoiteiAndrei

Pompa servodirectie TRW, COD:6RO423156

Aceasta este pompa care vreau sa o achizitionez si nu stiu daca se potriveste pe fabia mea.

Atasez si cateva poze cu aceasta.

Astept raspunsurile voastre.

Multumesc

 

post-109393-0-44670800-1402984011_thumb.

post-109393-0-54214300-1402984012_thumb.

post-109393-0-95641200-1402984013_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Antonik91 nu risti nimic daca circuli cu mufa de la pompa scoasa. ba din contra daca senzorul e problema cu mufa scoasa protejezi pompa.

Scoate mufa si vezi daca mai ai zgomotele respective.

Cu mufa scoasa servo va merge putin mai greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AzoiteiAndrei

M am intalnit cu respectivul care avea pompa la vanzare si ghiciti ce? Era crapata pompa! M a facut sa mai pierd si timpul degeaba. O sa caut alta. Daca stie cineva unde pot gasi o pompa de servodirectie TRW pentru fabia 1 1.4 benzina mai ieftina astept sa mi raspunda aici (sau ceva centre de dezmembrari unde au mai multe fabii).

Va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu o repari pe cea de pe masina?

Modificat de papi_grasu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles si mersi de sfat. Referitor la senzor cum ajung la el? Trebuie demontata bara fata sau as putea sa-mi fac loc prin grilajul de la proiector daca il demontez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoti grilajul de langa proiector si scoti prima mufa din stanga daca nu gresesc. La senzor ai acces dupa ce dai roata stanga jos si te bagi sub masina, il vei vedea acolo pe caseta.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna.

Se potriveste senzorul de Ford (3M513F818-bb) la Fabia1?

Multumesc.

Modificat de sigisius
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

martor servodirectie aprins......volanul merge usor...ma poate ajuta cineva in legatura cu problema aceasta..pe testar apare o eroare la alternator..am verificat alternatorul este in regula.... multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am scos mufa de pe pompa si au disparut simptomele, aseara am puso si pe tester si intradevar a dat eroare pe senzor G250.

Astazi cand am scot mufa de pe pompa sa intamplat ceva foarte ciudat. a cazut o bucata zic eu de plastic de pe pompa si a ramas niste burete pe ea pe care nu l-am dat jos. Plasticul acela era copt groaznic, iar prin asta ma refer ca am luat o bucata de pe jos in mana si fara prea multa forta adica mai deloc s-a zdrobit.

E expusa pompa in vreun fel fara acel invelis de plastic?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Invelisul ala de plastic cu burete e pus mai mult pentru antifonaj din cate stiu eu. Colegii spuneam ca odata rupt de tot buretele e mai bine sa il dai jos pentru daca e rupt va retine apa si umezeala acolo. Acuma la tine nu e rupt de tot. Si la mine e foarte sfaramicios plasticul ala(nu stiu ce fel de plastic poate fi).

Daca te hotarasti sa il dai jos poti pune vaselina pe la imbinari sau poate sunt colegi care au incercat asta deja si iti pot da sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut! Am o Skoda Fabia din 2006 1.4 TDI si am eroare in bord cu servodirectia.

 

Am pus Vag-Com :

01309 - Power Steering Control Module (J500)

            49-00 - No Communications

 

Ce poate fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alex - verifica alimentarea, cablajul si conectorul de la caseta. Daca sunt ok, atunci e mai grava situatia...

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!