Jump to content

Probleme servodirectie Fabia


vioelectric
 Share

Postare recomandată

La miscari rapide stanga/dreapta a volanului, se aude un pacanit in coloana din cauza jocului in caseta.

Telescopul nu are nicio legatura cu  bataia in coloana de directie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1) am inceput sa resimt o bataie la roata dreapta, am urcat-o pe elevator am verificat absolut tot si nimic nu misca totul e tzapan.

2) atunci cand era cocotata pe elevator am miscat brusc stanga dreapta de volan si se auzea o bataie in coloana de directie

3) atunci cand plec de pe loc de fiecare data se aude o pocnitura de intensitate mica pe partea dreapta fata

1) Pe elevator articulatiile se tensioneaza si nu mai simti nici un joc. Verificarile se fac numai cu masina pe roti.

2) Dupa ce ai dat-o jos se mai auzea bataia?

3) Pocniturile la plecare sau la franare n-au treaba cu caseta de directie. Mai sunt unii care aud pocnituri in marsarier si zic ca au ''joc in caseta''.

 

carmina, te admir pentru explicatiile pertinente din topicul asta, nu inteleg insa la ce se refera expresia simpla si atotcuprinzatoare ''joc in caseta'' tradusa de multi ca fiind:

- joc in volan

- troncaneala deasa la denivelari sau drum pietruit

- vibratii in volan la anumite viteze

- vibratii in volan la gropi

- pacanit in coloana de directie la miscari rapide stanga/dreapta ale volanului

- etc.

Cand nu se stie ce are masina, se da vina pe ''jocul din caseta''.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da bataia se resimte si atunci cand masina este la sol, iar In ceea ce tine de verificarea celorlate elemente - le-am verificat si cu masina la sol si nu am sesizat absolut nici un joc.(mai toate consumabilele au fost schimbate recent)

Bataia o resimt foarte tare pe drum pietruit sau cand trec peste o denivelare brusca, diferente de nivel ale asfaltului etc mai exact la momente de impact in care roata lucra din scurt ( sper sa intelegeti la ce ma refer)

Iar cand spun ca pocnitul la plecarea de pe loc se aude din partea dreapta fata sunt 100% sigur.

Tin sa mentionez ca volanul nu vibreaza  la gropi, denivelari- etc.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut verifica planetara sau deasupra telescopului are o flansa cu un rulment.....2 sugesti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bataia la denivelari este de regula legata de amortizoare sau bielete/bara antiruliu. Pocnitul la plecare este legat de suruburi slabe la fixarea puntii, joc in bucse, planetara, butuc - oricare dintre ele. Ca sa vezi si mai exact ce e cu roata pune un cric sub bascula rotii, cit mai linga roata, ridica sa fie roata in aer si astfel ai roata libera sa o misti si sa vezi eventualele jocuri din zona ei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut verifica planetara sau deasupra telescopului are o flansa cu un rulment.....2 sugesti

 

Mersi de sugestii am verificat deja planetara e ok iar flansa cu rulementul au fost schimbate acum 2 luni- ( simptomele flansei se manifestau prin faptul ca scartaia ca toti dracii la denivelari)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul pe care l-ai descris tu il am si eu.

La denivelari mici si dese (drum de pamant , piatra cubica etc) se aude un zdranganit/ o vibratie de tabla pe partea rotii din stanga ( sofer) . Eu il am de vreo 2 ani. Flansele si rulmentii sunt noi si zgomotul persista.

 

Incearca sa lovesti mai tare cauciucul  cu talpa piciorului ( ca atunci cand ii dai un sut) si vezi daca face zgomotul descris . Daca fac asa eu aud zgomotul foarte clar pe partea soferului si ma gandesc ca este de la caseta. Aceasta are si un clanc-clanc cand invart repede stanga dreapta ( cu motorul oprit) de volan. Cu motorul pornit nu are nici un clanc.

 

Ca masura temporara ma gandesc sa invart de surubul de reglaj de pe caseta ( vreo 10 grade cred ca o sa ii ajunga)

 

PS : Am caseta de directi KOYO.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si prin jurubul de reglaj ce se intampla? De ce spui ca e masura temporara, nu e bine sa se circule mult cu surubul pe alta pozitia decat default?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai scapi de jocul din caseta. Trebuie sa ai grija cat il strangi ca apoi sa revina volanul singur la pozitia initiala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg. Practic prin miscarea acestui surub ce se intampla in interiorul casetei? In ce sens se invarte, unde e pozitionat si te rog sa imi spui daca se poate circula multa vreme dupa ce i sa modificat pozitia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surubul este exact langa prinderea din stanga. Este protejat de o protectie de cauciuc. In sensul acelor de ceas se strange din ce am citit prin topicul asta.

 

Stiu decat ca preseaza pe piesa care capata joc . Trebuie strans putin cate putin si apoi proba de drum sa vezi daca revine volanul la pozitia corecta.

 

Am spus temporar pentru ca rezolvi efectul ( zgomotul)  nu cauza ( caseta cu probleme pentru ca a capatat joc ).

 

 

http://vwforum.ro/topic/9822-caseta-directie-fabia/page-4?hl=%20caseta

 

Vezi postul 78

post-70532-0-31395300-1397243178_thumb.j

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bataia la denivelari este de regula legata de amortizoare sau bielete/bara antiruliu. 

lucian a spus clar, insa voi nu cititi si veniti cu sfaturi neprobate. 

gabip, tu umbli de 2 ani cu troncaneala dupa tine si ii inveti pe altii ce sa faca? Va sfatuiesc sa uitati de ''surubul de reglaj'', ala nu exista pentru nestiutori. Eu am dat multe casete jos din cauza bagaciosilor care fie n-au stiut sa-l dea inapoi, fie i-au stricat hexagonul, fie l-au gripat, fie se desfacea singur din vibratii sau cate si mai cate.

In plus, nici unul n-a scapat de batai pentru simplul fapt ca bataile nu vin de la caseta!

Zgomotul pe care l-ai descris tu il am si eu.

La denivelari mici si dese (drum de pamant , piatra cubica etc) se aude un zdranganit/ o vibratie de tabla pe partea rotii din stanga ( sofer) . Eu il am de vreo 2 ani.

Ca o adaugare la ce a spus lucian, verifica inclusiv etrierii, si ei pot sa clantane. Pe piatra cubica tine putin piscata frana si asculta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am zgomotul respectiv de 2 ani pentru ca nimeni nu a stiut sa-mi spuna de unde provine ( 4 reprezentante si alte 2 serviceuri "de cartier"). Astazi se aude pe drum denivelat si maine nu se mai aude absolut nimic oricat as incerca apoi, peste ceva timp iar se aude. Totul este schimbat la suspensie/directie mai putin caseta si tot mai apare din cand in cand. Caseta bate foarte usor cand invart stanga dreapta ( ca si cand ai ciocani in aripa/capota cu degetul) , trebuie sa fii sub masina sa auzi clar . Zgomotul de la ea se aude aproximativ identic cu cel ce se aude pe denivelari de asta am spus ca presupun ca este de la ea si o sa incerc cu surubul acela.

 

Spune-mi tu de unde crezi ca este zgomotul respectiv.

Modificat de gabip
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gabip mersi prentru explicatii. Am intrebat ca sa inteleg si sa invat lucruri noi.

 

trami nu trebuie sa te enervezi. vad ca te ocupi de casete si servodirectii si vreau sa iti adresez cateva intrebari.

 Cand si in ce conditii se poate folosi acel surub de reglaj?

Am vazut postul tau de ieri si vreau sa te rog sa definesti "jocul in caseta" adica cum ne dam seama? tragem pe loc stanga-dreapta de volan sau cum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot defini jocul in caseta pentru ca nu mi-e clar la ce se refera cei care folosesc expresia. De aceea, intodeauna trebuie sa-i descos ca sa inteleg ce vor sa spuna.

E ca si cum te-as intreba de unde esti si mi-ai spune ca din Europa. Mai exact? Din Romania. Din Crisana. Din Bihor. Din Oradea. Cate intrebari ca sa aflu de unde esti.

 

 expresia simpla si atotcuprinzatoare ''joc in caseta'' tradusa de multi ca fiind:

- joc in volan

- troncaneala deasa la denivelari sau drum pietruit

- vibratii in volan la anumite viteze

- vibratii in volan la gropi

- pacanit in coloana de directie la miscari rapide stanga/dreapta ale volanului

- etc.

Cand nu se stie ce are masina, se da vina pe ''jocul din caseta''.

 

 

gabip, iti spun ce bate cand iti vad masina.


 Cand si in ce conditii se poate folosi acel surub de reglaj?

In  nici o conditie cu caseta pe masina.. Daca acolo se uzeaza tachetul e numai din cauza ca a ruginit dosul cremalierei si l-a uzat prin frecare. Caseta va trebui reparata si la surub va interveni numai reparatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles. Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot defini jocul in caseta pentru ca nu mi-e clar la ce se refera cei care folosesc expresia. De aceea, intodeauna trebuie sa-i descos ca sa inteleg ce vor sa spuna.

 

 

 

La miscarea rapida a volanului stanga/dreapta (motorul oprit) sunetul/troncanitul se aude in zona incercuita:

2czad5y.jpg

In zona incercuita, cred ca este o bucsa de ghidare, iar acea bucsa elastica are si rolul de a prelua socurile care le produce cremaliera asupra casetei de directie.

Daca este uzata, apare acel joc/troncaneala, pe care mecanicii il numesc ,,joc caseta".

Din alt unghi:

iq9b0k.jpg

Acum sper ca ai inteles exact Trami la ce se refera mecanicii cand afirma ,,are joc in caseta".

Daca nu este corect ce am afirmat, poti sa lamuresti tu exact cum stau lucrurile...nu este nicio problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cum sa faca zgomot, acolo este un simering care nu tine nici la joc, nici la rugina. Caseta ar curge cu mult inainte de a capata joc.

Exceptie fac casetele mecanice, fara servodirectie, care s-au pus si pe unele Fabii, dar aici nu discutam despre ele.

Modificat de trami
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, am inteles.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul video este vorba de o caseta mecanica (Megane2), am spus mai sus ca nu vorbim aici despre ele.

In al doilea nu se dovedeste nimic, jocul ala este de fapt un zgomot care poate veni din coloana volanului, din culisanta, din crucea cardanica, din surubul care strange axul casetei sau mai departe daca se aude din afara poate fi de la bielete directie, capete de bara, pivoti si nu ultimul rand bielete antiruliu si bucse bara stabilizatoare. Cand manevrezi atat de energic volanul stanga/dreapta poti induce un mic ruliu al masinii astfel incat un mic joc al bieletelor antiruliu sau al bucselor barii stabilizatoare sa produca zgomotul care se atribuie, gresit, casetei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt multe discutii despre asa-zisele ''batai ale casetelor'' chiar aici pe forum, mai ales la sectiunile Golf 4 si Passat b5 si chiar impresiile celor care pana la urma m-au vizitat. Cine-i curios poate cauta.

Va redau ca exemplu una din discutiile de pe un alt forum pe care n-ar putea-o vedea decat logatii:

 

- cuculica a scris:
Salut,poti repara o caseta de directie la un mercedes sprinter 315 din 2008? Trancane tare de tot pe partea stanga! Cat dureaza reparatia si cat ar costa? Oferi garantie?
- trami a scris:
Casetele de Sprinter nu troncane. Verifica bieletele antiruliu, bucsele barii stabilizatoare, pivotii, etc ...
- Am verificat in mai multe service-uri si acelas rezultat joc in caseta,si la itp la fel a iesit!
- Vezi, daca-ti raspund tu ma contrazici. Vino cu masina la mine sa-ti arat.
- De ce zici ca te contrazic nu ai mai intalnit casete de Sprinter defecte? As veni la tine,dar momentan Sprinterul e in Italia,mai pus pe ganduri,cand am sa am ocazia am sa verific eu jocul sa vedem ce si cum!
- Zilnic intalnesc casete defecte, dar nici una din cele hidraulice nu troncane, ci au alte defecte. Ma contrazic toti cei care au fost in 5 servisuri si li s-a zis ca le bat casetele (repet, cele hidraulice, nu mecanice). Doar cei care vin la mine se conving ca am avut dreptate.
- @trami,ai avut dreptate bataia la sprinter nu era de la caseta! S-a rupt un surub de la etrier si a batut pana la rupt si pe al doilea,apoi am ramas fara frana si am descoperit defectul!
 
Ganditi-va la cat de competente sunt acele servisuri si chiar la acea statie itp. Daca vreunul i-ar fi schimbat caseta, masina ar fi plecat la drum (bineinteles cu problema nerezolvata) si ar fi ramas fara frane intr-o curba la vale... imaginati-va voi mai departe.
Modificat de trami
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intervin in discutie pentru ca e o problema care ma doare de mult...si pe care inca nu am rezolvat-o (desi am fost la multi "specialisti").

In cazul meu am avut...si inca am...o bataie (trepidatie) pe drumuri proaste...pietruite, pavate. E ca si cum vibreaza (troncane) ceva sub volan, insa nu in interior, ci in compartimentul motor.

Am verificat capete de bara, bielete (si antiruliu si de directie), pivoti, rulmentii de la flasele amortizoarelor...nu planetare (insa cred ca s-ar vi auzit pocnind in virajele luate la maxim). Chiar si placute de frana si etrieri. Am schimbat bucsele la brat...degeaba. Aceeasi bataie se aude si cand misti rapid de volan stanga-dreapta (se aude chiar in zona casetei de directie). Mai nou mi se aude cand pe stanga...cand pe dreapta cand trec la mers usor prin gauri (s-ar putea insa sa fie si altceva...nu am apucat sa mai verific).

Revenind la problema casetei de directie...am facut un drum pana la Marghita (circa 800 km dus-intors) la o firma care reconditioneaza casete...si desi aveam programare si mi-au spus ca se rezolva...am venit cum am plecat. Verdict...nu se poate reconditiona. Mi-au strans surubul de pe caseta la maxim si au miscat de volan...cica am joc intre cremaliera si melcul care vine pe ea.

Am fost chiar si la cineva care reconditioneaza casete (la Vatra Dornei) si mi-a verificat si el. Cremaliera nu este ruginita, caseta nu curge, jocuri in alte parti nu aveam nu aveam...insa bataia era acolo. La fel...joc intre melc si cremaliera. Nu a gasit melc sa schimbe...deci iar am ramas cu buza umflata.

Ce sa va mai zic de reprezentante...ei stiu doar sa-ti schimbe uleiul si eventual distributia :grrrrrr: .

O sa-mi fac curaj (sa strang banuti adica :D ) si o sa-mi inlocuiesc caseta cu una noua (sper sa pot gasi pt ca cea de pe masina e Koyo).

Modificat de dbake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul meu am avut...si inca am...o bataie (trepidatie) pe drumuri proaste...pietruite, pavate. E ca si cum vibreaza (troncane) ceva sub volan, insa nu in interior, ci in compartimentul motor.

 Aceeasi bataie se aude si cand misti rapid de volan stanga-dreapta (se aude chiar in zona casetei de directie). 

Nu este aceeasi bataie. Sunt batai diferite si au cauze diferite. Cauti degeaba caseta de directie si eu nu ti-as da (desi mai am 2 buc Koyo) fara sa-ti vad masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baieti la mine tin sa precizez ca suspensia e sport iar amortizoarele cand leam montat au fost sh reglabile pe inaltime astazi am pus jantele pe 16 de vara in locul celor de 14 am coborat suspensia iar bataia e si mai accentuata..acum gandul ma bate ca ar fi amortizorul pa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut domnilor...

am o Skoda Fabia 2003 1.4 16v si am o problema pe cate nu o pot rezolva...mai exact :

mi se arde siguranta de la servodirectie nr. 7 din tabloul de sigurante (cand pun contactul).

Am pus Vag-Com :

01309 - Power Steering Control Module (J500)

            49-00 - No Communications

Am scos cele 3 mufe de la pompa....am pus alta siguranta si punand contactul iar sa ars siguranta.

Am verificat sigurantele de la baterie (OK).

Am demontat tabloul de sigurante ...nimik problema.

Am mers pe firele de la siguranta arsa (albastru cu 2 dungi negre si unu nergu) duce intr-o mufa care pleaca spre electronica motorului (injecroare)....aici daca deconectez mufa si pun contatul siguranta nu se mai arde dar motorul nu porneste.

Am verificat continuitatea firelor de la sigurante arsa...amandoua dau la masa....!!!!

Am verificat vizibil si cablajul nu am vazut nici o problema.

Mentionez ca cu 2 saptamani in urma mi sa mai ars siguranta o data....am schimbato si a mers bine.

 

A mai patit cineva asa ceva sau daca aveti cunostinete dati-mi si mie o idee ce as mai putea sa fac.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!