Jump to content

Ajutor, ca-s incepator !


Profy
 Share

Postare recomandată

da ... shtiu ... m-am gandit ... dar uite ce diferite sunt tsevile ... are asha nervurile alea .. sunt enervante ... si scapa cricul de sub ele cateodata ... o sa am doua tipuri de cricuri in portbagaj ... ba nu ... 3 ... :)) si-o "capra"

post-9878-1178438604_thumb.jpg

post-9878-1178438672_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teava din prima poza e cea originala.

Cricul hidraulic il pui in spate sub bascula iar in fata sub punte. In nici un caz nu-l bagi sub tevile alea. Caprele se pun in acelasi loc, eventual , in spate, daca ai planetara pendulara, chiar sub planetara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ha hahaha Vavi te-am luat! :D Eu am trei cricuri (unul original care-l tin de dizain, unul lateral de Lada si unul hidraulic) si doua capre care le plimb cu mine, zilnic ! :) Ma rog eu cred ca am si o problema cu capul dar asta e :( .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare :

La broscute fisele de la delco la bujii, se potrivesc si de la alte tipuri de masini ? ( pt. rezerve sau urgente ??? :D )

de lada niva, merg aproape perfect (cele lungi sunt o idee cam scurte dar nu stai sa invarti 360 grade delcoul), sunt nemtesti, siliconice si costa cam 25 ron (cel putin aici) - setul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teava din prima poza e cea originala.

Cricul hidraulic il pui in spate sub bascula iar in fata sub punte. In nici un caz nu-l bagi sub tevile alea. Caprele se pun in acelasi loc, eventual , in spate, daca ai planetara pendulara, chiar sub planetara.

uhm .. pot avea si eu o poza cu ce denumeshti tu ... bascula ? :) si in fata ? sub punte? mai exact unde? da-mi poza si acolo si incercuit :) ca la prosti :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uhm .. pot avea si eu o poza cu ce denumeshti tu ... bascula ? :) si in fata ? sub punte? mai exact unde? da-mi poza si acolo si incercuit ;) ca la prosti :)

n-am poze la indemana...dar s-o luam cu rabdare ;) :

puntea fata are 2 tevi groase, orizontale, da ? bagi cricul sub cea de jos, evident, cat mai aproape de roata pe care ai nevoie s-o ridici. In spate sa presupunem ca privesti la roata din stanga. Ansamblul rotii (tambur, etc,) sta prins pe un brat lamelar care in stanga dispare sub un capac. Ala e capacul barei de torsiune. Eu de obicei sub capacul ala pun cricul.

Recomand un cric-crocodil, e mai greu de purtat dupa tine dar la garaj e extem de util, din 2-3 miscari ai ridicat masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

Cine poa sa-mi spuna cum sa opresc intrarea prafului la habitatul motorului ?

Am montate toate tablele, dar daca curat motorul si merg 1-2- zile iara e full de praf pestet tot... ce sa fac ?

Am impresia ca intra de jos de sub masina, praf care este ridicat de rotile din fata a masinii . Daca merg pe drum de tara' de pamant unde-i mult praf e nasol rau... Intra praf i toate, si am impresia iarasi ca nu face fata filtrul de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca ai ce sa-i faci. Muta-te in germania :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Macar daca aveai voie sa calci pe iarba, dar n-ai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare !

Cine poa sa-mi spuna cum sa opresc intrarea prafului la habitatul motorului ?

Am montate toate tablele, dar daca curat motorul si merg 1-2- zile iara e full de praf pestet tot... ce sa fac ?

Am impresia ca intra de jos de sub masina, praf care este ridicat de rotile din fata a masinii . Daca merg pe drum de tara' de pamant unde-i mult praf e nasol rau... Intra praf i toate, si am impresia iarasi ca nu face fata filtrul de aer.

acolo pe langa table mai este si o garnitura de cauciuc intre tablele motorului si caroserie. pe aia o ai?

oricum praful intra ca d'ala avem destul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e. Atuci banuiesc ca nu face mari ravagii asa-i , ca de aspectul estetic nu prea ma doare...

I-mi faceam doar griji de motor, desi daca ma gandesc ca si la dakar rally se participa :P cu broaste mai demult si chiar in zilele noastre, poate nu-i asa tragik praful de la noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acolo pe langa table mai este si o garnitura de cauciuc intre tablele motorului si caroserie. pe aia o ai?

oricum praful intra ca d'ala avem destul...

Din experienta proprie stiu ca multe broscute nu mai au garnitura de la capota motor. Nu cred ca face mare lucru, dar e inca o bariera in calea prafului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnitura de la capota sigur ca tine mai mult de praf si apa, dar cauciucul dinauntru, dintre table si pereti, face MARE lucru, adica separa curentii de aer de dedesubt fata de spatiul de deasupra, ca la asa detaliu a proiectat-o neamtu', incit nici o tabla sau garnitura nu-i in plus...

Adica racirea merge cum trebuie daca exista toate tablele, deflectoarele si schimbatoarele de la calorifer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbina (din pacate ) prefera sa traga aer de pe langa garnitura lipsa in loc sa traga aer rece de sus din fante ...

eu am avut lipsa garnitura si temperatura motorului la drum era undeva pe la 110 grade :) (baietii stiu de anul trecut spre bran) asa ca am bagat scoci de-ala ductape roata sa vad ce se intampla . temperatura a scazut miraculos pe undeva pe la 95 grade ... aaa sa NU pui scoci ca mie pana la urma mi-a disparut pe drum spre targoviste si l-am gasit frumos aspirat de turbina si asezat in asa fel incat o obtura aproape complet :D

acum mi-am pus garnitura asa cum trebuia sa fie .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce garnitura ai folosit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu-i garnitura orijinala, merge pus cauciuc de camera de camion, taiat asa incit sa stea indoit (ca un U intors cu gura-n jos) si prins (pe una din laturi) cu holzsuruburi, de pereti. Avantajul camerei de camion este ca se pot potrivi frumos curburile pe forma compartimentului motor. Incercata, tine, etanseaza bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca s-a prafuit ... am cautat pe forum dar nu am gasit ... am mai vorbit cu altii ... se poate spala ? daca se paote spala ... ce e bine sa acoperim ? capac delcou? altceva? a mai spalat cineva fara probleme ?

eu n-am dat apa pe el .. l-am shters cu carpa :)

Modificat de vavi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si daca s-a prafuit ... am cautat pe forum dar nu am gasit ... am mai vorbit cu altii ... se poate spala ? daca se paote spala ... ce e bine sa acoperim ? capac delcou? altceva? a mai spalat cineva fara probleme ?

eu n-am dat apa pe el .. l-am shters cu carpa :)

Din folclorul mioritic.

Cu ceva ani in urma firma din Craiova a aruncat cateva Olcit-uri in cursele de Rally. Toata lume stie ca pozitionarea distribuitorului la aceasta masina nu prea se impaca cu trecerea prin balti. Cum au solutionat specialisti craioveni problema? Simplu: au folosit o manuse chirurgicala care "imbraca" distribuitorul.

Acum lucrurile au avansat. Tehnologia isi spune cuvantul. Se poate cumpara un spray care o data aplicat poate se faciliteze functionarea unui motor electric chiar daca acesta este scufundat in apa. Deci aplica acest spray in interiorul si la contactele capacului si nu o sa ai probleme. Din cate stiu acest spray miracol se numeste "electronic compound cleaner" ori ceva in genul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu l-am spalat saptamina trecuta. Nu cred ca-i face bine, dar era mizerabil. M-am gindit sa acopar delcoul si alternatorul, dar pina la urma n-am mai acoperit nimic. Am dat numa jos o borna de la baterie (ca la alternator e cam aproape plusul de masa). Am dat cu spuma activa si dupa vreo 10 minute cu jet de apa. A pornit la sfert si arata mai bine. Atita doar ca am dat cu apa si pe capota spate si mi s-a spalat numarul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

Din cate stiu acest spray miracol se numeste "electronic compound cleaner" ori ceva in genul asta.

Shti de la ce vine WD40 ? "Water Displacer no. 40" :lol: Una dintre utilizarile recomandate de producator: "Driving moisture out of the high and low tension electrical components of a motor engine, so that it can start (particularly on cold days). E.g. cleaning and drying the inside of the cap of the ignition distributor."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Salutare !

Cine poa' sa ma lumineze un pic in urmatoarea problema , rog sa o faca babeste ca la clasa intai...

Ieri dupa amiaza am coborat la broscuta sa reglez innapoi jocul de la culbutori, deoarece mai demult am piscalit si deoarece mi s-a parut mare jocul am strans surubul ala, la pistoanele 1 si 2.

Aseara am luat lera profesionala ( ca mi-am cumparat , si pana acum foloseam una naspa dintr-un set de scule naspa ), si m-am apucat de treaba. Am adus la pistonul 1 la punctul superior maxim ( pana a iesit creionul din locul bujiei la maxim ) si pana arata pipa delcoului pistonul 1. Dupa asta am destrans, am luat lera de 0,15 am fixat si am stran finut , am masurat iarasi si am strans mai bine. Am repetat asta la pistonul nr 2 , desi trebuia la 4 ca asa e ordinea de aprindere , dar am lasat pe azi.

Ca efecte am observat urmatoarele: - motorul functioneaza mai fin , adica nu se simt vibratii ca innainte, merge mai usor parca nu sa chinuie ca inninte, si am putut reduce mult turatia de relanti ( ca test ).

- Zgomotul pe care i-l acote motorul ma cam sperie, deoarece se aude ca un motor diesel, cu in tacanit destul de puternic ( tacatacataca... ), ca re vine din parte unde am reglat ( evident ) .

Atunci can d m-am apucat si am asezat pistonul in pozitie, nu a existat nici un joc, dar dupa ce am asezat pistonu nr. 2 in punctul superior mort, a crescut jocul la culbutorul pe care l-am reglat anterior ( din extrema dreapta ) adica primul culbutor din dreapta...

Deci, cine poa' sa ma ajute rog sa o faca .

Modificat de Profy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tehnica este urmatoarea:

1. desfaci capacul culbutori de pe partea dreapta(pistoanele 1 si 2)

2. aduci pistonul 1 in PMS (punctul superior mort), atentie el este acolo de 2 ori, trebuie sa fie pe compresie adica supapele inchise adica pipa la delco in dreptul fisei cil 1.

3. reglezi cei 2 culbutori ai cil 1 (dreapta spre fata masinii)

4. rotesti motorul 180 de grade IN SENS INVERS ACELOR DE CEAS.

5. acum ai supapele cil 2 inchise si poti regla cei 2 culb

6. pui capacul pe partea dreapta si treci la stanga.

7. rotesti motorul 180 de grade IN SENS INVERS ACELOR DE CEAS.

8. acum ai de reglat culbutorii la cil 3 (stanga spre fata masinii)

9. rotesti motorul 180 de grade IN SENS INVERS ACELOR DE CEAS

10 reglezi culb la cil 4

11. Pui capacul si gata.

Motorul trebuie sa fie rece. Masina o pozitionezi de seara acolo unde vrei sa lucrezi. Nu porni motorul inainte de a te apuca de reglat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite cum ar fi ceva mai corect:

Ordinea de reglaj este 1-2-3-4, adica in sens invers rotatiei motorului. Scoti ambele capace de la culbutori si capacul de la delcou. Aduci pistonul de la cil. 1 in PMS dupa compresie, nu dupa evacuare: invirti de curea in sensul rotatiei motorului, adica de la stg. la dreapta sau in sens orar si urmaresti supapa de admisie sa se inchida, pentru ca dup-aia urmeaza compresia si luleaua ajunge in pozitia de aprindere la cil.1. Supapa de admisie de la cil. 1 e a doua numarind din fata spre spate. In pozitia asta (daca nu e smecherit pinionul de la delco, luleaua ajunge la un semn de pe marginea delcoului) se regleaza culbutorii de la cil.1. Se roteste apoi arborele cotit ocrotit de la dreapta la stinga 180 de grade sau 90 de grade pe marginea delcoului (faci niste semne, vezi tu) si se ajunge la pozitia de reglaj pt. cil 2. Si asa mai departe, 3 si 4.

Posibil sa fi reglat culbutorii in pozitia de PMS dupa evacuare, nu e bine asa.

Pardon, am ajuns prea tirziu :D.

Modificat de jan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!