Jump to content

Ajutor, ca-s incepator !


Profy
 Share

Postare recomandată

Daca te muti in Bucuresti te ajut, la inceput, gratis cu toate problemele pe care le ai acum. Eu m-am chinuit 2 zile sa dau de cap la instalatia electrica modificata de niste oligofreni mioritici. :) :somnmare:

Parerea mea este sa-ti printezi instalatia electrica si cu aparatul de masura in mina sa te apuci sa refaci totul asa cum trebuie sa fie, o sa ramai uimit de ce improvizatii de kkt o sa gasesti si de cate fire in plus si fara rost au fost trase. Pe sit-ul www.thesamba.com la tehnic gasesti toate schemele electrice in functie de tipul masinii si de anul de fabricatie. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul de semnalizare care ticaie ciudat trebuie (probabil) schimbat. Daca ticaie mai repede (2X), e vreun bec ars pe partea unde semnalizezi.

Cel mai bine ar fi sa refaci instalatia electrica, cu fire noi, despre care sa stii ce face fiecare. Un electrician (auto) normal ar trebui sa se descurce. Sau fa-o personal... satisfactia e garantata :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdane mersi, o sa fii primul pe care o sa-l sun cand ma mut in bucuresti :).

Releul de semnalizare l-am schimbat cu unul de dacia ( 130 000 lei vechi ) si functioneaza bine mai putin semnalizarea dreapta spate unde cred ca e rupt firul pe undeva ca am schimbat becul si nu mere', si chiar ticaie mai repede cand semnalizez la dreapta.

Modificat de Profy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-ar interesa daca se poate monta releu de indicator de dacia macar pana gasesc ceva mai bun daca e nevoie bine inteles (desi nu m-ar deranja nici de dacia) ?

Releu de incarcare electronic al acumulatorului de dacia se poate monta la broscuta (cu dinam - 12 volti) ? Mi-au mai spus ca se poate dar va-ntreb si pe voi...

dupa cate am studiat eu in ultimele zile...poti monta un releu mecanic de alternator (al de la Dacia) pentru dinam... cum e in schema anexata sau ar putea sa-ti construiasca cineva unul cum e prezentat la http://www.niqro.lx.ro/releu_dinam.htm

Modificat de niq_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi baietii !

Dimineata merg la electrician s-apoi vad ce poate face.

Colegul lui mi-a spus ca o sa repare treaba , da nu mai cred nimic pana vad. Ci ca e bai cu dinamul.

Am salvate schitele si sistemul electric la brosc' si cerd ca tot ce este in domeniu, acuma sper sa ma pot folosi de ele sa repar ce au f***t altii.

Sa nu spuneti la nimeni ca o sa rada de mine dar am observat ca din carburator scurge incet dar sigur benzina la baza carburatorului , de la tija pe care este prins cablul de acceleratie. :angry:

Acuma nu stiu ce sa fac, sa caut altul ( carburator ) sau sa merg la mecanic sa-l repare pe asta daca se poate.

Am citit la topicul tehnic ca ar merge alea de dacia pe broscute.

Din experienta voastra ce sa fac si sa nu ma coste mult momentan ? :hainoroc: :hainoroc:

Modificat de Profy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi baietii !

Dimineata merg la electrician s-apoi vad ce poate face.

Colegul lui mi-a spus ca o sa repare treaba , da nu mai cred nimic pana vad. Ci ca e bai cu dinamul.

Am salvate schitele si sistemul electric la brosc' si cerd ca tot ce este in domeniu, acuma sper sa ma pot folosi de ele sa repar ce au f***t altii.

Sa nu spuneti la nimeni ca o sa rada de mine dar am observat ca din carburator scurge incet dar sigur benzina la baza carburatorului , de la tija pe care este prins cablul de acceleratie. :evil:

Acuma nu stiu ce sa fac, sa caut altul ( carburator ) sau sa merg la mecanic sa-l repare pe asta daca se poate.

Am citit la topicul tehnic ca ar merge alea de dacia pe broscute.

Din experienta voastra ce sa fac si sa nu ma coste mult momentan ? :blink: :blink:

fara suparare dar carburatorul - teava de alimentare - rezervorul trebuie curatate cand iei o masina si vrei sa circuli cu ea

Problema e ca daca curge, poti lua foc, iar daca iese inafara benzina intra aeru si inauntru in carb.

Trebuie bucsat cu teflon dupa cum stiu eu, da nu multi se ocupa de asta. Il poti inlocui cu un carb de dacie, da nu recomand asta nimanui, investitie proasta.

Bafta si mult noroc!

P.S. Verifica si Bobina-distributor (lulea+platina)-cabluri la bujii -bujii

cam tot motorul inainte sa te incumeti de drumetii!

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul e de vina. Unul nou costa 275.000 lei vechi (am cumparat eu unul de putin timp). Cel original face si treaba avariilor. E exact acelasi releu ca si la Golf. Poti lua unul second-hand. Releul de Dacia nu merge fara adaptari. O sa ai probleme. Carburatorul il poti bucsa (uzura bat-o vina) ori inlocui. Se poate monta si carb. de Dacia, dar nu recomand. O sa mearga mai prost si cu consumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa mearga mai prost si cu consumul.

aici te contrazic .... :). Daca "mai prost" in sensul de "benzina mai putina", atunci da ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aici te contrazic .... :). Daca "mai prost" in sensul de "benzina mai putina", atunci da ... :)

Deci , o sa consume mai putin sau mai mult ...???

Eu vreau sa nu afecteze motorul. Adica sa nu se strice nimik, pana fac rost de ceea ce am nevoie... poate o luna sau doua sau pana primavara( an caz de lipsa de bani ).

Releul e de vina. Unul nou costa 275.000 lei vechi (am cumparat eu unul de putin timp). Cel original face si treaba avariilor. E exact acelasi releu ca si la Golf. Poti lua unul second-hand. Releul de Dacia nu merge fara adaptari. O sa ai probleme. Carburatorul il poti bucsa (uzura bat-o vina) ori inlocui. Se poate monta si carb. de Dacia, dar nu recomand. O sa mearga mai prost si cu consumul.

Releul l-am schimbat cu unul de dacia ( 130 000 lei usori) si mere ok ,

Adica releu de "semnalizare" nu ala de incarcare al bateriilor de acumulatori.

Cu carburatorul e naspa ca inca nu stiu cum rezolv...

Modificat de Profy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci , o sa consume mai putin sau mai mult ...???

Domne, mie imi consuma super-acceptabil, si il am pus pe masina din '94, deci de 12 ani. Cu ala original am avut in oras consum spre 20 :) , cu asta 8-9 (vara). Si mai cunosc un caz-doua asemanatore, pe aici pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apoi dinamul tre' sa-l schimb, ca electricianul nu-l poate repara si mi-a povestit de ce, ( deci chiar nu se poate repara )

Am gasit la Domnul Peter Elkan diman , numa' mai trebuie sa ajunga la mine in Oradea, sau eu in Cluj :), ca cel pe care l-am rugat sa mi-l aduca a ramas in pana si n-a mai ajuns in Cluj... ( venise di Brasov ).

Rezolv eu cumva...

Unde gasesc oare carburator dacia ieftin si bun :D sau chiar nou, ca cu asta nu m-as juca. ( perocol de incendiu )...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde gasesc oare carburator dacia ieftin si bun ;) sau chiar nou, ca cu asta nu m-as juca. ( perocol de incendiu )...

:D hai ca esti tare ! La orice magazin din colt ... :D . Nici eu nu m-as juca cu un s/h...daca a ajuns sa fie s/h, clar ca are buba :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK.

Inteles, dar asa de curiozitate, ce-nseamna s/h...

( nu radeti ) :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut din nou!

Va deranjez sa va spun o veste buna si una mai putin buna...

Aia buna e , ca am montat noul dinam impecabil pe masina.

Aia rea este ca atunci cand cuplez DF la DF si D+ la D+ si 61 si totul , lasand in urma B+ adica firul de la baterie, dar cupland celalalt fir(de la rezistenta cred), ei atunci cand cuplez firul de la baterie face scanteie si incepe sa se-n calzeasca peria de carbune de la D+.

Aici am decuplat repede firul de la baterie si astept sfaturi mai departe si de la voi daca nu va deranjez...

Eu banuiesc ca e stricat releul de-ncarcare. voi ce ziceti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mah baietzi eu nu stiu cat de bun ii carbu de dacie ca l-am avut sus doar 2 zile si mergea k pasta, da acum am un solex 30 pict 1 care imi manaca 8-9 in oras la forja , si mai am un carb de rezerva solex 28 pict 1 care imi mananca tot asa....deci nu vad o realizare in faptul ca ai pus de dacie....

La partea cu dinamu si montarea te pot ajuta doar vinerea viitoare cand ma duc acasa, ma uit in haynes ca am acolo schema cu legarea dinamului. Pana atunci incearca asta, daca crezi ca te ajuta cat de putin!

Modificat de SKULLMAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am carb de dacie, dar din cite am vazut la cei care au, nu cred ca ei si-au montata neaparat pentru a scadea consumul ci pentru ca este mult mai ieftin decat un carb nou Solex si pentru faptul ca nu au gasit un Solex ok ca si functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci cand cuplez DF la DF si D+ la D+ si 61 si totul , lasand in urma B+ adica firul de la baterie, dar cupland celalalt fir(de la rezistenta cred), ei atunci cand cuplez firul de la baterie face scanteie si incepe sa se-n calzeasca peria de carbune de la D+.

Aici am decuplat repede firul de la baterie si astept sfaturi mai departe si de la voi daca nu va deranjez...

Eu banuiesc ca e stricat releul de-ncarcare. voi ce ziceti ?

dupa cum observi, in schema de mai jos, releul pentru dinam are urmatoare borne:

a) 31 la masa

B) B+ la bonra plus a bateriei si ma pleaca in bord la tabloul d esigurante si al contact

c) DF se duce direct la borna DF a dinamului (este excitatia)

d) D+ se duce direct la borba D+ a dinamului

e) 61 care se duce in bord, in ceasul de kilometraj, la un beculet, care este conectat la plusul dupa contact

nu se fac conectari/deconectari de fire in timpul functionarii?!

mai incearca o data, cu toate legaturile facute cum e in schema si masoara tensiunea cu motorul turat... trebuie sa fie undeva pe la 14-14,2V (cu ceva abateri)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa am cuplat firele dupa cum apare-n schite.

Apoi mai si scrie totul si pe dinam , si pe releu ( la borne) deci, nu am cum sa ratez...

Si totusi la cuplarea firului bateriei la borna scoate scanteie si incepe sa se-ncalzeasca peria de carbune.

De aici concluzia ca releul este stricat.Dinamul arata bine si e totul la locul lui.

Am sperat ca vre-unul dintre voi sa fi trecut prin faza cu-ncalzirea periei sa-mi zica de ce e asa . Probabil ete un scurt circuit in releu...(releul arata naspa )

Si inca o-ntrebare , releul electric sau mecanic de dacia se poate monta temporar la dinamul de 12V ???

In legatura cu carburatorul , sincer nu as pune de dacia deocamdata.

Pe masina este 28 pict , stie cineva de unde as gasi mai ieftin ceva asemanator... ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul de dinam pastreaza tensiunea constanta.

Cel de dacie este pentru alternator si pe lnaga faptul ca pastreza tensiunea constanta el transforma curentul alternativ (dat de alternator) in curent continuu (de care are nevoie masina.

Pe scurt nu poti sa pui releu de alternator pe dinam.

In legatura cu carb, problee alta decat ca curge pa la ax mai ai. Asta nu este ok dar poate fi agravata si de faptul ca poate ai nivelul prea mare in camera. Un reglaj corect poate diminua problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi de raspuns.

La carburator n-am observat altceva in neregula, decat ca atunci cand nu e pornit motorul si trag cu mana de cocoselul ala" de care trage cablul de acceleratie, se umezeste prin prtea dreapta a axei cocoselului", ca in stanga am pus o distantiera de vreo-un milimetru din plastic dur ... si nu mai se umezeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

releul electric sau mecanic de dacia se poate monta temporar la dinamul de 12V ???

vezi pagina anterioara, postul meu, unde ti-am indicat niste linkuri si e o poza cum ar putea sa merga un releu mecanic de dacie la dinamul tau..prin conectarea unei diode de putere..nu-i probata treaba da' peste 90% sunt sansa sa fie ok :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara am iesit pana la masina si am vrut sa demontez releul.

Dar intre timp am mai dat o incercare si am schimbat si beculetul din bord(din vitezometru) G care indica daca se-ncarca sau nu bateria, si arde tot timpul...

Si am observat cand am fortat putin spre mine releul ca neatingand metalul adica ,, casa turbinei , nu mai scoate scanteie daca cuplez firele normal.Adica era in scurt pt ca e vechi si probabil lipseste ceva care sa sigileza treaba.

Peria nu se mai incalzeste astfel cuplat.

In fine , incarcare tot n-am dar macar am beculetul care arata daca mere sau nu (sa fie si ceva bun in atat rau)

Oricum am cumparat si un voltmetru si la baterie arata 12,35 - 12 , 20 V cind merge motorul la ralanti si daca accelerez nu se schimba nimik, adica nu urca tensiunea. La dinam , am masurat ca la baterie daica la bornele D+ si DF dar asa numa de forma ca paremi-se nu asa trebuie masurat la dinam... dar tot nimik ( 12, 15 V)As icerca si normal dar nu stiu ce inseamna "frame" ( DF connected to frame ) cum scrie in schita.

Poate ma ajuta careva si aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!