Jump to content

Ajutor, ca-s incepator !


Profy
 Share

Recommended Posts

Am gasit in sfarsit un om de incredere cu care ne cunoastem de vreo 8 ani si se pricepe. (io nici nu stiam) cand i-am zis ce probleme am era sa ma plesnesca :hainoroc: ca de ce nu l-am sunat. :)

In fine , tre sa iau o curea de distributie de marimea X si aici va rog sa ma ajutati ca nu se vede pe curaua veche ce marime e... tipu; mi-a insiruit cam trei marimi posibile dar nu e sigur. E vorba despre cureaua care angreneaza dinamul.

Firul ce atarna e de la peria de carbune, care nu mai e, desi prima data cand m-am uitat la motor cam de 2 sapt.era prezenta.

Link to comment
Share on other sites

primele doua marimi sunt pentru dinam, a treia pentru alternator :D

Link to comment
Share on other sites

Off ce suparat is.

Ieri seara cand am ajuns acasa de la serviciu, m-am coborat la masinuta si am inceput sa curat cu smirglu papucii si bornele de la chestia aia la care sunt conectate firele ce vin de la dinam, adica la releul de incarcare. Nici o schimbare. Tot n-am incarcare.

Am frica in mine ca trebuie sa schimb releul si dinamul, pt. ca la niste borne de la dinam am cuplat un bec de 12 v ( de semnalizare ) si am sperat sa se aprinde, sa se arda sau sa se sparga de la tensiune , ori ce numai sa aflu daca se genereaza curent de la dinam , dar nimik.:blush:

Acuma tot tremur ca cred ca e scump un dinam daca ub releu e pe la 100 ron sau cat :(...

Deci tre sa aman si plecatul la pescuit in week-end :(, si alea alea...

Apoi si tipul asta la care am vrut sa duc broasca ma tot amana ca tot pleaca de acasa...

Intrebare : Cam cit timp sau cati km pot sa circul cu acumulatorul incarcat la transformator ??

Ca tot m-as duca la pescuit , in zona macar...

Am dinam de broasca NOS ( new old stock ), mai pe romaneste un dinam bosch original de acum 30 de ani ne folosit nici o data. Costa 65 Euro negociabil . Am vazut releul tau si tot ce pot sa spun e ca la cum arata e numai bun de aruncat la gunoi. Daca te pasioneaza dinamul da un PM .

Link to comment
Share on other sites

Mersi, dar am primit o ferta despre un dinam de 12 v, perfect functional, cu turbina cu tot la pretul de 800.000 lei vechi.

Poate nu e de maraca renumita dar de-ocamdata asta i-mi permit ( mai tre sa cumpar cate ceva ).

Link to comment
Share on other sites

Mersi, dar am primit o ferta despre un dinam de 12 v, perfect functional, cu turbina cu tot la pretul de 800.000 lei vechi.

Poate nu e de maraca renumita dar de-ocamdata asta i-mi permit ( mai tre sa cumpar cate ceva ).

NOS nu e o marca :))

de regula marca dinamului pe broasca e BOSCH :D - mai greu no name...

Link to comment
Share on other sites

OK, o fi sau nu o marca, dar scumpa e asta e just ( pt. mine)

-stiu ca alea noi din magazine sunt si mai scumpe-

eu ma multumesc si cu un N.F.S normal-functioning-style :)

Link to comment
Share on other sites

Alta intreabare:

O sa am oare probleme la cumpararea noilor cauciucuri sau nu ?

Intreb asta fiinca am citit undeva pe forum ca un membru doreste sa schimbe jantele masinii pe 14" ca nu mai gaseste cauciucuri pt. jantele de 15" originale , (de care am si eu...).

Link to comment
Share on other sites

Nu diametrul jantelor este problema ci faptul ca se gasesc mai greu cauciucuri 155/xx R15, adica inguste.

Link to comment
Share on other sites

155 sau 165 - vredestein - APCO

Link to comment
Share on other sites

pai, in talon scrie 145R/15 fata si 145R/15 spate...

Si-apoi se vad in poze ce tip ... destul de inguste :)

Edited by Profy
Link to comment
Share on other sites

este o modificare facuta de fostul proprietar, la RAR - probabil ca pusese mana pe anvelope de D 1100 convenabile/noi etc. - broasca nu a avut 145 decat cu 16"; 155 SR 15 ca regula iar 165 e o masura alternativa raspandita pe la americani - modificarea masurii anvelopelor daca nu implica modificari constructive - se pot trece alte dimensiuni de anvelope - de ex 185 si ai rezolvat problema cu disponibilitatea si costurile anvelopelor

Link to comment
Share on other sites

Oare o sa gasesc io cauciucuri sau nu , ma gandeam la ceva mai late pt jantele acestea, stiu, nu foarte late dar cu un pic macar dar cred ca osa ajung , la ce norocos is, sa ma bucur daca gasesc orice cayciuc pt masina... :)

Link to comment
Share on other sites

Eu merg de ani de zile cu 185/65/15, fara probleme, pana anul trecut puse pe jantele originale de 4'

Link to comment
Share on other sites

Bun, astea se potrivesc si la mine ?

Link to comment
Share on other sites

Bun, astea se potrivesc si la mine ?

yep

Link to comment
Share on other sites

OK, atunci ultimele intrebari ( la tema asta) :D

Cam unde gasesc, si cam la ce pret ?

Adica gasesc cam peste tot sau in locuri specifice ? Sunt si resapate ?

ORicum mersi pt. raspunsuri :)

Link to comment
Share on other sites

Mersi mult, vad ca au reprezentanta si in Oradea...

Edited by Profy
Link to comment
Share on other sites

Cam unde gasesc, si cam la ce pret ?

Metro, Carrefour... mai peste tot, 185/65/15 e o dimensiune foarte raspandita, inclusiv la masina nationala :))

Link to comment
Share on other sites

OK, mersi sunteti de treaba baietii.

Edited by Profy
Link to comment
Share on other sites

sa nu mergi prea late pentru ca o sa ai probleme la itp(sau sa ai o pereche doar pentru itp)

Link to comment
Share on other sites

mda, sa iti pastrezi vechiturile de 155 pentru revizii si pe urma te duci la RAR frumusel sa iti treaca in carte/talon 185

Link to comment
Share on other sites

Buna din nou!

Azi (14.10.2006) adica sambata am fost la electrician auto.

Cand a vazut masina in fata atelierului s-a strambat rau, si dupa ce m-am prezentat si i-am spus ca un prieten bun m-a trimis la ei cu problemele mele, raspunsul a fost '' nu ma ocup''.

Dar dupa ce m-am milojit' la el ca-l rog frumos si ca nu vreau gratis si alea, alea pana la urma a intrat in atelier si a iesit cu un voltmetru sau ce-i ala de-are doo fire care atarna din el si indica, cati volti scoate sau nu scoate un dinam sau alternator.

M-ia spus ca dinamul nu incarca si atarna ceva fir in interior si ca trebuie perii de cabuni, si sa revin luni ca atunci e colegul lui care repara mai des dinamuri si alternatoare, si ca mi-l repara.

Tipul a fost de treaba totusi ca a scos acumulatorul si l-a pus la icarcat la ceva aparat specific, timp de vreo ora-juma; sa nu raman pe drumuri pana acasa, si indicatii sa merg fara becuri aprinse ca consuma mullt, etc.

De platit mi-a spus ca "lasa la discretia mea desi nu datorez nimic", deci am scos 50 mii lei vechi si a spus ca ajunge atata.( nu mi se pare deloc mult dupa cate am mai auzit)

Dar ajungand acasa am reglat vitezometrul, am mai reparat scaunul (soferului) ca a intepenit prea aproape de volan si in afara de mine nimeni nu putea conduce masina ;), (ceea ce nu tot timpul e un dezavantaj) ca sunt cam mic de statura si slabut...

Problema s-a ivit cand am vrut sa reglez, adica sa strang surubul ce fixeaza bratul de semnalizare ca daca doream putem invarti stick-ul ala 360 de grade in jurur axae sale. Dar facand asta dintr-odata si subtil nu mai am semnalizare. Adica se aude releul ticaind (cateodata in ritmuri ciudate) si nu se aprind becurile corespunzatoare directiei in care semnalizez, defapt nici un bec nu se mai aprinde, cred ca nici la avarie, numai ticait; si becul indicator verde din mijlocul indicatorului de vitaza lumineaza incontinuu si nu palpaie la ritmul releului.

Deci am urmatoarele intrebari, in caz de nevoie, si va rog (iar) sa ma ajutati.

Am mai gasit la tips/tricks chestii dar m-ar interesa daca se poate monta releu de indicator de dacia macar pana gasesc ceva mai bun daca e nevoie bine inteles (desi nu m-ar deranja nici de dacia) ?

Releu de incarcare electronic al acumulatorului de dacia se poate monta la broscuta (cu dinam - 12 volti) ? Mi-au mai spus ca se poate dar va-ntreb si pe voi...

Perii de carbuni pt. dinam unde as gasii ?

Cam atata pentru azi ca maama ce-am mai injurat toata ziua si numai dinamuri si releuri si indicatoare si cabluri si fire electrice visez de cam o saptamana incoace, bineiteles dupa ce am reparat, adica am invatat sa aierisesc sistemul de frama cu un prieten care a avut trabant cam 15 ani, ca altfel trebuia sa conduc broasca pana la electrician cu frana de mana :ph34r: ( curios unde sfarseam...)

Si zau ca nu injuram si nu ma deranja toata treaba asta daca nu zicea ala care mi-a vindut masinuta ca are sistemul electric pus la punct, si motorul si partea mecanica ( probabil se referea si la frana si la vitezometru ;) )

AAAA da era sa uit... nici claxonul nu functioneaza ... ;)

Edited by Profy
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!