Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Pentru amândoi... Mașina merge cu combustibil, nu știe ca e gpl sau benzină... Mersul pe gpl influențează ECU benzină prin adaptiv... 

Eroarea care o ai nu e de la sonde... Clar... 

Fa ce ți-am zis sa știm pe ce direcție mergi mai departe... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

Mulțumesc pentru răspunsuri, eroarea apărea și înainte să montez GPL. Așa că o să o iau pas cu pas. 

Revin cu rezolvarea.

Modificat de florynbadescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 3 ore, Moog a scris:

Pentru amândoi... Mașina merge cu combustibil, nu știe ca e gpl sau benzină... Mersul pe gpl influențează ECU benzină prin adaptiv... 

Eroarea care o ai nu e de la sonde... Clar... 

Fa ce ți-am zis sa știm pe ce direcție mergi mai departe... 

Gresit, ECU stie ca merge 100% pe benzina, asa este softat, de schimbarea sistemului de alimentare se ocupa calculatorul gpl.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și cum face asta? Ghicește în cărți? 

Înainte de a posta documentează-te...

Ecu gpl emuleaza injectoarele de benzină... 

Sonda lambda măsoară oxigenul nears din gaze nu benzina.... Să-și dea seama după miros :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 minute în urmă, Moog a scris:

 

Ecu gpl emuleaza injectoarele de benzină... 

 

 

Exact, ECU inregistreaza in continuare valori de injectie benzina. Ce nu e corect?

 

Fara emularea facuta de ECU gpl ai avea eroare de nefunctionalitate pe injectoarele de benzina.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ECU nu înregistrează nimic bre... El calculează timpii de injecție și comandă injectoarele... Faci confuzie maximă sau exprimarea e pe câmpii... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu fac nici o confuzie, injectoarele de benzina si gpl sunt comandate 100% de catre ECU gpl.

 

Comutarea intre cele 2 sisteme o face tot ECU gpl. ECU masinii nu stie ca ruleaza pe gpl, stie ca merge tot pe benzina datorita emularii injectiei facute de ECU gpl.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bag samă ca ești inginer :)

Privire inteligenta dar nu știi sa te exprimi... 

Injectoarele de gpl sunt comandate de ECU gpl... Cele de benzină stau degeaba... Tot ECU gpl simulează injectoarele de benzină... 

Ecu benzină face toată treaba... El calculează timpii și comandă injectoarele... Chiar și alea de gaz indirect prin intermediul ECU gpl... 

Ca ECU gpl comuta între cele 2 faze e alta poveste... Nu comanda injectoarele benzină, le taie craca și atât... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presupui greșit din nou, ecu GPL are propria harta de injecție atât pe GPL cât și pe benzina, injectoarele pe benzina nu mai sunt legate fizic de ecu mașinii cablajele vin din ecu GPL.

 

Gata, suntem offtopic deja, eu ma opresc aici. Sa auzim de bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parțial ai dreptate. Injectoarele au partea de semnal inseriata cu ECU gpl. Altfel nu ar putea sa le taie alimentarea...

Ai dreptate, parțial. Uzual injectoarele de benzină nu merg decât la pornire comandate de ECU benzină... ECU gpl face legătura directă, nu intervine cu nimic... Asta in 90% din cazuri. Sunt cazuri, unde e nevoie de benzină, dar nu e o hartă propriu zisă, e un procent sau un timp de injecție setat gen peste 10ms baga 1 2 ms benzină... 

Sau ceva similar la injecția directă... Unde e nevoie de benzină pentru a preîntâmpina înfundarea injectoarelor de benzină... 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

Am fost la cei de la gpl si mi-au confirmat ca ecu gpl este conectat cu ecu masinii, asadar sonda 1 are legatura cu amestecul si atunci cand masina merge pe gpl. Insa m-a bagat mai rau in ceata pentru ca a conectat diagnoza la ecu masinii si sonda 1 lucra iar sonda 2 nu. Daca sonda 2 nu functiona atunci eroarea p0420 cum a aparut? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulți fac mare confuzie... Sonda 1 se poate conecta pentru reglaj manual la majoritatea instalatiilor, asta dacă nu ai diagnoza pentru mașină...

Conectare la ECU benzină... Se preia semnalele de pe injectoare și unele se conectează la obd pentru citire parametri adaptivi... Daca mașina e pana în 2014 2015 e mai bine sa nu activezi funcția...

Sonda 2 începe sa lucreze după 600grd și durează mult până se încălzește... Ma îndoiesc ca băieții chiar știu ce fac... 

 

Pune un vcds up to date pe mașină și postează eroarea... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

florynbadescu

Asa cred si eu, ca baietii bajbiie. Daca e un coleg care ma poate ajuta cu o diagnoza in Pitesti il rog sa ma contacteze in privat. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
florynbadescu

Xmisterx- nu stiu care naiba e regulatorul de presiune rampa de benzina la motorul meu si nici ce trebuie sa verific la el. Daca m-ai putea lumina un pic. Atasez 2 scheme ale motorului BSE, unde la nr. 21 (este ceva legat de vacuum cred) si 25 (este pe returul de benzina de la clapeta spre rezervor) scrie solenoid valve, iar pe a 2-a schema la nr. 6 apare o valva in capatul rampei injectoarelor. Ce ar trebui sa verific ceva la cele 3 componente? La masina din semnatura am observat ca lipseste (nu stiu sigur daca ar trebui sa aiba dar se vad gaurile de la suruburi in locul ramas gol) canistra de carbon (vapori) cod 1K0201801E.

 

460133250.thumb.png.e53d01b9d0856ec159ff2bd3f74137e1.png460133500.thumb.png.2dbbe9be513e2b4073b10e8d607ca99a.png

Modificat de florynbadescu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna. Am schimbat ambele sonde , sunt noi nouțe. După un drum mai lung apare din nou aceasta eroare 

ce ar mai putea fi ? 

00DD8F35-145C-408A-93C2-49988C4DD61A.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Amestec sarac", pot fi mai multe cauze, poate trage aer fals pe undeva(  garnituri de etansare galerie de admisie, clapeta de acceleratie, furtune de vacuum fisurate/rupte), senzor map murdar sau decalibrat, presiune de benzina mica in rampa sau injectoare cu probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce văd este eroare de pe sonda de după catalizator... Posibil racord flexibil crăpat, evacuare, catalizator... Verifică evacuarea de pierderi... Ridici pe elevator cu motorul pornit unul înfundă evacuarea bine și altul trage cu urechea pe unde fasaie.. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La un BCA 1.4 benzina aspirat mai "scapa" sonda asta sau trebuie deja inlocuita?

 

01 Engine
        System description: BOSCH ME7.5.10
        Software number: 036997032Q
        Software version: 9731
        Hardware number: xxxxxxxxxxx
        
        Faults:
                P013500 - O2 Sensor Heater Circ.,Bank1-Sensor1
            Malfunction
                Intermittent
                
                
                P013300 - O2 Sensor Circ.,Bank1-Sensor1
            Slow Response
                static

 

Sonda schimbata in iunie 2021 cu Bosch dedicata 😞 Sa "moara" asa de repede?

Modificat de Xman_ghio
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!