Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Am facut un test la MAF respectiv am desfacut mufa si i-am dat talpa pe loc

- merge pina la 3000rpm maxim si nu merge rotund

- urca mai incet in ture (nu prea cred ca as putea merge asa in sarcina)

Asta inseamna ca MAF-ul e OK???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta inseamna ca intra intr-un fel de limp mode, cred. Nu inseamna ca MAF-ul e OK, aceasta se determina prin urmarirea debitului de aer masurat cu un tester (VAG-COM or whatever).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut furtunul MAF-Clapeta de acceleratie si am constata ca furtunul subtire lateral (pt gazele arse) este fisurat iar supapa dinspre furtunul gros nu prea functioneaza. Cred ca supapa respectiva ar putea influenta puterea masinii, NU?

:P

In plus trebuie sa schimb si termostatul de la antigel ca nu mai vrea sa etanseze, curge si cind nu e presiune in instalatie :P Dupa ce primesc piesa respectiva continui investigatiile.

Stiti o sursa cu preturi rezonabile pt 06A 121 133D si 1J0 129 684???

Modificat de wwww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)

Sal. Stie cineva unde pot sa fac un test la sonda LAMBDA pentru masina din semnatura?

Va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, aceasta este procedura de verificare a sondei lambda pt. motorul tau:

wwww, ma indoiesc ca este sonda din moment ce ea nu functioneaza pana motorul ajunge la 60 de grade. Verifica-ti bujiile, filtrele...

iata cum arata o sonda la peste 100k km; Bosch si NTK spun ca ea ar trebui oricum inlocuita la 100k daca e cu incalzire si 30-50k daca e fara.... pentru cine e interesat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am 180K Km

am dat jos sonda si nu arata atat de rau

+ ca avea fantele pe laterala

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am dat jos sonda si nu arata atat de rau

Unde anume e pozitionata sonda lambda? Stiu ca e undeva pe evacuare, dar unde? La motor sau sub masina? Presupun ca e inainte de catalizator...

Am incercat sa ma uit la mine la masina dupa ea dar nu am observat-o. Mi-e teama sa nu am probleme si eu din cauza ei si vreau sa fac niste verificari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda este amplasata inainte de catalizator implantata in teava de evacuare de sus in jos.

in partea dreapta o sa vezi o cutie din plastic negru din care porneste un invelis argintiu (ce acopera firele) care duce la sonda.

daca vrei sa o testezi gasesti mai multe date aici http://lambdasensor.com/main/mtesting.htm

intra in functiune doar dupa ce se incalzeste peste 60C

vezi si aici http://lambdasensor.com/main/mfaults.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sonda este amplasata inainte de catalizator implantata in teava de evacuare de sus in jos.

in partea dreapta o sa vezi o cutie din plastic negru din care porneste un invelis argintiu (ce acopera firele) care duce la sonda.

Multumesc pentru informatii. O sa verific cu prima ocazie cand mai umblu pe la masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iata cum arata o sonda la peste 100k km; Bosch si NTK spun ca ea ar trebui oricum inlocuita la 100k daca e cu incalzire si 30-50k daca e fara.... pentru cine e interesat

aspectul sondei prezentate mai are o cauza: etanseitatea pe vacum: corp injectie-galerie, si anume garnitura de sub corpul injectiei monopunct; iata citeva poze cu garnitura dupa cele cu sonda; uneori e greu de observat dintr-o privire daca garnitura este fisurata mai ales in portiunea din spate; aspectul sondei si masuratorile date intr-un post anterior (tensiune mica) confirma lipsa de etanseitate (mult aer-multa benzina...); si asta dupa o constatare generala a starii tehnice a masinii si doua testari electronice cu testerul Bosch intr-un service cu renume (de unde vag com-ul nu e totul).... uneori o inspectie temeinica va scuteste de timp si combustibil pierdut... si bani bineinteles

Modificat de alex2004
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile cu injectie K-Jetronic au sonda lambda? Pe schema nu am vazut asa ceva. Poate spun prostii, poate nu ar trebui sa fie acolo, dar presupun ca ar trebui sa fie, pentru ca are legatura cu ameste cul aer-benzina.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

mufele de alimentare la ambele sonde lambda (precat, postcat) se afla in acelasi "borcan", sub masina, nu?

am eroarea asta la sonda precat si ma gandesc ca s-ar putea sa fie de acolo.

17604 - Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S1: Electrical Malfunction

P1196 - 35-10 - - - Intermittent

stiu ca trag cu tunu' dupa muste dar vreau sa vad si gata. :D cand mi-o trece ma inscriu pe forumul filatelistilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

De ceva vreme, beculetul de la bord care imi indica inrautatirea calitatii gazelor de esapament sta aprins .

Ce mai pot verifica inainte de inlocuirea sondei ?

Sonda lambda trebuie sa fie neaparat originala ?

Cam care este pretul si locul de achizitie ?

Poate spun prostii dar sunt 9 pe forum si nici nu ma prea pricep !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Eu am aceeasi problema si aceleasi intrebari. Ne ajuta cineva cu un sfat?

E riscant sa mergi in continuare citeva sute de kilometri daca se aprinde martorul ala pe bord? Ideea e ca marti ar trebui sa plec la mare si abia azi am descoperit beleaua pe bord ... Sa fac tot posibilul sa repar masina acum sau se poate amina vreo 600 de kilometri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi mi s-a aprins pe bord martorul de "avertizare gaze de evacuare". Nu prea ma pricep, dar din ce am citit pe-aici ar fi vorba despre sonda lambda. Pina ajung cu masina la un meserias sa-mi zica exact ce are,

spuneti-mi asa, informativ, cit e sonda asta? Marti dimineata ar trebui sa plec la mare cu nevasta si cu copilu' si n-as pleca impacat daca n-as sti ca masina e OK, asa ca s-ar putea sa ma misc in mare viteza si sa schimb sonda asta, daca ea o fi buba cu adevarat. Sau n-o sa mai am bani de concediu dupa ce o cumpar? :vaidecapulmeu: Inainte sa ma duc la mecanic ar fi mai bine sa fac un test cu VAG-COM?

E riscant sa merg in continuare citeva sute de kilometri daca se aprinde martorul ala pe bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand te rog foloseste search inainte de a deschide un topic nou. S-a mai discutat pe mai multe arii despre sonda lambda.

Faptul ca s-a aprins martorul poate fi si de la o benzina proasta folosita. Eu zic sa nu te grabesti sa schimbi sonda lambda. Incearca sa ajungi la un tester sa vezi care sonda lambda este cu probleme, sterge eroarea si vezi daca reapare. Ar fi bine sa faci plinul de la alta benzinarie.

Am vazut ca motorul tau este BCB. Banuiesc ca stii deja ca trebuie sa alimentezi numai cu benzina EURO 4 si de 98, nu? N-ar strica sa incerci un plin cu Super 100. Oricum va fi mai ieftin decat schimbatul sondei.

BTW: Codul de motor BCB are 105CP. I-ai facut tuning de ai 115CP?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am lamurit cu Istef pe PM.

Sa stie si ceilalti:

- bag doar benzina OK, adica Tempo Plus 98, de la Mol

- da, am tuning de la 105 la 115

- ii multumesc lui Istef pentru sfaturi, acum caut pe cineva sa-mi faca o scanare cu vag-com, apoi va anunt care a fost buba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi poate te ajuta discutia de aici daca inca nu ai rezolvat problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e obligatoriu ca acel martor sa se aprinda din cauza sondei lambda. Mie mi s-a aprins dupa ce a detectat "missfire" intermitent pe unul dintre cilindri. Problema a fost bobina de inductie de pe acel cilindru, care a cerut schimbare. Problema s-a manifestat sub forma de mers in 3 cilindri, sau putere mica la turatii mici sau accelerare neuniforma.

Un vag-com te va ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

S-a rezolvat. Am facut un test cu vag-com, mi-a fost stearsa eroarea din memorie si de-atunci n-a mai aparut, desi au trecut 9 zile si vreo 700 de kilometri. De bucurie ca n-a fost ceva grav, am si uitat cum se numea eroarea :) :)

Modificat de Spin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ca a fost o benzina mai proasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Buna! Va rog sa ma ajutati. Am schimbat in 1500 km trei sonde lambda (originale - o caruta de bani am dat pe ele). Va rog sa-mi spune-ti ce poate sa cauzeze stricarea lor ? Masina e un Golf 1,4 benzina, 16V, 96 mii km reali, benzina pun doar fara plumb de la Petrom sau OMV. Mi se aprindea CHECK, o puneam pe tester si imi dadea mesaj de sonda lambda defecta. Aceasta sonda lucreaza in tandem cu altceva care poate sa duca la stricarea ei ? Nu rezist financiar daca tot schimb cate o sonda in fiecare luna. Se intampla ceva daca nu mai pun alta in loc ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat sa mergi si in alt service? Sonda nu cred ca poate "crapa" chiar asa repede. Sa nu ai altceva; alt defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!