Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

Ai probleme pe alimentare, vacum etc...

Sau furtun infundat cum am avut eu pe admisie, cel de recirculare gaze...

In mers variaza? Daca nu, e sonda...

Fii antena ca s-ar putea parametrii sa difere de la masina la masina...

Am pus VAG-ul pe un G4 si nu erau unii parametri ca la Skoda cu AVU (a mea)...Sponsoru are aceeasi ragalie ca si mine de aia stiu i-am zis lui...

Ai consum mare?

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce...Doamne Iarta-ma sa invete sonda? :icon_thumright: La "Readiness" care-i situatia? Daca unul din teste nu a trecut (vezi ca, imediat dupa stergerea erorilor de pe engine, toate testele apar ca "not passesd"), poti incerca o procedura de generare Readiness; oricum, dupa primul drum (nu scurt) Readiness-ul se genereaza singur.
Cred ca se refera la LTFT, long term fuel trim. Nu sunt parametrii pe care ii invata sonda ci parametrii invatati de ECU pe baza sondei.

Pentru resetare trebuie sa stergi erorile din ECU. Chiar daca nu ai dai reset.

La 9.8% stai bine, cat timp e sub 10% e ok...

In Readiness totul e ok doar la 1 sau 2 casute imi apare Not Suported parca si da ma refeream la acei parametrii invatati de ECU dar nu m-am exprimat eu bine. In fine stiam ca se pot reseta acei parametrii dar citisem pe undeva ca dupa stergerea erorilor in loc de acel 9,8% la mine ar trebui sa apara 0% ceea ce nu mi s-a intamplat nici daca am scos bornele de la baterie. Se poate sa nu fie adevarat ce se spun,e dar intreb sa stiu si eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Mooq , nu am consum mare , in mers nu face nimic , sonda este a 4 cumparata pe original .... nush ce sa ii verific la adminsie ,doar ca ... atunci cand am verificat MAF senzorul de presiune in admisie , el imi zice ca are valoare 0 si nu citeste nimic , nici in mers nici relanti . Zic eu si intreb nu poti sa verifici ce valori ai tu la el ca poate o fi de la asta ...zic si eu daca el nu citeste bine atunci nici calculatoru nu stie cat sa amestece :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zi ce motor ai (pe PM) si incerc sa ma holbez prin ELSA dupa el...parca vazusem si cum se verifica MAF-ul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Poate sonda lambda sa fie arsa si sa nu imi indice acest lucru in mers sau la testare cu vag-com-ul? Spun asta ca desi am o sonda lambda noua(15000 km) a reaparut eroarea de amestec sarac 16555 cu mentiunea intermitent, si orice as face nu scap de ea, iar mai nou apare si pe benzina dar FARA SA APRINDA BECUL IN BORD. Am verificat tot ce se spune pe wiki rosstech in dreptul acestei erori iar concluzia mea ca de la atatea erori date de sonda cred ca s-a buimacit de cap intr-o anumita privinta. Eroarea o am de peste 1 an si nu pot scapa de ea, iar acum incerc sa dau vina pe sonda caci atunci cand sonda era noua a fost ok cand din senin a aparut aceasta eroare si nu mai scap de ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea se poate. Daca este arsa ai sigur o eroare pe vag. Sa se contamineze atat de repede iar este improbabil.

Sondele de temperatura, de aer si apa, pot sa fie o cauza.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam si eu la senzorul de temperatura mai ales ca face figuri dimineata la rece cand ii dau prima cheie dar dupa aceea m-am gandit ca e ok, iar cauza este ca de multe ori cand o fortez sa trec un deal plin de serpentine vad ca acul trece de 90 la un moment dat. Ma gandeam la sonda lambda ca dupa atatea erori de amestec sarac 16555 sa nu se fi sensibilizat enorm de mult si acum dau un exemplu daca detecteaza ceva nelalocul lui in gazele de evacuare chiar cu 0,001 ea sa spuna ca e bai si de aceea imi da intermitent. E o problema grava daca nu bag de seama acea eroare?ma deranjeaza ca de cate ori pun laptopul ea e acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

amestecul sarac cam duce la incalzirea mai puternica a motorului, in caz de forja se pot arde supapele de evacuare, (arderea mai oxigenata genereaza temperaturi mai mari de ardere),

sonda lambda nu e afectata ea are nevoie de temperatura mare pentru a se autocurata, la fel si bujiile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16555 system too lean, amestec sarac in oxigen, ca aia masoara sonda, oxigenul din gazele evacuate...

Daca stiti altfel ... argumentati...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a reaparut eroarea de amestec sarac 16555 cu mentiunea intermitent, si orice as face nu scap de ea, iar mai nou apare si pe benzina dar FARA SA APRINDA BECUL IN BORD.

Putin mai clar/exact, se poate? Ce anume apare si pe benzina? Este important deoarece, amestecul sarac, se refera la cantitatea insuficienta de benzina in amestec. Cu aceasta ocazie i-am raspuns si lui Moog :)) .

LE: argumentat?! Citeste paginile atasate in ultimul topic De aici .

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte aveam eroare de amestec sarac 16555 doar cand mergeam pe GPL dar mai nou apare si cand merg pe benzina aceasta eroare. Ea apare ca si Intermitent fara a aprinde martorul in bord. Motorul merge ca inainte si nu sint nimic suspect, trage de rupe....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha...hai s-o luam incet si cu pasi marunti :icon_thumright: . Mergi DOAR pe benzina, sterge eroarea, dupa care, mergi iarasi DOAR pe benzina. In acest caz, reapare eroarea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am dupa ce am terminat gazul din butelie am sters eroarea(2 la numar cu 16555) am mers pe benzina 80 km am pus vag-com-ul si era eroarea 16555, am sters am mai mers cateva zile prin oras si cand am pus laptopul iar era acolo 1 eroare 16555. Mentionez ca pe benzina apare aceasta eroare dupa ce am gasit acel furtunas de la vacuum iesit de sub galerie. Chiar sambata am scos toate furtunasele de la vacuum si le-am verificat sa nu fie infundate. Motorul mergea si cum scoteam un furtunas tremura toata masina si culmea dupa 15 minute de verificari nu a aparut nici o eroare. Toate furtunele verificate si sunt intacte chiar si cel de la admisie de aer.

PS: cred ca undeva nu ii place ceva intr-o anumita turatie....incat apare ca si intermitent si fara a aprinde martorul in bord.

post-19801-0-95275700-1288715373_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am facut cu vag-scope o comparatie intre GPL si benzina, in campul 001 si 032 din measuring blocks. Intreb daca sunt relativ ok testele de sonda lambda ca sincer nu ma pricep la asa ceva. Daca ceva nu e bine sau trebuia altfel facut, setat, rog sa imi spuneti si mai fac odata.

post-19801-0-65124700-1290236023_thumb.j

post-19801-0-07066700-1290236035_thumb.j

post-19801-0-30020700-1290236045_thumb.j

post-19801-0-37879500-1290236056_thumb.j

Modificat de sp0nsoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, am dupa ce am terminat gazul din butelie am sters eroarea(2 la numar cu 16555) am mers pe benzina 80 km am pus vag-com-ul si era eroarea 16555, am sters am mai mers cateva zile prin oras si cand am pus laptopul iar era acolo 1 eroare 16555. Mentionez ca pe benzina apare aceasta eroare dupa ce am gasit acel furtunas de la vacuum iesit de sub galerie. Chiar sambata am scos toate furtunasele de la vacuum si le-am verificat sa nu fie infundate. Motorul mergea si cum scoteam un furtunas tremura toata masina si culmea dupa 15 minute de verificari nu a aparut nici o eroare. Toate furtunele verificate si sunt intacte chiar si cel de la admisie de aer.

PS: cred ca undeva nu ii place ceva intr-o anumita turatie....incat apare ca si intermitent si fara a aprinde martorul in bord.

Furtunasul despre care vorbesti, asigura comanda admisiei variabile ; pe scurt: scurta sau lunga, in functie de necesitati...putere (de la aproximativ 4200 rpm in sus) sau cuplu (pana in aproximativ 4000 rpm).

Spui ca, nu ti-a dat nicio eroare la verificari cu scoaterea diverselor furtunuri de vacuum; la ralanti poate sa nu-ti dea eroare dar, verificarea o poti face in mers. Pentru edificare, scoate iarasi acel furtunas de comanda a admisiei variabile si da-i o tura cu masina tinand cont de turatiile de mai sus. Vezi daca in acest caz iti da eroarea sau nu.

Chiar sunt curios :rolleyes: .

Modificat de xxnelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Acum cateva zile am schimbat sonda lambda, azi cand am scanat sa vad daca mai exista eroarea ....bam

00635 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; Before CAT

37-00 - Faulty

desi am sters erorile

Nu mai inteleg nimic, s`o ia drq de masina cu toti senzorii ei ca m a disperat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Welcome to the club!! :biggrin:

Si eu caut o canistra si un furtun sa scot niste benzina sa-i dau foc... :banghead:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari, am si eu o problema la masina mea Bora 1.6 FSI motor BAD.

De cateva zile s-a aprins martorul check engine. In urma unei testari am urmatoarele coduri de eroare:

2 Faults Found:

17480 - NOx Sensor (G295) Heater Control - Circuit Malfunction P1072 - 35 -00 - -

18012 - Internal Control Module : Output Driver IC Error P1604 - 35 - 10 - - - Intermitent

Readiness : 0010 0000

Mentionez ca singurul simptom ciudat ar fi faptul ca uneori tremura putin la relanti. Am curatat clapeta de acceleratie si parca s-a mai domolit.

Din cat am inteles eroarea se refera la circuitul de incalizire de la sonda lambda 2 ( cea de dupa catalizator ).

Stiti cumva daca acest circuit e separat de sonda? sau trebuie schimbata toata sonda. Are cineva un pret estimativ pentru aceasta sonda?

Va multumesc anticipat.

Modificat de Claudiu Vlad
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui sa tii cont si de a doua eroare "18012 - Internal Control Module : Output Driver IC Error", pana sa decizi inlocuirea sondei. Cele doua erori sunt strans legate una de cealalta dar, nu stiu sa spun, care din ele o poate determina/induce pe cealalta. In cazul in care nu stii, NOx seonzorul are controlerul sau, cel cu eroarea 18012.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@xxnelu - din ce spui tu ar insemna ca problema vine de la acel controler al sondei.

E o componenta separata a sondei? Unde il pot gasi?

Mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu cred ca am o problema cu sonda Lambda sau senzorul ei. Totul a inceput acum o jumatate de an cand la un drum lung si viteza ceva mai mare (pentru motorul meu... adica aprox 130 km/h) s-au aprins Check Engine si EPC. Am pus VAG Com pe masina si era vorba de niste erori. De vreo 2 luni insa Check Engine s-a aprins din nou. o singura data s-a stins pentru aprox. o jumatate de ora, iar asta s-a intamplat acum o luna. Inainte de sarbatori am mai pus-o o data pe tester si mi-a dat eroare ceva la sonda Lambda. masina are aprox. 33000 de km iar mecanicul a zis ca e foarte posibil sa fie din cauza benzinei (precizez ca foloseam atunci benzina de 95 mai tot timpul si pe tester eroarea nu s-a putut sterge-imediat se aprindea Check engine).

De atunci am bagat numai Carrera 100 de la OMV, iar Check Engine tot nu s-a stins. Cu benzina asta am parcurs cam 800 de km. Curios este ca masina merge perfect, porneste foarte usor si cand motorul e foarte rece, nu tremura, relatiul e ok, trage cum trebuie, doar ca Check engine e aprins. Mie treaba asta mi se pare cam ciudata. Voi ce credeti? E vorba de o eroare, mai trebuie sa merg macar 1000 de km cu benzina de 100 sau trebuie sa schimb sonda?

Multumesc!

off: nu stiu daca era mai bine sa postez mesajul unde se vorbea Check Engine. In cazul in care nu am postat unde trebuie imi cer scuze si va rog sa mutati mesajul. Multumesc!

Modificat de LauCalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine fa-i o scanare cu VCDS si posteaza eroarea stocata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Am si eu o mica problema.

In ultima vreme, am urmatoarele probleme: fluctuatii mari relanti/la turatii sub 1100rpm, fum la esapament parca un pic mai dens decat inainte, pierderi de putere (uneori chiar si motor care moare).

O perioada lunga de timp n-am avut nicio eroare pe bord. Intr-un final, mi s-a aprins martorul "check engine", iar pe VAG-COM am urmatoarele:

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 036 906 032 P

Component: ME7.5.10 3695

Coding: 00031

Shop #: WSC 45080

2 Faults Found:

16518 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity

P0134 - 35-00 - -

16523 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Response too Slow

P0139 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Am sters erorile, si n-au mai aparut, dar motorul se comporta tot anormal. Intrebarea mea e, sunt ambele sonde defecte? (B1 S1 si B1 S2 sunt 2 sonde diferite)?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, sunt doua sonde diferite una inainte de catalizator si alta dupa catalizator. Trebuie sa le verifici pe amandoua dar poate sa fie benzina etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam ciudat sa fie benzina, ca face cam des fluctuatiile sub 1000 de ture in ultima vreme. Cum mai pot verifica altfel (cu VAG COM) sau altele? Clapeta de acceleratie poate sa fie o buba? Ca n-am curatat-o deloc pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!