Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

ionel, din cate inteleg eu, korki are eroare de circuit de incalzire care este cel cu Z29 din imaginea pe care ai prezentat-o. Din teorie stim ca G130 are nevoie de rezistanta de incalzire pentru a functiona corect. ECU poate detecta daca apar probleme la circuitul de incalzire masurand curentul care e tras din portul la care e legat Z29

Eu cred urmatoarele: E vital ca ECU sa stie cand heaterul nu mai functioneaza: daca sonda lambda nu ajunge la temperatura optima de operare, aceasta nu mai poate detecta ionii de oxigen din esapament (adica semnalul furnizat d eG130 e influentat de temp de operare, adica de Z29). Cand apare o problema cu Z29 ECU nu mai ia in calcul ce zice sonda lambda pt ca oricum e informatie rubbish.

Acum, daca Korki pune o noua rezistenta in loc de z29 si pacaleste ECU ca hetarul sondei ar functiona o sa aiba, din punctul meu de vedere, urmatoarea problema: Heaterul aparent merge, deci ECU o sa ia in calcul ce zice sonda lambda, iar sonda, nefiind la temp de operare, nu detecteaza ionii de oxigen, deci va raporta tot timpul amestec bogat -> o eroare in ECU urmata de aprinderea martorului in bord,

in opinia mea, cel mai sanatos e sa schimbe sonda.

numai bine,

abuz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Din postul lui @Korki (#545), eu inteleg:

1- el este constient ca sonda lambda este defecta si ca numai una noua poate solutiona corespunzator problema;

2- nu cunoaste care sunt implicatiile mersului cu sonda defecta (afecteaza ECU,...)

3- doreste sa gaseasca o modalitate de a pacali ECU pentru a nu mai aprinde martorul in bord si a putea circula in continuare cu sonda defecta (probabil din lipsa banilor pentru o sonda noua);

Eu cred ca ECU poate fi pacalit daca se simuleaza functionarea sondei astfel:

1-In paralel cu rezistenta arsa din interiorul sondei se monteaza o rezistenta de 5-10 ohmi la 3-4 wati (nu stiu curentul maxim pentru a dimensiona corect puterea rezistentei - se rezolva prin incercari) deoarece asa cum ai explicat ECU monitorizeaza aceasta rezistenta prin masurarea curentului ce o parcurge;

2-Se intrerupe circuitul de semnal (desenat cu verde) al sondei si se injecteaza in ECU o tensiune cuprinsa intre 0,73V si 0,76V (nu stiu daca trebuie sa fie continua, fixa ca valoare sau fluctuanta intr-un interval, sau variabila si nici ce valoare sa aiba curentul maxim injectat pentru a nu distruge ECU);

3-Din tabelul alaturat am dedus ca tensiunea aplicata nu trebuie sa fie in intervalele precizate;

Daca reusesti astfel sa pacalesti ECU, poti merge linistit fara sonda lambda dupa katalizator (G130) dar nu vei mai sti cand te-a lasat katalizatorul si implicit vei avea noxele mai mari (deci ilegal).post-10189-1274019353_thumb.jpg

numai bine :banghead:

Modificat de ionel.d.2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16556 - bank 1 - fuel trim too rich

p 0172 - 35-00

becul check aprins; am schimbat deja 4 sonde si inainte si dupa catalizator si tor aprins sta;

eroarea de mai sus o am de 2 ani se aprinde la cateva zile dupa stergerea erorii; cateva sfaturi daca aveti v-as fi recunoscator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma si eu o sa schimb sonda la mine daca este stricata...ori de la dezmembrari...ori noua originala,decat sa se strice si altceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok am inteles.Teoria suna frumos dar nu sunt pregatit financiar sa fac experiente asa ca banii jos pe o alta sonda :( .

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel, am inteles acum ce vrei sa faci si cred ca o sa functioneze. Oricum din VAG COM, S2 sta la mine aproape tot timpul pe 1,000.

De curiozitate: nu se poate edita grupul 030, ai sa setezi bitul de 'Control active' pe 0? Ma gandesc la posibilitatea dezactivarii unei sonde.

numai bine,

abuwz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Faptul ca la tine tensiunea sta aproape tot timpul pe 1,00 cred ca e un lucru bun.Din pacate la mine tensiunea oscileaza intre 0,4V si 0,8V si ca urmare imi apare eroarea 16804-katalizatorul sub pragul de eficienta. Cu alte cuvinte cam asta este rolul sondei lambda dupa katalizator-sa semnalizeze ineficienta katalizatorului.

Nu cred ca poti "dezactiva" sonda din VagCom.

pentru: @simaro,

ai incercat tot ce scrie aici:post-10189-1274118472_thumb.jpg :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zilele trecute am schimbat sonda lambda, prima, toate bune si frumoase 2 zile (precizez ca la pornirile la rece, imi fluctua puternic relantiul 2 3 min pana se incalzea apa), problema a fost rezolvata pt 2 zile dupa cum spuneam, cand o porneam la rece acul statea frumos, nici o problema,

dar problema a reaparut, nu ese la fel de intens dar dimineata relantiul a inceput sa fluctueze iar

precizez ca in astea 2 zile am mers si frumos dar si f sportiv pt a vedea care este consumul, nu cred ca turatiile mari afecteaza in mod negativ sonda lambda (cred)

CARE SA FIE CAUZA PT CARE AU REVENIT PROBLEMELE ANTERIOARE?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Daca citesti cu atentie postul #540 vei vedea si de ce. Inlocuirea sondei lambda B1S1 ti-a rezolvat problema consumului dar nu si problemele de pornire la rece care au alte cauze.Verifica pentru inceput daca sonda de temperatura (G62) functioneaza in parametri. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord, dar 2 zile dupa schimbarea sondei totul a fost ok, se comporta f bine, si inca ceva mie acul la temperatura imi sta linie la 90 grade, asa ca inclin sa cred ca nu ar fi acest senzor.

am sa fac maine un test vag com sa vad daca mai apar erori

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ionel.d.2007

Asa cum rezulta din schema alaturata, sonda de temperatura este formata din 2 senzori (care sunt fizic in acelasi suport) G62 (transmite semnal la ECU-firele albastru si albastru/maro) si G2 (transmite semnal la IC-celelalte 2 fire). Daca senzorul G62 nu functioneaza cum trebuie in zona de temperaturi mici (adica la pornire cand motorul este rece) ECU va fi "dezinformat" si in consecinta va lua masurile pe care le crede de cuviinta pentru a mentine motorul in functiune.post-10189-1274786691_thumb.jpg. Si localizarea senzorului G62/G2 pentru motor AUS:post-10189-1274786774_thumb.jpg :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16514 oxygen lambda sensor b1 s1 malfunction in circuit

oscilatii la relantiu si pierdere in putere uneori la acceleratie ,trebuie schimbata sonda ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sergiu calin

Pierderea de putere nu apare la accelerarea brusca mereu?adica daca apesi pe pedala pana la fund imediat ce schimbi viteza nu are vreo 3-4 balbaieli usoare si apoi accelereaza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pierderea de putere nu apare la accelerarea brusca mereu?adica daca apesi pe pedala pana la fund imediat ce schimbi viteza nu are vreo 3-4 balbaieli usoare si apoi accelereaza?

da se `balbaie ` si apoi isi revine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sergiu calin

Iti recomand sa scoti firele de la sonda lambda si sa mergi asa cateva zile.Eu nu mai am balbaielile de cand am facut treaba asta si asta inseamna ca sonda lambda are pb.Trebuie schimbata dupa ce e clar ca ea este de vina.Daca mergi asa cu ea o sadistrugi catalizatorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16514 oxygen lambda sensor b1 s1 malfunction in circuit

oscilatii la relantiu si pierdere in putere uneori la acceleratie ,trebuie schimbata sonda ?

ti-am zis ce e de facut: schimbi/schimbam furtunul ala crapat si apoi vedem ce se mai intimpla :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde este Dragos acel furtun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intre clapeta de acceleratie, ma rog, flansa aia, si tulumba de vacuum de la servofrina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si este crapat la el?M-am uitat si eu la tubulatura aia indelung insa eu am scos mufa de la sonda si acuma masina nu mai se balbaie la accelerari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da...am dat cu niste banda asa mai mult de control pt ca pe supapa aia e f bine prins acel furtun...deci e buba in sistem....

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da...am dat cu niste banda asa mai mult de control pt ca pe supapa aia e f bine prins acel furtun...deci e buba in sistem....

sa fac rost de bani si il schimbam sa vedem ce si cum :) (bine ar fi sa fie numa furtunu ala )

Modificat de stard
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos sonda si de 1 saptamana nu mai am trepidatii si hacuri si nimic.Merge masina super.Se pare ca sonda nu-si facea treaba si mai dadeasi erori.acuma e liniste si pace.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

cand iti dai seama ca nu mai e bna sonda ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand masori daca vine tensiune si eroarea persista, la scanare cu vag-com.

eu am masurat daca primesc tensiune la 1-2 din mufa care vine din ecu si rezistenta heater-ului pare sa fie ok, dar totusi am eroarea, care persista:

17589 - Linear O2 Sensor: Reference Voltage: Open Circuit

P1181 - 35-10 - - - Intermittent

Se mai poate masura si altceva?

sondalambda.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Se potriveste sonda de la diesel la benzina? dar de la 1.4 la 1.6?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu o intrebare: un amic mi-a dat o sonda de la un polo. are codul 03E 606 262 B si 4 fire. a mea de pe golf are 5 fire, se poate adapta acea sonda pe masina mea? este de pe o masina care a avut dauna totala si nu este chinuita.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!