Jump to content

Sonda lambda


lbanias
 Share

Postare recomandată

NU, nu exista. trebuie sa verifici tot ce se face. am bagat aproape 1500 euro in teste si piese schimbate degeaba (in 6 luni de cosmar). O sa incerc sa recuperez macar o parte de la vinovati. Norocul meu ca astia ultimii s-au gandit sa se uite si la distributie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

se pare ca o problema cu diagnosticarea corecta defectarii sondei lambda e ca aceasta functioneaza intermitent si nu cedeaza total. deci la o verificare ea poate trimite semnale ok sau nu

eu am schimbat-o recent, mecanicul mi-a spus ca intrerupe avansul si asta se cunostea in acceleratii puternice - nu tragea uniform

100 euro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am facut si eu masuratori cu sonda mea : tensiunea masurata cu un voltmetru digital cu motorul cald, la relanti, intre 0,0V si aprox.0,6V (greu de spus de cite ori se modifica pe sec datorita voltmetrului) valori care se mentin si la 2000t/min; cu motorul rece indica practic 0V; la 4000t/min urca pina pe la 0,7V. am facut aceasta deoarece suspectez sonda ca fiind cauza unui consum mai ridicat (13-14l in oras); ce parere aveti?

http://www.lambdasensor.com/main/mtesting.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se par relativ corecte valorile; oricum, nu pare a fi defecta sonda.

La 4000 cicleaza sau sta pe loc la 0.7?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se par relativ corecte valorile; oricum, nu pare a fi defecta sonda.

La 4000 cicleaza sau sta pe loc la 0.7?

<{POST_SNAPBACK}>

la 4000 cicleaza intre 0.7 si 0, oricum faptul ca ajunge in zero mi se pare anormal; la o sonda conteaza de fapt valoarea medie de circa 0.45 care corespunde la 14.1 aer/benzina, ori asta pare deplasata ca plaja de lucru intre 0 si 0.6 fata de 0.2-0.8 cit e normal (deci catre amestecuri sarace ceea ce face ca ecu sa compenseze cu un surplus de benzina); de asemeni un voltmetru electronic are doar citeva cicluri de masurare pe secunda, deci pentru o sonda rapida cu un timp de raspuns de 50-150ms (normal) nu prea ai cum sa vezi variatiile atit de evident; pentru cei interesati am masurat o sonda Bosch de dacie cu monomotronic si valorile indicate sint stabile si se inscriu intr-adevar in plaja de 0,25-0,85V fara ca indicatiile voltmetrului sa cicleze in mod evident (probabil are un timp de raspuns mai bun decit voltmetrul), la ralanti arata circa 0.45; apropo stie cineva daca sonda 0258003355 de dacia are acelasi filet cu 0258003759 (vW-audi)ca eu nu am gasit nici un catalog cu date dimensionale............. astept o parere competenta :lol:

Modificat de alex2004
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut si eu o testare si concluzia a fost:

sonda lambda - defect sporadic

manifestare - pierdere de putere la plecarea de pe loc (in special la rece si doar citeodata, da parca se indeasa)

ce sanse sunt sa fie de vina sonda ???

poate fi altceva ???

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, aceasta este procedura de verificare a sondei lambda pt. motorul tau:

Basic Settings, canalul 000, campul 5. Trebuie sa se modifice valorile cel putin de 30 de ori pe minut cu valori intre 106...150.

P.S.: Testul se face la temperatura min de 85 de grade Celsius

<{POST_SNAPBACK}>

wwww, ma indoiesc ca este sonda din moment ce ea nu functioneaza pana motorul ajunge la 60 de grade. Verifica-ti bujiile, filtrele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce parametrii se pot masura pe sonda cu 4 fire (2 albe 1 negru si unu maro parca) la rece???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci se poate masura doar pe masina cu vag-com-ul????

nu de alta da mi-au luat sonda jos, au masurat-o (?!?!?!?) si mi-au zis ca nu e buna.

culmea e ca dupa ce au inlocuit-o imi da ezact acceasi eroare si acelasi comportament "da sonda era varza"!!! (Service profesional! :banghead: )

O am (jos de pe masina) si vroiam sa o testez cumva. Se poate ??? Cum ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problemele la rece nu se datoreaza sondei lambda, parca am mai spus asta.

In alta ordine de idei, daca sonda este jos nu cred ca poti masura decat daca ii functioneaza rezistenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la un service si am facut urmatoarele operatiuni:

1 - schimbat sonda lambda

- se mentine codul de eroare 0219 (valoare lambda la limita maxima) - alte cauze posibile pt acest cod, dupa calculator:

- filtru de benzina - l-am schimbat!!! - nici o imbunatatire

- pompa de benzina (la rece -5C porneste la prima cheie)

- injectoarele

sonda merge, cicleaza intre 0.1 - 0.9V insa calculatorul spune ca este prea lenta !?!??

2 - am schimbat si filtrul de aer ca poate e imbicsit (nu prea era)

3 - am curatat clapeta de acceleratie (era cam murdara si avea si un furtun de aer lateral fisurat), asta cam de 4 saptamini, si am si testat-o (masurat motorasu` si cit de des se modifica valorile parca)

4 - am bagat aditiv pt curatare injectoare

Cu toate astea nici o imbunatatire! :D :P

Simptome:

- nu trage chiar cum ar trebui :P

- da in nas citeodata in treapta I-a (sta si se gindeste vreo 4-5 sec dupa care porneste cum trebuie - e buna pt adrenalina daca vine vreo masina din lateral si eu am parte de o faza de asta) :blink:

- reactioneaza cu intirziere la pedala de acceleratie :P

PLEASE HELP ME !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am verificat si asta iar la test da 10,24

parca pe acolo ar trebui sa fie, NU???

Modificat de wwww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce unitate de masura nu stiu exact [Kgf???]

la relanti!

Modificat de wwww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Debitmetrul se testeaza la turatia de putere maxima, in sarcina. Nu-mi dau seama insa care e unitatea de masura la acel 10.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus sonda veche inapoi si acuma la fiecare schimbare a treptei de viteza scutura (merge sacadat). Daca apas ff fin acceleratie a OK insa daca incerc sa-i dau talpa e KO. Si asta indiferent la cit schimb (apare si la 1500 si la 2700rpm dupa schimbarea treptei).

Ce ma dispera e ca inainte de a schimba sonda (a o pune pe cea noua) nu facea asa ceva.

Concluzia: pui piese noi si merge mai prost !?!?! :confused:

Debitmetrul se testeaza la turatia de putere maxima, in sarcina.

Din pacate nu am posibilitatea sa-l testez in mers (e prea scurt cablul ;) ).

Alte sfaturi ????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai s-o luam metodic:

1. Sonda de temperatura: motorul rece, conectat tester - trebuie sa indice (in modulul engine) temperatura ambianta. Se porneste motorul si se lasa la relanti - temperatura trebuie sa creasca oarecum liniar pana la 90.

2. Debitmetru: ce scrie sub acel 10 in Vag-Com? ma gandeam ca sunt mg/rev, dar asta ar insemna, daca am calculat bine, 150mg/s ceea ce e complet aiurea (normal e pe la 3-4g/s). Daca sunt 10g/s, iarasi nu e bine deloc, inseamna ca masoara cam dublu si atunci face un amestec f. bogat, dar n-am mai auzit de debitmetre defecte care sa masoare mai mult - in toate cazurile pe care le stiu, masoara mai putin. Cu debitmetrul deconectat cum merge?

3. Ai facut o adaptare a clapetei de acceleratie?

Iti trimit pe mail si niste documentatie - treci in liniste prin testele de acolo si posteaza rezultatele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, adresa de mail cu care te-ai inregistrat pe forum nu mai functioneaza. Trimite-mi pe PM o adresa valida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 Adaptarea la clapeta am facut-o atit fara vag-com cit si cu (service Skoda). S-a imbunatatit comportamentul la relanti (inainte oscila la rece).

2 Softul cu care fac testarea este dintr-o trusa Bosch pe la 80mil cu multe cabluri - diverse mufe (nu cred ca e vag-com-ul iar interfata e in limba romana). Dupa testare baieti mai au un program (sau poate e din acelasi pachet) care iti da diverse sfaturi in functie de codul de eroare precum si valorile care ar trebui sa fie (nu stiu cum ii spune la program dar o sa aflu maine). Valoare respectiva, pt MAF, se inscrie in plaja de valori (~10,... spune softul "cu sfaturile" [parca e in italiana!]).

Si la service Skoda nu au pomenit nimic de MAF. Maine fac o testare la relanti si la diverse rpm (cum sa fac in sarcina pe loc???).

Nu am incercat cu debitmetru deconectat dar o sa fac si asta.

1 La sonda lambda se poate vizualiza doar tensiunea (0.1 - 0.9V la mine atit cu sonda veche - Bosch din `98 - cit si cu cea noua - una italiana universala). Poate nu stiu ei sa foloseasca softul respectiv dar maine ii stresez sa vad ce optiuni mai are. Softul mai spunea ca, comunicatia este prea lenta (la sonda ma gindesc ca se refera, e vorba de altceva??? [comunicatie sonda lambda - ECU sau EGR]). Valoarea tensiunii este updatata cam 1 data pe sec pe ecran (cam asa spune si aici http://www.lambdasensor.com/main/mtesting.htm : " The voltage produced should swing from app 0.2v to 0.8v and back around once per second")

Daca au cablul respectiv (USB) nu e compatibil cu softul Vag-Com ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

manifestare - pierdere de putere la plecarea de pe loc (in special la rece si doar citeodata, da parca se indeasa)

ce sanse sunt sa fie de vina sonda ???

poate fi altceva ???

<{POST_SNAPBACK}>

Ce inseamna la tine motor rece? Cate grade are lichidul de racire cand se manifesta ceea ce spui tu? la motorul meu, sub 60 de grade, desi sonda lambda functioneza nu este luata in considerare de ECU. Pana la 60 de grade functioneaza in asa zisa "bucla deschisa", ECU foloseste niste valori prestabilite (identice cu tensiunea de 0,45 V si lambda factor = 1). Parerea mea este ca sansele sa fie de la lambda sunt mici.

Mai degraba suspecteaza senzorul de temp, bujiile, poate MAF-ul.

Procedura de testare pe care o ai tu este una genreica, cred ca este ok. Iti atasez procedura pentru motorul tau pt. lambda, incalzirea sondei si functionarea MAF-ului.

BAFTA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@valentin: i-am dat eu toate alea plus altele - macar sa treaca prin toate

@wwww: pana nu parcurgi testele pe care ti le-am trimis mi-e imposibil sa mai vin cu vreo sugestie. Soft-ul despre care vorbesti se numeste KTS si e OK, dar din cate stiu nu poti citi cu el grupurile de masura in formatul VAS/VAG-COM (adica grupuri de 4 valori) si iarasi mi-e greu sa te indrum spre valorile care ar trebui masurate cu el. In principiu valorile importante le poti identifica si tu din ce ti-am trimis, dar e putin de munca (si trebuie sa fii atent la unitatile de masura, KTS poate face conversii in alte UM - de ex. tot nu mi-e clar ce sunt acei 10 de la debitmetru).

Debitmetrul se poate masura "rezonabil" pe loc aplicand o accelerare brusca, "la blana" (scoasa din viteza, desigur). In timp ce se ambaleaza (pana sa ajunga la turatia maxima) la un moment dat va da probabil pt. f. scurt timp valoarea maxima a debitului de aer (depinde mult si de viteza testerului si a liniei de comunicatii). Nu o tine la turatia max, ca e inutil - deja valorile vor fi mici in regim constant. Poti eventual repeta mai multe astfel de masurari.

Tot nu pomenesti nimic despre sonda de temperatura, si aceea poate foarte bine sa dea manifestarile de care te plangi. Este foarte important ca sonda sa dea temperatura OK, mai ales la rece. Mai ai o varianta - vezi cum merge cu sonda de temperatura decuplata.

Modificat de s_c
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai poti (dar doar la un service):

- sa masori presiunea benzinei in rampa, cu linia de vacuum cuplata la regulator (2.5bar) cat si decuplata (3bar); de asemeni, cu motorul oprit presiunea nu trebuie sa scada sub 1.5bar in 10minute de repaus

- sa pui injectoarele pe un banc - faptul ca tu ai bagat aditiv de curatare e un fel de-a spune ca ai "bifat" subiectul injectoare.

Liniile de tur si retur sunt OK? nu sunt strangulate pe undeva pe parcurs?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!