Jump to content

Actualizari la Codul Rutier


80-WILL
 Share

Postare recomandată

Firesc, pentru ca regulile/legile si conditiile de trafic sunt aceleasi pentru toti. Punct

 

daca ar fi asa, poate nici n-am avea nevoie de modificarea Codului rutier.

 

 

Am observat la mine faptul ca in general in primele 3 ore dau randamentul maxim la volan, Desi imi place sa conduc, traficul romanesc ma cam oboseste si cateodata plictiseste. Asa ca as prefera ca in 3 ore sa ajung unde am de ajuns. Evident ca am condus si 16 ore, dar cred ca in general e valabila faza asta cu 3 ore nu numai mie/

Am mai bagat de seama ca in momentul in care rulez cu viteza mica, in coloana, devin usor neatent, incep sa casc, simturile intra intr-un fel de hibernare. De altfel ultimul accident (exact dupa intalnirea vwforum din Sighisoara, acum 7-8 ani cred) l-am comis intr-o coloana, la 5 km de localitatea de bastina.

 

Mai cred ca majoritatea nu sunt neaparat impotriva noului cod rutier pentru faza cu 120 km/h. De fapt, sunt sigur.

Nu codul rutier e cel care ar trebui sa asigure o deplasare intr-un timp decent.

 

Desi chestii legate de fluiditatea traficului ar trebui sa contina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una e infrastructura si alta este codul rutier. Adevaratele limitari si pericole vin dintr-o infrastructura proasta care nu asigura fluiditate. Gandita cu orice mai putin cu capul (autostrada care incepe si se termina cu un giratoriu, carosabil de o banda jumate cand era loc de doua si mai sunt destule exemple).

 

Mai nou se vrea introducerea alcoolemiei legale de pana la 0.2. Nu sunt de acord cu asa ceva. In primul rand un pahar de bere va da valori diferite ale alcoolemiei pentru fiecare individ. In al doilea rand, cum intra un pahar, parca merge al doilea si tot asa. Va creste numarul celor aflati in stare de ebrietate la volan.

 

Ok, asa o fi in tarile civilizate, dar la noi trebuie sa se pastreze toleranta 0. Mai ales pt ca sunt in crestere accidentele produse de soferi beti.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In opinia mea de sofer profesionist legea morala trebuie aplicata de catre fiecare individ care participa la trafic indiferent de mijlocul de transport,degeaba se tot umbla si se-ncearca altele ca nu vor avea efect prea mare in randul teribilistilor, ca atare firea omului si mentalitatea ar trebui prelucrate,din noile generatii de soferi de pe bancile scolilor de specialitate.

 

Creierele unor specimene care mai de care increzute si ilogitatea de care dau dovada zi de zi ar trebui tratate intr-un fel,dar indiferenta cu care ne tratam,bun-simtul pe care multa lume nu o mai are in zilele acestea rezulta deja un efort prea mare in asistenta,amabilitatea si intelegerea dintre noi in trafic si nu numai.

 

Singura solutie de calmare a spiritelor ar fi montatul camerelor pe bord,surprinderea lor in trafic si apelul la Politia rutiera.As fi foarte bucuros daca s-ar implementa un sistem online pe serverele politiei unde am putea uploada filmarile si ei sa poata aplica in cazurile extreme, bine definite prin secventele surprinse niste amenzi usturatoare,chiar si suspendarea permiselor.

 

Tind sa cred ca multora nu li se va mai "rupe" asa usor cand nu un echipaj sau doua,noi,toti am putea sa-l surprindem pe picior gresit si sa raspunda asupra faptelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul m-as impotrivi unei astfel de demers.

 

Oricum in timp scurt/mediu supravegherea autoritatilor va creste simtitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Cred ca Delfi s-a referit la acele dash-camuri (folosite f mult la rusi) care te pot ajuta in probarea circumstantelor unor evenimente rutiere.

TheEgo, nu as merge atat de departe incat sa dau vina aproape exclusiv pe infrastructura pentru pericolele din trafic. Conform statisticilor (si citez din memorie), primele trei cauze ale producerii accidentelor rutiere sunt viteza, pietonii si alcoolul... Nu mai stiu ordinea exacta, imi aduc insa aminte ca in Bucuresti erau traversarile neregulamentare (pietonii) ca principala cauza. Toate cele 3 imi spun mie ca, in paralel cu dezvoltarea obligatorie a infrastructurii, noi romanii trebuie sa ne facem bine... Stand in Buzau, sunt legat de nenorocitul asta de European85, cel mai "negru" drum din tara si nu este data cand sa circul pe el fara sa ma inchin. Si da, stau in orasul unde pe vremuri (insa se mai intampla), ciumegii dau ture pe un bulevard frumos el cu muzica la maxim si 20 km/h, unde stai 10 min sa intri in trafic, unde regula fermoarului este o necunoscuta, unde daca admonestezi pe unul pt ceva, sunt sanse 90% nici macar sa nu isi dea seama pt ce ii bati obrazul... Si sunt sigur ca la fel ca Buzau sunt marea majoritate a oraselor din tara asta

Eu sunt absolut convins ca, daca prin absurd am avea peste noapte autostrazi cat cuprinde, pietoni pe pasarele si politisti onesti, tot nu am sti ce sa facem cu ele si ne-am forta sa gasim ceva pt a ne da foc la palarie.

Poate copii nostrii... Sau ai lor...

Sent from my iPad using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au facut astia codul varza, au modificat taiat anulat fata de primele propuneri incat eu nu mai stiu care e ultima sa formula. E vreun link pe undeva cu ultima formula a codului, ca sincer nu mai stiu despre ce discutam :lol: .

Modificat de bossake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cind o fi gata si in vigoare il vei gasi pe site-ul Brigazii de politie rutiera Buc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dudu si tuturor celorlalti: solutia este simpla si ea are tot suportul egislativ si toata logistica necesara - POLITIA IN STRADA la facut educatie rutiera, nu la japca si prosteli. Cati soferi sunt in tara asta? Sa scrie mai intai cate 3 avertismente la fiecare (pentru chestiile minore nu pentru depasit viteza legala cu zeci de km, pentru baut la volan, pentru trecut pe rosu, depasit peste linia continua sau incurbe sau aberatii din astea) si apoi, cand s-a depasit numarul de 3 x numarul de soferi din tara asta, sa treaca la amenzi.

 

Unul dintre rolurile politiei rutiere este sa faca educatie rutiera.

 

Cat priveste infrastructura ... crede-ma pe cuvant ca, desi nu este citata printre cauze, este o mare sursa de nenorociri in tara asta. Este foarte adevarat si ce spui tu, ca multi romanasi cu permise sunt bolnavi la cap si nervi, dar si infrastructura este depasita rau de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca Delfi s-a referit la acele dash-camuri (folosite f mult la rusi) care te pot ajuta in probarea circumstantelor unor evenimente rutiere.

 

Una e sa probezi, alta e sa urmaresti 2 zile pe cineva in speranta ca il vei "turna".

Si-asa suntem monitorizati si ne vor monitoriza astia pana si in ...

 

Revenind la probelemele noastre, s-ar putea ca si dupa o trecere la o infrastructura decenta (cum ai zis, poate copiii nostri), bizonii se vor da in stamba, atunci nu cred ca ar avea nimeni ceva de comentat referitor la severitatea pedepselor.

Exagerand, e ca si cand ai interzice autoturismele, dar ai lasa transportul in comun la dezvoltarea de azi. In mod cert accidentele pe sosele s-ar diminua drastic. Iar mai-marii ar iesi zambind tamp la teve cu realizarile lor.

Dar s-ar ivi o alta mare problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

dupa exagerarea ta si bazandu-ne pe transportul public din romania cred ca am trece in scurt timp de la mersul pe jos la carute...

si apoi sa vezi macel intre pietoni si vizitii...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noul Cod rutier a fost aprobat, miercuri, de Guvern sub forma unui proiect de lege si transmis spre dezbatere Parlamentului, urmand astfel sa intre in vigoare doar dupa ce va fi avizat si de catre parlamentari, au declarat surse oficiale.

Pe agenda sedintei de miercuri, proiectul noului Cod rutier a fost inscris, din nou, sub forma unei ordonante de urgenta. Ordonanta de urgenta este de asemenea transmisa spre dezbatere Parlamentului, dar este si aplicata pana la momentul avizului parlamentar, cand poate fi completata cu eventuale modificari ulterioare, spre deosebire de un proiect de lege, care poate fi aplicat doar dupa ce este aprobat de Parlament si promulgat de presedinte.

In final, potrivit surselor citate, documentul a fost aprobat ca proiect de lege.

Modificat de fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

poate ne explica cineva din asigurari (kosfunny, poate) ce impact are absurditatea legata de 0,2 toleranta cu privire la accidentele rutiere.

daca se adopta asa codul rutier, banuiesc ca...niciun fel de impact si nu schimba cu nimic situatia din prezent.

totusi mie, in romania, mi se pare o mare imbecilitate aceasta prevedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa se poate "discuta" cu domnul politist sa vedem ca poate nu e 0,4 ci 0,1 si tot asa.

Intr-o tara in care incidenta accidentelor cauzate de soferi aflati in stare de ebrietate e in crestere asemenea masura este total aiurea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

asta se poate face si acum. intrebarea viza despagubirile, gradul de vinovatie, etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a scos cumva suspendarea permisului la depasirea vitezei legale cu 31-40 km/h ? M-am uitat prin proiectul de lege si am vazut suspendare 3 luni la 51-60 km/h si 4 luni >60 km/h, dar n-am mai vazut nimic referitor la 31-40 km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"In cazul in care un sofer nu isi achita amenda in termen de 30 de zile, permisul de conducere ii este suspendat. Concret, Politia Rutiera intocmeste dispozitia de suspendare in termen de 5 zile de la expirarea termenului de plata a amenzii si o comunica persoanei vizate. Suspendarea efectiva a permisului are loc, insa, dupa alte 15 zile de la comunicarea dispozitiei de suspendare."

 

 Practic daca plateste in decursul celor 15 zile de la comunicare pana la suspendarea efectiva banuiesc ca nu se mai ajunge la suspendarea permisului.

 

Care va fi regimul amenzilor emise fara stiinta contravenientului? Spre exemplu te ia cu radarul mobil intr-o localitate fara sa te opreasca. Acolo cum s-ar calcula cele 30 de zile? Banuiesc ca de data in care se primeste prin posta PV.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

nu, respectiv da!

 

ai 30 de zile de plata. nu ai platit, permisul este suspendat.

in termen de 5 zile ti se intocmeste dispozitia si ai 15 zile de "dovada" pana la inceperea perioadei efective.

amenda ramane in continuare de plata.

 

fapta e neplata in 30 de zile si sanctiunea e suspendare.

ce relevanta mai are plata in acele 15 zile?...poti plati oricand.

 

2.ca si acum. de cand primesti PV ai termenele respective la dispozitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stop joc, ca eu nu inteleg: de cand incep sa curca termenele astea?

 

Cele de 30 incep sa curga din momentul in care ai primit PV-ul, fie atunci cand il incheie agentul constatator, daca l-a incheiat de fata cu tine, fie cand l-ai primt de la posta.

Dar celelalte termene? Cele 5 zile si cele 15, astea de cand incep sa curga? Dupa expirarea celor 30 sau inainte?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

ai 30 de zile la dispozitie sa platesti o amenda rutiera => dupa cele 30 de zile in care nu ai platit, politia are 5 zile la dispozitie sa-ti intocmeasca dispozitia de suspendare a permisului de conducere.

din momentul primirii acestei dispozitii ai 15 zile "dovada" si apoi cele 30 de zile de suspendare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am intrebat un politist la SAB 2013 , la standul MAI , de ce Romania e singura tara cu limita de viteza 80 km/h pe autostrada, pe ploaie , din UE , pe toata lungimea lor , a ras ...L-am intrebat de ce respectam in afara tarii limitele de viteza , a raspuns'' De frica amenzilor ''i-am raspuns ca NU , respectam limitele pentru ca exista la maxim 1-2 ore de condus ALTERNATIVA numita AUTOSTRADA , a ramas :( ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

ai fost foarte tare...

dar adevarul e ca peste tot romanul respecta legea de frica, numai in romania nu.

de-aia in afara tarii nu numai ca romanii merg in limitele de viteza dar nici nu intra pe interzis, isi pun centura, nu parcheaza unde e oprirea interzisa nu merg cu proiectoarele aprinse nejustificat, nu parcheaza pe locurile pentru persoanele cu dizabilitati si asta nu pentru "Exista autostrazi" ci de frica politiei si, implicit a amenzilor.

pentru ca acolo in primul rand sunt politisti sau vin cand sunt chemati si in al doilea rand isi fac treaba, nu iau spaga si sanctioneaza la sange.

Modificat de Jetta20tdiHLDSG6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma refeream doar la romani , ci la toti soferii , am facut in afara tarii 3000 km , in concediu , am vazut fix 2 masini de politie , una la intrarea in Austria , oprise un ungur si una supraveghea traficul , oprit , la vedere , pe o ploaie torentiala pe autostrada in D , in schimb intre Deva si Arad am avut 4-5 radaruri ...

Si asta am patit-o in ultimii 10 ani ...

Modificat de caddy.fan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

nu vad relevanta fata de topic dar stii tu mai bine ce vrei sa spui...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebarea initala adresata politistului a fost urmatoarea : Cel care a propus suspendarea carnetului la depasirea cu 30+1 km/h a vitezei , a condus oare mai mult decat Bucuresti - Sinaia / Constanta (dupa ce a fost gata autostrada ) vreodata ? A depasit vreun TIR pe un DN ?

Modificat de caddy.fan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

iar intrebarea mea e cand o sa ne oprim, noi ca natie din pus intrebari d-astea.

daca ai nevoie de mai mult de 30 de kmh in plus ca sa depasesti, nu stiu daca stiai, exista si posibilitatea sa nu depasesti.

 

daca toti ar respecta viteza legala n-ar mai avea sens multe dintre depasiri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!