Jump to content

Climatronic - probleme


RedLiner
 Share

Postare recomandată

Se poate lucra pe deasupra pedalelor , dar e destul de greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna am si eu o problema cu climatronic de la un golf 4 din 2004 cod motor AXR -nu baga aer rece deloc iar cand am dat o diagnoza pe climatronic[recirculare si ECON] imi apare eroarea 04F8 00 , ma poate ajuta cineva cu o idee? mentionez ca pana sa iau o groapa pe partea dreapta destul de urata climatronicul functiona perfect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Output Test pe climatronic, e normal ca electroventilatoarele sa ajunga la treapta 2 de turatie?

Asa era la un Passat B6 dar la Golf-ul meu 4 nu a fost la fel.

Problema pe care o am: intra aer rece dar nu suficient de rece cat sa raceasca interiorul habitaclului.

Sunt 2 luni de cand am schimbat celebrele o-ring-uri din cauza carora se pierde freon.

Nu am avut probleme, pur si simplu, de pe o zi pe alta n-a mai bagat suficient rece.

Am atasat valorile pe care le-am regasit la mine in Measuring Blocks.

compresor.png

Cat timp am tinut compresorul pornit, desi se vede ca afara era racoare si nu era soare, n-am reusit sa obtin decat 24 de grade la interior si 20 de grade la G192. Pe evaporator am ajuns pana la 6 grade. Fiind motorul zgomotos, nu mi-am dat seama la ce treapta de turatie mergeau electroventilatoarele.

Nu m-am prins unde este mufa care permite testarea electroventilatoarelor, dar o sa sap pe topicul dedicat lor. Daca este undeva o poza cu amplasarea exacta, va rog sa postati link-ul.

Completare: la filtru de dezumificare (sper ca nu gresesc) teava este rece dar nu rece ca gheata.

Completare 2: singura eroare care apare sporadic este la deja celebrul V71, dar o fac sa dispara de obicei cu un Basic Settings

Cu ajutorul lui Al Bundy, am verificat si electroventilatoarele care erau in regula.

Am fost la service si verdictul a fost dur: radiator ac lovit de piatra. Asa am pierdut freonul.

La Golf 5 am vazut ca exista o grila de protectie pentru acest radiator.

Aveti idee daca se poate monta si la Golf 4?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,

Am si eu o problema cu clima, de ceva timp am observat ca nu mai baga aer rece de la inceput, asa cum baga inainte, acum trebuie sa merg cativa km sa inceapa sa bage aer rece. Prima data m-am gandit la freon, dar nu cred ca de acolo e problema, am observat ca atunci cand pornesc clima, ventilatoarele de la radiator nu mai pornesc, ce ma sfatuiti sa verific ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Marmonu - doar o banuiala..sa fi scazut temperatura la Brasov zilele astea sub temperatura la care porneste compresorul si racirea lichidului sa se faca natural (mers cativa kilometri)? Desi nu cred, de zici ca vrei rece :). Oricum, fara ventilatoare nu ar trebui sa porneasca deloc compresorul (sau daca porneste se incalzeste repede instalatia si va fi decuplat imediat). Vezi daca se invarte interiorul fuliei compresorului, daca ai vreo eroare la scanare (chiar si o scanare din meniul climatronicului), vezi daca e buna bateria sau incarcarea alternatorului (o tensiune scazuta comanda inchiderea compresorului..insa dupa cativa km/turatii mai mari se stabilizeaza) si, am vazut de cateva ori, sa nu fii pe econ.. Dupa astea poti trece mai departe la diagnosticarea sistemului..releu, termocupla, lichid, compresor..a pus colegul de mai sus link catre tutorialul complet

Modificat de adyo13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru sfaturi, din cate am vazut la o verificare mai atenta, porneste doar ventilatorul mic, dar nu imediat dupa ce pornesc clima. Am citit si tutorialul si cred ca o sa incerc sa pun ventilatoarele pe direct sa vad daca functioneaza pe ambele trepte. Cred ca ventilatorul mare nu merge pe treapa 1.

Scanare din meniul climatronicului am facut chiar in dimineata asta, si nu mi-a aparut nici un cod de eroare acolo si in vag-com nu apare nimic legat de climatronic.

Termocupla aia se poate verifica in vreun fel, cum as putea sa vad daca functioneaza corespunzator ?

Adyo13 imi poti spune te rog unde se afla releul pentru ventilatoatele alea ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul e sub lonjeronul stang. Daca merge doar ventilatorul mic si cel mare nu, acesta are probleme cel putin cu prima treapta. Il poti alimenta pe direct, firul din mufa care are maro e masa celelalte doua sunt +12v pentru cele doua trepte. Termocupla de care zici e pe radiator, daca e cu 3 fire e termocupla daca e cu 2 fire e un senzor de temperatura. Nu stiu cum e la tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles din DIY ala din link-ul postat de tine mai sus, daca scot mufa de la termocupla aia si fac masa intre pinul 1 si pinul 2 ar trebuii ca ventilatoarele sa porneasca pe treapta 1 iar daca fac masa intre 2 si 3 pornesc pe treapta 2.

O sa scot azi mufa de la termocupla si incerc asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca merge corespunzator (inclusiv racirea, chiar daca nu suficient de rece) doar un ventilator, intreg sistemul merge bine si doar cu ventilatorul oprit ai probleme, nu umbla la altceva pana nu le faci sa mearga la fel (la mine tot cel mare avea carbunii blocati..si am rezolvat prin demontare, desi e destul de dificil de ajuns in interiorul lui..eu am stricat putin partea alba de plastic ce tine carbunii..si inca mai caut una de la un ventilator stricat mecanic :D ). Baga-te sub masina prin fata (eu am incaput fara cric), scoate mufa (vezi de unde tragi ca e mai mare decat pare - pun o poza) ce vine de la ventilatorul cu probleme si leaga-l direct la baterie cu doua cabluri (mufa are 3 fire si firul din mijloc parca e comun ptr fiecare viteza). Cu mufa scoasa, testeza pornirea celuilalt ventilator o data cu pornirea climei..sa nu fie vreun scurt in ventilatorul stricat

post-71036-13503861913249_thumb.jpg

Modificat de adyo13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am fost pe la masina si m-am mai uitat pe acolo, la mine, pe radiator este montat un senzor cu 2 pini, el cred ca are rolul de termocupla.

Ce am mai gasit si este interesant, este ca ventilatorul mic are doar 2 fire unu rosu si unul maro iar cel mare are 3 fire, 2 sunt rosii si unu maro. Ati mai intalnit asa ceva la golf 4 pana acum ? Sa aiba ventilatorul mic o singura treapta oare ? Am observat ca dupa ce pornesc clima, la 10-20 sec porneste si ventilatorul mic, cel mare nu porneste deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si ventilator mic doar cu o singura treapta. Zici ca ai gasit pe radiator o sonda cu doua fire, tu ai termostat comandat de ECU? Daca da, ar trebui sa gasesti o sonda asemanatoare si pe termostat. Ventilatorul mare l-ai probat pe direct? (masa pe firul maro si pe rand +12v la celelalte doua)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am verificat nimic inca, sunt de serviciu astazi si nu am putut face mai mult, decat sa ma uit !

La mine stiu ca temostatul este in aceasi carcasa in care este si senzorul g2/62, alt senzor nu am mai vazut pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzinarele au in general, ventilatorul mic cu o singura treapta. ceea ce vezi tu pe termostat nu e G2/G62 ci este electrovalva de comanda a termostatului, la tine se deschide pe baza comanzii date de ECU, se incalzeste ceva inauntru si deschide, nu e termostat clasic.

Tu sigur ai probleme cu tr 1 de la ventilatorul mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se pare ciudat ca mufa aia de la ventilatorul mic are 2 fire iar cea in care intra si merge spre releu are 3 fire. Sa fi fost oare schimbat ventilatorul meu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, dupa cum am spus, la benzinare cel mic are o singura treapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, multumesc pentru raspuns Al Bundy .

Cred ca nu imi mai ramane de facut decat sa incerc ventilatorul pe direct, sa vad daca functioneaza. Maine o sa incerc sa-l pun pe direct si revin cu informatii noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu climatronicul, cand il pornesc imi merge in reprize, porneste, merge o secunda sau doua apoi se opreste pentru o fractiune de secunda apoi dinb nou porneste.Aceasta miscare este ritmica si tot timpul face asa.S-a mai intalnit cineva cu problema aceasta sau ma poate ajuta cineva cu un sfat? :) multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fa o scanare si verifica presiunea freonului. E posibil sa nu mai ai freon cat trebuie sau ceva probleme la senzorul de presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatorul merge in reprize sau ac ?

Sent from my  using Tapatalk.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am verificat si eu ventilatorul mare l-am pus pe direct si nu porneste pe nici una din cele 2 trepte.

Am verificat si daca ii vine curent si pe mufa am curent, concluzia e ca ventilatorul meu e mort de tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate are periile uzate, cu putina indemanare le schimbi. Nu se gasesc dar poti lua de electromotor de dacia (cele facute la Urziceni) le tai si le faci 7.8x7.8 in sectiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

freon a fost adaugat in vara asta, eu acum am cumparat masina de la cineva si nu ma prea pricep, inainte am avut un gf 3 si nu aveam clima pe el :(

o sa il pun pe test sa vad ce imi da sper sa nu fie compresorul :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca e compresorul. Scaneaza - in functie de eroarea gasita, iti zic mai departe care e problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok dic, multumesc pentru informatie.

O sa-l demontez sa vad ce are, poate o sa reusesc sa-l repar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • taz21 pinned şi locked this topic
  • Aerofan unpinned this topic
  • Aerofan pinned this topic
  • taz21 unpinned şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!