Jump to content

Electroventilatoare/ventilatoare - probleme


mario zaccaria
 Share

Postare recomandată

NU, deoarece rezistenta este in carcasa ventilatorului, si el primeste 12V pe firul ce intra in ansamblul motoras, la perii nu mai ajunge nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexandru P

Expun si eu o problema. Golf 4 tdi ajm , doar cu ac, nu clima. Merg cu masina, cand apa ajunge la 90 pe ceas si 98-100 in vcds imi pleaca ventilatoarele. Dubios este urmatorul lucru, daca astept sa se opreasca si opresc motorul , ele pleaca din nou cam 5 minute. Daca pun contactul iar pleaca, daca iau contactul tot mai merg. Am incercat sa scot mufa de la termocupla si dupa am pus contactul si tot au plecat. Chestia am obs ieri, pana acum nu avea acest comportament. I-am schimbat si termostatul, la fel se manifesta. Plus ca radoatorul ramane rece, cred ca ele merg si in mers. Intrebarea mea este...daca termocupla e moarta, ele sunt comandate de g62 sau ...cine a dat comanda sa plece desi mufa era scoasa. Pe engine in output test, pe releu ventilatoare, pleaca pe rand ambele tr1 si tr2, de aici trag concluzia ca releul e ok. Sa fie infindat radiatorul? Cand o accelerez se simte cum se umfla furtunul dinspre flansa termostat ...deci nu pare blocat. Un sfat. ....?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe treapta 1 sunt comandate de:

termocupla direct si de releu de ventilatoare daca apesi butonul AC

pe treapta 2 doar de releul de ventilatoare.

la tine merg pe tr 1 sau pe tr 2?

daca scoti mufa de la termoculpa ce se intampla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

. Daca pun contactul iar pleaca, daca iau contactul tot mai merg. Am incercat sa scot mufa de la termocupla si dupa am pus contactul si tot au plecat. Chestia am obs ieri, pana acum nu avea acest comportament. I-am schimbat si termostatul, la fel se manifesta.

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci trebuie verificat releul de sub lonjeroane.

Eu il intrebasem daca, cu mufa de la termocupla scoasa, fara sa puna contactul, mai merg ventilatoarele.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexandru P

Am elucidat misterul. Azi la 8 dimineata pe engine aveam 72 grade pe instruments 22, la apa. Am plecat cu masina , ajungea apa pe engine pe la 101-102, drum de 24 km . Am pus alt senzor si nu mai pleaca venturile, pe motor sta apa pe acesi drum la 84.6-85.5, nici nu cred ca mi se deschide termostatul pe traseul meu zilnic cand e liber. Se pare ca desi toata lumea spune ca ventilatoarele suntcomandate de termocupla, si g2/g62 le poate porni. Eu nu am gasit informatia asta pe nicaieri asa ca poate ajuta si pe altii in diagnosticarea corecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

De faptul nu g2/g62 le porneste, presupun ca sunt comandate de Ecu in baza informatiilor primite de la acest senzor. Parerea mea e ca acest senzor este "intrerupatorul Master" pe circuitul electroventilatoarelor. De fapt este impropriu spus intrerupator...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa scoaterea cheii din contact, ecu si releul nu mai sunt alimentate. deci nu are cum sa comande pornirea ventilatoarelor.

Coolant temperature

The signal sensor is the radiator fan

thermoswitch F18.

The thermoswitch is located in the vehicle

radiator. Radiator fan without operation of

AC

1st stage on 92 ... 97 °C

off 84 ... 91 °C

2nd stage on 99 ... 105 °C

off 91 ... 98 °C

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si atunci cum se explica faptul ca , cu sensorul decalibrat imi porneau aiurea? Cand aveam senzorul defect cu motorul pornit mergeau ventilatoarele cand ajungea pe la 100 grade, daca opream motorul se opreau un pic dupa care plecau iarasi cam 5 minute si se opreau. Am pus contactul iar au pornit, am luat contactul si mergeau in continuare, am repetat faza de 4 ori si a cincea ora nu au mai plecat la contact nici dupa luarea lui. Plus ca am pus contactul si cu termocupla cu mufa scoasa si tot porneau asa ca sunt 100 sigur ca si g2/g62 are posibilitatea sa dea comanda de pornire a venturilor .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cat timp se poate circula doar cu ventilatorul mare functional?

azi am constatat ca cel mic nu mai merge deloc, parca s-a indoit axul asa e de descentrata rola cu palete

am facut rost de unu de A3 care s-a potrivit la fix in suport dar inca nu l-am montat pe masina

maine trebuie sa circul cu ea si nu am timp de montaj

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat timp nu iti creste temperatura in bord.

Eu am mers doar cu cel mic o perioada si mi-am dat seama abia cand a venit caldura si climatronicul nu mai facea la fel de rece cum stiam. Am citit aici ca ele sunt legate in paralel si trebuie sa porneasca in treapta I amandoua la cuplarea AC/climatronic si am constatat ca cel mare nu mai functiona. Cum ziceam doar cu cel mic acul la temperatura nu trecea de 90. E bine totusi sa il inlocuiesti cat mai curand, e treaba de 10-15 minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare tuturor,

astazi am constatat si eu un zgomot suspect de la ventilatorul mare de la ac, zgomot ca si cum ceva nu ar fi uns. A desfacut cineva ventilatorul, l-a curatat, gresat, s-ar putea repara? Ca si noua achizitie pe AM ce producator ati ales?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TheBoogieMan

Salut!

Din pacate nu se poate repara, cred ca poti sa-l desfaci dar nu il mai poti pune la loc.

Un prieten bun imi spunea de Hans Preis ca ar fi bun ca si producator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pot repara - mai ales in cazurile in care s-au dus carbunii, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am demontat ventilatorul mare, am schimbat periile. Nu exista acces direct la bucsa de la elice. Se poate incerca totusi cu un spray (WD40 care are teava de pulverizare) sa se curete/greseze acea bucsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca are joc in bucsa sau scartaie sprayul e frectie la picior de lemn.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • am o problema mare la golfuletul meu..........nu imi functioneaza ventilatoarele............nu imi functioneaza aerul conditionat........vreau sa specific ca am freon in instalatie......... < am schimbat sonda de la termocupla +sonda de presiune de la a.c +termostat+releul de sub baterie+ventilatoare.......>si totusi nu imi functioneaza aerul...... ....daca imi conectez pe direct<fir direct la baterie <>compresorul ....am a.c......... daca imi conectz termocupla pe direct.....pornesc ventilatoarele......am fost la vreo 2/3 electricieni dar nmk......... ajutati/ma cu un sfat ....o parere......golf 4 variant 2000 1.9 tdi 115cp motor ajm 0784204488 nu se conecteaza la vag-com ,,nici pe electric si nici pe a.c..........

Modificat de dan8848
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut ,

Azi fiind foarte cald ( 39 grade ) , am constatat ca aerul nu mai raceste cum ar trebui

Ventilatorul cel mic nu porneste , din ce am citit in aceste pagini, cele doua ventilatoare sunt legate in paralel si odata pornit AC-ul ar trebui sa functioneze ambele

La mine O2, 2007 nu functioneaza decat cel mare , iar dupa zgomotul si puterea cu care invarte acesta, tind sa cred ca porneste doar pe treapta 2, nu l-am vazut / simtit niciodata mergand cu o turatie mai mica

Initial m-am dus cu gandul la o lipsa partiala de freon ( de la sutele de pietricele luate-n radiator ...capota, parbriz si chiar pe plafon , pe drumurile patriei in special pe Centura Bucurestiului ) , dar mi-am amintit ca prin primavara ( cand era racoare si bine ) am vazut eroarea de mai jos ( acul indicator nu trece de jumatate) :

VAG-COM Version: Release 607.3-UD

Control Module Part Number: 03G 906 021 LB

Component and/or Version: R4 1,9L EDC G000SG 9251

Software Coding: 0050071

Work Shop Code: WSC 73430

1 Fault Found:

006480 - Radiator Fan (V7): Movement Restricted / Jammed

P1950 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 13

Mileage: 143269 km

Time Indication: 0

Date: 2000.00.00

Time: 19:17:43

Freeze Frame:

RPM: 798 /min

Speed: 0.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 14.06 V

Bin. Bits: 00101011

Temperature: 82.8°C

Duty Cycle: 9.7 %

Dupa cate imi dau eu seama , ar fi vorba de un blocaj al rotorului ( Movement Restricted / Jammed ), voi ce parere aveti ?

Multumesc,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, e blocat mecanic.

  • am o problema mare la golfuletul meu..........nu imi functioneaza ventilatoarele............nu imi functioneaza aerul conditionat........vreau sa specific ca am freon in instalatie......... < am schimbat sonda de la termocupla +sonda de presiune de la a.c +termostat+releul de sub baterie+ventilatoare.......>si totusi nu imi functioneaza aerul...... ....daca imi conectez pe direct<fir direct la baterie <>compresorul ....am a.c......... daca imi conectz termocupla pe direct.....pornesc ventilatoarele......am fost la vreo 2/3 electricieni dar nmk......... ajutati/ma cu un sfat ....o parere......golf 4 variant 2000 1.9 tdi 115cp motor ajm 0784204488 nu se conecteaza la vag-com ,,nici pe electric si nici pe a.c..........

Ai facut toate verificarile de aici : http://vwforum.promo...97#entry1847997 ?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc AL,

Voi incerca in prima faza sambata , sa-l pun pe direct , sa vad ce zice , eventual sa-i curat contactele din mufa , am tot spalat motorul si am o mica banuiala ...

Stima,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum se diagnosticheaza sistemul AC la generatia 4 de Golf (si celelalte de pe aceasta platforma)

La aceste tipuri de masini, ventialtoarele de pe radiator si compresorul de aer conditionat sunt controlate de J293, fan control module, situat sub baterie, prins de lonjeronul stanga cu 2 suruburi. Acest modul are 2 mufe, T14 cu 14 pini si T4a cu 4 pini. Se incepe diagnosticarea cu mufa cu 14 pini.

1. Porniti motorul . Porniti AC si selectati ventilatia pe maxim.

2. Verificati daca sunt 12V pe pinul 8. Aceasta tensiune vine de la butonul AC si comanda ventilatoarele de pe radiator pe treapta mica pornirea compresorului.

3. Verificati daca exista 12V pe pinul 9. Aceasta tensiune vine de la contact cand este trecut pe ON.

4. Verificati daca exista 12V pe pinul 4. Aceasta tensiune vine direct de pe baterie prin siguranta S16

5. Verificati daca exista masa pe pinul 6.

6. Verificati daca exista 12V permanent pe conectorul T4, pinii 1 si 3. Aceasta tensiune vine direct din baterie prin sigurantele S164 si S180

7. Treceti cheia in pozitia OFF. Masurati daca exista continuitate intre pinii 5 si 14. Aceasta continuitate este data de senzorul de temperatuta exterioara pentru Ac F38. Contiunuitatea trebuie sa existe doar daca temperatura exterioara este mai mare de 5 Grade celsius.

8) Check pin T14/2 using a duty cycle meter. If the refrigerant charge in the system is normal, about 30 percent to 35 percent duty should be indicated at pin T14/2 without the compressor engaged. The duty cycle signal is supplied by the G65 pressure sensor in response to system pressure changes. A duty cycle above 90 percent or below 20 percent will command the compressor off.

8. Verificati conectorul T14, pinul 2, folosind un "aparat de masura a factorului de umplere"(probabil osciloscop). Daca incarcarea sistemului cu agent refrigerant este normala, factorul de umplere trebuie sa fie in intervalul 0.30 - 0.35, acest lucru observandu-se la conectorul T14, pinul 2, cu compresorul oprit. Semnalul "factor de umplere" este furnizat de senzorul de presiune G65 ca raspuns la variatiile de presiune ale sistemului. Un factor de umplere peste 0.9 sau sub 0.2 vor comanda oprirea compresorului.

9. Verificati daca exista o tensiune de referinta de 11 V la pinul 3. Aceasta tensiune este generata de J293 si poate fi pusa la masa de ECU in anumite circumstante (full throtle, kick dowe, etc ) si opreste functionarea compresorului de AC.

Daca tensiuea acolo este de 0 V, atunci ECU comanda compresor OFF sau firul respectiv este in scurt catre masa. Turati motorul la peste 2500 rpm si masurati tensiunea la pinul 3 . Daca aceasta ajunge la 12V si compresorul porneste, atunci este nevoie de un basic –settings asupra clapetei de acceleratie (la motoarele pe benzina).

Daca toate aceste teste au fost trecute cu succes, verificati prezenta tensiunii de 12V la pinul 10. Aceasta tensiune comanda cuplarea ambreiajului la compresorul de AC. Daca nu exista tensiune aici, atunci modulul de comanda este defect.

Nu stiu ce este un duty cycle, asa ca punctul 8 il sariti la verificare.

Am incercat sa traduc eu punctul 8, dar am lasat si textul in engleza sa puteti verifica daca am tradus bine.

Modificat de Robotelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum nu avem osciloscop la indemana, repet, sariti punctul 8 la verificare. Un senzor defect apare ca eroare pe 08-HVAC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Vesti bune , am demontat in week-end placa cu ambele ventilatoare , l-am scos pe cel mic , l-am pus direct pe baterie , mort ...imbalsamat , nicio miscare , nimic , cu aparatul de masura , nu avea nicio rezistenta

Am montat totul la loc , mai putin ventilatorul mic 1k0 959 455 DG , pe care l-am pus in portbagaj

Dupa indelungi cautari ( piesa noua 400 -700 ron , piesa SH ..... ) am gasit un domn pensionar pe net , ce are un ateliar de reparat motoare electrice , din vorba in vorba , i-am prezentat inculpatul ieri seara tarziu , sta foarte aproape de mine , la doua blocuri distanta , urmand ca azi sa-l desfaca ( ambutisat fiind ) , sa vada despre ce e vorba

Il sun azi pe la pranz , imi spune ca pot sa vin sa-l iau ca este gata !

L-am pus pe masina si ...merge

Din ce am discutat cu dl. , in interiorul acestuia sunt niste suporti ce fixeaza statorul sau ceva pe acolo , n-am retinut exact , acestia in timp capata joc si apare defectul. Cu aceasta ocazie mi-a inlocuit si Periile ( carbunii ) , a gresat si lagarele , in total o revizie completa a acestuia , ca si pret , foarte ieftin 80 ron !!!

Pentru a nu face reclama , cei care au aceasta problema si nu vor sa inlocuiasca ventilatorul cu unul nou , le pot da datele de contact ale domnului Sandu

Si asa am economisit cateva milioane bune ...

O seara placuta va doresc

PS: mai exista si meseriasi , nu numai inlocuitori de piese !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

azi m`am apucat si eu de verificat la electroventilatoare si surpriza, ventilatorul mare nu mergea deloc. i-am dat curent direct de pe baterie si era mort. i`am scos mufa , si am masurat valori, cu clima oprita imi dadea 0 pe oricare 2 pini. cu clima pornita imi dadea 13,7 parca pe firul maro(masa) si pe urmatorul fir. pe cel de-al treilea fir tot 0 imi dadea.

intrebarea mea este: cum desfac ventilatorul mare ? pot sa`l desfac sa`l curat si sa`i refac lipiturile daca e nevoie sau trebuie sa caut altul SH ? am atasat si o poza.

post-105411-0-74660800-1344515616_thumb.

mersi fain !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!