Jump to content

Fum albastru la pornire


romanessi
 Share

Postare recomandată

Asa scoate si a mea fum pana se incalzeste. Dupa nu mai scoate. Cica ce ceva recirculare la EGR asa mi-au zis la service. Nu prea am inteles dar m-au asigurat ca e ok. Mecanicul de la masina mea are Passat ca al meu si mi-a aratat ca si lui asa ii face cu motoru rece.

A mea scoate fum albastru decat 2-3 secunde dupa pornire (de fapt cand porneste)...imediat dupa nu mai scoate fum deloc!

Deci nu e ok sa scoata fum albastru pana se incalzeste motorul :icon_cheesygrin:

O sa filmez odata cum porneste dimineata la rece si pun pe forum sa vada poporu :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

info: Puful de fum alb de la prima cheie de dimineata cand e frig poate provenii de la bujiile incadescente arse! cel alb, de cel albastru nu stiu nimic!

tin sa corectez si un coleg: raportul de compresie este 18:1 asa am citit pe o documentatie!

Modificat de Sor1neL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai motor AVB raportul de compresie e 19:1. Cred ca aproape la toate TDI-urile PD de 1.9 e la fel.

Sunt de acord cu faptul ca norisorul de fum la prima cheie (primele explozii) sunt date de bujii arse. Valabil doar la temperaturi scazute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sall Cristi 2106.

Uite cum se regleaza avansul la motoarele PD.

[h=2]Reglarea avansului distributiei la motoarele PD[/h] Aceasta operatiune se executa, in general, dupa schimbarea distributiei.

Cu Vag Com-ul, se intra in measuring blocks, la grupul 004 si se verifica valoare din casuta "syncro angle" . Valorile pot fii intre -3 si +3. Valoarea ideala este de 0.0

Dupa ce s-a citit valoarea, cu Vag-ul, se trece la partea mecanica.

1. Se scoate capacul motorului.

2. Se scoate capacul superior al distributiei � are doua cleme pe lateral.

3. Se face un semn cu marker-ul, pe surubul mare (cel incercuit cu verde, in poza), saiba si fulia distributiei.

th_06112010065.jpg

4. Se slabesc cele 3 suruburi (incercuite cu albastru, in poza), cu ajutorul unei chei de 13.

5. In functie de valoarea pe care o aveai, la syncro angle, cu ajutorul unei chei de 18, se defazeaza axa cu came, prin rotirea surubului mare (incercuit cu verde) � trebuie miscat foarte putin, pt a face corectarea � de ordinul milimetrilor.

th_06112010067.jpg

- daca valoarea era pe plus rotesti surubul astfel incat marcajul facut anterior pe fulie, sa se deplaseze spre dreapta (pentru -, in poza) � respective semnul de pe surub sa avanseze in fata celui de pe fulie.

- daca valoarea era pe minus rotesti surubul astfel incat marcajul facut anterior pe fulie, sa se deplaseze spre stanga (pentru +, in poza) � respective semnul de pe surub sa se deplaseze in spatele celui de pe fulie.

Dupa efectuarea corectarii, se strag suruburile de 13, se porneste motorul si se verifica cu Vag-ul, valoarea. In functie de aceasta, se repeta operatiunea sau se monteaza totul la loc.

Modificat de nicu_nick
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi ,o sa incerc la un mecani si treaba asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoare PD?

Dar la cele NON PD? cum se face?

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele VEP - pompa roativa, nu se regleaza avansul axei cu came. Se reglaza din pompa - tot asa, i se schimba putin pozitia, in functie de graficul avansului. Vezi ca e topic pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi2106 ai rezolvat problema ta. Te-ai uitat la avans la injectoare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

saptamana asta o sa merg in service,eu folosesc masina de dimineata pana seara si nu am timpul necesar sa o las in service,o sa imi iau liber 2 zile si apoi va anunt si pe voi ce am rezolvat,de reglat injectoarele ce anume se regleaza la ele?>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

din pacate ,nu

din cauza vremii nu am reusit sa ajung la service ,trebuie sa folosesc masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreb pentru ca si eu am problema fumului si tind sa cred ca este de la semeringurile supapelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alex, tu ai schimbat ceva la a ta pana acum in vederea remedieri problemei cu fumul ?face doar la pornirea la rece sau si dupa ce sta cateva ore oprita?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alex, tu ai schimbat ceva la a ta pana acum in vederea remedieri problemei cu fumul ?face doar la pornirea la rece sau si dupa ce sta cateva ore oprita?

Salut.Daca motorul este rece,scoate fum pana se incalzeste pe la 60 70 grade.Am schimbat cate ceva,dar fortat mai mult de imprejurari,pompa tandem ca nu mai pornea , oringurile de la injectoare,ca a intrat motorina in ulei,G62,eroare data pe tester,in rest problema fumului a ramas.La mine avansul este 0,injectoarele le-am reglat si la 225 si acum la 180 grade,ma gandesc doar la turbina sau semeringuri.Momentan este deranjant vizual ca face nor in spate cand e rece,in rest ulei consuma pana in 800 ml ,masina trage bine,e greu de spus ce poate sa aiba,o sa fac o proba si cu alta turbina ,sper sa ii dau de cap pana la urma.Tu ai mai rezolvat ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut am si eu o problema.. am schimbat chiulasa recent iar dupa ce am schimbato a inceput sa scoata la pornire fum albastrui dar doar cand e rece motorul mecanicul s-a uitat la supape si a zis ca nu e nevoie saa schimb semeringurile la supape .ce parere aveti poate cineva sa ma ajute?

am uitat sa mentionez am eroare la MAF

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Revin cu unele vesti dar din pacate nu cu cele mai bune . Dupa cum am scris mai in urma am avut compresie slaba mai ales la cilindrul 1 ,15 bari la restul cit de cit erau ok. Dat jos chiulasa trimisa la rectificat ,schimbat supape si ce mai era nevoie cost manopera + ce a fost ilocuita la ea 1200 ron. Mecanicu mi-a spus si aratat dupa ce a dat jos chiulasa ca cilindrul 1 e ovalizat (eu nu prea pot sa-mi dau seama desi am pus mana) si ca pistonul trebuie sa inchida sa nu intre fir de par pe acolo si s-ar putea sa fie problema, dar incercam cu chiulasa poate isi revine. Adus chiulasa rectificata, montata,suruburi noi,reglat tot ce trebuie reglate injecoare etc. si surpriza tot asa face la pornire, fum des si mers neregulat parca ar merge in 3 pistoane, iar dupa citeva minute depinde cit e de frig 5-10min. motorul isi revine si merge rotund. Mi-a spus ca sigur problema se trage dela cilindrul1 ovalizat. Dupa rectificarea chiuloasei compresia a crescut la 1 de la 15 bari la 20(ceea ce e prea putin), iar la ceilalti undeva la 30 bari, care e bine. Deci in concluzie nu sa facut mare lucru(doar sau cheltuit bani). Am intrebat care e cauza ovalizarii, daca nu se fac la timp schimburile consumabilelor mai ales la noi si mai ales filtrul de aer, pot aparea astfel de probleme, desi masina are pe tester 250si cevademii de km, iar pe bord 214000. Remediere inlocuire cilindru + alte operatiuni costisitoare sau sa u un alt bloc motor. Sncer nu stiu ce o sa fac. Nu va doresc sa aveti asa ceva. Cu stima .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema ta a fost ca nici nu ai stiut din prima care e problema, daca o stiai numai cheltuiai 300 de euro, si mai puneai inca 300-400 de euro si iti luat motor(fara chiulasa si injectoare) de murea masa......acum ramane sa iei decizia tu! bafta iti urez!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema e ca nimeni nu stie de la ce e. Ar trebui sa fim recunoscatori ca a investit atatia bani in masina si ne imparteste rezolvarile, ne ajuta si pe noi. Si cu motoarele second e tot loterie....

Eu urmaresc topicul cu sufletul la gura sa vad rezolvarea caci si Passatul meu tot asa face. Insa din pacate nu imi permite bugetul sa schimb atatea lucruri la el. Inghit putin fum dimineata la pornire si gata....merg mai departe.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...urmaresc acest topic de ceva vreme si cred ca ma incadrez in categoria celor cu gazele albastrui si ciudat mirositoare(dimineata si nu numai).problema la mine e asa...dimineata pornesc masina iar dupa cateva secunde incepe fumul albastarui sa-si faca de cap cca. 10-15 minute pana ce motorul ajunge la o temperatura cat de cat optima, dupa aceea dispare dar ramane acel miros de esapament care se mentine pe parcursul zilei.Ca si volum difera de la o zi la alta, de exemplu daca in ziua precedenta am umblat cca 30-40 km condus normal fumul va fi mai putin decat dac merg numai 2-3km si masina nici nu apuca se se incalzeasca bine.Cineva mi-a spus ca e motorul obosit si trebuie segmentat pt ca scoate niste gaze si pe la capacul de umplere ulei si pe la joja...dar nu stiu ce sa zic cred ca totusi e cam repede pentru un motor de numai 99.000 mile verificat pe tester la reprezentanta VW.Mentionez ca motorul merge normal, trage in draci, porneste la sfer zi de zi si pus pe diagnoza de curand am un singut fault la un injector dar nimic grav (zice mecanicu).M-am decis sa scriu si eu cate ceva deoarece sunt plecat din tara si aici mecanicii sunt praf (vreau sa-mi fac un test de compresie dar culmea nu am unde) , daca mergi la 10 ateliere vei primi 10 raspunsuri toate pe langa subiect......va pup!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al meu are 175.000km reali si sa zicem ca tot la fel face. Ce ar trebui sa schimb motorul acuma? Cate passaturi sunt cu km astia sau mai multi,cred ca sute de mii, si aia trebuie sa isi schimbe motoarele? Cine ti-a spus tie asta inseamna.... nu mai zic nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu doar am intrebat ,,de la ce face asa?'' sau ,,cum se poate remedia?'', nu am zis nimic de schimbat motoare.Daca eram mecanic de meserie nu mai intrebam, dar sunt un amarat de inginer contructor si cam atat stiu sa fac, iar daca cineva ma intreaba ceva ce nu cunosc ma ABTIN, dar niciodat nu raspund cu o alta intrebare sau la misto.Merci oricum m-am linistit......RO%20flag.gif

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, fumul albastru la pornire - ulei care ajunge in camera de ardere - poate sa fie si de la vreun simering de supapa, si pe la turbina.... cauzele pot fi multiple. Cum sa o rezolvi ? din pacate nu exista o formula sigura...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult Florin...tocmai am vorbit cu un mecanic roman si el mi-a spus cam aceeasi chestie....simeringuri supape, egr sau turbina.Trag o fuga saptamana asta pe la el si va spun dupa.V-am pupat!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!