Jump to content

Fum albastru la pornire


romanessi
 Share

Postare recomandată

FanBarcelona

salut, la fumul alb scos in sarcina, e vb despre segmentarea motorului?motorul porneste normal, toarce rotund..

segmentarea implica schimbarea segmentilor, semering supape, garnitura chiulasa (si chiulasa?)..se mai schimba cumva si garniturile de la evacuare, tachetii?

daca poate veni careva cu o explicatie completa as fi recunoscator..multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu obligatoriu... poate sa fie de la turbina.... trebuie verificate.

Acum, daca desfaci motorul, e bine sa-l faci pe tot, cap coada. Se verifica chiulasa, supapele, scaunele, ghidurile - si in functie de ce se gaseste, se ia o hotarare.

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

FanBarcelona

totusi am o mica intrebare, am obs ca gazele de esapament au un miros ascutit, ceva gen ambreiaj incins...asa e la motoarele euro 2 ? am obs la un amic ce are un variant din 2000 ca mirosul nu e nici macar asemanator..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

La tine, depinde, daca valoarea aia care o ai mai mare decat e normal e cu + (caz in care `pisa` mai multa motorina decat trebuie) sau daca e cu - (caz in care nu baga cata motorina ar trebui - in acest caz se rezolva cu un aditiv pt curatat injectoare). Insa in cazul in care iti baga prea multa motorina, fumul scos nu e albastrui ci mai degraba negru.

Fumul albastru poate proveni de la turbina, simeringuri supape, admisie gaze carter defectuoasa (chiar acum nu demult am observat ca exista in capacul de culbutori o supapa care se infunda si incepe sa bage ulei inaintea turbinei) sau in cel mai rau caz compresie scazuta.

Eu cred ca mai toate scot ceva fum la prima pornire dimineata. Asa sunt PD-urile, nu prea ai ce le face. Dar sa nu intelegi ca fac nor in spate ......

In ultimele 3 luni am intrebat 5 persoane care se pricep la masini diesel. 3 mecanici si 2 prieteni. Toti, dar absolut toti au zis ca aditivii (de orice fel) nici n-ar trebui adusi in discutie. Toti pe care i-am intrebat mi-au zis ca fac mai mult rau decat bine. Eu nu recomand nimic, doar v-am zis care este si parerea mea. Eu nu i-am pus si nu o sa-i pun niciodata asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

citeam acum ceva vreme un topic legat de pompa tandem ,si la mine are joc stutul acela si pedala de frana la a doua ,treia peda se face tun ,si nici nu pare sa inghete la franare ca la alte masini

ma gandesc daca poate avea legatura aceasta pompa cu pornirea cu fum alb-albastrui la rece ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are legatura fumul. Fumul albastru provine din alte surse: turbina,semeringuri supape, etc. Oricum, rezolva urgent problema cu stutul. Il poti lipi cu Bison Epoxy Metal . Il degresezi bine inainte, dai frumos imprejurul lui cu Bison si lasi sa se usuce. Daca poti lasa-l cel putin 12 ore. Frana isi va reveni si turbina va prinde viata, ar trebui sa simti o schimbare in bine a comportamentului masinii. Succes

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Pro 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e dat deja cu un fel de silicon mai moale ,s-a simtit schimbarea la frana atunci cand a fost facuta operatiunea ,acum nu imi dau seama daca are scapari pe undeva sau nu

compresie are ,turbina e buna...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca acum stutul e bun si totusi se intareste repede pedala atunci ori pierzi vacuum pe undeva ori e membrana sparta la tulumba de frana. Verifica si mansonul ala de cauciuc dintre compartimentul motorului si compartimentul bateriei, unii au avut probleme si cu ala, scapa vacuumul pe acolo.

Sfatul meu ar fi sa cureti siliconul ala de acolo, degreseaza bine si lipeste stutul cu Bison Epoxy Metal. Dupa asta treci la verificarea intregului traseu de vacuum sa fii sigur ca nu pierzi nicaieri vacuum . Abia apoi sa verifici tulumba de frana. Succes

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Pro 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tulumba aceea din compartimentul bateriei ?e noua,anul trecut am schimbat-o

pedala de frana la a doua ,a 3 peda ramane tun si nu mai tine aproape deloc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci sigur pierzi vacuum pe undeva. La etrieri ai umblat recent? La centrala abs? Ma gandesc sa nu cumva ai aer in instalatie si de aceea se intareste.

Sent from my iPhone 4S using Tapatalk Pro 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

injectoare la test motor cald

1- 1.36

2- 0.6

3- 0.4

4- 2.0

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care e cu minus, care cu plus ?....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta nu am retinut...o sa ii fac unul si cu motorul rece si atunci va arat log-ul exact

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu motorul cald - peste 80 grade, fa un prinscreen de pe campul 013, sa vedem noi, cum arata. Incarca imaginea aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut, fratele meu are un passat din 2003 si cateodata dupa ca ii dau cheie iese fum gri spre negru si pe drum in mers l-am urmarit cu masina mea si tot asa soate putin fum negru.Ce poate sa fie?Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In general fumul negru inseamna lipsa de oxigen (aer) sau prea multa motorina pe care nu o pot arde cilindrii. Daca la mers subturat se apasa kick-down (talpa) atunci e normal putin fum negru. Daca fumul negru e mult se verifica filtrul de aer, traseul furtunelor de admisie (se cauta gauri, taieturi) , radiator intercooler fisurat,debitmetru defect sau care masoara aiurea. Daca toate astea sunt in regula arunci se verifica si injectia, desi problema asta apare destul de rar. Succes

Sent from my  iPhone 4S using Tapatalk HD!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cateodata dupa ca ii dau cheie iese fum gri spre negru si pe drum in mers l-am urmarit cu masina mea si tot asa soate putin fum negru...

Fum gri spre negru adica fum albastru?

Daca scoate fum albastru e mai naspa...

Multi au aceasta pb cu fumul albastru si nu a gasit nimeni rezolvare...

La mine de exemplu a fost de la turbina care a cedat in cateva luni de cand a inceput sa scoata fum albastru...acuma dupa schimbarea ei cu una noua originala nu mai scoate deloc fum albastru...nici macar iarna la prima pornire pe ger!

E normal sa scoata fum negru cand dai talpa...asa e TDI-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

negru - motorina ne-arsa... daca e in sarcina - verifica debitmetrul si filtrul de aer - altfel, poate sa fie si de la injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

azi dimineata am desfacut furtunul de la admisie cel gros,pana sa pornesc masina si am gasit ulei acolo la cot atasez cateva poze

20121212114448.th.jpg

20121212114229.th.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O pelicula este normala acolo

Au fost foarte multe discutii referitor la epuratorul de gaze, am gasit la un moment dat o supapa din capacul culbutori care se infunda si da mai mult ulei pe epurator din cauza ei. Dar ... ulei tot timpul va fi acolo, bine sa nu intelegi ca curge vale, o pelicula ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Am si eu aceeasi problema, imi scoate putin fum albastru dimineata, masina are 180k km, sa imi fac griji pt secunda aia in care imi scoate fum? Mai am un VW Caddy din 2004 1.9 SDI si ala nu mi-a scos fum niciodata, nici macar la -15 grade si are peste 300k km, cine mai intelege? Sa fie de la motorizare?

Modificat de R4zv4n3
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

revin cu noutati pentru cei interesati 

 in ultima luna am schimbat :

-bujiile toate noi ,nu era arsa niciuna doar ca nu mai avea rezistenta suficienta

-senzorul g62

- 2 injectoare ,pt ca aveau valori cam mari (adica 4,6 si 3,8) 

surpriza !!! masina merge la fel nu e absolut nici o diferenta ,acelasi fum des si mult dimineata la pornire 

 

astazi am lasat-o din nou la service sa dea chiulasa jos si sa schimb supape tot ce mai e pe acolo 

nu stiu de ce dar am o presimtire ca nici de data asta nu se va rezolva problema cu fumul ,pentru ca eu pur si simplu nu vad ce treaba au supapele cu temeperatura de afara ....de ce vara nu scoate fum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E clar pe undeva sau de undeva iti intra ulei in cilindru si il arde, de aici fumul albastru la pornire. Asta poate sa fie de la turbina, sa scape ulei pe langa ax, sa intre in admisie si apoi sa se amestece cu motorina, rezultand fum alb-albastru. Sau poate sa iti intre ulei pe langa supape si efectul e acelasi. 

Daca turbina nu "mananca" uleiul si nu-l baga in admisie, injectoarele sunt bune (trebuie avut in vedere si faptul ca ele se manifesta diferit la rece si la cald, adica daca merg bine la cald nu inseamna ca si la rece sunt bune la prima pornire) atunci ti-au mai ramas doar supapele. 

Eu cred ca cu inlocuirea supapelor vei scapa de problema. Totusi sa ne tii la curent. Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

injectoarele la rece(-1 grad afara ) au valori apropiate in jur de 7 ,e corect ? apoi pe masura ce se invalzeste scad pana la 0.34 , 0,40 .......

dar explicati-mi si mie va rog de ce numai iarna se manifesta problema asta ,vara nu avem supape?:)

nu zic ca nici vara nu scoate fum ,doar un puf asa 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!