Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

Cu vagcom nu ii faci nimic. Doar sa desfaci torpedoul sau ce plastice ai nevoie si sa decuplezi clapeta de pe motoras(are niste prinderi rapide rotunde ca niste rotule) si sa faci cursele manual la clapeta poate are ceva praf si o opreste undeva. Altfel daca nu isi revine, dai motorasul cu pricina jos si in cureti, schimbi. Daca nu il poti da jos, trebuie dat jos tot bordul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut, ati patit, sau ati auzit sa curga inauntru, condensul produs de clima, ca urmare a unei scurgeri infundate, sau ceva de genul asta? Chestea e ca, mocheta din partea soferului este imbibata de apa, am stropit masina cu apa o jumatate de ora si nu se vede nimic. Un prieten mi-a zis treaba cu condensul, oare se poate asa ceva? Daca 'da' unde gasesc scurgerea aia ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma confrunt si eu cu urmatoarea problema :

Climatizarea isi face traba numai daca motorul merge la ralanti . Daca turez motorul nu mai face frig deloc . Un tip care se ocupa cu instalarea de aparate de AC pentru locuinta mi-a pus un manometru pe masina si se constata urmatoarele :

Cu clima oprita exista o anumita presiune in circuit - sa ii spunem P1

Cand pornesc clima si compresorul incepe sa traga freon de pe retur presiunea indicata de manomeru scade sub valoarea P1 pana la o valoare - sa ii spunem P2 si sistemul incepe sa faca frig

Daca turez motorul - sa zicem la 2000-2500 rpm presiunea scade mai mult la o valoare P3 semn ca , compresorul trage si mai mult de pe circuit insa numai pentru 2-3 secunde dupa care creste presiunea vertiginos pana la o valoare cu mult peste P1 (as zice dublul lui P1 judecand dupa pozitia acului manometrului ) . Dina acel moment sistemul nu mai face frig decat daca las din nou turatia la ralanti .

Fenomenul se manifesta la fel si daca merg cu viteza mare..sa zicem pe autostrada , si las masina pe liber . Electroventilatorul functioneaza iar compresorul de clima l-am inlocuit anul trecut intrucat cel vechi nu mai facea frig numai a turatii de peste 3000 rpm .

In Bucuresti noroc cu ambuteiajele ca atunci mai vad si eu frig ...in rest curge apa de pe mine.

Ati mai inalnit problema asta pana acum?

Modificat de dukku
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva, oare clipsurile alea de pe elicea ventilatorului de clima au rol de a centra elicea asa cum plumbii centreaza rotile la masini? In cazul asta as putea centra cumva elicea sa nu mai bata in Stage 1 ?

Se vede ca la impact s-a pierdut o mica bucatica de plastic dintr-o pala de la elice si ma gandesc ca de acolo s-a descentrat.

Dukku, poate carbunii la ventilator sunt dusi si in mers curentul de aer il infraneaza !? La relanti lucreaza totusi pentru ca nu vine aer puternic din fata. Incearca cu motorul la 90 de grade sa stai vreo 10 minute la relanti pe caldura mare cu clima oprita sa se incinga motorul bine apoi sa cuplezi clima sa vezi daca ventilatorul cupleaza stage 2. La stage 2 se aude ca un avion cu reactie. Mai sus am pus eu un pdf cu temperaturile la care intra stage 1 si stage 2.

post-15891-1248154854_thumb.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

clipsurile alea de pe elicea ventilatorului de clima au rol de a centra elicea asa cum plumbii centreaza rotile la masini?

Exact. :ceuameni:

Incearca sa lipesti acolo cu pistolul de lipit niste plastic exact de aceeasi forma. Daca pui clipsuri, vor fi mai grele decat bucatile lipsa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am lipit o bucata de plastic cu poxipol, dar tot bate putin. oricum nu mai bate asa ca inainte.

post-15891-1248173672_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e bine cu poxipol. Daca ai pus poxipol, a trebuit sa pui mai mult decat era inainte plasticul. Ceea ce inseamna ca o sa bata din cauza ca-i prea mult acolo. Si oricum poxipol-ul nu se lipeste bine de plastic. Fa asa cum am zis eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate clipsurile ca vad ca sunt puse diametral opus fata de locukl unde a sarit plasticul. Vezi daca mai face. Daca da, pune cate un clips pe o poaleta, vezi daca mai face, daca da il muti pe paleta de alaturi si asa mai departe. Il lasi acolo unde nu mai trepideaza.

Pentru o mai buna acuratete il poti muta mai departe sau mai aproape de ax.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am umblat la motorasul ce schimba aer rece/cald si nu are nimic!Clapeta inchide bine,face cursa completa,am tinut-o cu mana si aer rece ca-n zilele ei bune tot nu vrea sa dea!Mai am o singura idee....si anume sa desfac bara ca sa ajung la radiatoare sa vad daca nu cumva are mizerie intre ele.Daca mai aveti si alte ideii de ce nu ar baga aer foarte rece,le astept!Am verificat absolut tot!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau pe la motor dai jos admisia de aer spre filtrul de aer, scoti ventilatorul de clima intr-o parte si cu un aparat cu presiune cu apa(la o presiune mica) pulverizezi din spate spre in fata masinii sa arunci mizeria din radiatoare afara.

Cu ocazia demontarii electroventilatorului poti sa vezi daca ai mizerie intre radiatoare(cu o oglinda)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cosmine cred ca problema ta este cea pe care am avut-o eu cu primul compresor ce l-am schimbat acu 1 an.

Masina nu mai baga frig ca in zilele eibune intrucat compresorul prezinta uzura avansata si nu mai e capabil sa sustina presiune . Pur si simplu trebuie altul. Al meu se dusese in asa hal incat numai la turatii mari mai facea frig in rest doar simteai o mica diferenta fata de aerul de afara.

Daca vrei sa compari roaga un frigotehnist sa masoare la ce presiune mai ridica . Sunt sigur ca este sensibil sub parametrii unuia nou .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand nu-mi mergea ventilatorul,mi se ridica presiunea in instalatie la 20 si ceva de atmosfere!Era la limita cedarii instalatiei.De aici cred ca nu are nimic compresorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limita la care se opreste compresorul e de 32 bari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca retin eu bine,presiunea maxima indicata de statia de incarcare cu freon este de 25-26 bari.iar nu stiu ce conducta de la passat rezista la o presiune maxima de 12 bari(parca tot aici pe forum am citit).In fine....nu-mi mai ramane decat sa vad daca am mizerie intre radiatoare.Ce-i drept,am partea de jos de la condensor cu fagurele cam stramb.Ma refer la partea din dreptul spoilerului de la bara.Nu prea stiu cum il pot indrepta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmine nu ai si tu pe cineva sa iti faca o diagnoza pe vag com sa vezi poate ai senzorul ala defect? Sau faci diagnoza direct pe clima : ECON + recirculare si pui contactul. Daca da eroarea "333" e senzorul defect sau da eroare de la el(f129)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut treaba cu econ+recirc. si mi-a aratat la sfarsit "256 02",ceea ce nu stiu ce inseamna.Ieri,mi-a clipit displayul la climatronic pret de cateva secunde.Stiu sigur ca are de toate si toate sunt functionale.Nu cred ca este o defectiune legata de A.C. ci doar de unitatea de comanda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

256 nu e grav. de la 256 nu poti avea aer la parbriz sau la picioare. incearca sa schimbi unitatea de comanda de la cineva cu passat modelul tau si vezi...ca solutie. ai de dat jos cateva suruburi si apoi doar mufe rapide la unitate

Daca a clipit ecranul inseamna ca ori nu ai presiune pe instalatie(lipsa freon) sau senzoul de presiune f129 defect. De fapt f129 face ca unitatea sa clipeasca displayul

post-15891-1248340654_thumb.jpg

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu cum se demonteaza climatronicul ptr. ca am desfacut tot bordul,stiu sa fac multe.Eu va mai cer pareri ca sa nu ma apuc sa umblu pe bajbaite,pentru ca fiecare a avut cate o problema si-mi poate zice rezolvarea sau imi poate intari banuielile mele.Singura solutie este sa dau cu jet de apa prin radiatoare ca sa le curat pentru ca am un adevarat cimitir de insecte in el.Banuiesc ca ar putea fi o cauza asta pentru ca imi pleaca imediat ventilatorul pe treapta 2 chiar si atunci cand motorul este rece si afara sunt 25-28 de grade(fiind infundat de mizerie,nu se raceste condensorul).Va multumesc pentru parerile si ideile date si promit sa va tin la curent(in cazul in care va intereseaza :scratch: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dai grila radiator jos, dar cu grija sa nu ii rupi clemele, ca se da usor jos si bagi presiune si de sus printre radiatoare. Si sa zici ce a fost...logic :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am spalat radiatoarele si spre surpriza mea,tot nu baga rece sa inghete mana cum baga la cele care au A.C. normal!Nu stiu ce sa-i mai fac si ce sa mai schimb la ea ca sa imi fie si mie frig in masina!Pot sa o turez sa-i sara pistoanele sau sa o las in relenti ca tot la fel baga aerul in masina!Mai aveti ceva sugestii referitor la problema mea?!Din ce cauza poate sa ma frece asa?Of!Of! :icon_rambo:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cosmine vezi aci

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cand cu caldurile astea, parca nici clima mea nu ma mai "satisface".

Azi de exemplu erau 32 de grade afara, climatronicul pe LO, recircularea activata, ventilatia pe maxim si totusi in masina nu baga rece de sa ingheti. Era doar asa "numa' bine. Nu ar trebui sa fie un frig de sa ingheti cu clima pe LO?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 2 ani se mai face o verificare la instalatia de climatizare, 50, 100 de grame de freon conteaza foarte mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!