Jump to content

Sistemul de climatizare - probleme, teste, setari...


alex
 Share

Postare recomandată

asta cu curatat-ul radiatorului ala am facut-o si eu.dar ce legatura are mizeria de pe radiator cu presiunea mare din sistem?sa inteleg ca asta ar fi prolema.

sau hai sa intreb altfel.......unde sa verific si care ar putea fi cauzele pt care se creeaza presiune mare in sistem?

Modificat de AndreiVL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asta cu curatat-ul radiatorului ala am facut-o si eu.dar ce legatura are mizeria de pe radiator cu presiunea mare din sistem?sa inteleg ca asta ar fi prolema.

sau hai sa intreb altfel.......unde sa verific si care ar putea fi cauzele pt care se creeaza presiune mare in sistem?

din cate am inteles eu de la baiatul de la service... radiatorul acela nu are o racire prea buna.... din cauza acelor musculite, si atunci creste presiunea freonului ... fapt pentru care este oprit compresorul de AC de catre ambreiaj, probabil spun o prostie, nu pot spune ca asa e... sper insa ca am rezolvat problema ... sunt inca in teste... astept sa se faca cald rau si sa merg cu masina in oras...afara din Bucuresti nu face figura asta ca nu stai prea mult la semafoare... drept sa iti spun nu mai inteleg nimic... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... drept sa iti spun nu mai inteleg nimic... :lol:

mie-mi spui.......am schimbat 2 compresoare pana acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mie-mi spui.......am schimbat 2 compresoare pana acum

da, am citit...

tin minte ca am avut o problema aproximativ asemanatoare, de fapt nu mai avea freon, la un opel astra 1.7 dti 2003... si nu mai pornea compresorul.. atunci am aflat ca Compresorul nu pica.... cel putin asa mi-au spus vreo 10 mecanici... e foarte greu sa pice un compresor.... eu cred ca la tine in alta parte e problema...

apropo, ai climatronic? imi spunea un mecanic ca e cel mai nasol sa ai climatronic, pentru ca are 1000 de senzori si daca iti pica vreunul, greu ii dai de cap...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da...climatronic :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daniele,se schimba carbunii care te costa ~ 20 lei,manopera e 0 de te descurci tu...

Multumesc pt indicatii...azi am schimbat carbunii, facuti din carbuni de electromotor ARO, taiati in doua si slefuiti. Am muncit vreo 3 ore cu cumnatu-meu, dar am reusit. Acum merge brici. Din 4 carbuni, doar unul era mai lung, restul erau terminati. Plus de asta am si curatat motorul de depuneri de la carbunii vechi. Sfaturile voastre m-au scutit de vreo 5800000 + manopera. Pacat ca n-a spus nimeni cum se da ventilatorul jos, ca m-am chinuit putin, dar acum stiu. :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scris si eu doua randuri pe alt topic, legat de o functionare mai putin satisfacatoare a climei, in conditiile mersului indelungat in coloana la 43 grade afara.

dupa ce acceleram, apucam sa bag putin a II-a si a III-a, incepea din nou sa bage foarte frig.

nu stiu daca si in ce masura este legat de musculite, probabil intervin si ele.

dar ma gandesc si ca la turatia de relanti, este mai greu ca , compresorul sa functioneze la parametrii optimi, si ca odata tu o plaja de turatii mai ridicata raceste mai bine.

ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Chiar daca e pentru Golf 4 , aveti aici un document despre instalatia de AC si functionarea ei . In principiu instalatia este aceeasi si ma gandesc ca va va fi de ajutor . :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am scris si eu doua randuri pe alt topic, legat de o functionare mai putin satisfacatoare a climei, in conditiile mersului indelungat in coloana la 43 grade afara.

dupa ce acceleram, apucam sa bag putin a II-a si a III-a, incepea din nou sa bage foarte frig.

nu stiu daca si in ce masura este legat de musculite, probabil intervin si ele.

dar ma gandesc si ca la turatia de relanti, este mai greu ca , compresorul sa functioneze la parametrii optimi, si ca odata tu o plaja de turatii mai ridicata raceste mai bine.

ce parere aveti?

doctore... eu la 40 grade, la relanti, si chiar si in viteza, simteam cum se opreste si reporneste compresorul.. la relanti se vede prin fluctuatia lui, iar in mers o simt in pedala, parca ar da in nas... daca mai sti cum era la masinile pe carburator cand dadea in nas....

cand am ajuns acasa, am ridicat capota motorului si am vazut ca se opreste... pana atunci nu imi dadeam seama ce e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

e clar ca foarte multe probleme sunt cauzate de ventilatorul ce raceste (sau ar trebui sa raceasca) radiatorul climei. Iar principala problema a acestui ventilator sunt acele perii (carbuni). Cum personal nu sunt de acord cu solutiile "de compromis" cu lovitul corpului statorului de la ventilator (chiar daca pe moment poate fi o solutie), dar nici nu prea l-as cumpara tot "de nou", va rog care aveti posibilitatea sa ne furnizati niste informatii suplimentare despre aceste perii. (dimensiuni, eventual poze, locuri de unde se pot achizitiona). Intrucat carbunii sunt niste piese usor de modelat, eventual de la ce motoare mai comune se pot adapta aceste perii. nu de alta, dar odata demontat ventilatorul e greu de mers "la cumparaturi". :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin
...azi am schimbat carbunii, facuti din carbuni de electromotor ARO, taiati in doua si slefuiti...

ia uite ce am scris eu aici, poate mai ai ceva informatii de furnizat... :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e clar ca foarte multe probleme sunt cauzate de ventilatorul ce raceste (sau ar trebui sa raceasca) radiatorul climei.

aici e vorba de compresor... ventilatoarele merge non stop din momentul in care se porneste clima/ac ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aici e vorba de compresor... ventilatoarele merge non stop din momentul in care se porneste clima/ac ....

sorry, ventilatoarele merg....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lamuriti-ma si pe mine va rog...cate ventilatoare sunt? eu stiam ca sunt decat alea 2 de pe radiator-ul principal.din care cal din stanga(cum privesti masina din fata) merge numai cand e clima pornita.

toata lumea intreaba cum se pot schimba periile acelea,cum arata,de unde se cumpar.....si vad ca sunt multi care zic ca la-au schimbat ei dar nici unul nu spune detaliile si sa puna niste poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze pt intarziere, dar chiar n-am avut timp sa mai intru pe net. Revin acum cu informatii suplimentare: am vrut sa fac si poze, dar eram prea murdar pe maini ca sa mai pun mana pe aparat. Voi expune etapele pe care le-am parcurs cu schimbatul periilor: prima data am scos tubulatura din plastic de la admisie. Apoi am desfacut holzsurubul de la piciorul (cel de sus , din cele 3) suportului de ventilator. Dupa aia se roteste suportul cu totul spre dreapta (stanga masinii), pentru a desface clamele suportului ventilatorului, dupa care se trage spre spatele masinii, pana iese din locas (cu mila, pt ca eu am rupt o clama, noroc ca era aia cu holzsurubul). Se desface in acelasi timp clamele care tin cablul ventilatorului si se elibereaza cablul. Am vazut ca altii au sectionat cablul, pe care l-au legat la montaj, fiind prea greu de desfacut pana la mufa. Eu l-am lasat asa, fara sa-l mai tai si l-am intins cat am putut. Apoi am tras ventilatorul cu tot cu suport in sus, dupa care am desfacut cele 3 piulite si am dat motorul cu tot cu elice de pe suport. Dupa asta am decapsat capacul din spate al motorasului. Capsele respective sunt in forma de V si le-am strans cu un patent bun. Am scos capacul din spate, apoi am dat jos suportul de perii (care e din plastic). Am dat deoparte restul motorului, cu tot cu stator, cu rotor si cu elice (n-am mai demontat elicea) si l-am spalat cu diluant, deoarece era plin de praf de la carbunii vechi si din cauza asta poate fura din curent. Apoi am taiat cu un cleste mic firul de la carbuni, cat mai aproape de carbuni, ca sa-mi ramana loc sa leg firul de la carbunii vechi cu firul de la carbunii noi. Am confectionat carbunii noi din carbuni de electromotor de ARO, pe care i-am sectionat in doua si i-am slefuit pe smirghel pe fiecare pana au ajuns la 7 X 8 X 18 mm, iar colturile se slefuiesc pana arata exact ca si carbunii originali. Se verifica dupa slefuire cum culiseaza pe suport, ei trebuind sa se miste foarte liber, ca sa nu ramana blocati. Se monteaza fiecare carbune in suport, nu inainte de a pune arculetzul la loc in suport, se scoate firul carbunelui in lateral, cum era si cel original si se cositoreste de firul de care a fost legat vechiul carbune. Se poate lega doar prin rasucire, dar fiind firul prea moale si scurt, exista riscul desfacerii in timp, din cauza vibratiilor. Dupa montarea carbunilor se verifica sa nu stea firele prea in sus si sa atinga de rotor dupa montare. Se slefuieste putin colectorul rotorului si se curata apoi (tot cu diluant), pt ca pilitura de cupru rezultata sa nu faca scurtcircuit intre lamele colectorului. Inainte de montaj se pune si putina vaselina in lagarele motorului. Se monteaza in ordine inversa desfacerii, respectiv, suportul cu carbunii, apoi capacul motorului si se capseaza lovind cu o daltitza mica capsele alea in V, departandu-le. Apoi se monteaza totul inapoi , la fel cu s-a demontat, dar in ordine inversa. Repet ca eu am facut asta fara sa tai firul de alimentare al motorului si m-am chinuit putin , dar e bine sa mai fie careva prin preajma pt ajutor, deoarece uneori e nevoie de 3-4 maini. Daca mai sunt nelamuriri, va stau la dispozitie. Toata treaba mi-a luat aproximativ 3 ore, avand si un ajutor langa mine. Carbunii sunt aproximativ 20 RON. Spor la treaba. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

Multumesc. Am desfacut si eu ventilatorul (singurel) :lol:, evident sectionand firele de la alimentarea lui. O sa incerc sa fac eu niste poze. As face si un DIY, dar nu stiu daca ajuta pe cineva. Procedura dupa parerea mea este una din cele complicate (la fel ca si cea de schimbare a microswich-ului din usa), adica se poate, dar de obicei multi considera ca nu merita si prefera sa mearga la unul care a mai facut, sau il schimba pur si simplu.

Toate operatiile tale au fost extrem de corecte si bine descrise, fapt pentru care iti multumesc. Adaug ca este o munca extrem de "murdara", intrucat resturile de la carbuni o fac asa :lol:. Ar fi bun si un compresor pentru cine are, pentru a inlatura praful negru inainte de a spala din abundenta cu diluant. Azi sper sa gasesc carbuni, si tot azi o sa-l montez pe masina. Daca e cineva interesat de un DIY (inclusiv poze), sa spuna.

OT o sa am din nou clima cand merg bara bara prin Bucuresti :lol: EOT

Modificat de Rumplestilskin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MAi baieti, avand in vedere faptul ca e o problema destul de des intalnita eu cred, cel putin din punctul meu de vedere, ca ar trebui sa puneti si niste poze in special cu firul de alimentare care nu trebuie taiat, cu sistemul de prindere etc. Cum ati descris lucrarea e super OK dar niste poze ar veni si ar completa toata lucrarea :Driver: SAFE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai scris in acest topic despre problemele de la climatronicul meu si despre erorile stocate :25b si 4fa care stiu ce sunt si pot sa va spun ca chiar daca nu pot fi sterse baga rece. Pentru ca imi face figuri de vreo doua luni ba merge, ba nu merge si in prima faza am acuzat acele clapete ce corespund erorilor de mai sus, acum am ajuns oarecum la o concluzie: baga rece doar cand temperatura externa scade sub 30 de grade, cum trece de 30 de grade parca as pune econul, merge doar ventilatia cu aer cald de mori. Mentionez ca ventilatorul extern e verificat si e OK. Daca plec la drum si temperatura e peste 30 de grade AC-ul nu porneste si in timp ce rulez temperatura scade sub 30 (seara) porneste singur. Citesc de doua luni toate topicurile legate de climatonic dar de o asa manifestare nu am citit. A mai patit cineva asa? Cum as putea remedia probelma?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cei care aleg sa taie firul o fac fie pt. ca ajuta la o mai usoara scoatere a ventilatorului fie pt. ca nu se poate trage cablul astfel incat sa fie indeajuns de lung ca sa se scoata ventilatorul afara din compartimentul motor.poze am fost pusa eu dar s-au sters si nici eu nu mai stiu pe unde le-am pus in calc. personal...oricum,primul client care mai vine la mine cu problema asta il pun sa faca poze...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

Am promis pe PM unui coleg ca o sa-i dau niste poze. Eu toata saptamana asta nu sunt in Bucuresti(acasa). Duminica o sa pregatesc un document care sa contina si poze, iar text mare parte din ce a scris Daniel mai sus. Sunt informatii absolut corecte. Cine vrea sa se apuce de schimbat carbunii la ventilatorul de la clima la Passat, trebuie sa se inarmeze cu rabdare, cateva scule si mult sapun :) Este o treaba extrem de "murdara" si care mie (singur), mi-a luat cam 4-5 ore distribuite pe 2 zile intrucat nu am stiut dimensiunea la carbuni si a trebuit sa intrerup activitatea pentru o zi pana am gasit carbunii. Daniel a indica corect pana si pretul carbunilor (10 roni set-ul), trebuie 2 seturi. Eu am fost mai norocos si am gasit carbuni exact de aceasi dimensiune (in Obor la sina, cei din Bucuresti stiu zona), si nu a trebuit sa modific nimic la ei. Rezultatul este unul foarte multumitor deocamdata, in sensul ca ventilatorul are o turatie foarte buna, raceste bine radiatorul, astfel incat, chiar daca stau pe loc, temperatura si implicit presiunea in instalatie nu mai cresc astfel incat sa-mi decupleze compresorul. Rept, pana duminica nu pot furniza materialul didactic. :Driver: Cine nu poate astepta pana atunci, poate sa ma sune fara probleme, iar daca e din Tg Jiu (unde sunt acum), pot sa-i arat "pe viu".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca bati in el porneste deoarece se misca usor platoul cu carbuni si fac contact pe rotor. DAR : risti sa fortezi tocirea lor pina la sirma si atunci distrugi si rotorul . Singura solutie este cumpararea unui motoras nou si este destul de scump. daca schimbi carbunii din timp ai ventilator inca 4-5 ani .

Bafta ! si daca va pot ajuta sunt aici sau PM.

salutare si scuze, dar eu am schimbat electroventilatorul si il am pe cel vechi, imi poti spune de unde sa iau carbuni?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare si scuze, dar eu am schimbat electroventilatorul si il am pe cel vechi, imi poti spune de unde sa iau carbuni?

Carbuni de electromotor ARO, se gasesc la orice mag de piese auto autohton.

Dupa ce am facut ventilatorul acum cateva zile si v-am descris si voua, m-am confruntat cu alta problema. Cand opream motorul, se auzea o usoara bataie la ventilatorul de clima, pana se oprea si acesta. Cand am pus mana pe paletii ventilatorului de clima, am observat ca avea joc si din cauza asta atingea cate putin. In timpul mersului, elicea se centra si nu se auzea nici un zgomot. Asa ca azi am desfacut din nou ventilatorul si am constatat urmatoarele: 1 - nu am capsat bine capacul motorasului , asa ca acesta isi facuse joc. 2 - in partea dinspre elice, motorasul are un rulment micut, la care nu ajunsesem data trecuta din cauza ca nu am reusit sa desfac elicea (atentie, piulita de la elice e cu filet invers). Acum l-am demontat de tot, i-am scos rotorul si am gasit o uzura destul de mare pe axul rotorului, in dreptul rulmentului. Cu o seringa cu ac gros am introdus vaselina in rulment, fara sa mai scot aparatorile din plastic ale rulmentului, iar inainte de a pune rotorul la loc, am pus pe axul rulmentului un semering de teflon, care vine la clapeta de acceleratie de la carburatorul de Dacie. Semeringul respectiv e ca o bucsa de teflon foarte subtire cu taietura oblica de-a lungul ei. Deci am lipit cu Superglue semeringul respectiv de ax si am introdus rotorul in rulment cu atentie. A venit perfect si s-a luat tot jocul pe care il avea axul rotorului in rulment. Apoi am montat totul la locul lor si de data asta am capsat bine capacul, ca sa nu-si mai faca joc. Acum sper sa nu mai fie probleme. V-am expus si problema asta, pentru ca sa verificati si voi in ce stadiu se afla bucsa si rulmentul motorasului. Nu uitati sa puneti putina vaselina , daca tot desfaceti, altfel riscati sa se gripeze rulmentul. Spor la lucru! :screwy: :banghead:

Modificat de Daniel Iasi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

Astazi am reusit si eu sa schimb carbunii de la ventilatorul de clima, asta in primul rand datorita sfaturilor lui Daniel si Rumplestilskin.

Deocamdata rezultatul este unul foarte bun, ventilatorul avand o turatie foarte buna.

Pentru cei care vor mai incerca acest lucru, vin cu cateva sfaturi, care vin in continuarea celor date de Daniel si Rumplestilskin:

1. pentru a evita murdarirea excesiva, puteti folosi niste manusi chirurgicale atunci cand spalati componentele ventilatorului cu alcool tehnic.

2. dupa decapsarea capacului de la ventilator, firele carbunilor ar trebui taiate cat mai de la capatul dinspre ei (pentru a putea cositori firele noilor carbuni fara grija lungimii pt prinderea lor).

Am facut toata procedura de unul singur, insa multumesc lui Rumplestilskin pt suportul moral si tehnic dat prin telefon.

Imi pare rau ca nu am facut poze, insa nu am avut aparat foto la dispozitie, iar rezolutia camerei telefonului nu e f buna. Insa urmand cele scrise inainte, totul devine simplu.

Bafta tuturor celor care vor mai incerca! Merita!!! B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rumplestilskin

:lol: bine ai venit pe forum si te asteptam si cu alte sfaturi bune, nu numai cum sa rezolvi o anumita problema. EOT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu rezolvarea AC-ului la masina mea.Cine vrea sa vada cate figuri a facut poate sa citeasca replyurile de pe acest topic pe marginea problemelor care le-am intampinat eu.Dupa doua luni de citit topic-uri, dupa descifrarea erorilor climatronicului de genul 25a.4fa,4f7 care nu erau dacat erori pentru care climatonicul ar fi trebuit sa functioneze, am ajuns si la un service autorizat vw care a dat diagnosticul care s-a dovedit gresit - ventilator extern defect ( ajuns acasa si probat direct pe baterie functiona ok), dupa multe intrebari am ajuns la un mecanic bun privat, care dupa un set de verificari, primul fiind testerul, in 10 minute a decis - ambreiaj magnetic compresor clima posibil defect. Verificarea s-a facut cat se poate de simplu, sub mufa de la ventilator de langa vasul cu ulei de servo se afla o cupla verde cu un singur fir care se mufeaza acolo, acela este firul de comanda a cuplajului magnetic compresor clima. A desfacut cupla si a alimentat cu plus de la baterie partea de cupla dinspre compresor, in acel moment compresorul trebuie sa cupleze indiferent daca este sau nu presiune la freon. Mecanicul a spus ca proba asta se face maxim 5-10 secunde doar pentru a proba functionarea compresorului. Pana la urma la mine defectul a fost simplu si ieftin - era cupla care intra in compresor, pozitionata undeva in partea de jos a compresorului - era putin iesita si facea contact cand si cand. Aceast defect nu este inregistat ca eroare de climatronic.Daca era ambreajul ma costa aproximativ 1300 ron.

Modificat de nervosu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!