Jump to content

Vitezometru si Indicatoare din Instrument Cluster cu probleme


tomyro
 Share

Postare recomandată

Buna ziua, sunt nou pe forum si as dori sa stiu daca pot schimba clusterul la un passat 2000 AJM 1.9 tdi 116 CP, cu unul de la modelul 2003 nu-mi functioneaza vitezometrul, BC-ul iar indicatorul de motorina oscileaza. Am schimbat t\senzorul de pe cutie, am fost la reprezentanta si nu au gasit nici o eroare, au zis ca problema poate fi clusterul sau senzorul de viteza din interiorul cutiei, plus ca am si pompa tandem defecta, facut testul cu bordura, iar dupa 3000 de ture parca nu mai trage, mai ales i \n a cincea nu trece de 3200, sunt disperat ce sa fac, astept raspunsuri. Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Testul cu bordura... :vaidecapulmeu: Pierderea de putere o ai din cauza pompei tandem care fiind stricata nu face vacum sau il pierde. Dupa ce o repari sunt sanse mari ca masina sa mearga perfect. Daca tot nu merge se face log in mers si se constata ce mai trebuie remediat. Cluster de 2003 poti sa pui dar posibil sa nu mearga full, posibil sa mai ai de tras ceva fire. Clusterul nu este plug&play, trebuie adaptat, scrise cheile, e ceva treaba si trebuie ceva cunostinte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu iti vede viteza nici pe Engine, atunci ai spart cercul magnetic din cutie.

Nu trage - fa un log in mers, sa vedem despre ce e vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsuri maine voi schimba pompa tandem, iar in legatura cu clusterul voi continua sa vad ce pot face, daca e defecta cutia nu o sa-l mai schimb, deocamdata. Cum sa verific viteza pe engine pe Engine? scuze ca sunt cam afon..... Am in plan o remapare si o admisie dubla noua din galerie luna viitoare...

evacuare nu admisie scuze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca e defecta cutia nu o sa-l mai schimb, deocamdata.

Cum sa verific viteza pe engine pe Engine?

ca sa schimbi inelul magnetic din cutie, trebuie doar sa desfaci planetara stanga din cutie si capacul care vine pe carcasa cutiei, scurgi uleiul si schimbi piesa sparta - totul se face pe masina, nu dai jos cutia.

Oricum, intai fa un Output test cu VCDS-ul, pe 17- Instruments.

Viteza o verifici cu VCDS-ul, pe 1-Engine - in campurile de masura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns si sfaturi Florine. Maine ma duc la service si o sa fac testul, cei din Cluj la care am fost (Abdul si GTC, singurii care repara cutii) au zis ca trebuie demontata cutia, macar de grija aceasta m-am scapat daca ai zis ca nu trebuie demontata. O sa vorbesc cu mecanicul la care merg sa vad daca se baga in caz ca de acolo este defectul. Oricum cel de la care am cumparat masina a uitat sa stranga capacul cutiei de viteza pe unde se baga uleiul si nu stiu cat a mers masina asa pierzand ulei. Cand descoperit eu aceasta si am schimbat uleiul, cel din cutie era auriu si era o gramada de pilitura adunata in capacul cutiei cel prin care se scurge uleiul si prin ulei erau faramitele de metal. Toate acestea plus verificarea la electrician care mi-a spus ca nu primeste semnal din cutie ma fac sa cred ca acel senzor e defect. Scuze daca sunt off-topic si multumesc inca o data de raspunsuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare!am si eu urmatoarea problema cu masina din semnatura:bag benzina cam 4l pun contactul pornesc motorul dar in bord nu e nici o diferenta dot ca inainte indica.dupa ce merg cu masina 10-15 m se ridica f putin.intrebarea mea este de ce nu se ridica acul de la inceput cat trebuie....are probleme sonda din rezervor?va rog sa ma ajutati si pe mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru inceput ai putea sa umpli rezervorul ala si nu-ti mai bate joc de masina cu 4 litri de combustibil.

Dupa ce o sa ramai fara pompa de alimentare, o sa-ti inghete zambetul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

COSMIN,nu cred ca am fost destul de explicit....cand am bagat 4l de benzina rezervorul meu era jumate dar eu am bagat ca sa nu bag banii la pariuri sportive....la mine acul arata jumate si inainte sa ii bag pe aia 4l si dupa ce am bagat...am mers cu masina 10-15 m si s-a mai ridicat putin de tot acul.de ce nu indica pana unde trenuie cand alimentez recent?parca inainte nu facea asa....trebuie sa recunosc ca in rest nu are probleme in a indica acul coboara daca merg cu masina ca e normal nu coboara brusc sau prea mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

am si io o intrebare nu mai imi merge kilometraju si nu se mai pun kilometri parcursi ce poate fi cineva ma poate ajuta restu merge tot in bort inclusiv turatia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 4 litri bagati, nu prea se misca acul.... decat f. putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Florin, ai postat pe langa.

Speedy29, o diagnoza ai facut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei, mentine decenta conversatiei, te rog frumos.... si citeste un post mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand am bagat 4l de benzina rezervorul meu era jumate dar eu am bagat ca sa nu bag banii la pariuri sportive....la mine acul arata jumate si inainte sa ii bag pe aia 4l si dupa ce am bagat...am mers cu masina 10-15 m si s-a mai ridicat putin de tot acul.de ce nu indica pana unde trenuie cand alimentez recent?parca inainte nu facea asa....trebuie sa recunosc ca in rest nu are probleme in a indica acul coboara daca merg cu masina ca e normal nu coboara brusc sau prea mult

Ti-a raspuns si Florin. E irelevant 4 litri...Mai ales in jurul mijlocului o sa stea cam mult acul.

Deci parerea mea e ca n-ai nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postarea lui Cosmin cu 4 litri de benzina este din 15.12.2012 iar a lui a lui speedy cu problema la vitezometru si indicarea km parcursi este din 17.02.1013

Nu m-am gadit ca o sa vii tu cu un raspuns prompt la o postare de acum 2 luni in urma de asta am spus ca ai postat pe langa. Dar na, poate la voi nu apare postarea lui speedy, imi cer scuze ca am deranjat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o problema la passat-ul meu b5 an 1999 2,5 tdi 150cp:

in rmes la bord,se sting si se aprind luminile,si cad acele vitezometru turometru rezervor si temp

,practic,tot bordul  ,... nu mai stiu de la ce , va rog lamuritima si p mine ce e defect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desfa-l si verifica placa de baza, sa nu ai surprize pe ea. Verifica si lipiturile de la mufele T32.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

pavy am facut si nu da nici o eroare pe tester si culmea cand a facut diagnoza acu de la km se ridica si in mers nu merge si nu se pun nici km parcursi

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Este din cauza senzorului de pe cutia de viteze am intampinat si eu aceeasi problema doar ca la mine era plin de ulei... am scos mufa afara am curatat-o cu spray de curatare si acum merge bine la fel facea indica bine si dintr-o data incepea si oscila iar dupa aceea cobora si nu mai mergea deloc si cand nu mai mergea imi oscila si acul de la motorina iar km nu i mai retine din cauza kilometrajului deoarece este totul electronic... verfica cablajul sau mufa din senzor si dao cu niste spray. senzorul este in partea stanga pe cutia de viteze!!

Modificat de untaruraul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mersi untaruraul am sa ma uit sa vad daca si la mine e aceas problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pentru ca am avut si eu surpriza sa ma trezesc ca acul vitezometrului nu mai pleaca de pe loc, desi celelalte elemente ale bordului functionau am rezolvat problema singur si ofer cateva idei colegilor care ar putea avea neplacuta surpriza sa li se inatample asta.

Toata treaba de verificat si stabilit cauza se poate face in maxim jumate de ora, fara sa fie nevoie de interventia unui mecanic, atelier de specialitate, elevator, groapa, etc etc.

Scule necesare: un aparat de masura si o surubelnita in stea :dry: . Cu grija se poate lucra si in hainele de oras, pe miini poate te murdaresti putin...

Deci, se desface rezervorul lichidului de racire si se da la o parte si astfel se ajunge destul de usor la senzorul de viteza, care poate fi scos cu mana dupa ce in prealabil a fost rotit putin pentru a scapa aripa de blocare a acestuia. (Senzorul este  deasupra planetarei stangi, pe cutie/diferential, se vede conectorul acestuia destul de usor.)

 

1. Verificare alimentare senzor - mufa, conectorul, ce intra in senzor are 3 contacte  si din care doar doua sunt legate la senzor (unul liber) si binenteles senzorul are doua borne. Cu contactul pus pe aceste doua borne a conectorului, trebuie sa fie intre 5 si 7 volti. Borna din mijloc este alimentarea iar cea extrema este masa.

Dca exista aceasta tensiune inseamna ca nu aveti ce cauta la/in bord, sigurante, cluster, etc

 

2. Verificare senzor. Senzorul folosit este  de fapt un releu reed (trestie). Releul isi inchide sau deschide contactele la apropierea sau departarea unui camp magnetic. Inelul magnetic din cutie, din diferential are rolul de a inchide si deschide contactul acestui senzor releu. (ca fapt divers, pentru o rotatie complecta a rotii senzorul transmite 8 impulsuri 0/1 spre cluster, unde este interpretat).

Senzorul are contactul normal deschis. Cu ohmetrul pe contactele lui se apropie un magnet de acesta si se urmareste functionarea lui. Eu am folosit (asta am avut la indemana) talpa magnetica de la antena statiei radio. Daca afunctioneaza, inchide si deschide contactul la apropierea departarea sau mentinerea magnetului atunci senzorul este ok.

 

Mai raman doua posibile cauze: contactele mufa si senzor oxidate (asa a fost in cazul meu) si care este cauza de departe cea mai probabila in toate cazurile sau inelul magnetic din diferential/cutie,. Mufa ce intra in senzor trebuie curatata cu insistenta. Dupa prima curatare (facuta la service :soothe[1]: ) a ramas tot contact intrerupt...mai sa comand senzor si inel magnetic si sa-mi fac programari la mecanic..pana m-am enervat si am luat eu problema la studiu si rezolvare :dry:

 

Ca informatie tehnica: senzorul primeste alimentare (+5v) printr-o rezistenta de 1K de la 12v, din bord. Daca contactul senzorului este deschis, cei 5v ajung in cluster ca nivel logic 1. Cand senzorul inchide contactul cei 5v ajung la masa iar in bord apar nivel logic 0.

 

Sper sa va fie utile informatiile de mai sus, atat pentru remediere unui eventual defect "at home" cat si pentru evitarea cumpararii de senzori, inele, ceasuri de bord si jumulirea din service :dry:

Atasez o schita a circuitului senzorului de viteza.

 


post-18084-0-62912900-1365285957_thumb.j

Modificat de RO-VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este utila informatia ta dar nu se aplica in toate cazurile, pot fi probleme interne in cluster la motoarele pas cu pas sau la driverele lor, procesor, trasee de masa intrerupte care fac sa functioneze ceasurile intru-un mod ciudat necunoscut nici de producator.  etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aplica in toate cazurile in sensul ca macar poti identifica si izola zona care creaza problema...asta ca sa nu cumperi traductor, inel magnetic, cluster si sa incepi sa le inlocuiesti pana dai de defect...adica nu pierzi timp, bani si munca moca.

Binenteles ca pot fi multe cauze..pentru ca sunt si multe masini :icon_confused:. Iar referitor la cluster si lipituri reci p'acolo...prea putin probabil. Nu-s lipite alea cu plumb si "apa tare" iar terminalele pieselor nu-s din alama fier sau cupru, sa se cocleasca (oxideze)cu una cu doua :dry: Poate un motoras gripat putin..dar si atunci e destul de evidenta defectiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se mai gasesc si ceasuri defecte - dar mai rar.

 

cel mai des - senzor defect, contacte cu probleme.... si rar inelul magnetic spart.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!