Jump to content

AC - reparare


Camil
 Share

Postare recomandată

Salut ! De 3 saptamani, in toiul caldurilor, dupa un drum cu gropi (Drajna-Slobozia) m-a lasat aerul conditionat ! Nu mai porneste compresorul, doar ventilatorul. De ieri a inceput sa miroasa in masina a mucegai, deci treaba devine presanta...

Am fost azi la un tip cu un service pentru VW (antrenat la Wolfsburg) sa mi-l faca, si nu mi l-a facut ! Dupa 3 ore de desurubat a ajuns la concluzia ca s-a stricat presostatul si ca, daca vreau sa-l faca, ma costa 1,5 mil piesa, plus 7 (sapte) milioane manopera ! La pretul asta, va spun clar ca vand masina !

De-asta va rog, daca stiti un service de incredere unde pot sa repar A/C, spuneti-mi si mie, ca am cautat pe forum vreo 2 ore si degeaba....

Totodata, daca vreti sa cumparati un Polo 6N2 FARA aer conditionat, cu 51 mii km la 6500 euro disc., vi-l dau !

Si, in al treilea rand, cat ma costa o revizie cu schimbat filtre si inspectat curelele ? Tipul asta vrea 6 milionae cu uleilul lui...

Va multumesc anticipat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ViorelT

    7

  • Aurelian 6n2

    5

  • mihai_soy

    3

  • geologu79

    3

Poate ca tipul de la service are dreptate, dar..........

O sa-ti povestesc ce am patit eu. Am dat in iarna intr-o groapa aparuta peste noapte pe un drum pe care-l fac frecvent. Rezultatul imediat a fost ca mi-am indoit putin pragul, insa ulterior (cand au venit caldurile) am constatat ca nu mai mergea compresorul. Am fost disperat vreo 2 zile. Am fost la service si dupa mai multe teste s-a ajuns la concluzia ca e o problema mecanica. Au dat scutul jos si problema a fost un fir rupt (cu siguranta s-a rupt cand am dat in groapa) care a fost lipit in 5 minute. Pt. toata afacerea am platit 300.000.

Tu stii mai bine cata incredere merita "mesterul" tau. Oricum pretul reparatiei (manopera mai ales!!!!) e foarte mare.Poate diagnosticul pus de el e OK, dar nu ar strica si o alta parere poate.

P.S. la golf IV compresorul e undeva mai in dreapta sub masina, iar firul rupt era in dreapta mai in fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare!

De cateva zile si mie mi-a "picat" AC-ul. Gropile la ocolesc, de regula, dar cu drumurile astea e imposibil sa le ratez pe toate... Nu stiu cum se poate rupe un fir de la datul prin gropi; totusi pe unde, mai exact, ar fi firul pe care l-ai gasit rupt? As vrea sa-l verific si eu pe al meu.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suna la 0744640634 sarpe

si pt a/c si pt revizie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zorro Classic

Inlocuit agent racire + ulei instalatie 140 RON fara TVA la GES (pe care NU ii recomand)

Reumplere instalatie la 1 saptamana de la umplere + schimbat garnitura (oring?!) 100 RON fara TVA la GES (pe care NU ii recomand).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin:

Am fost la un service, am golit/verificat/reumplut instalatia (113 lei) - tot nu merge. S-a ajuns la concluzia ca de vina e modulul care comanda compresorul si ventilatorul si care are codul 1J0919506K (650 lei) :D O fi sau nu ala de vina, nu stiu ca nu era pe stoc. Multumesc pentru sugestii si

Va salut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Cine ma poate ajuta cu un buton de geamuri electrice, al meu e kaput! Si daca se poate sa mi se explice cumva daca asa fac toate polourile cand porneste ACul, vibreaza puternic ... bordul si consola centrala...si scade turatia motorului cu vreo 200rpm. Multam` fain :beerchug:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la vibratii si scaderea turatiei. Este normal teoretic sa se intample. Compresorul de clima este actionat de motor prin intermediul unei curele. Evident ca in momentul in care pornesti clima, acel compresor va cere un surplus de putere si pentru o perioada scurta turatia scade si se produc ceva trepidatii (datorita turatiei scazute brusc a motorului). Fiind vorba si de un motor relativ mic efectul pornirii instalatiei de clima/AC este mai sesizabil decat la alte masini cu motorizare mai mare. Totusi acestea trebuie sa dispara dupa cateva secunde (sau chiar mai repede) cand motorul preia sarcina cum trebuie si isi revine la regimul normal de lucru. Ce am spus eu este la modul general, daca exista vreo particularitate la Polo, colegii care au iti pot confirma

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
Referitor la vibratii si scaderea turatiei. Este normal teoretic sa se intample. Compresorul de clima este actionat de motor prin intermediul unei curele. Evident ca in momentul in care pornesti clima, acel compresor va cere un surplus de putere si pentru o perioada scurta turatia scade si se produc ceva trepidatii (datorita turatiei scazute brusc a motorului). Fiind vorba si de un motor relativ mic efectul pornirii instalatiei de clima/AC este mai sesizabil decat la alte masini cu motorizare mai mare. Totusi acestea trebuie sa dispara dupa cateva secunde (sau chiar mai repede) cand motorul preia sarcina cum trebuie si isi revine la regimul normal de lucru. Ce am spus eu este la modul general, daca exista vreo particularitate la Polo, colegii care au iti pot confirma

Intradevar compresorul de clima isi cere dreptul de putere dar nu cum ai zis tu pt scurta durata, ci pe intreaga durata de functionare. Motorul isi revine repede, dar in mers daca tragi un pic de el simtzi lipsa cailor "blocati" de compresor. Eu am observat la masina de serviciu (la polo nu am apucat inca sa-i folosesc clima pt ca nu il am de multa vreme) un Caddy 2.0 SDI daca vreau sa ma bag intr-o depasire mai riscanta opresc AC-ul si se simte acest lucru din plin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

ETERNA PROBLEMA la classic si pe la 6n: turatie slaba.

Am avut problema asta 1 an, nu puteam da drumul la un consumator mai mare ca se oprea motorul sau scadea turatia.

Eu merg vara cu AC doar in afara ca in oras moare.

Ideea e urmatoarea: clapeta e murdara si alimentarea se face greu. mai trebuie sa verifici si un senzor de presiune de langa clapeta.

Mie asa mi-a facut un mecanic si am ramas socat: masina mergea la relanti perfect cu aerul pornit, dezaburire si faruri aprinse. LA RELANTI!

Nu a mers asa de cand am luat-o, de 2 ani. deci e bine de stiut!

ma gandeam s-o vand tocmai din cauza asta dar acum merge ceas fara variatii in turatie.

am mai raspuns si aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=22682

multa lume are problema asta

@moga: sa ma anunti daca ai rezolvat pana la urma

Ionut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
Ideea e urmatoarea: clapeta e murdara si alimentarea se face greu. mai trebuie sa verifici si un senzor de presiune de langa clapeta.

Mie asa mi-a facut un mecanic si am ramas socat: masina mergea la relanti perfect cu aerul pornit, dezaburire si faruri aprinse. LA RELANTI!

Nu a mers asa de cand am luat-o, de 2 ani. deci e bine de stiut!

sal.

care este acel "senzor de presiune de langa clapeta" ??

poti pune o poza, te rog?

sau poate altcineva sa imi explice si mie cum arata acel senzor si unde e pozitionat?

tnx

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se afla pe clapeta in partea stanga in lateral pe clapeta de acceleratie cum te uiti la motor. este un ansamblu mic din plastic, prins cu 2 suruburi.

Le desfaci apoi scoti mufa si il poti avea in mana. e ca un mic condensator cu 2 picioruse, protejat de o bucata de plastic, ca un corp de pix.

Pe el sare ulei cum este si in cutia filtrului de aer.

Il poti sterge cu colutul unei lavete sau cu un betisor de ureche dar nu prea intra. atentie sa nu se indoaie cumva. Trebuie sa ramana centrat acolo.

Dupa operatiunea asta se simte mersul motorului un pic mai lin, chiar daca clapeta e murdara in continuare.

Nu am poza, dar o sa fac zilele astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se afla pe clapeta in partea stanga in lateral pe clapeta de acceleratie cum te uiti la motor. este un ansamblu mic din plastic, prins cu 2 suruburi.

Le desfaci apoi scoti mufa si il poti avea in mana. e ca un mic condensator cu 2 picioruse, protejat de o bucata de plastic, ca un corp de pix.

Pe el sare ulei cum este si in cutia filtrului de aer.

Il poti sterge cu colutul unei lavete sau cu un betisor de ureche dar nu prea intra. atentie sa nu se indoaie cumva. Trebuie sa ramana centrat acolo.

Dupa operatiunea asta se simte mersul motorului un pic mai lin, chiar daca clapeta e murdara in continuare.

Nu am poza, dar o sa fac zilele astea.

hmm.... se pare ca avem modele diferite de clapeta...

eu nu am asa ceva :icon_thumright: ... sau nu imi dau seama despre ce e vorba, Mi-ar fi de mare folos o poza.

merci mult. astept.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu a ajuns poza? Sunt si eu curios de clapeta aia. Nu am cunostinte vaste de mecanica asa ca m-ar ajuta si pe mine o poza si cateva detalii despre cum arata clapeta respectiva murdara, cum se curata, nu de alta da' sa o curat si io daca are ceva in plus pe ea...

A, si cred ca si pe mine ma va lasa butonul pentru geamul din dreapta. Da semne de oboseala. Daca are cineva chiar si tot butucul cu ambele butoane si mufa ar fi perfect. Nici n-am curaj sa ma duc la reprezentanta sa intreb cat costa. Poate la dezmembrari...

Modificat de Mihai_polo01
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut!

Si eu "am parte" de ambele probleme, am un polo 6N2 2001 1.4 Mpi, si, si mie imi face la fel motorul cand pornesc ac ... iar cateodata, dimineatza cand il pornesc, "se ineaca" si moare daca nu pisc acceleratia... ar prinde bine niste poze cu clapeta respectiva.

In ceea ce priveste butonul de geam, la mine s-a dus cel de la sofer, am dus-o odata sa-mi curete tapitzeria si l-au paradit baietii... O solutie temporara, am inversat mufele butoanelor, si acum geamul stanga se deschide cu butonul pt dreapta, si geamul dreapta doar de la pasager

Daca stie cineva de unde se poate face rost ... sa ne anunte, eu am umblat pe la sroturi vw dar nu am gasit :beerchug:, si nu am reusit nici sa scot butoanele din carcasa lor, sa incerc sa le fix :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Sal nu am gasit alt topic despre AC si am decis sa scriu aici.

Am un polo 6n 1.4i din '98 fara AC stie cineva daca se poate monta AC pe masina?

ex: daca gasesc la dezmembrari aceeasi msina cu acelasi motor (cam greu dar nu imposibil) sau golf 3 tot cu motor de 1.4 si sa iau toata instalatia de AC as putea sa o montez pe masina mea?

Daca stiti una la dezmembrari pe undeva spuneti-mi.

As avea nevoie de 2 oglinzi laterale doar sticla ca mi le-au furat :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

boogyF1clasic

Din cate stiu eu nu cred ca se poate monta ulterior instalatie de AC

Trebuie schimbat motorul (care sa aiba montat instalatia pe el, compresor ,sistem de prindere si antrenare compresor, radiator suplimentar +alte cateva zeci de componente) si in interiorul bordului vaporizatorul si comanda pt AC

Poti sa cauti la dezmembrari o masina de pe care sa imprumuti ceea ce iti trebuie

Foarte important este sa poti verifica daca functioneaza instalatia pe masina respectiva .Sunt foarte multi " geambasi" care incerca sa pacaleasca clientul" ca nu mai are freon dar nu costa foarte mult"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de montat se poate pt ca masina, caroserie; motor, sunt standard nu cred ca se fac speciale cu aer sau fara, adica ma refer la suport de prindere compresor, radiator etc, m-am interesat la o firma si o instalatie noua dar nu originala ma costa undeva la 1000-1500e cea ce e prea mult nu face masina atata si deaceea ma gandeam la dezmembrari sa iau toata instalatia dar nu gasesc polo ce am gasit sunt doar separate compresor sau radiator etc dar mie imi trebuie cu tot cu conducte, relee comenzile din bord si gasesc numa golfuri 3 la dezmembrat si nu stiu daca se potriveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

boogyF1clasic

Salut

Stiu sigur ca panoul frontal( cel pe care vine prinsa grila si radiatorul ) difera la modelele cu AC

Intradevar Polo sunt destul de rare mai ales Clasic ca al meu . Am sa caut si eu la dezmembrari si am sa te anunt.

0723582773 0761696947

stefanbornea@yahoo.com

Un coleg de pe forum care are anunt la dezmembrari printre care si 2 polo 6 N in 4 usi, suna si poate te ajuta.

Modificat de boogyF1clasic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms pt ajutor o sa il sun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Andumoscaliuc
Salut ! De 3 saptamani, in toiul caldurilor, dupa un drum cu gropi (Drajna-Slobozia) m-a lasat aerul conditionat ! Nu mai porneste compresorul, doar ventilatorul. De ieri a inceput sa miroasa in masina a mucegai, deci treaba devine presanta...

Am fost azi la un tip cu un service pentru VW (antrenat la Wolfsburg) sa mi-l faca, si nu mi l-a facut ! Dupa 3 ore de desurubat a ajuns la concluzia ca s-a stricat presostatul si ca, daca vreau sa-l faca, ma costa 1,5 mil piesa, plus 7 (sapte) milioane manopera ! La pretul asta, va spun clar ca vand masina !

De-asta va rog, daca stiti un service de incredere unde pot sa repar A/C, spuneti-mi si mie, ca am cautat pe forum vreo 2 ore si degeaba....

Totodata, daca vreti sa cumparati un Polo 6N2 FARA aer conditionat, cu 51 mii km la 6500 euro disc., vi-l dau !

Si, in al treilea rand, cat ma costa o revizie cu schimbat filtre si inspectat curelele ? Tipul asta vrea 6 milionae cu uleilul lui...

Va multumesc anticipat !

salut...in legatura cu compresorul....nu te baga in el pana nu il probezi pe alta masina....daca nici pe alta masina nu porneste cel mai probabil este dus ambreajul la compresor ....face parte din fulie si cupleaza compresorul cand este dat druma la AC....fulia se invarte permanent dar compresorul nu si cand dai druma la AC comprresorul este pus in miscare de fulie prin cuplarea acelui amgreaj..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,forumistilor vw ,in special celor posesori de polo 6n2.E primul meu post pe acest forum,de aceea va rog sa aveti rabdare cu mine si sa ma puteti ajuta cu niste sfaturi si idei in rezolvarea problemelor inerente cu care cred ca ne confruntam majoritatea dintre noi.Asadar am scris in acest topic deoarece problema mea este legata de aerul conditionat,in sensul ca atunci cand intra in functionare se simte un miros cam neplacut,iar in afara de asta nu-mi condenseaza instalatia fiindca nu vad picaturi sau umezeala sub masina cand opresc in parcare.Spuneti-mi va rog unde este sistemul de evacuare al condensului ca sa-l pot des

funda sau curata (banuiesc ca asta e cauza mirosului).Astept raspunsuri din partea oricarui binevoitor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,forumistilor vw ,in special celor posesori de polo 6n2.E primul meu post pe acest forum,de aceea va rog sa aveti rabdare cu mine si sa ma puteti ajuta cu niste sfaturi si idei in rezolvarea problemelor inerente cu care cred ca ne confruntam majoritatea dintre noi.Asadar am scris in acest topic deoarece problema mea este legata de aerul conditionat,in sensul ca atunci cand intra in functionare se simte un miros cam neplacut,iar in afara de asta nu-mi condenseaza instalatia fiindca nu vad picaturi sau umezeala sub masina cand opresc in parcare.Spuneti-mi va rog unde este sistemul de evacuare al condensului ca sa-l pot des

funda sau curata (banuiesc ca asta e cauza mirosului).Astept raspunsuri din partea oricarui binevoitor.

Aurelian 6n2, ai PM-u de la mine.. vezi ce faci cu aerul ala conditionat , si daca nu te descurci i-mi zici si fac niste poze sa iti arat. Apropo, dupa ce rezolvi treaba cu mirosul si cu condensul sa verifici sa vezi cum stai cu temperatura aerului din masina in timpul functionarii sistemului de climatizare. Daca aerul nu e suficient de rece , atunci tre sa schimbi si freonul din instalatie. Mult succes . ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut mihai,ms de raspuns dar sa stii ca ac-ul e ff rece :) ,iar filtrul a fost primul lucru pe care l-am verificat.Era destul de curat dar eu oricum l-am curatat/aspirat bine.Dar totusi este un miros nasol in timp ce functioneaza ac-ul.Mai nou am observat ca se simte si doar cu ventilatorul dat mai tare,deci cred ca ar trebui curatata instalatia de ventilare/climatizare.Stie cineva vreo metoda sau solutie de curatat aceasta instalatie?Iar in legatura cu acea conducta de evacuare a condensului de la a.c. asept poze sau indicatii pt a o gasi si verifica.Ms., sa auzim numai de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut mihai,ms de raspuns dar sa stii ca ac-ul e ff rece :frigbaitata: ,iar filtrul a fost primul lucru pe care l-am verificat.Era destul de curat dar eu oricum l-am curatat/aspirat bine.Dar totusi este un miros nasol in timp ce functioneaza ac-ul.Mai nou am observat ca se simte si doar cu ventilatorul dat mai tare,deci cred ca ar trebui curatata instalatia de ventilare/climatizare.Stie cineva vreo metoda sau solutie de curatat aceasta instalatie?Iar in legatura cu acea conducta de evacuare a condensului de la a.c. asept poze sau indicatii pt a o gasi si verifica.Ms., sa auzim numai de bine.

O sa fac azi (sper sa reusesc) niste poze si o sa le atasej sa vezi poate te lamuresti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!