Jump to content

Faruri Bixenon Adaptive (OEM)


justi
 Share

Postare recomandată

Am si eu o intrebare, daca D1S este modelul care se potriveste pentru farurile Bi-Xenon de pe B6, de ce la reprezentanta sunt 1000+, iar din diferite surse le poti lua cu 2-300 RON + montajul? Chiar asa mari diferente de pret se practica la dealer sau e ceva mai mult de atat, insemnand diferente intre acest tip D1S si cele pe care le vand ei dealerii?

Multumesc

Alex P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Sal.,

Am intampinat si eu o problema legata de farurile adaptive.

Ieri venid spre casa apare pe BC AFS ERROR - CHECK OWNER MANUAL si CLIPEA ACEL INDICATOR DE BEC ARS de pe vitezometru

Mentionez ca eu am activat DRL pe proiectoare care functioneaza impreuna cu FARURILE ADAPTIVE alea care se aprind in curba atunci cand ai faza scurta aprinsa.

Ajungand acasa inainte sa opriesc motorul am rugat un vecin sa se uite daca se aprind FARURILE ADAPTIVE odata cu DRL-urile lucru care functiona perfect normal desi acel bec din bord care arata un bec ars clipocea.

Dupa ce am oprit si am repornit motorul eroarea a disparut iar ledul din bord sa stins, farurile functionand toate incluziv pozitiile si faza scurta si lunga de pe xenon.

Singurul lucru pe care l-am observat la lasarea intunericului a fost ca la aprinderea fazei scurte farurile nu mai fac acel LEVELING CECK .

Ce poate sa fie ca becurile se aprind toate inclusiv cele ADAPTIVE?

Poate sa se strice acel senzor de nivel asa fara ca farul sa functioneze sau fiind inregistrata acea eroare in calculator, calculatorul sa nu mai permita din cauza ei ca farurile sa faca LEVELING CECK la aprindere?

Multumesc.

Astept parerile voastre si daca e cineva care a patit asa ceva il rog sa-mi zica cum a remediat defectiunea (eroarea) si care au fost costurile.

O zi buna.

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa fie vreo problema cu unul din senzorii de leveling sau cu cei de swivel din far. Fa o diagnoza si vezi sigur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da am vorbit deja cu colegul ANDREI TOLEDO si voi merge deseara la el pentru o diagnoza.

O sa postez rezultatul testului si ce eroare a aparut.

Ce este SWIVEL ca sa inteleg si eu.

O zi buna.

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa nu fii scris corect termenul, e vorba de senzorul de rotatie al lupei din far in plan orizontal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy

Sal.,

Atasez scanarea facuta de colegul "andrei_toledo" in care apar 2 erori:

Prima la INCALZIRE PARBRIZ adresa 09, dar eu nu am parbriz cu degivrare si nu-mi dau seama ce poate fi.

Iar a doua la SENZOR DE POZITIE MODUL ESCAMOTABIL adresa 55.

SCANARE VAG -COM 2.txt

Acum e o chestie ciudata ca Andrei a sters erorile si la repornire nu au mai aparut erori dar nici farurile nu fac acel leveling ceck.

Am gasit aici componenta farului cu xenon dar nu stiu care este acel senzor la care am eu eroare.

Eu banuiesc ca e cel de la pozitia 20 dar nu sunt sigur.

Multumesc,

O zi buna.

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este exact ce a spus Al Bundy si anume senzorul swivel stanga.

Cealalta eroare cred ca este din cauza ca modulul este codat ca avand parbriz incalzit, iar acesta probabil a fost schimbat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

Pai si poti spune cate e codul de piesa de la senzorul SWIVEL consultand link-ul asta :

http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=ro&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=auto&tl=ro&u=http%3A%2F%2Fwww.wagenstad.com%2Findex.php%3Fmodid%3D388%26page%3D9-941-20

Iar legat de treaba cu parbrizul eu nu am avut din fabrica acest parbriz si nici vag-com nu am ca sa fi facut codari aiurea.

Multumesc.

O zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzorul respectiv este montat sub lupa,

Din pacate senzorul nu se poate comanda separat, si cateodata nu senzorul e viinovat ci calc de cornering.

post-1788-0-09979700-1304536639_thumb.jp

post-1788-0-22429700-1304536744_thumb.jp

post-1788-0-82811400-1304536765_thumb.jp

post-1788-0-30188000-1304536781_thumb.jp

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy

Sal.,

Si care ar fi calculatorul de cornering ?

Cel din pozitia 20 din link-ul mai sus mentionat ?

Ce as putea face in acest sens in caz ca nu e calculatorul de cornering si e doar acel senzor?

Multumesc.

O seara buna.

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, ala e calc de xenon, e montat undeva sub bord, la el vine informatia de la senzorii de autoleveling, calc de cornering e cel de sub far.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy

Sal.,

Deci sa inteleg ca defectul ar putea fi la una din piesele urmatoare:

Pozitia 2 - cod "3D0 907 391 B" care este "Unitatea de control lampă cu descărcare" (ballast) .

Pozitia 8 - cod "7L6 941 330" care este "Modulul alimentatorului pentru sistemul de lumina adaptiv" .

Sau la pozitia 20 - cod "5M0 907 357 A" care este "Unitatea de control a luminii adaptive" .

Ori un cablu de legatura sau o mufa oxidata ?

Sau acel senzor de dupa lupa in sine ?

Multumesc,

O seara placuta.

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate fi pozitia 8 sau acel senzor in sine sau cablajul dintre senzor si unitatea mentionata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Al Bundy

Sal.,

Am mai aflat o chestie intreband un amic electrician de la reprezentanta SEAT Galati.

Sl zicea ceva de un senzor pus pe undeva pe la fiecare roata din fata care regleaza inaltimea bataii farurilor !!!!!!!!!!!!!

Sa fie oare ala ?

Ca acolo e umezeala EN-GROSS !!!!!!!!!!!!

Habar nu am unde vine senzorul ala de pe la roata ?

O seara buna.

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai un singur senzor in stang fata si altul in stanga spate si sunt dispusi pe bieleta antiruliu.

Sincer, nu prea vad legatura cu problema ta, dar poti sa verifici

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica degeaba, eroarea spune clar in ce zona trebuie cautat defectul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
MariusBarda

Ce face pozitia Auto pe comutatorul de lumini la masinile cu bixenon adaptiv si senzor de lumina?

Am observat doar ca seara mai tine faza scurta aprinsa pana inchid masina din telecomanda, si apoi incepe functia coming home.

Sunt curios cu ce schimba ziua pe lumina functia aia?

E ca la noul Passat cu leduri? Cand e lumina merg doar ledurile si daca intri in tunel se aprinde faza scurta?

La modelul mai vechi pentru ce e functia AUTO? Aprinde xenonul la o intensitate mai mica?

Mentionez ca am DRL Scandinavia.

Merci

Modificat de MariusBarda
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU, ala e calc de xenon, e montat undeva sub bord, la el vine informatia de la senzorii de autoleveling, calc de cornering e cel de sub far.

Cred ca le-ai incurcat. Calculatorul de XENON este prins de fiecare far, ala este calculatorul de cornering

Al Bundy

Sal.,

Deci sa inteleg ca defectul ar putea fi la una din piesele urmatoare:

Pozitia 2 - cod "3D0 907 391 B" care este "Unitatea de control lampă cu descărcare" (ballast) .

Pozitia 8 - cod "7L6 941 330" care este "Modulul alimentatorului pentru sistemul de lumina adaptiv" .

Sau la pozitia 20 - cod "5M0 907 357 A" care este "Unitatea de control a luminii adaptive" .

Ori un cablu de legatura sau o mufa oxidata ?

Sau acel senzor de dupa lupa in sine ?

Multumesc,

O seara placuta.

Traducerile alea sunt cel putin dubioase...

pozitia 2 - calculatorul de xenon (cate unul pentru fiecare far, e prins de acesta)

pozitia 8 - ballast sau "chestia" aia care alimenteaza becul HID (la fel, cate unul de fiecare far)

pozitia 20 - calculatorul de cornering si de reglare a inaltimii farurilor (este un singur calculator si este dispus sub bord, in partea dreapta). Aici ar putea fi problema, in cablaj sau in senzori

Ce face pozitia Auto pe comutatorul de lumini la masinile cu bixenon adaptiv si senzor de lumina?

Am observat doar ca seara mai tine faza scurta aprinsa pana inchid masina din telecomanda, si apoi incepe functia coming home.

Sunt curios cu ce schimba ziua pe lumina functia aia?

E ca la noul Passat cu leduri? Cand e lumina merg doar ledurile si daca intri in tunel se aprinde faza scurta?

La modelul mai vechi pentru ce e functia AUTO? Aprinde xenonul la o intensitate mai mica?

Scuze, dar eu nu prea inteleg intrebarile tale...

Pozitia Auto aprinde farurile atunci cand lumina ambientala scade sub un anumit nivel minim. Asta si la cele noi dar si la cele vechi.

Iti raman farurile aprinse seara deoarece ai activata, probabil, functia coming home.

DRL-ul e aprins ziua, iar cand se intuneca se stinge si se aprind farurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

REpet, si nu imi place treaba asta:

calc de xenon e montat central , primeste informatiile de la senzori si le trimite la motorase.

calc de cornering si svievel e montat sub far (asta daca farul e adaptiv si cu cornering)

alt calc de sub far este balastul ( care poate contine sau nu igniterul ) si la bixenon mai comanda si faza lunga.

Nelamuriri?

Kirkus poate sa va dea si el explicatiile de rigoare, stie pe banii lui cu ce se mananca fiecare calc si fir din instalatia de xenon (vezi topicul cu masina lui ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MariusBarda

Merci Al Bandy.

La mine sta aprins xenonul de la faza scurta si ziua si noaptea, chiar daca e pe Auto.

Cum ar trebui sa se aprinda DRLul ziua la bixenon pe Auto?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nelamuriri?

Kirkus poate sa va dea si el explicatiile de rigoare, stie pe banii lui cu ce se mananca fiecare calc si fir din instalatia de xenon (vezi topicul cu masina lui ).

Chiar o gramada de nelamuriri. Am inceput retrofitting-ul xenonului oem la Passat-ul meu (care, apropo, exista doar in varianta bi-xenon, de alt tip eu n-am auzit), deci o oarecare documentare prealabila am facut si eu, ca nu ma dau banii afara din casa sa incerc la plesneala. Am citit, printre randuri, topicul lui kirkus, multumesc pentru link. Insa la el este vorba despre Golf Plus iar noi vorbim despre Passat aici. Esti absolut sigur de ceea ce vorbesti?

Pentru ca daca ai dreptate toate documente oficiale VW sunt gresite sau noi nu ne intelegem.

REpet, si nu imi place treaba asta:

calc de xenon e montat central , primeste informatiile de la senzori si le trimite la motorase.

calc de cornering si svievel e montat sub far (asta daca farul e adaptiv si cu cornering)

alt calc de sub far este balastul ( care poate contine sau nu igniterul ) si la bixenon mai comanda si faza lunga.

Dupa stiinta mea, la Passat sunt 3 tipuri de calculatoare:

1. Calculatorul XENON-ului (J343/J344 - Control unit for left/right gas discharge bulb) - dispus pe fiecare far, comanda becurile

2 . Unitatea de comanda cu tensiune pt far(J667/J668 - Output module for left/right headlight)) - dispus, de asemenea, pe fiecare far. De asta spui tu ca e calculatorul de cornering, cred. Asta asigura doar curentul necesar motoraselor, senzorilor swivel

si inca un calculator:

3. Calculatorul de cornering si ajustare a distantei de iluminare (J745 - Cornering light and headlight range control unit) - dispus in apropierea torpedoului. Despre asta vorbesc eu aici, iar tu spui ca este calculatorul XENON-ului. Asta transmite comenzile la unitatea de comanda a tensiunii (nr. 2), care, la randul ei, genereaza curentii necesari actionarii servomecanismelor

Argumente:

1. SSP_335.pdf

2. Assembly overview - headlight with gas discharge bulb and cornering lights.pdf

3. Removing and installing cornering light and headlight range control unit -J745-.pdf

Ori spunem acelasi lucru cu cuvinte diferite, ori unul din noi greseste.

Revenind la problema omului, la fel ca si tine cred ca problema este la:

- senzorul swivel

- power module

- calculatorul de cornering

- cablaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda. la passat vad ca corneringul este asigurat de unitatea de xenon centrala. In rest ramane valabil ce am zis mai sus.

Si daca ma uit mai bine chiar pe ssp -ul pus de tine, studiat si de mine, motorasele de cornering si becurile sunt controlate de left/right power output module de pe fiecare far, asa ca nu stiu de ce cel central l-au denumit si de cornering. Bine, ca primeste informatia pe CAN-BUS de la cel central e altceva.

Revenind la problema omului, cred ca problema este la:

- senzorul swivel

- power module

- cablaj din far

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai sunt controlate de J667/J668 deoarece alea sunt doar niste motorase chioare (au nevoie de + si -). Cel care face calculele in functie de pozitia volandului, distributia de greutate pe cele doua axe, viteza, etc este J745. J667/J668 nu face decat sa traduca semnalul de pe can generat de J745 in tensiunea necesara actionarii servomecanismelor.

Un far xenon (becul) ar trebui sa mearga si fara unitatea centrala, J745, Cel putin la concluzia asta am ajuns, sper sa nu gresesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

O intrebare legata de spalatoarele de faruri:

Stie cineva cum sunt prinse de bara fata? Sunt prinse efectiv de bara sau sunt prinse de altceva? Intreb asta pentru ca as vrea sa imi montez sistemul de spalat faruri, iar cei cu xenon sigur au asa ceva.

Oare bara fata fara spalatoare faruri are loc marcat unde ar trebui taiat?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!