Jump to content

Schimbare turbina - Noua sau reconditionata?


kador
 Share

Postare recomandată

Stai sa inteleg mai bine!

Ai modificat "capacul" de 116 (VNT15) pentru a merge pe 130 (VNT17)? Adica ai luat la strung din diametrul interior al capacului?

Ce coduri au cele doua turbine? GT1749V respectiv GT1749VB?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 210
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Vlad MHL

    17

  • CatalinL

    15

  • cipos

    11

  • kador

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, asta am facut. Codul de pe capacul turbinei noi este GT1749VA, pe capacul pe care l-am pus scrie doar VNT15 si codul VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Camera de compresie la turbina are o geometrie foarte precisa. Peretii sunt lustruiti aproape oglinda si tolerantele sunt foarte mici.

Nu cred ca un mecanic poate face acest lucru manual.

La 130.000-150.000 rpm geometria compresorului este esentiala si orice abatere de la valorile proiectate duce la rezonante si forte de frecare majore si posibil distructive in timp.

Eu zic sa pui la loc "capacul" de 130 si sa adaptezi conducta spre IC.

Sunetul pe care-l auzi la sarcina mare (aka turatie foarte mare a turbinei) este mai mult ca sigur o rezonanta a compresorului. Eu nu vad nici-o diferenta intre acest fenomen si nocivul "surge"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar ... de ce nu ai modificat conducta aceea si ai preferat sa modifici capacul? Ca o curiozitate ... putere mai mare nu vrei sa obtii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vroiam sa modific furtunul doarece nu vreau sa fie vizibile improvizari. Putere mai mare... hmmm... am reusit sa obtin si cu turbina veche performante care m-au speriat. In prezent am o versiune (de fapt e al saselea dump) domolita care inca mi-a permis sa rusinez un S4 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunetul pe care-l descrii, l-am auzit la toate TDI-urile de 96kW cu care am mers (inclusiv al meu); de asemenea, l-am auzit pe un TDI 150 cp (singurul cu care am mers). Este un sunet "a la Darth Vader" cumva :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa 150 de km parcursi in oras o prima impresie este ca masina raspunde mult mai prompt la pedala la turatii joase (sub 2000). Sunetul "Darth Vader" persista dar mai atenuat.

Modificat de kisslorand
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

update: masina in continuare merge bine cu turbina modificata (am parcurs de atunci approx 2500 km)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

offtopic: din dec pana acum ai facut doar 2500km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... S4 era V8?

Modificat de scirocco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti dai seama ca nu era v8 e imposibil am mers in masina aia stiu ce poate :D

100% era s4 vechi 2.2 turbo de 220 de cai

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce era acel S4 si nici nu ma intereseaza. Ideea e ca mi-am schimbat turbina :wacko:

Modificat de kisslorand
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Hartile de turbina nu trebuie modificate. Pe baza hartilor existente ECU comanda turbina astfel incat sa obtina presiunea dorita.

Asta e motivul pt care nu simti diferenta fata de turbina veche.Diferenta se va face simtita dupa o remapare si asta atunci cand vei duce puterea peste limita impusa de turbina veche (care fiind mai mica e evident ca va asigura un debit mai mic decat va fi necesar).

Referitor la capac si la suierat,Ender are perfecta dreptate.Pune-l inapoi pe cel original si gaseste o solutie eleganta de adaptare a furtunului.Capacul modificat de la cealalta nu face dacat sa-i micsoreze randamenul in cel mai bun caz prin scapari si geometrie neadecvata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu reusesc sa-mi dau seama de ce nu s-a inteles destul de clar ca schimbarea turbinei nu a rezultat din dorinta de a obtine putere mai mare. Iar capacul... cel actual a fost modificat in interior sa fie identica cu cel original. Mi-e greu sa inteleg de ce ar fi daunator noul capac. Oricum, daca crapa ceva, schimbam :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca cei care au citit cu atentie tot topicul au inteles ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cel putin am inteles asta,dar raspunsul privind performantele era pt cei pe care ii 'bate gandul' sa faca modificarea respectiva din alte considerente decat o 'simpla' inlocuire ... de nevoie. ;)

Sorry pt off topic!

Iar in legatura cu capacul,nici eu nu cred ca ar dauna cu ceva.Asta daca ne referim la damage sau functionalitate. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

O turbina de pe un motor ASV de 110CP este aceeasi cu una de pe un motor ALH de 90 CP?

Operatia de schimbare este dificila? Cine imi poate da cateva sfaturi si ma poate ajuta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am impresia ca ultima oara cand verificasem era cam aceeasi turbina...tu ai putea sa-ti iei una de 115cai fara modificari sau una de 130cp la care trebuie sa-ti cumperi alt furtun spre intercooler si asta e tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut baieti! am si eu o problema, daca ma poate ajuta cineva. se da un motor ASV 110cp, 1.9TDI pe un Seat Toledo, cand ii dau talpa, pe la 2.200-2.500rpm, se simte ca o pierdere de putere cateva fractiuni de secunda, dupa care merge normal, mentionez ca nu apare regulat aceasta pierdere de putere(sau cum s-o numii).cineva mi-a spus ca ar fi turbina murdara si ar trebuii sa -o curat.ma poate ajuta cineva?va multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai gresit topicul... incearca sa dai un search (cautare) dupa "pierdere putere" :P Cu toate ca la tine ar putea fi vorba doar de turbo lag.

Modificat de andREI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

turbina GT1749VC pentru 2.0TDI 16v 125kw (170cp) se poate monta in locul celei de 140cp de pe O2?

necesita si altceva decat plug&play?

multumesc celor care...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am Leonul din descriere, care are motor AGR si din cate am inteles turbina Wastegate. Pe mine m-ar interesa ce turbina (mai mare) tot non VNT ar merge ca upgrade la motorul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am Leonul din descriere, care are motor AGR si din cate am inteles turbina Wastegate. Pe mine m-ar interesa ce turbina (mai mare) tot non VNT ar merge ca upgrade la motorul meu.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am mai cercetat in legatura cu problema mea si am descoperit ca turbina ar fi un GT1544, dar inca nu am aflat de un posibil upgrade. Are cineva vreo idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!