Jump to content

Schimbare turbina - Noua sau reconditionata?


kador
 Share

Postare recomandată

@toni DraXX stie cum e cu prafu, stiu ca n-are ce cauta in motor, dar am vazut eu cu ocshorii mei cand a desfacut turbina, cat ulei ars, praf si parca "micro particule" de nisip erau in ea. O MIZERIE!

OFF-TOPIC: un concurent a intrat in masina a facut o tura si pe la jumatea celei de-a doua a oprit masina brusc...rupsese maciulia de la schimbator :pirat:...i-au mai dat o sansa...face doua ture si se opreste dupa finis, iese suparat...ca nu ii trage masina :lol:...au facut teste si asa era...au schimbat masina si iar i-au mai dat o sansa...si a luat locul III, a plecat in Italia. :D :D :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 207
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Vlad MHL

    17

  • CatalinL

    15

  • cipos

    11

  • kisslorand

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

am Pierburg de 8 luni.. si se manifesta f rar.. adica o singura daca pana acum, se manifesta ca si atunci cand mergeam cu maf-ul bulit.

insa cum spuneam mai sus.. am oprit motorul, si cand am plecat iara si-a revenit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si face figuri cu MAF pierburg??! Asta e ceva nou.. si nasol.

Ar trebui sa o diagnosticam cu VAG-COM-ul sa vedem sa nu fie si altceva. Caderea MAF-urilor Pierburg nu e un lucru prea des intalnit totusi......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-are nici o legatura cu MAF-ul. Daca nu ai codul de eroare din ECU , vorbim vorbe .... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

:D Am si eu o problema : cand pornesc dimineata, la relanti pe langa functionarea motorului se mai aude un zgomot suspect ca un vajîit intrerupt ( sau bolboroseala) sa fie de la turbina sau de la lichidul de racire (nu este sub nivel), apoi dupa 5 minute dispare nu se mai aude.

La oprire dupa ce opresc motorul se mai aude 1-2 secunde ceva care se invirte ca un motoras nu cred ca e ventilatorul mai ales iarna. Sa fie turbina ?Astept sugestii si eventual intrebari despre fenomen ca sa va dau explicatii! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( Am si eu o problema : cand pornesc dimineata, la relanti pe langa functionarea motorului se mai aude un zgomot suspect ca un vajîit intrerupt ( sau bolboroseala) sa fie de la turbina sau de la lichidul de racire (nu este sub nivel), apoi dupa 5 minute dispare nu se mai aude.

La oprire dupa ce opresc motorul se mai aude 1-2 secunde ceva care se invirte ca un motoras nu cred ca e ventilatorul mai ales iarna. Sa fie turbina ?Astept sugestii si eventual intrebari despre fenomen ca sa va dau explicatii! :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

denilson, spune-ne si noua ce masina ai!!!! adaug-o la semnatura!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un zgomot suspect gen vajait intrerupt poate aparea de la intinzitorul curelei de altenator. In cazul meu, nu tinea mai mult de 2-3 secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca se practica (cel putin la motoarele turbo pe benzina) montarea unei "blow off valve", care elibereaza aerul din contrapresiunea pe paletele turbinei, astfel limitand uzura lagarelor si oferind o reactie mai rapida a turbinei la accelerare. Se poate folosi si la tdi? Lamuriti-ma va rog...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul TDI-urilor este folosit un sistem cu vane pentru controlul presiunii. Cele doua motive mentionate de tine pentru care se monteaza BOV pe benzina-turbo sunt cauzate la randul lor de faptul ca aici prin acceleratie tu controlezi admisia de aer prin clapeta de acceleratie (considera cazul WOT si turbina debitand presiunea maxima, apoi inchizi brusc clapeta de acceleatie; tot aerul produs de turbina se va "lovi" de clapeta de acceleratie si se intoarce in palele turbinei) . La TDI acceleratie consta in cantitatea de motorina injectata in cilindrii.

Am vazut totusi si cazuri in care s-au montat BOV-uri turbo-diesel-uri dar in afara de sunetul produs nu mai au nici un efect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul TDI-urilor este folosit un sistem cu vane pentru controlul presiunii. Cele doua motive mentionate de tine pentru care se monteaza BOV pe benzina-turbo sunt cauzate la randul lor de faptul ca aici prin acceleratie tu controlezi admisia de aer prin clapeta de acceleratie (considera cazul WOT si turbina debitand presiunea maxima, apoi inchizi brusc clapeta de acceleatie; tot aerul produs de turbina se va "lovi" de clapeta de acceleratie si se intoarce in palele turbinei) . La TDI acceleratie consta in cantitatea de motorina injectata in cilindrii.

Am vazut totusi si cazuri in care s-au montat BOV-uri turbo-diesel-uri dar in afara de sunetul produs nu mai au nici un efect.

<{POST_SNAPBACK}>

Foarte bine scris. Pentru clarificari suplimentare consultati TDI FAQ - Capitol performanta

Ar mai fi ceva... Ma bate un gand (Vorba lu Gainusha) ( :D ) sa ma apuc de ceva de care imi e teama sa promit dar tare as vrea... Sa traduc TDI FAQ in Romana. Este extrem de mult de munca. DAca s-ar mai baga unu doi sa ma ajute as zice DA hotarat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baieti am si eu o intrebare la voi ca sunteti mai cititi... la mine turbina suiera incet.. dar in a4a la approx 2000rpm 60km/h are un suierat puternic.. doar in a4a.. in a3a, a2a, si asa mai departe face incet.. e un suierat ascutit nu geamat sau ceva de genul asta.. e normal sa faca asa sau tre sa ma duc pana la service sa verific turbina? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca nu ai DELOC de ce sa te duci la service. In sarcina, turbina are momente in care suiera rau de tot si momente in care nu o face mai deloc. Poate turatia de 2.000 intr-a parta e cam mica si automat turbina "se agita".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe acest topic ar trebui sa se discute despre Turbinele de pe motoarele diesel.

Asa cum s-a mai scris exista diferente intre turbinele instalate pe motoarele Otto si cele Diesel ce se datoreaza in principal existentei clapetei de acceleratie la motoarele "pe benzina".

Chiar si simpla introducere a unui DV sau BOV schimba radical comportamentul turbinei in functie de turatie/sarcina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in vit a 4-a, a 5-a, este alta sarcina a motorului, chiar daca turatia este aceeasi. Este normal sa faca asa. Daca ai avea cum sa vezi temperatura gazelor de ardere inainte de turbina ai vedea ca pe masura ce creste treapta de viteza, la aceeasi turatie a motorului, creste si temperatura gazelor de ardere.

MAi sunt si altele dar intram prea mult in detalii de mecanica fluidelor, etc.

Este normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

tot citesc si tot ma intreb ce inseamna de fapt subturat, in cifre pe ceas ... sub 1000r/m?sa mergi 2 km cu 1000 r/m?sau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca cauti mai bine gasesti peste in cel putin 10 locuri ce inseamna subturat, adica nu lasa masina sa te impinga de la spate...fa-o sa te traga dupa ea B)

In turatii: in sus schimba cat mai sus nu pe rosu dar recomandabil la 3000-3500, in jos nu o lasa sub 1800 - 1900, asta daca nu trebuie sa opresti la semafor...dar in nici un caz NU faci in felul urnator: Ai un trabant in fata si nu poti sa-l depasesti..astepti in spatele lui, implicit turatia scade sub 1600 sa zicem....in sfarsit poti sa-l depasesti....in acest moment trebuie neaparat sa retrogradezi,pana la treapta optima, nu te bazezi pe faptul ca oricum il faci in rapid chiar daca accelerezi de la 1200. Maina merge chiar daca esti cu a VI-a la 40Km/h ca daia e injectie controlata electronic si nu are shoc.

Sper ca acum a inteles toata lumea

Daca nu ar fi necesar sa controlam turatia de ce credeti ca se pune turometru pe masina? S-a fi renuntat la el pentru a face loc unor instrumente mai utile si sunt de parere ca si la tdi-uri ar trebui facut mai mare decat vitezometrul precum au masinile supersport

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Ma manca de mult sa vad cum s-ar comporta masina cu turbina de pe motor de 130 CP (VNT 17 ???) pe motorul meu, AJM de 116 CP. Ieri am facut acest transplant. Cele doua turbine aparent sunt identice. La o prima vedere s-a vazut diferenta la cuplarea tubului ce merge la intercooler. M-am gandit ca asta nu e o problema, pun capacul de la turbina de 116CP. Am demontat capacul de pe turbina de 130CP si am incercat sa pun un capac de turbina de 116CP. Surprize... diametrul paletelor e mai mare cu 1.5 mm. La o comparare mai atenta am vazut ca si baza paletelor la turbina de 130 CP e mai lata si mai inalta. Nici o problema... mergem la maestru sa faca modificarile. Zis si facut. Dupa 2 ore era gata capacul de 116 CP sa fie montat pe turbina de 130 CP. S-a potrivit de minune. Dupa alte 2 ore turbina era pe masina, toate puse la loc. Am iesit in proba cu masina, toate bune si frumoase, dar... n-am simtit absolut nici o diferenta. A aparut un sunet ce nu l-am mai auzit la nici o masina, e ceva intre fasait de aer si un sunet de frecare metalica. Se aude doar din habitaclu, la motor nu se aude numic. Sunetul apare doar la sarcina mare, nu am reusit sa-mi dau seama de unde vine.

Atasez si poze cu turbina, voi reveni cu noutati in caz ca apar. Nu am apucat sa fac decat 10 km cu turbina noua, sunt curios daca voi vedea vreo diferenta in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie schimbate hartile din ECU, odata cu montarea unui alt tip de turbina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hartile de turbina nu trebuie modificate. Pe baza hartilor existente ECU comanda turbina astfel incat sa obtina presiunea dorita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles si scuze pentru interpretarea eronata.

Ma gandeam ca dupa un upgrade de turbina trebuie si remapare adecvata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai da ... ecu comanda turbina pentru a obtine presiunea dorita, dar fiind aceeasi presiune ca inainte nu se simte nici o diferenta. Turbina asta poate furniza o presiune mult mai mare probabil decat cea dorita de ecu-ul unui motor de 116CP ... asa ca hartile trebuie modificate pentru ca turbina sa lucreze la capacitate maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hartile de turbina nu trebuie modificate. Pe baza hartilor existente ECU comanda turbina astfel incat sa obtina presiunea dorita.

Dar ai aceleasi harti de injectie de motorina? Adica din cate stiu eu degeaba "bagi mai mult aer" daca nu bagi si mai multa motorina. Doar daca vei "baga si mai multa motorina" vei avea mai multa putere. Oricum o simpla schimbare a turbinei nu iti va da decat un pic de turbo lag in plus. Acum, cu turbina mai mare, ce poata baga mai mult aer ai limita de fum mai sus asa ca poti merge cu cantitatea de injectie si mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa observati titlul topicului. Nu scrie "am schimbat turbina pt a obtine putere mai mare" ci pur si simplu "am schimbat turbina". Deocamdata nu m-am jucat cu hartile din ECU, am facut asta doar inaintea schimbarii turbinei. Nu vreau putere (de fapt cuplu) mai mare decat puteam obtine in vechea configuratie, cel putin nu in viitorul apropiat.

Lag-ul nu s-a schimbat, turbina nu e mai mare cu mult, e greu sa-ti dai seama din poze. De fapt, ansamblul in sine are acelasi dimensiuni, doar paletele compresorului sunt cu o idee mai mari.

Cu schimbarea turbinei intr-adevar se poate obtine mai mult aer, intebarea e cat aer poate "inghiti" motorul. Cu turbina veche deseori aveam fenomenul surge, inseamna ca si acela putea da mai mult aer decat putea absorbi motorul. Erau cateva intrebari pe forum daca se poate pune turbina de la motor de 130CP. Da, se poate. Despre beneficiile sau dezavantajele aduse de acesta voi putea relata doar dupa o folosire mai indelungata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!