Jump to content

Schimbare turbina - Noua sau reconditionata?


kador
 Share

Postare recomandată

...eu ma-s orienta catre filtrul de aer (patit si eu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 207
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Vlad MHL

    17

  • CatalinL

    15

  • cipos

    11

  • kisslorand

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

@saficus: am trecut prin aceeasi experienta. Am schimbat si eu filtrul de aer, dar nu de aici e problema ci de la tija EGR-ului (asa sper ca se numeste ciupercutza aia) care se "rugineste" un pic si nu mai face mersul de du-te-vino cum trebuie, putand ramane intepenita. Puteai sa nici nu stationezi, ci doar oprit-pornit motor si se rezolva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine cand sta pe loc la relantii se aude un fluierat mai ales in spatele masini la toba de esapament.E normal acest lucru?Mentionez ca se aude acest fluierat de cand am masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu aud vajait la motor (oare turbina???) si atunci cand o turez la liber, de la 900 rpm la 1500 rpm. Poate fi turbina??? Peste 2000 rpm nu mai aud vajaitul....are cineva idee????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tzucul Acel fluierat din teava de esapament este de la turbina si este normal, se aude mai ales cand e masina noua si o tii pornita pe loc mai mult timp. Am observat asta mai ales dimineata cand e rece masina.

@kador Ce fel de vajait auzi? Da-ne mai multe detalii... :pirat:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlad MHL, nu stiu cum sa-ti explic.Nu stiu cum pot descrie sunetul in cuvinte :pirat: Ma intrebam daca la relanti sau pana la 1500 rpm la liber turbina lucreaza...auzeam pe unii spunand ca turbina intra in functiune doar in sarcina si de la 2000 rpm in sus!

La liber, turatia turbinei variaza in functie de turatia motorului???

In mers pe la 1200-1800 rpm aud vajaitul, iar daca o scot la liber inceteaza pe loc si vajaitul (motorul scade la relanti)!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@kador Turbina ca si motorul, cand ai pornit masina, isi trage ulei si merge la un numar de rotatii in ritm cu motorul. Cand ai inceput sa calci acceleratia, ea isi mareste numarul de rotatii si dupa 1950 incepi sa simti acel boost si sa auzi acel suierat. Mai sunt momente in care auzi suieraturi si la turatii ca 1200 sau 1400, sau la relanti dupa cum am spus mai devreme, cand e masina rece, suieraturi pe care e greu sa le interpretezi fara sa le auzi. Incearca sa interpretezi cumva sunetul... :pirat:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlade, abia m-am oprit din ras. Am fost sa fac teste sa-ti fac o comparatie. Am luat o coada de matura din aluminiu si am inceput s-o misc repede in sus si-n jos :pirat: ... ala e vajaitul. Sau e suierat :(!!?!?!???

Ei suieratul nu-l aud la rece...doar la motor cald. La relanti nu aud nici un suierat.Poate nu-l aud eu.Sincer sa fiu, nu am ascultat niciodata atent dar nu am sesizat niciodata suieratul de care vorbesti atunci cand ii dau talpa (adica atunci cand isi intra turbina in drepturi 100%). Anul tercut am condus un A3 2001 si atunci am auzit cand a intrat turbo in functiune.Dar la a mea nu am auzit niciodata...mai bine zis n-am bagat in seama suieratul suplimentar al turbo-ului.

Ar fi vreo explicatie logica la ceea ce zic unii: ca o turbina pe terminate "trage" mai bine???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt de parere ca o turbina pe terminate trage la fel...dupa ce am curatat-o pe a mea simteam la fel ca inainte...diferenta sesizabila e mica oricum...in teste, dupa ce am curatat turbina, parca doar raspundea mai redepe, deci cred ca asta pierzi la o turbina mai invechita.

Despre problema ta, daca vii la intalnirea de iarna poate ii dam de cap impreuna cu maestrii nostri de pe forum. :ok:

Si stiu acel vajait de la matura :pirat: :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa schimb si eu filtrul de aer sa vedem ce se intampla.

Am mers inca 50km cu ea asa.. adica max 120km/h, pana am ajuns la destinatie. Cand am plecat inapoi am observat ca si-a revenit. Daca m-ai imi face am sa-l opresc/pornesc sa vad daca'si revine.

Parca mi-a mai facut asa in vara dar eram in oras imediat dupa o frana de motor violenta - urcat la 3500rpm.. am observat ca peste 3000rpm nu mai tragea. Am schimbat imediat filtrul, il stiam cu probleme, si si-a revenit.

Ma duc astazi la ausgburg sa vad cat m-ar costa sa curat turbina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum, tratamentul cel mai bun pe care l-am aplicat a fost forjarea maxima a masinii, a 2-a pana pe la 4000 ture, a 3-a tinuta la 4100-4200 ture cel putin 3-5 minute, mers normal si dup-aia tot am repetat tratamentul. Acum pot sa zic ca simt diferenta, nu mai are acea "franare" usoara de la 3000 ture, urca liniar si culmea, dar si consumul a mai scazut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@saficus Scuze de intarziere, acum am citit postul tau de pe pagina 2. Problema ta este urmatoare. Turbina s-a imbacsit: uzura a fost mare, turbina a tras mai mult ulei +praf de afara + ulei ars depus=imbacsire. Astfel acum paletii rotorului merg foarte greu. Cu cat se chinuie mai mult, cu atat trage mai mult ulei. Rezultatul va fi ca in ceva timp, turbina se va bloca. Eh, acelasi lucru mi s-a intamplat mie. Plecam de pe loc, blana, nimic...Opream, stateam 2 min, plecam iara si la 50% din cazuri mergea. Ajunsesem la un moment dat sa merg mereu cu aerul conditionat pentru ca altfel turbina nu functiona :censur:, noroc ca eram in plina vara. Deci, cu parere de rau iti spun ca trebuie sa mergi sa o cureti. Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tks man!

sper sa-i scot fata cu curatatul, ca de trebuie schimbata atunci imi va fi greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O rezolvi cu curatatul, nu e o problema, doar ca dupa ce faci asta, turbina va scapa ulei si va trebui mereu sa fi atent la nivelul uleiului. D-asta nu se curata o turbina si se schimba, ca odata desfacuta, pierzi ulei, paletii au joc, etc... Nemtii au bani sa o schimbe, noi carpim ce sa facem. :pirat: Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@saficus... stai asa man... ce spui tu poate avea si alta cauza. MAF. L-ai verificat cu VAG-ul? E mai ieftin sa incepi cautarea cauzei problemei de la el. Daca e MAF-ul, pui un Pierburg in locul Bosch-ului. DACA e MAF-ul.

Cu un log facut cu VAG-ul poti determina daca e MAF-ul sau nu. In plus poti fara VAG-COM sa faci astfel: cand simti ca trage greu, opreste, scoate mufa de la MAF si vezi cum se comporta. Daca e cam la fel sau mai bine atunci e o sansa mare sa fie MAF-ul.

Eu sunt de acord ca turbinele astea cu geometrie variabila (pe care eu nu le prea apreciez decat pentru rapiditate si cam atat...) se mai mizeresc la vanele reglabile dar nu orice problema de performanta a masinii vine de la turbina. Cum nici tot uleiul din admisie e de la turbina. Deci sa nu generalizam, ci sa analizam cu atentie.

@Vlad MHL: De unde a tras praf turbina? Nu exista un filtru de aer? Cat este "eroarea" filtrului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei De unde a tras praf?: Din aer! :lol: Cu filtru cu tot, tot ajunge la ea si praful si mizeria. :pirat:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare ...ca nu sunt lamurit cu o chestie. Cum e bine sa conduci un TDI??? La cate rpm e bine sa-l tii???? Am tot citit pe aici ca e bine sa nu-l tii pe la 1200-1400 rpm ca nu se racesete turbina, apar depuneri etc...dar nici peste 2000 rpm ca atunci turbina lucreaza non-stop....(asta am auzit-o ieri la un service din Cluj)!!! Cei veniti de pe benzinare, au tendinta de a nu trece peste 1500 rpm, apoi talpa :pirat: si asta stiu ca nu e OK pentru TDI...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tu mergi linistit cu masinutza ta, fara sa o subturezi si sa o duci pe rosu. Tot ce se spune ca e bine si ca nu e bine, este pentru prelungirea vietii turbinei. Daca mergi subturat, atunci turbina nu se raceste bine, trage prea mult ulei si risti prin arzand acest ulei + praf si mizerii, sa pierzi turbina. In rest, poti sa ii dai linistit pana la 4.000rpm ca turbina e facuta sa ii dai in ea :lol:. Mai exista si ideea de a accelera progresiv pentru o viata mai lunga a turbinei, dar eu unul nu va importanta decat in consum. :pirat:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@tdi_man Orice turbina, diesel sau benzina, suiera cand atinge un anumit numar de rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm...praful in turbina si motor exista, prin filtru sau nu...eu vorbesc de cantitati mici de care nici un filtru nu le poate proteja. Cand am fost la Dunlop Drivers Cup, la finala de la mare, aia s-au gandit sa scoate filtrele sa traga mai bine masinilie...tocmai pe nisip :pirat:, cand am fost la Arad pe frumusetea aia de pista nu puteau face asta...eh, una din masini, "s-a stins" dupa doua ture. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu schimbi viteza sub 2000-2200 de turatii, asta ti-o spun din experienta. Ideea este sa traga masina cand o calci, nu sa fie prea mare timpul de asteptare pana la atingerea turatiei de cuplu, adica 1950rpm.

EDIT: cu cat e mai mare subturatia, cu atat se injecteaza mai multa motorina si mai putin aer, iar turbina trage mai mult ulei si nu se raceste corespunzator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm...praful in turbina si motor exista, prin filtru sau nu...eu vorbesc de cantitati mici de care nici un filtru nu le poate proteja. Cand am fost la Dunlop Drivers Cup, la finala de la mare, aia s-au gandit sa scoate filtrele sa traga mai bine masinilie...tocmai pe nisip :lol:, cand am fost la Arad pe frumusetea aia de pista nu puteau face asta...eh, una din masini, "s-a stins" dupa doua ture. :D

Daca asta ar fi adevarat atunci si chiar ar exista praf pe admisie (nu zic ca nu exista, dar e vorba de paricule de cativa microni) atunci si motorul ar trebuie sa sufere de aceeasi problema a imbacsirii ca si turbina :geek:

Referitor la ce s-a intamplat la Dunlop ... :pirat:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!