Jump to content
Sign in to follow this  
blu

Romania-Austria-Italia-Franta-Elvetia-Germania

Recommended Posts

blu

Am intrat pe ultima suta in pregatirea traseului (vreau sa plec la inceputul lui August)

traseul l-am prezentat si in alte posturi

Multi au zis ca-i imposibil, ca-i prea mult, etc...

Asta e si asta ramane, sper sa il fac cat mai bine ca sa nu fie f. obositor.

Pe parcurs am sa completez cu info....

Pana acum:

day 1: Bucuresti - Graz

day 2: Graz - Venetia

day 3: Venetia

day 4: ....

Pt. cazare: VENERE si ETAP

Pt. asigurari asigurare medicala si carte verde

In plus mai trebuie facuta o "procura" in cazul in care masina este pe alt nume... + pasaport valabil 3-6 luni

Va multumesc pt. orice info & more. Va urma...

Edited by blu

Share this post


Link to post
Share on other sites
MOTANUL

Aceeasi dilema am avut si... un om de munte cu calmul specific mi-a zis: daca pleci la 5 dimineata si te intorci la 21.00 si ai conditie fizica poti sa faci traseul - da unde-i bucuria? Daca vrei sa te opresti sa admiri un peisaj sa stai la o discutie sa nu simti ca faci ceva fortat de timp propun sa-l faci in 2 zile.

La o prima vedere este cam pe fuga... nu o sa ai timp sa intrii in atmosfera, sa te odihnesti suficient sa vezi tot ce de vazut.

Tre' sa iei in calcul ca pt. un oras in care sunt multe de vazut ai nevoie de minim 3 zile... Mai bine vezi 4-5 orase + ce mai gasesti pe traseu decit sa faci record de km parcursi.

Oricum ai face o sa ai multe de impartasit... (sper sa fie un feedback dupa tura propusa)

Share this post


Link to post
Share on other sites
blu

De completat/verificat/aflat:

1. Motorina e mai ieftina in orase decat pe autostrazi -> in Italia/Elvetia - mai scump (Austria &Ungaria -OK)

2. Taxe de drum

3. Viteza maxima legala - autostrada (Elvetia-120 / Germania-fara / ...)

4. Alte costuri?!

5. Ce e important de stiut?

Edited by blu

Share this post


Link to post
Share on other sites
exO2Driver

Cateva informatii pentru Austria;

"Vigneta" pentru autobanda, pe 10 zile 7,60 E, pe 2 luni 21,80 E, vigneta trebuie lipita pe parbriz, daca te prinde fara ea sau cu ea in buzunar amenda 400-4000 E!

Obligatoriu este vesta reflectorizanta si scaunul de copii pentru copii sub 1,50m, Vmax pe autobanda 130kmh, pe sosele 100kmh, atentie mare in jurul Vienei cu viteza, se foloseste sistemul "Section control" si sant multe radare fixe pe centura, atentie la tunelele de pe autobenzi, majoritatea au restrictie de 100kmh si deobicei sant radare la intrare sau iesire!

Daca depasesti Vmax admisa pe autobanda cu 50kmh adio permis(chiar si la straini!).

In cazul in care masina este dotata cu centuri pe bancheta spate este obligatoriu si utilizarea lor.

Motorina dupa cate stiu este mai ieftina in Austria decat in H si I, deocamdata ~0,95-1,10(pe langa autostrazi)

Drum Bun,

Stefan

P.S. Cand ajungi in zona Innsbruck dai un fir sa bem o bere impreuna si sa-mi povestesti cum o fost drumul :-)

Edited by O2Driver

Share this post


Link to post
Share on other sites
blu

Multumesc!!

Intre timp am gasit in traseu interesant (pentru zona franta - elvetia) dar nu stiu daca poate fi inclus in traseul meu... Daca stiti ceva de el pls ... Merci

mai multe a i c i

Edited by blu

Share this post


Link to post
Share on other sites
codz

blu, spune-ne si noua care sunt punctele de interes in traseul tau, adica care sunt orasele si locurile pe care vrei sa le vezi (Venetia, Verona, Bologna, Florenta, Pisa .. etc) .. eu pot sa-ti dau cateva sfaturi pentru ca am facut pana acum de doua ori un traseu de peste 5000km (Germania, Austria, Elvetia anul trecut si Italia anul acesta) si unul de 3200km (cerc din Paris in sus in Belgia Olanda, drepta in Germania si apoi inapoi in Paris) - astea doua cu Octy2 1,9tdi (te inteleg de ce vrei sa conduci atat, e o placare cum trag motorasele noastre), plus am mai facut Viena, St.Polten, Salzburg, Innsbruck, Munchen, Frankfurt si in general zona Bavaria, chiar si cu Cielo acum mai multi ani

ok, referitor la tintele tale de vizitat (orase, muzee, parcuri, etc.) trebuie sa-ti spun ca vei putea face n+1 sau n+2 din numarul total de zile (atentie, exclusiv prima si ultima zi, cele din Romania) .. dar o sa vezi ca zilele in care ti-ai pus mai mult de un obiectiv de vazut, o sa fie greu pentru ca planurile de ajuns la ora fixa nu totdeauna se potrivesc, si daca orarul tau este 'la minut' (cum am facut si eu), o intarziere pe undeva iti impinge totul si va trebui sa renunti la ceva (eu am facut mereu intre 65-80% din ceea ce mi-am propus, la restul am renuntat pentru ca sa stau intr-un loc mai mult)

planul tau suna ambitios din prima zi - Bucuresti-Graz .. eu am facut intr-o zi Bucuresti-Viena si dureaza destul de mult .. si n-am avut nici o problema in romania, dar chiar daca pleci la ora 5am (obligatoriu), daca te intarzie ceva pe valea oltului, sau pe autostrada (ca o sa fie in reparatie), daca se mai intampla deva pe la Sebes, Deva, sau daca ai ghinion in vama, apoi daca mai sunt lucrari prin Ungaria (desi nu erau deloc acum cand am fost eu .. am zburat prin Ungaria) .. te pomenesti ca ajungi in Graz pe la 11 noaptea si apoi se acumuleaza oboseala .. recomandarea mea ar fi sa iti pui primul stop mai incoace, daca nu la Szeged (Novotel) cum l-am pus eu, atunci la Budapesta (Etap), sau maxim la Vienna (tot la Etap)

iti spun ca trebuie sa mergi cam repede peste tot ca sa ajungi in timp la Graz .. si nu e bine totusi sa fugi asa dupa timp

alte sfaturi, deocamdata: in Italia foloseste autostrazile, ia-ti la prima benzinarie un ViaCard de 50eur, grija in Genova, este o aglomeratie mare, pe coasta de azur la fel, deci nu-ti fa sperante de mai mult de o medie de 50-60kmph .. imho Genova poti s-o sari, dar sa lenevesti pe coasta de azur (Franta, nu in Italia)

pe traseul Nisa-Geneva nu am fost asa ca nu stiu .. dar in Elvetia pot sa-ti spun ca trebuie sa stai acolo sa apreciezi tara .. cauta statiunile de munte si mai putin orasele .. Geneva merita, dar in loc de Laussane iti recomand Lucerna (pot sa-ti spun si ce sa faci acolo neaparat), in Austria ce sa-ti spun, este tara mea preferata, peste tot este frumos, aici iti recomand sa renunti un pic la Etap (Accorhotels sunt preferatele mele si am stat la zeci de Etap-uri din toata Europa si chiar la Formule1) si sa stai la pensiuni, proprietarii sunt extrem de ospitalieri, in Munchen este ok sa mergi, dar sa ai o zi full .. si sa mergi in septembrie exact de Oktoberfest (am fost si este o experienta de neuitat)

alte sfaturi:

- nu cauta motorina ieftina .. pune plinuri la fiecare doua-trei opriri (400-600km), e bine sa nu stai nici pana se termina nici sa nu pui doar de 20eur ca n-are nici un rost

- taxe: Ungaria - iei nu din prima benzinarie dupa vama, ci din Mako (e mai bine) .. cca.6eur (pot sa-ti spun exact in HUF .. trebuie sa fie cca.1750HUF), Austria, la fel vigneta cca7-8eur .. vezi calculeaza ca sa stii de cate zile iei

- viteza maxima o vezi la intrarea in tara respectiva, in general 130 pe autostrada si daca mergi cu pana in 139 e ok .. daca mergi cu mai mult good luck sa nu ai ghinion de radare ca atunci bugetul se modifica :), eh, urca usurel pana in 140-160 unde vezi in fata ca nu-i bai (eu am mai mers in irma unora care goneau cu 180-185 in Austria si am presupus ca aveau detectoare ;), eram vreo patru masini - trenulet), in Germania baga 210kmph pe autobahn sa vezi cum merge ;) dar nu te obisnui asa ;)

- atentie in orase .. 50kmph .. nu te prosti .. in austria au radare automate in orice mini-orasel (mi-ar palce sa locuiesc acolo, toti merg civilizat)

- dupa cum spuneam o sa vezi ca italia te costa ca autostrazi mai mult decat restul la un loc

- Good choice cu Etap-urile .. sunt toate la fel deci nu poti rata .. sunt mai proaste intradevar in Franta ca in Germania sau Austria, dar ok

mai spune si tu cum te-ai gandi sa faci atatea in 13 zile? ;) si pe urma iti mai spun si altele :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc
Multumesc!!

Intre timp am gasit in traseu interesant (pentru zona franta - elvetia) dar nu stiu daca poate fi inclus in traseul meu... Daca stiti ceva de el pls ... Merci

mai multe a i c i

SUPERB..l-am facut acu' 2-3 ani si chiar merita . si ma este unul prin renumita statiune Grenoble, care la fel merita.

dar, prima zi va fi cam extenuanta...eu reusesc de obicei ca merg in concediu...un Ploiesti -Arad...Arad -Munchen, dar la nevoie am facut si ceva mai departe de Viena-Ploiesti..dar nu vrei sa stii ca am ajuns la Pl la 3dimineata cu 3 redbull in stomac si eram atat de obosit ca nu puteam adormi!! plus ca austria merita vazuta..mie si ungaria imi place..cel putin in prima zi cand ies din tara imi da un sentiment asa... super...

chiar anu' asta ma bate gandul sa las avionul pana in Spania pe aman masinii, daca mai gasesc o pereche sa mearga...

oricum, drum bun si mai pune intrebari ca sigur ne face placere sa raspundem!

LE: raman la sfatul meu: viziteaza Monaco si Andorra!

Edited by Bogdan_wrc

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zorro Classic

Traseul, dupa parerea mea, este cam lung pentru un concediu. Este pacat sa treci ca vantul prin niste tari asa de frumoase si sa le vezi din fuga masinii. Daca il rupi in doua (partea germanica un concediu si partea latina alt concediu) satisfactia este mult mai mare.

Am vazut ca exista des optiunea asta, de a da un tur in 2 saptamani. In cazul asta nu se mai spune "am vizitat" ci "am trecut".

Ai multe orase frumoase care trebuie vizitate. De exemplu Viena - minim 2 zile, Muenchen - minim 2 zile.

Subscriu si eu cu prima etapa Bucuresti - Viena: este ambitioasa. Pana in granita romaneasca poti sa faci si 10 ore, desi traseul are cam 600 km! Plus statul in granita (ultima oara eu am stat 2 ore). Restul de 500 km o sa ti se para floare la ureche!

Totusi e mult sa faci 1000 km pe zi in concediu!

Decizia, totusi, iti apartine si tu sti mai bine ce vrei de la concediul asta: multi km si multe tari vazute sau sa te odihnesti si sa te simti bine.

OT: decat sa scrieti "autobanda" mai bine folositi "autostrada". Scrierea corecta este Autobahn (se citeste "autoban", cu al doilea a mai prelungit). Autobanda sau autoband este o expresie tipica soferilor de TIR, preluata si de oameni mai inteligenti decat ei. (fara suparare, dar suntem un club de lorzi, ce naiba!)

Share this post


Link to post
Share on other sites
blu

Multumesc pt. toate sfaturile de pana acum.

Legat de traseu: asta e si asa ramane +/- mici modificari. Stiu ca nu-i putin si usor dar scopul principal al calatoriei nu este vizitarea de muzee si catedrale - eu vad excursia asta ca pe o plimbare cu masina de recunoastere (Budapesta, Viena, Munchen sunt locuri pe care le stiu, le-am mai vazut - sunt puse la sfarsit tocmai pentru ca in cazul in care apar decalaje/depasiri in traseu sa pot sa le tai de pe lista; parctic daca am timp si totul e OK vreau sa stau o zi in Munchen pt. ca-mi place acolo, dar daca apar probleme nu am regrete)

In total am 16 zile adica:

O sa plec vineri seara si fac o oprire (somn) undeva (posibil Sibiu), iar sambata pornesc spre Graz (eu zic ca se poate face).

Pt. restul traseului in ca lucrez si daca aveti propuneri pt. impartirea lui va rog...

Andora - nu cred ca pot sa o includ in ruta asta si asa toti zic ca-i prea mult. Monaco e inclus.

Incerc ca mai pun cap la cap ce am pana acum si revin...

Multumesc.

Edited by blu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zorro Classic

Aha! Este un fel de drive test! :rolleyes:

Succes si drum bun!

Share this post


Link to post
Share on other sites
BogMW

Liechtenstein (Vaduz) nu merita - doar daca vrei neaparat sa il bifezi, altfel nu e mare lucru de vazut.

De la Innsbruck poti sa o iei spre Garmisch-Partenkirchen apoi Muenchen - e frumos drumul chiar daca nu ai autostrada pe toata ruta (doar intre GP si M ai) si astfel eviti sa treci de 2 ori pe la Rosenheim unde mai e si zona de stau (blocaj de circulatie).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

oricum frumoasa zona. toti alpii sunt frumosi, dar zona Tirol e prefereta mea... as ramane in "stau" acolo cativa 20-30 de ani :rolleyes:

Edited by Bogdan_wrc

Share this post


Link to post
Share on other sites
faraonu
In plus mai trebuie facuta o "procura" in cazul in care masina este pe alt nume... + pasaport valabil 3-6 luni

... in cazul leasing-ului te referi la acceptul din partea firmei de leasing , accept pe care ei il trimit pe fax de obicei. Stii cumva daca este suficient acest fax sau mai trebuie facute si alte acte?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lucionix

Imi cer scuze ca ma bag oarecum ca "musca in lapte". In august planuiesc sa plec si eu pe ruta Cluj-Viena-Belgia(Genk). Am mai facut drumul asta de citeva ori(ultima data in decembrie) si din cite tin minte aveam un total de 1750 km din care 500+ km pe drumuri "non-autostrada"...era ceea ce arata atunci si viamichelin.com. Astazi, acelasi viamichelin.com imi arata 1676km incluzind 1303km pe autostrada, deci numai 373 km inafara autostrazilor. Nu tin eu bine minte cei 500+ km, sau chiar s-a mai lungit autostrada din decembrie incoace? (modificari in jurul Vienei, mai multa autostrada in Ungaria?) :rolleyes:

Edited by Lucionix

Share this post


Link to post
Share on other sites
blu
... in cazul leasing-ului te referi la acceptul din partea firmei de leasing , accept pe care ei il trimit pe fax de obicei. Stii cumva daca este suficient acest fax sau mai trebuie facute si alte acte?

Nu stiu sa-ti zic sigur(inca astept niste raspunsuri) dar oricum cred ca-i bine sa ai actele (fax-ul) traduse in limba lor (engleza/germana, etc)

Edited by blu

Share this post


Link to post
Share on other sites
ducupro

in mod normal imputernicirea trebuie doar la vama romana

Share this post


Link to post
Share on other sites
DeathRipple
Imi cer scuze ca ma bag oarecum ca "musca in lapte". In august planuiesc sa plec si eu pe ruta Cluj-Viena-Belgia(Genk). Am mai facut drumul asta de citeva ori(ultima data in decembrie) si din cite tin minte aveam un total de 1750 km din care 500+ km pe drumuri "non-autostrada"...era ceea ce arata atunci si viamichelin.com. Astazi, acelasi viamichelin.com imi arata 1676km incluzind 1303km pe autostrada, deci numai 373 km inafara autostrazilor. Nu tin eu bine minte cei 500+ km, sau chiar s-a mai lungit autostrada din decembrie incoace? (modificari in jurul Vienei, mai multa autostrada in Ungaria?) :rolleyes:

in romania sper ca nu ai pretentii la asa ceva :P din ungaria autostrada ai de la szeged incolo...si o tot tii pe autostrazi pana la salzburg (mai incolo nu stiu). viena are tz autostrazi in jurul ei.

pe hochalpenstrasse (http://www.grossglockner.at/) a fost careva?

Share this post


Link to post
Share on other sites
manfred

"... in cazul leasing-ului te referi la acceptul din partea firmei de leasing , accept pe care ei il trimit pe fax de obicei. Stii cumva daca este suficient acest fax sau mai trebuie facute si alte acte?"

Vezi ca s-ar putea sa ti le ceara in original. Mie asa mi-au spus de la granita ca trebuie in original, dar de fapt nici nu s-au uitat peste ele, insa poti prinde si un vames mai sarguincios. Imputernicirea se face in romana si in engleza de catre firma de leasing(Porsche Leasing in cazul meu) si mi-au trimis-o pe fax si a doua zi prin curierat rapid. Eventual mai poti zice ca a fost ceva neprevazut cu plecarea si n-ai mai avut timp sa astepti originalele si le ai pe fax, dar inca odata mai bine sa fi pregatit. Asta a fost cazul meu in Vama Bors - unde se trece ca prin branza la 7:40 dimineata.

Daca dormi la Sibiu poate merita sa iesi prin Bors si sa treci prin Cluj, nu stiu acuma cati km sunt intre Sibiu si Budapesta prin Nadlac.

At Lucionix: centura Vienei e gata si ai mai multa autostrada si acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lucionix

At DeathRipple:

Nici nu ma gindeam la Romania: se vede ca am intrebat daca s-a dat ceva nou in folosinta in Ungaria/Austria. E vorba de aceeasi ruta pe care am folosit-o de nenumarate ori si acum e anuntata ca avind mai multi km de autostrada. Si e vorba de ruta Cluj-Viena...prin Bors-Szolnok(E60), nu am eu treaba cu Arad-Szeged.

Edited by Lucionix

Share this post


Link to post
Share on other sites
DeathRipple

sorry atunci. n-as putea sa-ti zic decat ca viena e ok dpdv al autostrazii care o inconjoara. am trecut in aprilie anul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
blu

Hai sa revineim la discutia initaila si ...

am 3 variante de Bucuresti-Graz

care e aia buna? (eu prefer sa nu o iau prin HU-AT pentru ca oricum pe acolo ma intorc - practic trec de 2 ori prin acelasi loc dar... :(

Edited by blu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bogdan_wrc

varianta 2..e cea mai circulata, cea mai simpla. nu vad exact traseul, dar banuiesc care e. am fost mereu pe el. mai ales ca la dus esti cam contra-cronometr te sfatuiesc sa o alegi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
blu

Intrebare: Hotel ETAP - merita luat cu mic dejun sau e nasol?

Legat de drum:

day 1: plecare la 4:00 Bucuresti - Graz (dormit ETAP)

day 2: Graz - Padova (cazare ??)

day 3: Venetia (cu trenul)

day 4: Verona - Modena - Bologna (seara ajuns undeva aproape de Florenta)

day 5: Florenta - Siena

day 6: ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
exO2Driver
pe hochalpenstrasse (http://www.grossglockner.at/) a fost careva?
Fostam, merita vazuta toata zona! Intrebari? Va stau la dispozitie!
care e aia buna?

Eu zic ca varianta a 2-a, vezi si Balatonul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
blu
Fostam, merita vazuta toata zona! Intrebari? Va stau la dispozitie!

Eu zic ca varianta a 2-a, vezi si Balatonul.

Poti sa-mi dai mai multe info despre Balaton? ce e de vazut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri