Jump to content

consum ulei?


XploD
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Azi am fost sa fac un test de compresie la Seat-ul din semnatura si am avut: la cil.(1)16.5 ; (2) 17.0; (3)16.5; (4) 17.0;...am facut testul deoarece imi consuma ulei, circa 200-300 gr/1000km...am schimbat mai multe tipuri de ulei,5 w 40 si 10 w 40, cu Aral am avut consumul cel mai mic...de la sevice mi-au recomandat sa schimb uleiul cu unul full sintetic un 5w 30(preferabil) sau 5 w 40,mecanicii banuiesc 90% semeringurile de la supape, ce ziceti?..iar de compresia asta asa de mare?...mersi

salut...stiu ca est un post vechi dar acum l-am descoperit?  La fel am si eu valorile la compresie foarte mari? care sa fie cauza? ai descoperit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 310
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • abuwz

    12

  • SSRAZVAN

    11

  • alinradita88

    11

  • john_doe200616

    9

Cand ai valori la compresie mari, dormi linistit, cand sunt mici sa incepi sa iti faci probleme, consumul de ulei nu e dat de o compresie mare. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8 TSI CDAA 118kW:

 

 - la 10.000Km mi s-a aprins martorul de nivel de ulei si a trebuit sa completez cu ~ 1 litru

 - la 12.500Km am facut primul schimb de ulei si am optat pentru Castrol Edge 5W30 (la reprezentanta - bidon de 5 litri) si am verificat regulat consumul de ulei si completat dupa caz (pana la 22.500Km am completat cu ~ 1 litru)

 - la 22.500Km am facut al 2lea schimb de ulei si am optat tot pentru Castrol Edge 5W30 (la reprezentanta - 5 bidoane de 1 litru) si probabil in 10.000Km voi mai completa cu 1 litru :)

 

Constatari:

 - Inainte de a pleca in Bulgaria am verificat pe locul meu de parcare uleiul dimineata cu motorul rece (da, stiu ca in manual scrie ca se verifica cu motorul la temperatura optima) si era la maxim; dupa calatoria de ~1500Km am verificat uleiul pe acelasi loc de parcare si era la maxim! am ramas surprins in acel moment (avand in vedere ca a vazut turatii ridicate pe autostrada si varfuri de viteza apropiate de v. max constructiva)

 - Dupa ~ 2-3 luni de zile de mers 100% urban constat ca nivelul pe joja scazuse undeva aproape de mijloc

 - In primii 10.000Km nu am avut parte decat de 2 drumuri extra-urbane (maxim 1500Km) in perioada de rodaj si restul 100% urban

 

Concluzie: la motorizarea mea, consumul de ulei cel mai mare este in regim urban (precizez ca fac drumuri in medie de 7-8Km, astept ~ 30secunde dimineata dupa pornirea la rece si nu depasesc 2500 RPM si nici nu accelerez la podea pana ce temperatura nu ajunge la 90 grade)

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bgy23 

   Salut,

   testul de compresie l-am facut la recomandarea unui mecanic (ca si mecanicii sunt de doua feluri,cei ce vreau sa-ti ia banii si cei care te ajuta)deoarece am un consum de ulei mai anormal ,raspunsul a fost nu desface motorul ca , consumul de ulei pe care il am nu este mare , este normal! de la test am facut peste 30kkm si masina functioneaza normal, in total am peste 80kkm cu motorul asa si functioneaza in parametrii normali...

   legat de compresia asa de mare, eu am cautat in specificatiile tehnice cat trebuie sa fie minim/maxim si este peste limita maxima la motorul asta...am citit si eu pe net ca masurarea se face cu mototul rece, la mine a stat masina pana am vorbit eu cu inginerul si mi-a facut hartiile de intrare in service,  circa o juma de ora, tinand cont ca era vara nu s-a racit foarte mult...de aici compresia asa de mare. pe mine ma interesa sa nu fie difirente mai mari decat toleranta acceptata intre pistoane, 0.3 bar... :D     ( nick anterior Luci26)

Modificat de fishu26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iwolffy multumim de postare.

 

fishu26: si cat e de mare compresia ta? poti posta o valoare ...

:lol:

Modificat de alexandruuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

   ... compresie pe cil.(1)16.5 ; (2) 17.0; (3)16.5; (4) 17.0... :d

Modificat de fishu26
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Ceva similar cu situatia descrisa de iwolffy intampin si eu la un 2.0tfsi pe A6. In putinele drumuri parcurse extraurban, masina nu a consumat deloc ulei, nivelul pe joja ramanand nemodificat, insa in oras consuma cam 200-250ml la 1000km. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8 TSI CDAA 118kW:

 

 - la 10.000Km mi s-a aprins martorul de nivel de ulei si a trebuit sa completez cu ~ 1 litru

 - la 12.500Km am facut primul schimb de ulei si am optat pentru Castrol Edge 5W30 (la reprezentanta - bidon de 5 litri) si am verificat regulat consumul de ulei si completat dupa caz (pana la 22.500Km am completat cu ~ 1 litru)

 - la 22.500Km am facut al 2lea schimb de ulei si am optat tot pentru Castrol Edge 5W30 (la reprezentanta - 5 bidoane de 1 litru) si probabil in 10.000Km voi mai completa cu 1 litru :)

 

Constatari:

 - Inainte de a pleca in Bulgaria am verificat pe locul meu de parcare uleiul dimineata cu motorul rece (da, stiu ca in manual scrie ca se verifica cu motorul la temperatura optima) si era la maxim; dupa calatoria de ~1500Km am verificat uleiul pe acelasi loc de parcare si era la maxim! am ramas surprins in acel moment (avand in vedere ca a vazut turatii ridicate pe autostrada si varfuri de viteza apropiate de v. max constructiva)

 - Dupa ~ 2-3 luni de zile de mers 100% urban constat ca nivelul pe joja scazuse undeva aproape de mijloc

 - In primii 10.000Km nu am avut parte decat de 2 drumuri extra-urbane (maxim 1500Km) in perioada de rodaj si restul 100% urban

 

Concluzie: la motorizarea mea, consumul de ulei cel mai mare este in regim urban (precizez ca fac drumuri in medie de 7-8Km, astept ~ 30secunde dimineata dupa pornirea la rece si nu depasesc 2500 RPM si nici nu accelerez la podea pana ce temperatura nu ajunge la 90 grade)

Si am constatat cam acelasi comportament la 1.8T-ul meu. In oras consuma putin ulei, dar in afara deloc.  :mellow: 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Am si eu o problema cu un golf 4, 1,6 benzina si "vestitul" AZD. Am luat masina prin august 2012, adusa din germania. Cand am luat-o i-am facut distributia, am schimbat uleiul (mobil 1 10w40) am schimbat filtrele si toate cele.

 

La vreo luna mi s-a aprins beculetul de la motor, am facut o diagnoza si mi-a dat ceva eroare la EGR. Au recalibart clapeta si cu asta basta, am scapat. Dar dupa ce am facut in jur de 2000 de km m-am trezit cu nivelul pe minim, martorul de ulei aprins. Fum nu scotea, motorul mergea rotund. Ceva mecanic mi-a recomandat castrol 5w30. Cu asta n-am facut nici 2000 km. Intre timp am mai completat cu 750 ml pe care mi i-a mancat in vreo 1000 km, tot fara sa scoata fum si fara sa piarda putere. Am fost la alt service care din start, fara sa verifice compresie sau altceva a zis ca motorul e dus si ca trebuie segmentat. (Desi merge rotund, nu scoate fum, trage bine, temperatura e normala si consumul de benzina e chiar OK)

Pana una alta i-am facut un flush la motor, am bagat 10-40 si am pus si metabond old spezial.

 

Ceva sfaturi daca aveti v-as fi recunoscator. Sincer mi-e groaza de segmentat. Mersi anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut si eu 2 benzinare pana acum..sincer uleiul 5w-30 este prea suptire pt. motorul tau, acum daca ai pus 10w-40 + metabond old special mergi o perioada cu aceasta compozitie si monitorizeaza consumul in continuare.......daca este consum in continuare poti trece pe 10w-60, eu am folosit la una dintre masini care avea consum de ulei..........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica pierderile de ulei la un service unde ii mai duce capu nu doar gura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca daca pui 10w60 scapi de consum,de ce nu pui 20w60 ca este ca mierea,mai repede se arde decat 5w40,calitativ este mult mai slab.Daca nu ai pierderi pe nici unde trebuie sa schimbi semeringurile de la supape,acolo este problema,si oricum mai devreme sau mai tarziu nu scapi fara sa le schimbi,nu renteaza sa stai cu uleiul dupa tine.se duc si bujiile de la ulei,bobinele,se infunda clapeta de la gaze mai multe efecte negative.Mergeti pe norma uleiului recomandat de producator,nu dupa urechea mecanicului.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am un golf 4 din 2002 1.4 16v, ii bag mobil 1 10w40

 

Am facut vreo 3500 km de cand i-am schimbat uleiul (drumuri lungi, mers 4-6 ore), si estimez ca mi-a consumat cam app. 300g.

 

Cum vi se pare consumul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parfum si de invidiat.Daca scapi cu 1 litru completare de la schimb la schimb este perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca treci de 1 litru, iar nu-i problema, vorbesc din propria experienta...drumuri bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1l /10.000km e super ok mai ales daca mergi peste 3000rpm...

Cu 10W40 cam asa facusem si eu socoteala...1l/10k... dar in conditii de exterior...in oras unde rar ajung la turatii mari nu sugea mai deloc...

Acum am trecut pe ceva mai subtire sintetic...5W40...se pare ca tot pe acolo e consumul...poate putin mai mare...in 5000km am pus 5.5l si nivelul e spre max...

Mica crestere de consum o pun si pe seama dotarii intre timp cu statie CB :)

Oricum motorul se simte mai bine ...asta iarna a pornit mai usor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am 66k cu 1.8 TSI-ul meu si la drumuri mixte de 30% urban cu 70% in afară am constatat un conum de maxim 1l (5w-30) la 15k km (adică intre revizii). sunt relativ multumit ţinând cont că vede şi 5000-5500 rmp in demaraje dar depinde de starea de spirit :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 1,6 AUS si de cand am luat masina am un consum de la 700gr pana la 2litri intre schimburi 12-14mii km, mers 80% oras si la schimb ~3000 ture.

Cel mai scazut consum de ulei am inregistrat cu Aral 5w40 si 10w40.

Am pus Mobil, Castrol toate 10w40 si 5w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

Caut un service serios si competent in Bucuresti unde sa investigez consumul de ulei.

 

Motorul e un AZD 1.6 16v si are 197kkm. De la 186kkm consuma cam 500ml la 2000km.

 

La ITP am fost respins pe motiv de noxe. ceva a iesit 1.06 in loc de 0.3 la ralanti si 0.5 in sarcina, sau ceva de genul... Cat timp au frecat-o aia la itp nu am vazut pic de fum, nici la pornire, nici la 5000rpm, turatie la care au tinut-o mai mult de 1 min. Nu am erori pe sondele lambda.

 

Ma gandesc sa desfac motorul. sa schimb segmentii si simerigurile de la supape. Ce parere aveti? Ce service/mecanic imi recomandati?

 

Multumesc.

 

EDIT: motorul merge rotund, fara rateuri, in depasiri vede 5000+ rpm fara probleme, porneste la sfert.

EDIT2: Pun ulei 5w40 full sintetic IGOL Profive Gold, cu toate specurile VW.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aparatele de noxe de la ITP sunt decalibrate,le regleaza ei cum vor daca ai observat cum le aranjeaza sa iasa bine la cine sare cu banul.Daca masina nu consuma ulei mai mult decat este normal,trage bine,porneste frumos si nu da cu fum nu are rost sa cheltui banii degeaba sa desfaci motorul.De banii aia bagi gaz si te distrezi ca vine vara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa incerc sa fac testul de noxe si in alt service.

 

Pe de alta parte, 500ml la 2000km mi se pare un consum mare de ulei pentru un benzinar 1.6

 

Alte pareri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Salut,

     si la mine consumul cam tot pe acolo este 200 ml la 1000km...incearca si un alt ulei, eu folosesc Aral care este cel mai potrivit pentru un consum de ulei ,cred ca le-am testat cam pe toate marcile "bune"... :d

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incercati un alt ulei mai putin uzual pe la noi , gen Motul, LM, Valvoline...

E cam mult consumurile vostre...sant specifice la Opel nu VW. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2,5 L de ulei in 10k km ??

Este enorm consumul,  sincer la asa consum nu mai are rost schimbul de ulei, filtrul, atat.

Modificat de toni d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!