Jump to content

Rodaj Ibiza (benzina)


LiviuLoto
 Share

Recommended Posts

Sa schimbi la 2000 rpm cred ca este daunator pentru motor fie ca este in rodaj sau nu... Daca este motorina merge dar la benzina nu prea...

Eu cu Ibiza mea schimb pe la 2800-3000 rpm in marea majoritate a cazurilor si simt ca acolo ii place cel mai mult. Cand incerc sa schimb inspe 2000 rpm se subtureaza si nu-mi place deloc cum toarce :icon_cool:

Exista totusi si exceptii:

1. Daca esti intr-un ambuteiaj "de Bucuresti" se poate schimba si undeva la 2200-2500 rpm cu conditia sa nu calci pedala la fund dupa. Adica nu are rost sa te duci la 3000 rpm, sa schimbi a 2-a si sa pui frana in secunda urmatoare. Mai lin e mai bine.

2. In extraurban in depasiri vede rosu atunci cand este cazul...

Sa nu-ti fie teama sa duci motorul la 5500-5800 rpm dupa ce o rodezi pentru ca nu pateste absolut nimic. (cu conditia sa fie incalzit) Singurul lucru negativ care se intampla este ca in momentele cand este la turatii inate consuma mai mult.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • LiviuLoto

    13

  • Cristian

    10

  • X-Ecutor

    9

  • Razvan1486

    7

am si eu o intrebare: voi chiar conduceti cu nasul in turometru, de stiti ca ati schimbat la....2800 fix? daca da, cum reusiti sa mergeti drept ? Insist asupra faptului ca este o greseala obsesia turatiilor si sofatul dependent de turometru. cred ca voi si in curba va masurati turatia...."Ha! am luat curba cu 4100 de ture....".Nu este rautate si nici misto ceea ce va zic, este doar un semnal de alarma. Eu zic sa invatati sa simtiti motorul si nevoile lui.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru sfaturi. Am inceput sa schimb catre 3000 rpm, dar probabil ca obisnuinta isi spune cuvantul pentru ca mi se pare ca se aude cam tare motorul cand dau de 3000.

Am incercat si sa nu ma mai uit pe turometru, si sa schimb dupa cum simt masina, dar e cam greu daca merg cu muzica sau cu aer conditionat.

Inca ceva ce as dori sa va intreb. De la o vreme incoace, cam de cand am alimentat, mi se pare ca masina "trage" mai greu, si simt mai ales in viteza intai. Parca de-abia se misca. A inceput deja sa ma obsedeze si ma gandesc sa merg cu ea la service sa o verifice. Sa fie doar din cauza greutatii suplimentare a carburantului?

Link to comment
Share on other sites

"De la o vreme incoace, cam de cand am alimentat, mi se pare ca masina "trage" mai greu, si simt mai ales in viteza intai. Parca de-abia se misca. "

daca mergi cu AC pornit si cred ca mergi ca in ultimele zile a fost foarte cald , este normal sa traga putin mai greu pt ca instalatia de AC "mananca" cam 6-7 kw din puterea motorului

Edited by gigi72
Link to comment
Share on other sites

Merci pentru raspuns, dar si inainte mergeam cu AC, deci nu e de aici. :vaidecapulmeu:

Link to comment
Share on other sites

De la o vreme incoace, cam de cand am alimentat, mi se pare ca masina "trage" mai greu, si simt mai ales in viteza intai. Parca de-abia se misca. A inceput deja sa ma obsedeze si ma gandesc sa merg cu ea la service sa o verifice. Sa fie doar din cauza greutatii suplimentare a carburantului?

:)) cum sa fie de la carburant???? sau tu ai cumva rezervor de 500 kg? , ca atunci s-ar explica. masina trage greu mai ales in viteza intai din cauza AC. in general la masinile cu cilindree mica se observa aceasta scadere de putere cand AC este in functiune.

e explicatie ar putea fi si benzina pe care ai pus-o, daca ai nimerit una proasta trage mai greu si poate de aici si feeling-ul tau ca masina e mai puturoasa.

Link to comment
Share on other sites

eneflorin75

[De aia cer niste pareri concrete, ale unor oameni care stiu mai mult ca mine, si au trecut deja prin asta.

Si inca o intrebare, referitoare la postul lui AIX: Care este turatia optima la care se schimba vitezele?

Si daca schimb la 2000 e masina oarecum subturata? Creste astfel si consumul?

fiecare masina se conduce diferit. La Clio este suficient sa schimbi la 2200 - 2500 dar la cordoba mea care are acelasi motor cu a ta aceasta turatie nu mai este suficienta cel putin in treptele mici ii trebuie cam 3000 . Daca schimbi la 2000 tragi de ea ca de mort . O sa ti se para, lenta lucru care nu este adevarat si nici nu cred ca ii face bine motorului. Este un motor in 16v care lucreaza la turatii mai mari si in plus cuplul motor optim este undeva pe la 3500 pe cand la clio este pe la 2300 .

Referitor la consum cred ca un motor subturat consuma la fel ca si unul supraturat adica mai mult .

Daca o sa fii atent la masina o sa simti la ce regim de utilizare se simte bine .

Link to comment
Share on other sites

se simte clima pormita si la motoare mai mari :P ...mai ales in oras :icon_thumright: sigur se probeaza varianta cu benzina de o calitate mai proasta ..doar traim in romania :P

Link to comment
Share on other sites

Am inceput sa simt din nou ca motorul "trage" mai bine, si urmeaza sa alimentez din nou maine sau poimaine dupa care o sa plec cu ea la un drum in afara orasului. O sa bag Mol 98 sa vad daca simt iar vreo diferenta fata de OMV 100.

Link to comment
Share on other sites

cat ar trebui sa consume o ibiza 1.4 in rodaj??....ca io iam facut un consum dupa 275 de km...si-mi da un consum de 8l fix...toti km facuti in oras.mi se pare putin....eu sutn din arad deci nui f aglomerat...dar oricum 8l...nu ca m-ar deranja..da am auzit ca dupa rodaj mai scade consumu...e posibil sub 8 in oras din moment ce in cartea tehinica zice ceva de genu 8.7 l in oras????

Link to comment
Share on other sites

:( Greu imi vine sa cred. Cum ai mers cu ea?

La mine la primul plin in oras a scos 11,7 dar e adevarat ca am mers si la ore de varf si cu aerul conditionat, cateodata si cu 4 in masina.

Link to comment
Share on other sites

cat ar trebui sa consume o ibiza 1.4 in rodaj??....ca io iam facut un consum dupa 275 de km...si-mi da un consum de 8l fix...toti km facuti in oras.mi se pare putin....eu sutn din arad deci nui f aglomerat...dar oricum 8l...nu ca m-ar deranja..da am auzit ca dupa rodaj mai scade consumu...e posibil sub 8 in oras din moment ce in cartea tehinica zice ceva de genu 8.7 l in oras????

Daca ai drum liber, nu prinzi rosu la semafoare,nu o calci,etc., DA...este, nu posibil, ci chiar normal :(

LE: Nu pe distante scurte :(

Link to comment
Share on other sites

Daca pe cei 275km amintiti ai o medie de viteza de 25-30km/h - atunci consumul mi se pare ok.

LE: xxleeus, obisnuinta, ce sa-i faci :( gata, am corectat.

Edited by AIX
Link to comment
Share on other sites

Oops :( lasa doar 275km...fara " /h" :(

Link to comment
Share on other sites

pai am mers linistit...cum e si in rodaj nu am ajuns niciodata pe la 3000 de rpm...aerul conditionat nu prea l-am folosit( prefer geamurile deschise) si in majoritatea timpului am fost 2 in masina...rareori am fost 4....oricum daca asa o sa fie consumu si de acu incolo sunt super multumit..vechea dacie consuma 11l in oras....si acu am sub 9l...super misto :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Revin cu impresii de dupa rodaj.

In urma documentarii de pe forum, am mers cu ea cu schimbare la 3000 ture (depasind foarte rar in caz de urgente). Am mers mai mult in afara orasului, 2 maxim 3 in masina. Consumul a fost undeva intre 5.5 la inceput, spre 6.5 la sfarsitul celor 2500km planificati de mine pentru rodaj, deoarece am crescut putin turatia si modul de condus a fost putin mai agresiv.

Am mers mai mult fara AC pentru ca era aprilie :)

Acum masinutza din semnatura are ~6500km si rodajul s-a incheiat de mult (din punctul meu de vedere). Se comporta foarte bine atat in oras, cat si in afara (mai ales). Si consumul este pe masura 7-8% in afara cu AC climatic si mers cu schimbare sub 3500 turatii, uneori la 4500 daca vreau cu adevarat sa simt motorasul. :)

Link to comment
Share on other sites

GildedBullet

Am citit si pe forum si in manualul masinii dar nicaieri nu scrie cand se termina rodajul. 5000 de km e suficient? Momentan am 1800 de km in care am schimbat la 3000 rpm, dusa la 4000 in depasiri (de 20 de ori maxim). Fiind si incepator am mai plecat de cateva ori de la semafoare cu scartaiat (nu intentionat, era panta si am zis sa nu moara motoru...) credeti ca aceste lucruri (scartaitul pe o distanta scurta, de maxim 3 metrii si depasiririle in care a atins 4000-4600) vor influenta negativ rodajul?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

din cate stiu eu... rodajul este o chestie mai mult recomandata decat obligatorie.

nu scrie nicaieri ca daca mergi peste 4000 ture in prima mie de km o sa fie praf masina.

este doar o chestie de mecanica... un motor (in general) are o sansa mai mare sa se defecteze in prima parte a vietii, decat in perioada medie (cea mai lunga).

cat despre omorat motorul la plecare... eu nu am reusit asa ceva. cand scade turatia undeva sub 800 ture intra demarorul in functiune in treapta I si II (nu am sesizat mai departe).

p.s. am acelasi motor ca si tine :Driver:

Link to comment
Share on other sites

stai ca nu inteleg...ce demaror iti intra tie in functiune mai jos de 800 de ture?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Incearca sa mergi cu treapta 1 sau 2 pana ajunge sub 1000 rpm, atunci o sa iti intre acel demaror si o sa observi ca masina fara sa apesi pe acceleratie se tureaza simtind ca "moare" motorul. Nu e o explicatie prea stiintifica dar in esenta asta se intampla.Trebuie doar sa incerci.

Link to comment
Share on other sites

nu este nici un demaror implicat in fenomenul asta. Chit ca va dezamagesc, trebuie sa constientizati ca nu aveti in posesie vreun OZN sau te miri ce vehicul supertehnologizat dezvoltat de NASA. Este pur si simplu reactia injectiei electronice. Asa face cam la toate injectiile multipunct, inclusiv la jetronic, o injectie multipunct mai veche. Reactia este data de valva de presiune de pe rampa de injectie, ce poate fi mecanica sau electronica. Presiunea creste in apropierea turatiilor joase, cand da motorul sa moara, calculatorul de injectie primeste informatia, si comanda clapeta de acceleratie pt a scadea presiunea. fenomenul are o limita, daca insisti si pui frana fara ambreiaj, intr-un final motorul se opreste.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

haideti haideti, mai veniti cu sfaturi ca sunt in rodaj si am nevoie de sfaturile voastre!!!

Link to comment
Share on other sites

rodajul e identic indiferent de motorizare si forumu e plin de sfaturi, dar daca vrei pt motoru asta uite:

1. eu nu o turez peste 3000-3100 dar nici nu schimb sub 2700 si se misca decent asa.

2. daca e frig afara stau max 30 sec si dupa aia plec de pe loc.

3. nu o turez brusc, incerc sa nu apas violent acceleratia, mai ales la treptele 1,2..

4. nu stau cu ea la ralanti inutil

5. la drum lung incerc sa nu mentin o turatie sau viteza constanta pt. mult timp, si pana la 1000km nu depasesc 110km/h.

6. si nu incarc masina cu mai mult de trei persoane.

sper sa iti fie de folos! :rolleyes:

Edited by msn2
Link to comment
Share on other sites

multumesc mult!

1. nici eu nu depasesc 3000 de ture, dar s-a intamplat sa mai schimb si in plaja 2200-2500, insa in 90% din cazuri schimb la 2900-3000 rot/min...

2. indiferent ca e frig sau cald, intotdeauna am stat cel putin 30 sec fara sa o turez macar.... si asta nu numai la ibiza, ci si la celelalte masini pe care le-am mai avut...

3. in 30% din cazuri cam apas acceleratia destul de brusc... insa nu intelege ca as face-o intr-un mod sportiv....

4. nici eu...

5. am iesit vreo 200 km afara si am cam tinut-o constant la 80-90km/h... nici eu nu am depasit pana acum 105 km/h :))

6. am avut si patru persoane, insa drum scurt de 10 km...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salutare la toti... am citit toate posturile si am ramas uimit de ce zic unii :icon_thumright: Eu nu am ibitza , am o cordoba 1.6 16 V , eu am respectat rodaju cat de cat primii 800 de km la care nu am depasit 80-90 dupa care nu am mai rezistat am dus`o la 170-175 aveam vreo 4 700 de ture daca am vazut eu bine , nu prea ma uit la turometru . Acum am 1200 de km dar vreau sa va zic ca motoru trage f bine si am inceput sa merg mai sportiv de la 3000-4000 de ture schimb vitezele.

Eu nici la dacia lu tata nu iam respectat rodaju , sia facut motoru si dupa 200 de km iam dat la 4000 de ture si nu a avut nimic. Sper sa nu am nici o problema cu cordoba mea :huh: Si referitor la consum nu iam facut niciodata consumu ....cand ma duc prin oras mereu alimentez cam 10-15 L ..

Sper ca nu am incurcat pe nimeni cu postu meu , daca da imi cer mii de scuze doar am zis si eu parerea mea :salut:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!