Jump to content

Rodaj Ibiza (benzina)


LiviuLoto
 Share

Postare recomandată

Ma scuzati...am gresit...2000 si un pic de ture

Eram emotionat de primul meu mesaj pe forum si m-am lasat dus de valul motoarelor pe benzina din mesajele scrise anterior.

Ma gandeam ca poate aveti sfaturi practice experimentate de voi legate de 1.9 TDI deoarece cu teoria cred ca sunt pus la punct bine insa intotdeauna practica bate teoria.

Mi-a ajuns si mie masina in sfarsit in Curtici...incep procedurile....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 111
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • LiviuLoto

    13

  • Cristian

    10

  • X-Ecutor

    9

  • Razvan1486

    7

Si mai am o intrebare:

Poate cineva sa-mi faca un scurt rezumat despre intalnirile Ibiza in Buc.?

Ce / Unde / Cand / Cum ???

Multzam

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasat, gasiti un tabel cu distante si consumuri 100% reale de la Ibiza mea :D

Daca vreti, o sa mai revin cu date concrete pe masura ce mai :D

Puteti sa puneti si voi tabele similare pentru masinile voastre. Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa perioada de rodaj, cam pana la cat se poate tura motorul la o ibiza de 1,2 -70 CP, astfel incat sa nu-l afecteze ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana aproape de 6000 :vaidecapulmeu:. Serios acum sa nu treci prea des de 5500. La 6200 iti taie alimentarea cu benzina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar la motorul de 1.4i 85 CP? Zona rosie incepe parca prea devreme --> 5500 rpm :lol:

(I-am dat pana la 5000 rpm pana acum (~2700km la bord) si parca ajungea prea repede. In schimb sunetul e ok.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

I-am dat pana in 6000 rtm si se infige destul de bine , chiar imi place :P

Modificat de Razvan1486
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care este viteza "ideala" si in ce treapta de viteza, la drum lung, pt a avea consumul de benzina minim la o Ibiza de 1,2 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am facut 2500 de km cu ibiza motor 1,2 si raspunsul la intrebarea ta ar fi: Daca mergi constant cu maxim 120 si faci consum 5-6. Daca mergi constant (pe autostrada am mers 2 ore fara intrerupere) cu 140 ai consum de 10-11.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare de ce e asa de mare diferenta de consum, cand diferenta de viteza e de doar 20Km/h, iar consumul aproape dublu?

Si inca o chestie: cum verificati voi exact consumul? faza cu litri bagati in rezervor si Km parcursi nu prea tine ca doar nu mergi pana te opresti... :hainoroc:. sau toata chestia e orientativa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa rodaj se va observa o diferenta turatie / viteza. Eu am rodat 2 ibize cu motorul de 1,2. In rodaj la 3500 rpm aveau 80km/h. Acum la 3500 rpm au 100/110 km/h. In rodaj nu am depasit 3500 de rpm!!!

Orice motor pe benzina vrea turatii mai mari, mai ales in grupul Vag. Iar la Seat urca foarte repede in turatii!

De unde apare diferenta turatie/viteza? :hainoroc: Cum o explici? Asta doar daca, la inceput, nu patineaza ambreiajul. Sincer, alta explicatie nu vad; daca ai tu alta...

Modificat de xxleeus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: Ca sa nu deschid inca un topic pentru o intrebare simpla si la obiect, o sa postez aici :D

Ce sa intampla daca merg cu Ibiza din semnatura pana cand se termina TOATA benzina din rezervor si se opreste motorul singur? (am 3.500 km la bord...)

Daca o sa am la mine o sticla cu 1 litru de benzina si ii pun dupa ce se opreste va porni mai apoi sau o sa trebuiasca sa aerisesc/curat nu-stiu-ce instalatii ca la motorina? :)

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai patit-o, un litru cred ca este prea putin; pompa trebuie amorsta iar acest lucru nu sunt sigur daca se realizeaza de la sine.Este foarte posibil.

Daca intrebi cu titlu informativ, s-a mai discutat pe aceasta tema si concluzia este : nu circula foarte mult pe "rosu" (ca sa nu mai vb. de pana....) deoarece se poate arde pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi bine sa nu ramai fara benzina pt ca nu e chiar asa de simplu sa armezi o pompa de benzina,nu e cum crede lumea bag benzina si se armeaza pompa ,intradevar se armeaza dar nu cum trebuie si o poti arde ca nu mai functioneaza asa cum trebuie.Asa ca ai grija sa nu o arzi :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am facut 2500 de km cu ibiza motor 1,2 si raspunsul la intrebarea ta ar fi: Daca mergi constant cu maxim 120 si faci consum 5-6. Daca mergi constant (pe autostrada am mers 2 ore fara intrerupere) cu 140 ai consum de 10-11.

Later edit: Am mers 2500 de km intr-o saptamana. Masina mea mea are 40.000 de km. Majoritatea km i-am facut numai pe autostrazi afara.

De unde apare diferenta turatie/viteza? :P Cum o explici? Asta doar daca, la inceput, nu patineaza ambreiajul. Sincer, alta explicatie nu vad; daca ai tu alta...

Nu am nici o explicatie pur si simplu asa a fost. Eu am scris doar o constatare. Cand mergi cu o masina 1500 de km cu maxim 3.500 rpm iti cam ramane in minte viteza la rotatiile respective. Iar daca repeti procedeul pe inca 2 masini identice cu prima.... :P

In nici un caz nu putea patina ambreiajul la o masina noua :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
Azi am facut si eu al doilea plin la ibiza mea, cu OMV Carrera 100 - 42.38l

Cu primul plin am parcurs 372 km din care rezulta un consum de 11.7. Mi-am facut un cont si pe spritmonitor.de si m-am speriat vazand ca valorile variaza intre 5.96 si 8,08. Dar dupa ce am citit ultimele pagini din acest topic m-am mai linistit.

Am circulat exclusiv prin bucuresti, cu clima aproape tot timpul, cam 30%-35% la ore de varf. Vitezele le schimb la 2000 rpm. Cand am drum liber circul cu 60kmh, dar s-a intamplat sa intru si intr-a 5-a (tuneluri si noaptea de 2-3 ori).

Mentionez ca sunt si incepator, deci mai fac unele greseli. La inceput mi-a mai murit de cateva ori motorul. Ce recomandari puteti sa imi faceti pentru rodajul masinii, din proprie experienta? De la reprezentanta nu mi-au zis nimic, si nici in cartea tehnica nu prea scrie nimic. Felul in care conduc in rodaj va afecta consumul ulterior al masinii? Si-n plus ca am mai citit si asta: http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm si acum sunt confuz.. :Driver:

Cum sa schimbi la 2000? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti se pare putin? asa m-a invatat pe mine instructorul la scoala (pe care am facut-o pe un logan), sa schimb pe la 2000. Si nu stiu pe unde am auzit ca la rodaj nu e bine sa trec de 3000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e mult prea jos. Poate scoala ai facut-o pe Logan cu motor diesel. Schimba macar la 3000, oricum nu sub 2500. Referitor la rodaj - vezi ca scrie in cartea masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite aici ai un topic intreg de citit cu rodaj la ibiza: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=15667

Eu am rodat 3 ibize. Am facut 1500 de km si schimbat la maxim 3500.

Lasa si tu bucurestiul si fa un drum mai lung sa te bucri de masina :Driver: si sa-i faci si rodajul.

O sa mut post-urile cu rodaj in topicul de mai sus: Rodaj Ibiza :D.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am vazut ca scrie, dar e ATAT de prost facuta cartea masinii si sunt ATAT de multe greseli ca nu stiu ce sa mai cred. Cand am luat masina am intrebat daca n-au si o carte originala si s-a uitat ala la mine de parca cine stie ca i-as fi cerut. A zis ca-mi da, dar nu am mai revenit cu telefon, nimic, nici n-am mai fost pe la ei si deci am ramas fara.

De aia cer niste pareri concrete, ale unor oameni care stiu mai mult ca mine, si au trecut deja prin asta.

Si inca o intrebare, referitoare la postul lui AIX: Care este turatia optima la care se schimba vitezele?

Si daca schimb la 2000 e masina oarecum subturata? Creste astfel si consumul?

[EDIT: Scuze, postul tau a aparut in timp ce eu scriam. Am dat search pe forumul de SEAT la rodaj si nu mi-a aparut topicul acela.]

Modificat de psrake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

No problem.

Iti caut imediat un topic f vechi in care s-a postat de oameni in cunostina de cauza. Asta in legatura cu schimbatul si la ce turatie. Ai rabdare ca o sa dureze ceva :Driver:

LE: gata l-am gasit: Mersul economic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

psrake fiind incepator cred ca mai important acum este sa te inveti cu masina si sa nu o bruschezi. mai ales daca conduci in bucuresti unde traficul te obliga sa folosesti foarte mult treapta 1 si 2. este recomandat sa faci un drum in afara ca masina sa se "aseze". spuneai ca se mai intampla sa iti moara motorul, asta nu e chiar bine deoarece se uzeaza motorul iar consumul va creste daca ai parte de multe opriri/porniri.

cat despre schimbatul treptelor si la ce turatie >> o sa "simti" mai bine odata cu exerienta la volan; daca tu ai facut scoala pe logan si instructorul ti-a recomandat sa schimbi la 2000 asta nu inseamna ca pe orice tip de masina si motor turatia optima este 2000 ture.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

psrake, trebuie ca prin exercitiu sa ajungi la performanta in care sa nu mai bagi in seama turometrul. Adica sa schimbi viteza atunci cand simti ca o cere masina sau conditiile de trafic. Daca stai cu ochii pe ceasurile de bord nu ai sa reusesti niciodata pentru ca iti formezi reflex conditionat. cel mai important in rodaj nu este numarul de turatii la care schimbi viteza, ci modul de conducere, care se recomanda a fi lin, cat mai uniform, fara subturari. subturarile sunt mai rele decat daca ai merge cu 4000 ture din primii kilometri. bucurestiul nu ofera un mediu propice pt pseudo-rodaj. Mergi in afara la un drum mai lung, si incearca sa pastrezi viteza cat mai constant.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare: voi chiar conduceti cu nasul in turometru, de stiti ca ati schimbat la....2800 fix? daca da, cum reusiti sa mergeti drept ? Insist asupra faptului ca este o greseala obsesia turatiilor si sofatul dependent de turometru. cred ca voi si in curba va masurati turatia...."Ha! am luat curba cu 4100 de ture....".Nu este rautate si nici misto ceea ce va zic, este doar un semnal de alarma. Eu zic sa invatati sa simtiti motorul si nevoile lui.

esti incepator? pt ca gandesti ca un incepator. nu sta numeni cu ochii pe turometru, dupa esti sofer bun dupa un anumit nr de km simti masina si stii exact cand sa schimbi in orice treapta. si care-i faza cu turatiile in curba??? :vaidecapulmeu: in curba nu prea se uita nimeni la turometru pt ca in curba nu se accelereaza!!.

in curba ....sa zic asa se tureaza doar cand urci serpentine pe munte dar atunci e cu totul altceva, acolo chiar nu ai treaba cu turometru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!