Jump to content

Probleme EGR


calin_bm
 Share

Postare recomandată

Știe cineva unde comunica cele 2 gauri din lateral de la EGR....? Dau direct in admisie? Am vrut sa le astup cu putin silicon pentru ca scapa ulei pe acolo si ma tem acum sa nu-mi traga siliconul in capul pistonului sau la o supapa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merge sa le astupi, s-a mai discutat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciuperca neagra cu vacum de langa egr ce rol are(am inteles ca ajuta la oprirea motorului)?. Din ciuperca e rupta tija de plastic care actioneaza clapeta din corpul egr. Azi am incercat cat de cat sa fac o improvizatie sa functioneze cum trebuie pana reusesc sa o inlocuiesc saptamana viitoare. In acel furtun care intra in ciuperca ar trebui sa existe vacum atat timp cat motorul e pornit sau e actionata doar cand opresti motorul?

post-46288-0-14378300-1352569026_thumb.j

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca ar fi vacum mai tot timpul din cate am observat eu motorul ar cam merge sugrumat pt ca inchide clapeta. Daca o imping maxim sa zic ca si cum ar actiona vacum-ul motorul se opreste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este curatat EGR,sa nu faca asa din cauza mizeriei din el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Edy presupun ca nu intelegi si vreau sa fiu mai clar. Egr este curatat, plus ca functioneaza in parametrii normal asta testat pe VCD. De cateva zile bune la oprirea completa a motorului masina vibra foarte foarte tare de ziceai ca s-au dus tampoanele de vibratii, azi cand am observat ca e rupta in jumate acea tija din plastic care iasa din ciuperca mica de langa egr am dat-o jos am lipit provizoriu sa functioneze pana o inlocuiesc. Cand am ajuns acasa si am oprit motorul surpriza masina nu mai vibreaza la oprire, am repornit si oprit de cateva ori sa vad daca e adevarat sau mi se pare, deci acea ciuperca are un rol si ea la oprirea motorului. In VCD la Output Test imi arata foarte bine ca functioneaza, la test se opreste motorul iar daca scot furtunul de vacum din ea la test motorul merge in continuare fara probleme. Parerea mea e ca nu are tot timpul vacum pe acel furtunas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acea tija actioneaza clapeta de shut-off de pe EGR,care are rolul de a opri motorul lin,fara trepidatii prin inchiderea aerului pe admisie si cred ca primeste vacuum doar la oprirea motorului de la electrovalva N18 daca nu ma insel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspunsuri, am cautat pe forum mai adanc si am gasit de tot ce era nevoie. Din cate am citit acea chestie nu se poate gasi separat ci doar cu EGR la pachet. :emthup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acea tija actioneaza clapeta de shut-off de pe EGR,care are rolul de a opri motorul lin,fara trepidatii prin inchiderea aerului pe admisie si cred ca primeste vacuum doar la oprirea motorului de la electrovalva N18 daca nu ma insel.

Corect, primeste vacuum doar la oprirea motorului. Doar ca vacuumul il primeste de la n239 (o electrovalva care e prinsa de carcasa filtrului de aer, deasupra lui) si aceasta electrovalva e activata doar la oprirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,multumesc pt corectie,N18 actioneaza Egr-ul , nuh?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Am sparta membrana de la actuatorul supapei EGR. In acest caz supapa este tot timpul pe pozitia "inchis" iar gazele arse nu pot fi recirculate. Inafara de noxe, ce alte modificari se petrec in comportamentul si functionarea motorului? Banuiesc o crestere a consumului cu cca.10-15%... +.modificare de cuplu pe anumite plaje de turatie?. Poate sa-mi zica careva daca am dreptate si ce altceva influenteaza spargerea membranei respectiv blocarea supapei pe inchis? Motorul merge fara probleme aparente...

A, si inca ceva: daca membrana este sparta in momentul in care se aplica vacuum pe furtunul ce o actioneaza practic trage aer din EGR, in acest caz nu afecteaza alte sisteme adiacente ce folosesc sursa comuna de vacuum cu acesta? sunt separate circuitele de vacuum intre ele prin ceva valve unisens?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate furtunul din valva si infunda-l cu un surub sa nu mai scape vacuum. Ar putea afecta eficienta franei si functionarea shut-off valve. Alt efect este ca o sa se incalzeasca mai repede motorul ceea ce nu ar fi rau acu' in prag de iarna :icon_cheesygrin: .

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru atasament si explicatie. O sa incerc varianta cu surubul pentru cateva zile. O sa montez un EGR nou cat de curand dupa ce mai scap de niste urgentze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este ca o sa se incalzeasca mai greu motorul pentru ca aerul din admise v-a fi mereu proaspat si rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta asa este, dar din cauza oxigenului mai putin temperatura de ardere este mai mica.

http://en.wikipedia....s_recirculation

Cam asta e treaba cu EGR-ul: temperatura de ardere mai mica----->oxizi de azot mai putini.

Am mers un timp cu el anulat si asta a fost si impresia mea ca se incalzea motorul ceva mai repede, poate a fost doar impresie dar o sa mai incerc.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a mai discutat problema asta, va rog nu mai dezvoltati.

- creste consumul in mediu urban

- se incalzeste mai greu motorul

- in unele cazuri creste zgomotul motorului.

- nu mai ai protectie la cresterile necontrolate de temperatura din camera de ardere.

In timpul cat EGR-ul primeste vacuum (in anumite regimuri de functionare ale motorului - ralanti, accelerare partiala), practic se va comporta ca o pierdere de vacuum.

Sfatul meu e sa fie una din prioritati. Pana atunci se poate baga o bila de ~5mm pe furtun, apoi bagi inapoi furtunul pe conducta de plastic ce ii livreaza vacuum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am curatat si eu EGR-ul si conducta cu flanse care se fixeaza pe el. Multumesc colegilor de pe forum pentru sfaturi, am economisit multi bani de service in diverse situatii, reparand de unul singur. Am curatat cele doua piese cu solutie "Triumf" pentru aragaze. Am lasat conducta scufundata complet in solutie cam 10 ore si s-a dizolvat toata calamina intarita, care la mine avea grosimea cam de 1mm. Am folosit un bidon de plastic de 2 litri, taiat in partea superioara, in care am asezat pe verticala conducta si am turnat 1.5 litri de solutie. EGR-ul l-am introdus intr-un bidon de plastic de 2,5 litri, taiat cat sa ajunga piesa la fund.

Nu am introdus in solutie si piesa cu membrana de cauciuc, de frica sa nu se corodeze. Mentionez ca solutia "Triumf" face o anumita reactie chimica cu aluminiul din care este facut corpul EGR, se degaja multa spuma si aluminiul se inchide la culoare. Am lasat piesa in solutie doar 20 minute, apoi am curatat-o cu apa si cu o periuta de dinti pe interior. Dupa cum am citit aici ca au facut unii colegi, am facut si eu doua stuturi din plastic pentru drenajul uleiului din EGR. Am folosit doua dibluri de plastic de 8mm, la care am taiat cu cutterul doar partea finala. Au rezultat doua tuburi cilindrice lungi de 20mm. Am bagat usor presat un bit de surubelnita in capatul tubului, si bitul l-am bagat intr-o bormasina. Cu o fasie de abraziv (glaspapir de granulatie medie) am mai redus din diametrul exterior pana cand cele doua tuburi au intrat presat in cele doua gauri din EGR (le-am batut usor cu un ciocan, folosind ca dorn hexagonul de la un surub M10). Am folosit dibluri "tip cui", din polipropilena rezistenta. Urmeaza sa mai cumpar niste furtun si am scapat de urmele de ulei pe motor.

Scuzati mesajul cam lung. Cu stima.

Modificat de comosicus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am demontat si eu egr`ul si l`am curatat masina trage mai bine acuma oricum ce am gasit in egr era teroare daca doriti poze ziceti si pun :) sa va minunati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

imi poate spune si mie un coleg daca exista vreo garnitura intre egr si galeria de admisie si ce cod ar avea. la mine se pare ca pe acolo pierde ceva ulei am sters tot egr-ul si dupa cateva zile a aparut ulei la imbinarea dintre egr si galerie, cele 2 orificii ale egr-ului erau curate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista o garnitura acolo,nu stiu codul dar daca mergi la un magazine de piese auto iti pot spune ei ce cod are.Am mai intalnit masini care aveau filetele de prindere a EGR-ului de admisie distruse din cauza ca s-a strans prea tare , s-au ros pe interior filetul,admisia fiind din aliaj usor si in acest caz pute-ai pune garnitura noua degeaba pt ca surubul se invartea in gol si nu o mai strangea bine,verifica si acest aspect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da multumesc de raspuns o sa verific

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!