Jump to content

Probleme la pornire VW 1.9 TDi, 90 CP


LuciangIII
 Share

Postare recomandată

Salutare,

G 3 1.9 Tdi

Am o problema, de vreo 2 sapt cand pornesc masina de dimineata,dau la automat de vreo 2-3 ori 15 secunde, electromotorul invarte motoru ba. Cand iau mana de pe cheie si incepe sa porneasca, usor usor...aprox 5 sec invarte foarte greu nu rotund, de cand incepe sa invarta pana se pune la turatia normala scoate fum alb ff mult, de la motorina acumulata, am verificat bujiile, daca o las si 2 ore la fel face doar ca o ia mai repede, dar nu la sfert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
Tambus12345

Salutare! Revin cu problema mea cu golful 3 tdi care se oprește din mers ,am schimbat si partea electrica a contactului dar tot degeaba.Merge ce merge si deodata se oprește ,stau puțin pun contactul daca se aprinde becul la bujii pornește imediat daca nu se aprinde nu pornește! A mai pățit cineva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba postezi pe mai multe topic-uri dacă nu verifici ce ţi se spune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Revin cu problema mea cu golful 3 tdi care se oprește din mers ,am schimbat si partea electrica a contactului dar tot degeaba.Merge ce merge si deodata se oprește ,stau puțin pun contactul daca se aprinde becul la bujii pornește imediat daca nu se aprinde nu pornește! A mai pățit cineva ?

salut 

da am patit eu am si rezolvat problema la golfu meu este din cauza la  releul de pornire acela de jos de la sigurante se face lipitura rece intre pastilele de argint de la acel releu si face contact imperfect trebuie curatat sau schimb cu altu nu mai tin minte care este numarul de pe carcasa lui dar poti sa iti dai seama care este tinand mana pe ele si pui  contactul si care cupleaza primu iti dai seama mai multe detalii imi poti da un nr de tel si va sun eu 

 respect 

Salutare,

G 3 1.9 Tdi

Am o problema, de vreo 2 sapt cand pornesc masina de dimineata,dau la automat de vreo 2-3 ori 15 secunde, electromotorul invarte motoru ba. Cand iau mana de pe cheie si incepe sa porneasca, usor usor...aprox 5 sec invarte foarte greu nu rotund, de cand incepe sa invarta pana se pune la turatia normala scoate fum alb ff mult, de la motorina acumulata, am verificat bujiile, daca o las si 2 ore la fel face doar ca o ia mai repede, dar nu la sfert.

da am patit-o si eu este de la bendixul de la electromotor este intepenit si nu mai cupleaza pe coroana  sa invarta motorul trebuie dat jos si uns atata tot :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut poate sa ars doar siguranta releului este o lamela lata din plumb si o poti schimba doar pe ea nu si tot releul 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tambus12345

Am rezolvat problema cu opritul din mers al golfului 3 t d i ,am înlocuit releul de pe injectie 109 ! Mulțumesc pentru sfaturi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce mai pot schimba la masina in afara de 2 sonde de temperatura ca sa nu mai imi palpaie martorul bujii incandescente in bord ??Mentionez ca atunci cand calc frana mi se aprinde frana pe spate iar ca becuri arse nu am niciunul... Ideea e ca licare de cand pun contactul pana ajunge apa la 90 de grade dupa nu mai am probleme... 

Modificat de ionutfg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Contactul pedalei de frâna defect !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutare! Am si eu o problema cu pornirea la rece. Acum la 10-15 grade dimineata invarte de 4-5 ori pana porneste. Bujiile am inteles ca se pun cand este mai frig afara. La cald porneste la sfert. Am schimbat toate furtunele, fiktrul motorina , de pierdut motorina si de tras aer nu cred ca este vorba deoarece nu exista nici o bula de aer pe furtune. Astazi am pus testerul pe ea si sunt nedumerit cu cantitate de motorina injectata. Este normala? Am vazut din postari ca la alti posesori este mult mai mare. AStept un sfat/parere. Motor 1.9 tdi 90 cp, 1z

post-89681-0-51165900-1443717602_thumb.p

post-89681-0-74922800-1443718503_thumb.p

Modificat de cristi g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În primul rând ai avansul dereglat destul de rău. În condiţii normale în grupul 004 valoarea actuală trebuie să fie aproximativ egală cu cea specificată iar Cold start valve trebuie să stea undeva pe la 50-60. La tine se vede că deşi ea lucrează la limită nu reuşeşte să aducă avansul la normal. Ca să te convingi intră în Basic settings pe grupul 000 şi vezi ce arată în căsuţa 2 (neapărat în Basic settings nu în Measuring blocks pt că în acesta din urm arată avansul corectat de ECU). Acolo trebuie să arate ceva în jurul lui 40-50 (eventual apasă pe TDI timming şi selectează 1Z din listă, dar nu cred că o să vezi avansul în grafic)

Spre exemplificare ţi-am pus un printscreen de la mine

post-40889-0-81317400-1443721433_thumb.j

Deşi am avansul destul de retardat (nu se vede în grafic) totuşi nu este chiar aşa de dereglat încât ECU să nu reuşească să-l corecteze (şi eu observ o pornire un pic mai grea atunci când scade temperatura până în jurul temperaturii când intră bujiile).

Cantitatea injectată este şi ea foarte mică, dar nu ştiu dacă nu cumva are legătură cu avansul dereglat, oricum nu din cauza aia porneşte greu deoarece la pornire are altă valoare la cantitatea injecatată care poate fi citită în grupul 005.

Verifică ce ţi-am spus referitor la avans şi dacă se confirmă pune distribuţia la punct pentru că pornirea ca pornirea, dar nu este bine pentru motor să mergi aşa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

i-am dat avans pt ca am crezut ca de aceea nu porneste. Maine  o sa il dau inapoi pt ca se comporta la fel. De ce am atat de mica valoarea la cantitatea injectata? Cold start valve ajuta la pornirea la rece sau ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca sa umblat si la capacul de pe pompa de injectie.

Avansul nu modifica cantitatea injectata la masinile cu pompa VEP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ştiu de ce-i zice aşa, este de fapt N108, solenoidul care reglează avansul. În căsuţa aia se vede ce corecţie aplică ECU lui N108 astfel încât valoarea măsurată a avansului (actual) să fie cât mai apropiată de cea necesară (specified). Asta o stabileşte în funcţie de mai mulţi factori: temperaturi, sarcina motorului, etc.

Cantitatea injectată aşa de mică poate fi din cauza unui potenţiometru din pompă care se numeşte Quantity adjuster

http://www.myturbodiesel.com/threads/anyone-wanna-see-my-quantity-adjuster.13935/

Nu trebuie să fie neapărat defect, poate doar dereglat. El se reglează prin metoda ciocanului :D , hammer mode

http://www.myturbodiesel.com/wiki/injection-quantity-adjustment-fuel-pump-hammer-mod/

În limite mai mici poate fi reglat şi din vagcom prin logare cu 12233

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html

Dar de aici nu cred că poate fi modificată cu mai mult de +-1mg, ceea ce este insuficient în cazul tău.

 

Deci:

-pasul 1-pune avansul la jumătatea graficului cu apa la 90 (verifică şi dacă crestătura axa cu came este perfect orizontală când volant este la semn şi ai pinul de blocare a fuliei pompei băgat)

-pasul 2 - reglează cantitatea injectată mai întâi prin hammer mode şi dacă mai este necesar îl mai reglezi din adaptation. Atenţie la hammer mode că îţi trebuie un bit special pentru unul din şuruburi şi nu le slăbi decât puţin pentru că este foarte sensibilă treaba şi la strângere e poate deregla. Avantajul aici faţă de reglarea avansului este că poţi vedea live dacă se modifică cantitatea când strângi şuruburile (le strângi puţin câte puţin în diagonală)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil sa se fi umblat si la capac, am inteles ca de acolo se da debit. Faptul ca am 0.6 la IQ sa afecteze pornirea?


Daca se umbla la capac stg dreapta am vazut la un prieten ca ii creste relantiul. Cand il dai spre volant ii creste relantiul si ii dai si debit, cand dai de capac spre distributie scad si relantiul si debitul. Daca o sa ii dau debit o sa creasca relantiul. Daca readuc relantiul la 900 cu vag nu scade si debitul respectiv cantitatea injectata?

Modificat de cristi g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intai urmeaza pasii dati de @Lupo, apoi vezi restul, doar ca vreau sa fac o modificare, intai reglezi capacul apoi restul.

Si un sfat, nu faceti experiente !!!

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune IQ să fie cam 2,5-3mg cu motorul cald. Este normal ca modificând această cantitate să se modifice şi ralanti-ul. Fă ca toate să fie dpdf fizic ok şi dacă mai este necesar mai modifici din adaptation, dar asta să fie doar aşa o chestie de fineţe :D . În principiu nu ar mai trebui să umbli acolo.


O mică erată:

M-am uitat în manual şi la motorul ăsta Cold start valve trebuie să fie între 2-10 iar la variantele mai noi de 1Z până la 50.

Oricum asta a fost o deducţie indirectă, sfânt este ce se vede în Basic settings.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am mai avut rabdare pana maine. am pus becul si am reglat-o. Sper sa porneasca usor acum la rece..... Am uitat sa fac un prin screen si la basic settings.

post-89681-0-23712600-1443729532_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumleft: . Eu cred ca ar trebui sa porneasca bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa va anunt maine! Multumesc pt intelegere!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare! Dupa toate reglajele facute, masina porneste tot la fel la rece. Invarte de 3-4 ori pana o ia. Ar putea fi pompa obosita? La cald pornste la sfert. Cei care aveti motor de 90 cp ( 1z) va porneste la rece ( acum la 10 grade) la fel ca si la cald, sau putin mai lung?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 10º ar trebui sa porneasca normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema la un vento Tdi...pun contactul se aprinde martorul la bujii dupa care se stinge imediat(pe scurt nu da curent) se aude releul 109 cand cupleaza...releul din fata(cel de sub capota) cupleaza se decupleaza imediat...nu stiu ce sa ma mai fac cu el...dau la automat cate 15 secunde din cauza ca nu merg bujiile...app releul 109 are un miros de ars asa...daca il scot masina nu porneste ,iar martorul bujiilor sta aprins la jumatate din intensitate..din ce am inteles are legatura si cu alimentarea ECU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai mi-a cerut unul 50 de lei pe el (pe 109) se poate sa cupleze doar ecu si sa nu mearga partea cu bujiile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema la un vento Tdi...pun contactul se aprinde martorul la bujii dupa care se stinge imediat(pe scurt nu da curent) se aude releul 109 cand cupleaza...releul din fata(cel de sub capota) cupleaza se decupleaza imediat...nu stiu ce sa ma mai fac cu el...dau la automat cate 15 secunde din cauza ca nu merg bujiile...app releul 109 are un miros de ars asa...daca il scot masina nu porneste ,iar martorul bujiilor sta aprins la jumatate din intensitate..din ce am inteles are legatura si cu alimentarea ECU

Banuiesc ca e vorba de un motor 1Z...Ai verificat bujiile, releul de bujii, siguranta (de 60A parca). Ce temp. citeste G62 atunci cand porneste greu? Dupa pornire ai verificat avansul si IQ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!