Jump to content

Probleme la pornire VW 1.9 TDi, 90 CP


LuciangIII
 Share

Postare recomandată

problema e in felul urmator : cand pun contactul mi-se aprind toti martorii normal insa cel de bujii incandescente nu se mai stinge indiferent cat timp stau si astept decat in momentul in care ii dau cheie si porneste .normal mi se stingea dupa vreo 3-5 sec inainte.astept pareri multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

masoara tensiunea pe bujii cat e martorul aprins. Posibil sa fie de vina releul sau senzorul de temperatura. Ce tip de releu pentru bujii ai (ce numar scrie pe el- ar trebui sa fie cel din dreapta jos imediat deasupra sigurantelor)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc, voi verifica tensiunea insa cred ca la mine releul e sub capota in spatele lichidului de frana...nu? mentionez ca acum sunt perioade in care se stinge imediat dar porneste greu masina si perioade in care nu se stinge si porneste la sfert de nu are aer sa respire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un lucru este cert , la 1Z cand temperatura motorului este peste 5 grade celsius releul de bujii nu se mai cupleaza deci nu se mai incing bujiile incandescente la pornire. Problema cu pornirea greoaie apare la motoarele care au ceva uzura si nu mai au compresia care trebuie.INTREBAREA este daca stie cineva de unde se poate seta cu VAGCOM sau VCDS acest prag de temperatura de 5 grade pentru a cupla bujiile si la temperaturi mai mari adica chiar si la 30 de grade. Rezolvarea neortodoxa v-o pot spune, este simpla.Se mai pune in paralel un releu aditional de bujii comandat manual din masina printr-un simplu buton.Ideea era sa gasim rezolvarea profi  si sa nu ne gaurim bordurile pentru a prinde butoane aditionale. Astept un raspuns cu o rezolvare profi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se poate seta cu absolut nimic,releul de bujii este comandat in functie de ce citesc senzorii aflati pe motor.

Wekend frumos.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate mări timpul de acţionare a bujiilor din Adaption. Uite pe aici scrie procedura

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=123304

După cum povesteşte tipul care a scris acolo s-a observat şi o creştere a temperaturii la care sunt acţionate bujiile.

Citiţi cu atenţie şi pe aici înainte să umblaţi la rubrica Adaption

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=123304

După cum se vede se mai poate modifica una-alta, printre care, în canalul 5, cantitatea de motorină injectată numai la pornire pentru îmbunătăţirea pornirii. Pentru modificarea permanentă a cantităţii injectate se umblă la canalul 1.

 

PS

Modificările făcute în Adaption se pot face doar în anumite limite, peste aceste limite trebuie intervenit hardware (de exemplu hammer mode pentru cantitatea injectată sau anularea fizică a EGR)

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da dar...conteaza mult ce citeste senzorul de presiune atmosferica.

In teorie merge in practica..la o altitudine mica nu are nici un efect,dar....se poate incerca.

Zi frumoasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu unele probleme cu masina din semnatura. Valva n75 tacane non-stop iar dupa cateva schimbari de viteze mai in forta pana la 3200 rpm se taie toata puterea. Dupa atinge si 110 km/h dar e mai lenta ca 1.9 diesel simplu. Daca nu o alerg tare merge bine exact cum trebuie sa merga un tdi. Problema apare cand o turez peste 3000rpm. Fostul propietar nu prea a fugarit-o si mia zis ca nu trece de 140 si nici nu la interesat.

 

Am reusit sa o pun pe tester si are 2 erori:  00575- Intake Manifold Pressure: Control Limit Exceeded si 00553-Air Mass MeterG70. Valoarea MAF la relanti trebuia sa fie la 250 dar inregistra 422 si crestea o data cu turatia. Ceva Ideii?

 

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic să faci log în mers pe grupurile 3,10,11 (în viteza a 3-a şi în a 4-a, de pe la 1800 rpm, apeşi acceleraţia la podea până trece de 3500 rpm, fără să mişti piciorul de pe acceleraţie), apoi le postezi în topicul dedicat

http://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/page-314#entry2334995

În mod sigur te vor ajuta colegii cu un sfat pertinent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa stabilizat pot spune problema , la o prima cheie dupa cateva ore de nefunctionare martorul de bujii incandescente se stinge imediat si porneste cam greoi, insa cand temp apei ajunge la 90 o opresc si vreau sa o pornesc din nou, martorul de bujii sta aprins pana ii dau cheie si porneste imediat.ce poate fi releul de bujii sau senzorul de temperatura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
morpheus_alex

Hai sa va zic si eu ce am patit cu un GOLF3 1.9 TDI 90 CP !

 

A venit la mine la service acest golf cu problema ca nu porneste. Ok, am inceput verificarile la siguranta de bujii incandescente din bord, era arsa, am schimbat-o, rezultat- nimic. Desi cand am adus-o la garaj afara erau -5 grade, in garaj erau 20 grade, deci oricum ar fi fost cu bujiile sau altceva trebuia sa porneasca. Bujiile erau bune, am verificat.

Apropo, am vazut foarte multa lume ca zice ca releul de bujii incandescente de pornire la golf e cel din spatele vasului cu lichid de frana. Gresit: acel releu e pentru alte 3 bujii incandescente care preincalzeste antigelul din motor. Releu pt bujiile de pornire e in bord pe pozitia 12, cu nr 103 sau 167,  iar siguranta e cea de 50A din colt dreapta sus al panoului.

 

Dupa toate verificarile care tineau de aprindere, pornire, imobilizator, injectoare schimbate, inclusiv diagnoza(doar verificari reci, adica cu motorul oprit), am ajuns la ultima parte, adica distributia. Ceea ce m-a dus pe mine in eroare, a fost o greseala de amator, adica atunci cand schimbasem distributia, am dat un semn pe rola de pe arborele cotit, in functie de semnul de pe volant, iar cand am verificat, verificam doar semnul dat de mine de pe rola dintata. Cand am verificat la volant, era decalibrat. ok...am dat distributia jos, am pus-o la punct cum trebuie, dau cheie, porneste la sfert. Uraaa...

 

Peste 2 zile ma suna proprietarul ca iar nu mai porneste, ma duc la el, verific din nou, iar era sarita de la punct desi schimbasem cureaua si rola. WTF? Dupa cateva ore de verificari, am descoperit ca roata dintata de pe arborele cotit avea o miscare libera stanga-dreapta de 2-3 dinti, desi surubul era strans la maxim. Cand am desfacut-o, aceasta rola nu mai avea tesitura aia care sa o tina fixata pe arborele cotit, mai era doar un colt mic, bine ca s-a tinut in asta, altfel daca se dadea peste cap trebuia refacut tot motorul. 

Am comandat alta rola, dar problema e ca si axul de la arbore era tocit, astfel incat aveam un joc de 1 dinte la rola noua, asa ca am luat la polizat cu un flex partea opusa a axului, prin multe verificari, astfel incat rola cea noua a intrat fix. Am strans surubul la rola, schimbat iar cureaua si rola, pus totul la punct, porneste.

 

Singura problema este acum ca nu am reusit sa planez rola de ax si este o mica oscilatie a rolei mari care antreneaza alternatorul si celelalte.

 

Sper sa va fie de folos aceste informatii ! Spor in toate !

 

Respect, Alex !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e problema cunoscuta la motoarele astea. Mare grija daca era tesit si arborele va sari din nou...am schimbat de 3 ori supapele intr.un an. Acum e uzat de tot arborele...am schimbat motorul cu totul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

morpheus_alex

Asta e problema cunoscuta la motoarele astea. Mare grija daca era tesit si arborele va sari din nou...am schimbat de 3 ori supapele intr.un an. Acum e uzat de tot arborele...am schimbat motorul cu totul.

 Pai am scris ca am facut alta tesitura pe axul arborelui, pe partea opusa fata de unde era. Asta ar fi fost ultima varianta, daca mai pica odata, ori alt ax, ori alt motor. 

Multumesc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut , de un timp am observat la mine si la un prieten amandoi cu motor tdi ahu 1.9 90 cai , pana in 120 kn/h masina trage super apoi cand sa treaca de 120 , se taie acceleratia si masina pur si simplu zici ca e lesinata , nu mai trage bine , daca opresc motoru si o las 5 min nu mai are nimic dar tot nu trece de 120, ce sa facem ? sfaturi , a mai avut cineva pb aceasta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Limp mode, adica moare instantaneu la 120. E o masura de siguranta ! Turbina sau geometria trebuie verificata(reconditionata)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am pus acum un tester pe masina si mia zis ceva de fluctuatia aerului si am gasit pe una din tevile dintre intercooler si turbina cele groase un senzor cred ca de acolo este daca nu ma insel o sa il inlocuiesc si o sa va zic ce se intampla . o sa verific si turbina daca are joc in ax

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O diagnoza spune multe si e si mai ieftina decat sa umbli/platesti mai multi mecanici sau sa schimbi piese degeaba.

Putere pierduta dupa 120 km/h ma duce cu gandul la debitmetru(scoate mufa de pe el si..ar trebui sa traga altfel).

Limp mode se manifesta altfel(cauta pe forum despre limp mode).

Si in cazul debitmetrului cat si in cazul limp mode o diagnoza te lamureste.

Zi frumoasa tuturor.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica tija westgate de la turbina, trebuie sa se miste. Am avut si eu ceva probleme de acceleratie la viteze mari (vezi mai sus) si tija era blocata la mine. Acum deblocata merge normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa imi pui o poza cu ea este in zona la valva n75 , eu am curatat senzorul dupa galerie , am crezut ca de la ala face asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tija de care iti zic eu este pe turbina. Turbina este in spatele motorului si poti vedea/lucra numai pe sub masina. 

post-31865-0-79033300-1398712800_thumb.j

Modificat de Askamp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut cu respect pe toti membrii. Vreau sa va cer ajutorul in legatura cu o problema foarte enervanta ce o am la golful meu. Foarte simplu, nu porneste cand este foarte cald afara. Masina este un golf 3 din '95, 1.9tdi,66kw,90cp. De obicei dupa-masa patesc chestia asta, cand este mai cald afara. Imediat ce se racoreste putin, o ia la sfert de cheie. Cand i dau cheie, se aude cum cupleaza bobina de la electromotor, dar nu misca nimic altceva. Am citit in urma cu ceva vreme de problema asta pe undeva si cineva zicea ca piesa defecta e undeva in zona contactului. Am atasat si poza cu piesa respectiva sa va faceti o idee despre ce vorbesc. Multumesc anticipat.

post-87609-0-17507100-1398788921_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ii motorul cald porneste ok sau tot face figuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu face figuri. In general porneste la sfert de cheie. Daca nu e f cald afara, pot sa fac oricati km. Daca opresc, porneste la fel. Doar cand e cald afara si o las mai mult timp in soare nu porneste. De ex, azi am mers cu ea vreo 50 de km. In jurul orei 2 dupa-masa am ajuns la destinatie si am lasat masina afara cam o ora jumate, doua. Cand am venit, n-a mai pornit de nici o culoare. Dupa ce a tras o ploaie sanatoasa afara si s-a racorit vremea, a pornit la prima cheie fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok multumesc ! o sa o curat si o sa verific in ce stare se afla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!