Jump to content

Probleme la pornire VW 1.9 TDi, 90 CP


LuciangIII
 Share

Postare recomandată

Electromotorul şi/sau bateria. Fumul scos s-a datorat acumulării de motorină pe timpul cât ai încercat să porneşti. Ca să pornească corect un diesel are nevoie să fie învârtit cu 500 rpm. Ca să verifici cât de cât bateria măsoară: tensiunea înainte să porneşti, la cât scade pe timpul pornirii, tensiunea după pornire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut, am o problema cu un golf 3 tdi 1z 90 cp.Dimineata porneste ok nu conteza cat de frig e afara,daca  opresc motorul dupa 4-5 min dupa ce am pornit o nu mai porneste.Daca o tin pornita si merg cu ea in jur de 30 min,opresc motorul si porneste.Daca sta mai mult de o ora nepornita cand vreau sa o pornesc numai porneste.A doua zi dimineata porneste din nou,si se repeta povestea. ............ multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred că ar trebui verificate în primul rând releul care alimentează ECU (cred că este releul 109), avansul şi senzorul de temperatură lichid răcire (vezi dacă mai face aşa cu mufa de la el scoasă). Dacă astea sunt ok verifică dacă vine motorină când nu porneşte, solenoidul de shut off din pompă şi senzorul de pe arborele cotit.

Când nu porneşte se aprinde scurt martorul pentru bujii (spira) când pui contactul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am si eu o problema cu pornirea dimineata sau la temparaturi scasute la 1z 66kw, si anume nu am deloc tensiune pe bujiile incandescente,am verificat releul din compartimentul motor este bun doar ca nu ajunge tensiune decat pe o parte a releului (el se alimenteaza cu 2 tensiuni de 12v, are o mufa cu 3 pini) iar pe partea unde ar trebuii sa dea tensiune la bujii nu am deloc tensiune, in panoul de sigurante din masina nu am gasit o siguranta pt bujii, cred ca e comandat de un alt releu sau ...., poate ma ajuta si pe mine cineva cu un sfat ce nume sa verific, cu stima, Silviu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutând pe schema pe care am ataşat-o.

Pentru ca releul K22 din schemă, responsabil cu bujiile, să dea curent la bujii trebuie îndeplinite următoarele condiţii (vezi că releul are pe spate numerotaţi pinii astfel 30, 85,86,87, mă folosesc de numerotarea din schemă, nu sunt sigur că aşa sunt pentru că am întâlnit o situaţie la un megane1 care avea 85 inversat cu 86):

- trebuie să primească +12V permanent pe 30 (scoţi releul şi măsori în mufă acolo unde vine 30 de la releu)

- trebuie să primească +12V cu contactul pus pe 86(scoţi releul şi măsori în mufă acolo unde vine 86 de la releu), asta nu anulează condiţia precedentă

- să se închidă la masă pinul 85 prin ECU atunci când bujiile sunt acţionate. Ca să verifici asta scoţi mufa de la senzorul temperatură llichid răcire şi conectezi fişele de la multimetru în mufă acolo unde vin pinii 85 şi 86, trebuie să ai  tensiunea bateriei vreo 10-15 sec nu mai ştiu exact.

 

Dacă până aici este ok verifici releul astfel: scoţi releul, pui multimetrul setat pe continuitate între 30 şi 87, iar pinii 85,86 îi conectezi la baterie. Releul trebuie să facă clamp şi să piuie multimetrul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, multumesc mult @lupo_bv pentru explicatii, doar ca mai am o mica nelamurire despre cereleu este vorba? (releul K22) nr 22 din poza atasata?

post-98075-0-79397600-1386684679_thumb.j

Cu stima, Silviu

Modificat de rootyoo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ţinut minte 2 relee importante:

- releul de bujii motor, k22 din schemă, este releul de la nr 12 (ar trebui să scrie pe el 103)

- releul de alimentare ECU, k46 din schemă, este releul de la nr 3 (ar trebui să scrie pe el 109)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult @lupo_bv  maine am sa ma apuc de masurat, va tin la curent, stima, Silviu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cojocariu.marian

salut,

pentru Passat1.9TDI115cv, daca zici ca turbo e nou, vezi sa nu-ti fie infundat catalizatorul cu vaselina de pe turbo nou, asa am patit eu la un seat

Modificat de cojocariu.marian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul pentru bujii este in panoul de sigurate(103),iar siguranta este deasupra panoului de sigurante(50A)de format mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut..am un Golf 3 din 94'. Avea motor 1,9 GTD si am pus un 1.9 TDI 90 cai. Pompa de injectie si turbo le-am pus de pe motorul vechi pt ca nu mi se potriveau..problema mea e ca se duce pana la 120 km/h si acolo ramane..urca foarte foarte greu spre 130km/h. De la ce poate sa fie?? Mentionez ca pompa de injectie e clasica :) Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand pompa de injectie de pe motorul de 1.9 td are alt cap hidraulic adica mai mic, iar momentele de injectie sunt diferite de la 1.9 td la 1.9 tdi,cel mai probabil lipsa de putere ar fi explicatia ca urca doar pana la 120 de km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si pompa cu calculatorul dar nu le pot pune..trebuie sa schimb instalatia..sau cv de genu:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E pusa la punct..nu scoate fumm,pornirea e buna...totusi sa fie din chestia ca e fara calculator?..ceva de soft?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai ca probabil nu am inteles bine

tu ce motor aveai ? si de care ai pus ?

- AAZ  75hp

- 1Z / AHU 90hp

- AFN 110hp

de la 1Z / AHU la AFN, injectoarele sunt la fel, difera turbo si pompa de injectie

de la AAZ nu se potriveste nimic la celelalte pentru ca are alt raport de compresie .(nu ca nu monteaza, nu sunt compatibile )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ma poate ajuta cineva eventual cu ceva poze clare pentru circuito complect de vacum ???

 

Motoru este 1z 90cp tdi golf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca AAZ cu pompa clasica fara calculator...si am luat un motor 1.9 tdi an mai nou. Nu s-a potrivit sa pun pompa de injectie cu calculator ca nu am nustu ce instalatie  facuta..si nici turbo ca am turbo undeva sus..si TDI-ul o avea jos.. Deci am pus motorul TDI cu turbo si pompa clasica de la GTD :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

-in primul rand eu as pune si injectoarele de pe motorul tau . aaz-ul are injectoare cu deschidere la 150-160bar iar celelalte cu deschiderea la 190-200bar . 

-in al doilea rand , aaz-ul are raportul de compresie 22,5:1 in comparatie cu celelalte 19,5:1 . din aceasta cauza se modifica si momentul de aprindere . aici cred ca trebuie sa te joci cu avansul pentru ca sigur nu mai corespunde la "semnele de fabrica"

- 3 -cred ca trebuie verificate si axele cu came daca au aceleasi coduri .si acestea influenteaza mult mersul motorului .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de fapt colegul a facut din motorul tdi, un fel de mtdi si daca scrie pe google mtdi ,va gasi toate explicatiile si indrumarile necesare sa faca motorul sa mearga cum trebuie.dar nu este chiar simplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

colegul "booby" are dreptate 

daca e doar un experiment da-i inainte  :icon_thumleft:

uite ce zic astia  http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?topic=6427.0;wap2

 

prothe:
If you want to use the 1Z or AHU engine use an AAZ pump.  It will bolt on to the TDI.  Then replace the camplate and head/rotor with the 10mm from the TDI.  The AAZ uses the same spring length and spring inserts as the TDI, so the replacement is easier.   That is the easiest conversion.  

I also recommend replacing the .187 stock nozzles on the TDI to the .205mm nozzles.  They flow more fuel faster and give more power.

Tintin:
It's not as simple as you claim it to make work a TDI with an AAZ pump and simply add the head/rotor and tdi came, that need specific DI control lever and much adjustment.

The newer MK3 since 1998 and MK4 TDI do not use the same head spring than the AAZ one, only the old style TDI pump 1997 and later use the same, also 11mm pump on automatic TDI use the AAZ spring too.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca fac o modificare in bord, astfel incat sa pot pune pompa lui cu calculator..nu e mai ok?

La motorul vechi s-a dus fulia de vilbrochen..a rupt cureaua de alternator si a intrat la distributie care mi-a spart supape tacheti..cam tot.

Asa am decis sa iau un TDI deoarece l-am gasit si la un pret bunicel:)

Modificat de marian2093
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intr-un mod sau altul e foarte mult de munca din cauza incompatibilitatii celor doua motoare si a instalatiei electrice . daca aveai motor de 90hp si voiai de 110 , era simplu .

parerea mea e sa cauti alt motor la fel , sau sa-l repari pe al tau . practic tie iti trebuie o chiulasa si o distributie noua si cred ca iesi mult mai ieftin decat swapul care vrei sa-l faci .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

 

Detin un golf 3 cu motor 1.9 de 110 cp (AFN este tipul motorului) care prezinta urmatoarea problema:

 

Cand il pornesc si afara sunt minus 5 grade,porneste foarte bine insa atunci cand il pornesc si afara sunt 10 grade motorul porneste foarte greu. Stie cineva care poate fi problema? Bujia incandescenta functioneaza cand motorul este frig afara, sta mult timp aprinsa si apoi porneste fara probleme insa cand e cald se stinge foarte repede si motorul are probleme la pornire. Am fost la service am pus masina pe tester,nu are erori. Au verificat si bujiile incandescente,nici alea nu au probleme. Stie cineva, pot seta din computer-ul ei pana la ce temperatura sa stea mai mult aprinse bujiile incandescente,sau are cineva o solutie,un sfat?

 

Multumesc anticipat si un nou an mai bun!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!