Jump to content

Benzina sau Motorina?


LiviuS
 Share

Benzina sau Motorina?  

931 voturi

  1. 1. Benzina sau Motorina?

    • Benzina
      442
    • Motorina
      562


Postare recomandată

eu nu inteleg un lucru aici. ne aflam pe un forum de masini "normale". nu facem filosofie. asa ca mi se pare corect sa comparam cele mai intalnite masini din trafic. cele mai vandute. cele mai raspandite. evident, varfurile benzinarelor sint departe de varfurile dizalurilor. dar noi vorbim de o "medie".

cea mai corecta comparatie ar fi intre 2 masini, cu puteri aproximativ egale, cilindree aproximativ egala si greutate aproximativ egala.

Postul meu (916) e un exemplu. Mai corect era sa compar 1.4 16V 100CP cu 1.4 TDI (dar acesta are doar 80CP), cred. Insa atunci TDI-ul "si-o cam ia" ca sa folosesc un limbaj mai neacademic...

Cat despre usturat, ajungem iar la costuri intretinere/pret de achizitie.

Pun pariu ca nici jumatate din cei care cumpara diesel nu isi fac niste calcule inainte, realiste, care sa le confirme multumirea de sine, care o au cand numara de cate ori se duc la pompa :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar exista si motorizarea 1,4i 85 cp, care ar putea fi comparata cu 1,4 Tdi 80 cp.

Desi nu-i tocmai corect, dat fiind ca diesel-ul are un cilindru in minus :icon_thumleft:

Da avem pret de achizitie mai mare la diesel (recuperat intr-o mai mica masura la revanzare, suma care mai depinde si de starea masinii, etc.), avem revizii mai scumpe la diesel, la cele cu rulaj mai mare exista un risc suplimentar de defectare a unor repere nu tocmai ieftine (incepem cu un debimetru, pana la turbina, pompa injectie, etc.), probabil si impozitarea (si nu numai) va fi mai mare, este adevarat si faptul ca diferentele de pret dintre litrul de benzina si cel de motorina au devenit infime, la fel de adevarat ca orice diesel modern, care se doreste performantare un consum destul de indepartat de diesel-ul de acum 10 ani, .......................................................... dar la fel de adevarat mai este si faptul ca circulatia urbana (daca o mai putem numii astfel si nu imbulzeala, inghesuiala, ingramadeala, etc.) este mult mai greoaie ceea ce duce la un interval de timp mai mare petrecut in trafic si la un consum sensibil mai mare. Chestiune care dezavantajeaza in primul rand benzinarele.

Sunt un fan diesel (inca), insa obiectiv vorbind, trebuie sa recunoastem ca pe masura performantelor noilor diesel-e, au aparut si dezavantaje si/sau estomparea unor avantaje anterioare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai spuso si in niste posturi anterioare: dieselul te face sa gandesti distantele nu in litrii de combustibil ci in timp ; adica eu care ma plimb destul de mult (60.000 km anual) primesc urmatoarele beneficii de la un diesel: nu imi fac griji de consum(orice ar spune un fan benzinar nu se compara consumurile pe distante mari); nu imi fac griji ca la 200 de mii de km masina mea tre sa o schimb ca de.... e batrana; fractia pe care o recuperez la revanzare este o diferenta destul de mare din diferenta achitata la cumparare. Acum tre sa fim sinceri si seriosi: motorina are un mic avantaj asupra benzinei, avantaj ce o sa cam dispara ; insa pasiunile nu vor disparea asa greu :)).

P.S.: tare as vrea sa facem un test : Luam doua masini second hand una benzina una diesel cu acelasi nivel de echipare, uzura,performanta,km,varsta si le scoatem la vanzare, bineinteles cu preturile corecte diesel>benzina, cine crede ca benzinarul va fi cumparat primul? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aer Curat: multumesc pentru postul echilibrat si realist. Ma bucur ca exista si proprietari de diesel mai putin "fanatici" :banghead:

Am atasat rezultatele testelor ADAC in Germania, poate intereseaza pe cineva. Benzina vs Diesel. Concluzia e simpla: dieselul e ideal pt km multi, in rest e cam la fel.

Si inca unul

autokosten2006_tcm8_114474.pdf

diesel_vs_benz.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de greutatea diesel-elor (si nu numai), mai nou sunt tot mai usoare. se monteaza galerii de admisie din compozite, etc. o groaza de componente se fac din diverse plastice, fibre de carbon, etc. Nu mai sunt ca altadata greoaie, cu vibratii mari, etc.

Se discuta mai devreme despre acceleratie/putere/cuplu maxim/senzatie :Driver:. Ceea ce simtim noi e cuplul transmis la roti si nu cuplul MOTORULUI(care la o anumita turatie e de fapt sinonim cu puterea) si care e irelevant ca VALOARE - oarecum. Conteaza mult ca DURATA. Maximizarea cuplului la roti mai eficienta prin schimbarea vitezelor da senzatia si acceleratia mai mare. In majoritatea curbelor de putere/cuplu pe care le am vazut eu mai nou la motoarele diesel/benzina de obicei la diesel scade cuplul la turatie mai mare. E un fapt. Si eu conduc diesel si simt asta. Cu cat iti urca mai repede cuplul la turatie mica si cu cat sta mai mult acolo cu atata e mai bine pentru acceleratie. Tot in mod general vorbind, din repaus un diesel modern eu zic ca va putea sa intreaca un benzinar de putere asemanatoare. Odata ce e in miscare insa, un benzinar modern din cutia de viteze poate sa jongleze favorabil cu transmiterea cuplului mare la roti si e mai sprinten decat un diesel. Simplu spus, daca ai turatie maxima mare la benzinar poti egala cuplul transmis la roti de catre un diesel. Am zis in mod general pentru ca sunt si benzinare cu compresor si turbina care au o curba de cuplu incredibila. Sau, ma rog nu e nici o diferenta intre ele ca de exemplu poti avea DSG uri si acolo schimbarea unei trepte de viteze nu mai e o problema la acceleratie. Restul comparatiei e confort - zgomot si vibratii...:lol: NU neaparat zgomot interior. Rotile fac zgomot mult mai mare de multe ori decat motorul. Nu stiu daca financiar mai e vreo diferenta reala de exploatare pentru motivele deja expuse de unii.

Sa ma contrazica cineva daca am omis vreun aspect si nu e asa.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar aseara am discutat cu un amic care pana acum o luna a avut passat 1,8T 150 cai. SI acum are A6 2,5 180 cai. El face drumuri dese Piatra-Neamt--> Cluj.

Mi-a zis : "mda dieselul e mult mai comod. In zone unde cu benzina ii dadeam a 3-a si bagam blana, cu dieselul apasam pedala in treapta 4 si zburam frumos" E altceva !!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de 1,8T are 4 cilindri ala V6 de 2,5 logic ca are 6 cilindri :vaidecapulmeu: . daca avea 2,7 T benzina si trecea la 2,5 TDI ziceam si eu. Asa comparatia chiar nu i-si are sens. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana vine cineva cu o asa comparatie ..ar mai fi trebuit sa asteptam ceva vreme !

Asa ca ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se discuta mai devreme despre acceleratie/putere/cuplu maxim/senzatie :rolleyes:. Ceea ce simtim noi e cuplul transmis la roti si nu cuplul MOTORULUI(care la o anumita turatie e de fapt sinonim cu puterea) si care e irelevant ca VALOARE - oarecum. Conteaza mult ca DURATA. Maximizarea cuplului la roti mai eficienta prin schimbarea vitezelor da senzatia si acceleratia mai mare. In majoritatea curbelor de putere/cuplu pe care le am vazut eu mai nou la motoarele diesel/benzina de obicei la diesel scade cuplul la turatie mai mare. E un fapt. Si eu conduc diesel si simt asta. Cu cat iti urca mai repede cuplul la turatie mica si cu cat sta mai mult acolo cu atata e mai bine pentru acceleratie. Tot in mod general vorbind, din repaus un diesel modern eu zic ca va putea sa intreaca un benzinar de putere asemanatoare. Odata ce e in miscare insa, un benzinar modern din cutia de viteze poate sa jongleze favorabil cu transmiterea cuplului mare la roti si e mai sprinten decat un diesel. Simplu spus, daca ai turatie maxima mare la benzinar poti egala cuplul transmis la roti de catre un diesel. Am zis in mod general pentru ca sunt si benzinare cu compresor si turbina care au o curba de cuplu incredibila. Sau, ma rog nu e nici o diferenta intre ele ca de exemplu poti avea DSG uri si acolo schimbarea unei trepte de viteze nu mai e o problema la acceleratie. Restul comparatiei e confort - zgomot si vibratii...:) NU neaparat zgomot interior. Rotile fac zgomot mult mai mare de multe ori decat motorul. Nu stiu daca financiar mai e vreo diferenta reala de exploatare pentru motivele deja expuse de unii.

Sa ma contrazica cineva daca am omis vreun aspect si nu e asa.

In privinta cuplului la roata de care aminteai, trebuie tinut cont si de demultiplicarea CV. Adica cuplul real la roata depinde de acest aspect.

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce demultiplicare? Eu la cuplul REAL ma refeream. Nu inteleg unde nu am fost destul de clar. Cuplul la roata care e invartita de cutia de viteze, care la randul ei e invartita de motor, etc :Driver:. ..

Sa mai precizez ca conteaza si diametrul rotii? Sa fiu si mai explicit si sa zic ca de fapt SUB roata conteaza, intre cauciuc si asfalt. De unde concluzia ca in mod evident depinde chiar si de latimea rotii?...

Azi am vazut exemplul lui rvacaru, care e super relevant. Acolo se vede ca prin cutia de viteze, chiar daca cuplul motorului variaza cu turatia altfel la cele doua motoare, prin cutia de viteze poti transmite la roti cuplurile in asa fel incat produc acceleratii 0-100 egale! Ideea e simpla - cele doua motoare au puteri identice. Cu cat este jonglat prin cutia de viteze sa transmiti un cuplu cat mai mare la roti (de fapt la cauciucuri, inca o data :lol: ), cu atat vei obtine acceleratie mai mare! Si tot legat de exemplul ala, presupun ca dupa cateva zeci de metri de la pornire dieselul ar fi in fata, dupa care incet incet pierde avantajul si termina la egalitate. Poate nu e asa. Poate difera doar reprizele.

Daca ar fi sa luam cel mai teoretic exemplu posibil, ar fi ideal sa mearga motorul la puterea maxima constant si acea putere sa fie transmisa la roti(cauciucuri!) printr-o cutie de viteze cu un raport continuu variabil!!Evident ca asta nu se poate... Aici intervin reprizele si felul cum constructorii adapteaza cutiile de viteze la curbele de cuplu/putere prin numar de trepte si rapoarte. Practic nimeni nu merge cu motorul foarte turat, asa ca in condusul obisnuit in oras mai ales, AJUTA cuplul la acceleratie pentru motivul ca te afli undeva in jumatatea de jos a turatiei maxime in treapta de viteza respectiva.

Smecheria matematica la formula magica :D Putere = (cuplu x rpm) /5252 este ca, desi puterea rezulta din cuplu, puterea in sine e functie de turatie si de cuplu, iar cuplul la randul lui e functie de turatie! Asta face ca cele doua sa nu aiba maximumul in acelasi punct.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus atat benzinare VW (1,4 FSI; 1,6; 1,6 FSI, 1,8T; 2,0) cat si dieseluri (1,9TDI 90 Cp; 101Cp; 105 Cp; 131 Cp).

Parere personala si subiectiva: imi plac mai mult bezinarele. Motorul TDI nu este tocmai unul rafinat, ambreiajul la un diesel este mai "tare" decat la un bezinar (lucru suparator in special in oras), reprizele sunt mai scurte la TDI, si ceea ce ma deranjeaza cu adevarat, sunt vibratiile de la dieseluri...Le simti in volan, in pedala de ambreiaj, la schimbatorul de viteze, cam peste tot. Aaa! Si mai este ceva in defavoarea dieselurilor: iarna se incalzesc greu si cam faci frigul in ele. Noroc ca pe aici, sezonul rece dureaza doar 3-4 luni pe an. Ca si observatie, dieselurile dau caldura in habitaclu intr-un timp de peste 3 ori mai mare decat motoarele pe benzina.

Daca ar fi sa rezum as spune:

In cazul in care doresc economie optez pentru dieseluri. Performantele lor sunt relativ modeste, la mine, oricum nu primeaza acest aspect. Si iarasi trebuie precizat ca prin "sportivitate", eu unul, inteleg cel putin 200 Cp, iar VW-urile pe care le-am condus nu aveau asemenea puteri.

Daca vreau ceva mai multa vivacitate optez pentru benzina. Ca si observatie motorul 1,4 FSI imi pare mic pentru un Golf, este drept ca, folosit turat face fata, dar...atat. Iar motorul de 2,0 este un motor slabut la cilindreea respectiva, dar distractiv, la drum intins (nu mai vorbesc in oras!) poti vedea cum scade cantitatea de combustibil "in timp real".

Si iarasi un comentariu legat de poluare: dieselurile sunt mult mai poluante decat motoarele pe benzina. Aici nu discut de cantitatea de CO2/Km care este doar UNA din noxe, si la care dieselul "iese" castigator. Un motor diesel elibereaza in atmosfera oxizi de azot extrem de nocivi (spre deosebire de benzina!!!) si particule solide/suspensii (care maresc efectul de sera).

Oricum, daca se vor lua masuri pentu limitarea poluarii, trebuie ca motoarele cu ardere interna sa fie interzise. Nu exista alternativa aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dicutia e interesanta, insa titlul topicului e "Benzina vs Motorina" sau "Otto vs Diesel", nu "Rapita vs Soia"...

Pentru cei care au urmarit discutia dintre Sinoid si I_am_Stealth, pun la dispozitie urmatoarele link-uri:

http://www.curierulnational.ro/?page=artic...5&art=87275

http://www.evenimentulzilei.ro/article.php?artid=290237

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesante articolele...sa vedem cum vor fi si subventiile pentru soia rapita si floarea soarelui-diesel..!!! Este posibil ca motorina sa ajunga la acelasi pret cu benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@doru_14 :blink: eu nu mai zic nimic despre aspectul asta ca iar ma iau in gura cu careva :lol: Mi-am aruncat insa ochii pe linkurile tale. citez :

"In prezent, UE produce 75% din cantitatea mondiala de biodiesel."

Aici se vede ce mult le pasa SUA de noxe. Trist este ca nimeni nu mentioneaza clar ca nu se modifica deloc cantitatea de CO2 produsa care e POLUARE de asemenea...

Eu in vara asta am VAZUT in Romania motorina la acelasi pret cu benzina, insa e drept aditivata. Motorina ar trebui sa fie mai scumpa pentru ca e MULT mai poluanta din pacate. Biodiesel mult mai putin insa.

Am spus mai demult ca se va intampla. UE o sa dea subventii gramada. E cert.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi sa luam cel mai teoretic exemplu posibil, ar fi ideal sa mearga motorul la puterea maxima constant si acea putere sa fie transmisa la roti(cauciucuri!) printr-o cutie de viteze cu un raport continuu variabil!!Evident ca asta nu se poate...
Parca aparuse o cutie de genul asta, cu niste curele pe niste conuri or something, nu mai stiu, am auzit o chestie mai demult... parca pe Q7 exista asa ceva, am uitat cum ii zice... s-ar putea sa ma insel totusi.
Smecheria matematica la formula magica :angry: Putere = (cuplu x rpm) /5252 este ca, desi puterea rezulta din cuplu, puterea in sine e functie de turatie si de cuplu, iar cuplul la randul lui e functie de turatie! Asta face ca cele doua sa nu aiba maximumul in acelasi punct.

7126 este constanta pt cuplu masurat in Nm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

7126 este constanta pt cuplu masurat in Nm

Asa e, 5252 insa e mai usor de tinut minte... :angry:

:RO flag: Tin sa prezizez ca personal i-as exila pe toti care folosesc orice unitate de masura in afara de cele aflate in SI. In ultimii ani am crezut ca tampesc incercand sa am cat de cat o idee in a compara unitatile lor de presiune si MAI ALES la filetele suruburilor si la marimea piulitelor! Masina mea fiind in Anglia, o parte din suruburi sunt metrice, alta parte sunt imperiale. 9/16, 11/5, 1/3, etc. Habar nu am care se potriveste pana nu le incerc!

Insa mea culpa, preferabil sa ne obisnuim sa nu folosim alte formule si unitati decat SI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca aparuse o cutie de genul asta, cu niste curele pe niste conuri or something, nu mai stiu, am auzit o chestie mai demult... parca pe Q7 exista asa ceva, am uitat cum ii zice... s-ar putea sa ma insel totusi.

7126 este constanta pt cuplu masurat in Nm

DA, este cutia multitronic de la AUDI care e pe curele .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am votat benzina :D . cu asta mi-am pus in miscare masinile care le am avut pina acum. dar trebuie sa recunosc ca atunci cind am avut ocazia sa conduc diesel mi a cam placut. dupa ce am citit citeva pagini din acest topic si tinind cont ca marea mea nemultumire la masina pe care o am acum este tocmai turatia mare pe care o cere motorul, s ar putea ca urmatoarea sa fie alimentata cu motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut 3 masini pe benzina si 2 motorina.pe motorina am avut in perioada studentiei cand faceam naveta.in acea perioada era si diferenta de 6-7 mii pe litru si merita.(mergeam mult cu masina)La diferenta de azi nu merita decat daca faci multi km.(se amortizeaza cu dif de intretinere,mai scump diesel).eu am trecut pe benzina acum si sunt foarte multumit.(SILENTIOZITATE)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era s o patesc. am facut un drum de vreo 400km cu o duba vw diesel. mi a placut cum se simtea cuplul la turatii mici, da eu fiind obisnuit cu motorul din semnatura, m am bagat in depasiri de citeva ori si degeaba turam masina ca nu tragea (la turatii mai mari). am incurcat putin traficul (pina sa mi dau seama ca trebuie sa schimb in treapta superioara). fiecare tip de motor are avantajele lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca prin "turatii mai mari" intelegi 5000rpm, intr-adevar acolo nu mai trage. Altfel, pana la 4000rpm puterea este in continua crestere, altfel spus trage tot mai bine pe masura ce creste turatia.

P.S. Nu compara o duba cu o compacta, e normal c-o sa fie mai puturoasa duba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:huh: Am votat benzina,mai ales pentru o masina care circula mai mult in oras de acasa pana la serviciu si la ora 3 sau 4 retur si o data de doua ori pe an vede si ea marea si muntele :) dieselul nici n-ar apuca sa se incalzeasca in cativa Km. Din acest motiv cred ca nici n-ar fi chiar asa economic. Sunt si motoare pe benzina care au cuplu la turatie mai joasa cum ar fi AKL -lul meu de ex.(3800 ture cuplu maxim,100 CP). Plus ulei si filtru carburant mai ieftin,asigurare ,impozit mai mici.Cea mai scumpa piesa care se poate defecta la benzinar este cu mult mai ieftina decat un turbo sau te miri ce pompa.Plus un sound si un filing mult mai placut. Plus pretul de achizitie mai mic cu cel putin vreo 1000 euro.Acum normal ca daca as avea de facut lunar naveta in Spania sau chestii de astea ar fi mai potrivit dieselul, dar pana atunci..... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt si motoare pe benzina care au cuplu la turatie mai joasa cum ar fi AKL -lul meu de ex.(3800 ture cuplu maxim,100 CP).
Si exact cat cuplu ai la 3800? :angry: Te apropii de ~240-250 de la un diesel echivalent? :angry:
Cea mai scumpa piesa care se poate defecta la benzinar este cu mult mai ieftina decat un turbo sau te miri ce pompa.

Cat costa o pompa de benzina?

Plus un sound si un filing mult mai placut.

Sound da, feeling nu... vezi observatia de mai sus despre cuplu :angry:

P.S. Motivul principal pentru care sunt fan diesel: la 2000rpm am ~80CP, la 3000rpm ~108CP, la 3900rpm ~120CP. Deci circuland asa cum se circula in mod normal cu un diesel, fara sa-l turez, fara nimic, schimbat la 2500rpm, am disponibili 95-100CP. Adica peste 80% din puterea maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Raspund eu. Cuplul este 145 la 3800. Vad ca nu se ia in calcul diferenta dintre cutiile de vitaze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!