Jump to content

Benzina sau Motorina?


LiviuS
 Share

Benzina sau Motorina?  

931 voturi

  1. 1. Benzina sau Motorina?

    • Benzina
      442
    • Motorina
      562


Postare recomandată

Ia sa vedem cat de mult e 7.2% in medie. Cel putin daca iei cu dsg treaba e cam asa:

GT TSI DSG: 0 - 100km/h in 7.7s, consum mediu 7.2

GT TDI DSG: 0 - 100km/h in 8.2s, consum mediu 6.5

(date conf producatorului)

Diferenta e de 0.8l in plus la 100km. Sau de 800L la 100.000km :D Nu mi se pare mult sincer. (la 3.8RON 1 litru de benzina 98RON inseamna sub 1000E la 100.000KM)

Daca ma gandesc ca tsi e mai rapid ca tdi (cel putin pe gt) mie unul mi se pare super rezonabil consumul "in plus".

(fara dsg TSI consuma cu 1.1L in medie mai mult ca TDI, adica tot in jur de 1000E la 100.000KM).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tu reusesti sa circuli conform producatorilor, esti un exemplu demn de urmat... daca ne-am comporta conform statisticilor, ehehe !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cel cu diesel poate? :hainoroc: Mie diferenta de 1% mediu mi se pare credibila.

E normal ca depinde si cum mergi.. Insa trebuie sa ne bazam pe aceleasi teste cand facem comparatii. Testand EXACT la fel diferenta e de 0.8%.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa este! nici al cu diesel nu poate, dar cand se va fi inventat benzinarul mai tare ca motorinul, abia atunci putem spune ca cel din urma nu mai merita. si asta se va vedea prin scoaterea acestuia de pe piata. simplu, nu? in rest, totul este marketing!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata TSI 1,4l livreaza 170CP !!! ceea ce dieselul nu poate (common rail de 1,5l livreaza 140CP) dar oricum amindoua tipurile de motoare vor supravietui cit vor mai supravietui pina vor fi inlocuite (de necesitate) cu altceva. OOOO nu va faceti iluzii voi cei cu dieseluri ca biodieselul va inlocui motorina iar cei cu benzina ca etanolul/metanolul vor inlocui benzina ( in SUA actualmente NU mai exista benzina 100%, in cel mai bun caz e E10 adica are 10% etanol) pentru ca NU se pot produce cantitati asa de mari de cereale sau rapita care sa suplineasca cit se consuma actualmente (decit daca se mai cultiva si vreo 1/2 din Marte :hainoroc: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi nu trebuie sa te vaieti, :hainoroc: ai cumparat ce ai vrut, adica confort.

In nici un caz nu ma vait. Sunt foarte multumit ca mi-am luat masina noua. Eu doar ziceam ca nu e ca tine :) adica am fost 'fortat' sa iau pe benzina.

1. Deci pot sa iti arat mai toate dieselurile fara chip ca la orice fel de acceleratie nu scot fum.

Io nu incerc sa te contrazic, da' toate dieselurile pe care le-am vazut, chiar si astea noi, de la toate marcile (Audi, BMW, Mercedes, etc.) scot un fum negru cand le 'calci'. Nu stiu de ce fac asta, dar chestia asta am vazut-o cu ochii mei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ma amuza teribil tot ce am citit pana acum.E un fel de smecherie si cu diesel-urile.Toti vor sa consume putin masina , sa aiba cat mai multi cai si cuplu din belsug.Bun ...de inteles dar zicea cineva mai devreme ca ce daca se aude caraitul specific..dai muzica mai tare si nu se mai aude ...looool asta a fost foarte foarte tare.Am avut si eu inainte Octavia diesel si pot spune ca mi se potriveste mult mai bine un motor pe benzina...e chestie de gust.Etajarea cutiei la benzina imi place mult mai mult.Si faptul ca pot sa schimb la 7000rpm .Pe de alta parte am avut ocazia sa conduc asta vara mai multe mii de km un renault diesel si pot spune ca pana m-am obisnuit m-a scos din minti masina aia cu regimul ei de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bineinteles ca pana la urma totul tine numai de gust! Si cum in ultima vreme au tot aparut benzinare care dezvolta mare parte dn cuplu d epe la 1700 de rotatii nu zic ca nu e posibil ca, candva sa imi iau un benzinar. Dar pentru moment masinii mele nu i-am gasit nici un punct nasol iar ideea de a ma urca intr-un benzinar, pt moment nu ma incanta.

Si apropo de TSI daca stau si ma gandesc ca oricum un motor de benzina traieste mai putin decat unul diesel si mai adaug la ecuatie si turbina de la TSI nu prea vad lucruri chiar asa de roz, plus ca in cazul asta numai putem spune ca vezi doamne la tdi iti poate pica turbina si sa vezi cheltuieli.....acum poate pica si la benzina. Dupa cum unii ii fac asa mare reclama TSI-ului de cuplu si de cai si consum , poate o sa vedem in curand tiruri pe benzina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Deci pot sa iti arat mai toate dieselurile fara chip ca la orice fel de acceleratie nu scot fum.

Cu asta nu sunt de acord deloc. Am explicat de ce. Daca vrei ca un motor Diesel sa accelereze PUTERNIC, trebuie sa imbogatesti amestecul si sa arda cu eficienta scazuta, putin aer=FUM, sa nu mai vb de tdi-uri si turbine care functioneaza diferit la turatii diferite. Mai ales cand e usor subturat si accelerezi. Citeste putin si ai sa vezi ca exista o explicatie pentru asta. Acuma nu te gandi la NORI de fum. Daca il turezi in gol, e altceva. Ce descriam eu ->trebuie sa fie in sarcina. Benzina nu reactioneaza la fel.

Legat de turbine, turbinele mai noi "pica" mai greu sa stii. Multi cred ca "au picat" si le schimba degeaba ca asa le zic mecanicii...Pentru un nepriceput TDI poate fi bataie de cap. Pentru unul care intelege una alta despre cum functioneaza, eu zic ca e "safe".

In mod sigur biodiesel nu e o solutie completa. Poate o sa intre in "schema" ceva legat de hidrogen...Daca stocarea lui nu ar fi o problema, zic eu ca ar reprezenta viitorul.

Modificat de I_am_Stealth
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:) de ce nu va puneti problema ca viitorul este electric si ca motorul cu ardere interna are putine sanse pt ca are un randament scazut.

Modificat de Reed
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se prea poate ca viitorul sa fie electric, hidrogen, sau altele. Insa pana atunci, trebuie sa traim prezentul, asta avand in vedere si considerentul ca acel viitor nu este chiar apropiat si in orice caz pe la noi va ajunge cu o intarziere suplimentara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu asta nu sunt de acord deloc. Am explicat de ce. Daca vrei ca un motor Diesel sa accelereze PUTERNIC, trebuie sa imbogatesti amestecul si sa arda cu eficienta scazuta, putin aer=FUM, sa nu mai vb de tdi-uri si turbine care functioneaza diferit la turatii diferite. Mai ales cand e usor subturat si accelerezi. Citeste putin si ai sa vezi ca exista o explicatie pentru asta. Acuma nu te gandi la NORI de fum. Daca il turezi in gol, e altceva. Ce descriam eu ->trebuie sa fie in sarcina. Benzina nu reactioneaza la fel.

Legat de turbine, turbinele mai noi "pica" mai greu sa stii. Multi cred ca "au picat" si le schimba degeaba ca asa le zic mecanicii...Pentru un nepriceput TDI poate fi bataie de cap. Pentru unul care intelege una alta despre cum functioneaza, eu zic ca e "safe".

In mod sigur biodiesel nu e o solutie completa. Poate o sa intre in "schema" ceva legat de hidrogen...Daca stocarea lui nu ar fi o problema, zic eu ca ar reprezenta viitorul.

hidrogenul nu intra in calcul daca ai scapari pe la conducte arzi ca sobolanul fara sa iti dai seama vezi povestea zepelinelor eu zic ca motoaele viitorului vor fi biodiselul pt ca Rudolf Diesel cind a creat motorul a folosit uleiul dar pt ca la frig se ingroase s-a ales varianta cu petrolul pt ca nu avea tehnologia necesara dar acum exista tehnologia pt biodiesel dar vor urma cele cu apa si cele electrice dar MOTOARELE PE BENZINA VOR MURI TRAIASCA MOTOARE DIESEL care vor trai cit timp se poate planta rapita sau floarea soarelui

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nicureddogsflo zi drept.. te-ai bucura sa moara benzina.. sa moara de ciuda toti care nu au diesel, ca n-au avut bani ca tine de diesel. Hai recunoaste..

Oricum esti tare, bine a zis ante"vorbitorul" meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu va mai agitati domnilor in halu' asta, fiecare cu parerea lui. eram sigur c-o sa sara cativa de c*r in sus dupa postul lui nicureddogsflo. :P

@Netflow incearca sa renunti la a ataca oamenii... ataca ideile. Daca nu poti sau consideri ca nu merita, nu te obliga nimeni sa postezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina sau motorina 1.6 MPI sau FSI si 1.9 TDI pt Octavia II

Vreau sa imi cumpar o Skoda O II elegance cu pachetul de dr grele si stergator de luneta. Teoretic nu am nevoie de altceva.

Ideea e alta ca si intrebarea. Acum oscilez in a-mi cumpara 1.6 MPI sau FSI si 1.9 TDI. Eterna problema benzina sau diesel . Masina o sa o tin cel putin 5 ani si merg in general cam 15.000 de Km pe an. Masina o sa o foloseasca preponderent sotia mea la serviciu pe un drum de 10 km in Bucuresti ( dus intors 20 Km) si care dureaza cam 40-50 min. :

Diferenta de bani e cam 2000 de euro .

Am si eu nevoie se un sfat cit mai obiectiv cu putinta pentru a lua o decizie corecta. Nu vreau sa discutii patimase pentru banzina sau motorina doar sfaturi obiective.

Eu mi-am facut un calcul banii dati in plus la achizitie se recupereaza in aproape 3 ani. In trei ani cu aproximatie o sa facem 60.000 KM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TRAIASCA MOTOARE DIESEL care vor trai cit timp se poate planta rapita sau floarea soarelui

Cred ca va trebui sa plantam rapita si pe luna ca sa ne ajunga biodieselul pt toti - daca toti vom avea masini pe biodiesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina sau motorina 1.6 MPI sau FSI si 1.9 TDI pt Octavia II

Vreau sa imi cumpar o Skoda O II elegance cu pachetul de dr grele si stergator de luneta. Teoretic nu am nevoie de altceva.

Ideea e alta ca si intrebarea. Acum oscilez in a-mi cumpara 1.6 MPI sau FSI si 1.9 TDI. Eterna problema benzina sau diesel . Masina o sa o tin cel putin 5 ani si merg in general cam 15.000 de Km pe an. Masina o sa o foloseasca preponderent sotia mea la serviciu pe un drum de 10 km in Bucuresti ( dus intors 20 Km) si care dureaza cam 40-50 min. :

Diferenta de bani e cam 2000 de euro .

Am si eu nevoie se un sfat cit mai obiectiv cu putinta pentru a lua o decizie corecta. Nu vreau sa discutii patimase pentru banzina sau motorina doar sfaturi obiective.

Eu mi-am facut un calcul banii dati in plus la achizitie se recupereaza in aproape 3 ani. In trei ani cu aproximatie o sa facem 60.000 KM.

uite ca zice amicul @Baracuda si mai citeste si tu pe aici daca ai nedumeriri asa mari.

Am citit aproape tot topicul si inca nu im dau seama de ce fiecare dintre voi analizeaza dieselul doar dintr-un unghi nu pe toate fetele:

1. Multi spun ca pana isi amortizeaza investitia intr-un tdi nou trece veacul.... gresit, un tdi e aproape complet amortizat cnad il cumperi datorita faptului ca la ravanzare vei obtne un pret mult mai bun decat pe un benzinar.

2. Altii o dau ca pana la urma pretul motorinei este acelasi ca si al benzinei deci economie nu prea este... gresit, tocmai economia la diesel nu sta in pretul carburantului(care by the way afara este mai ieftin decat benzina) ci din cantintatea de combustibil consumata de unul sau altul dintre motoare(inutil sa spun ca un 1.6 FSI sau chiar 1.4 FSI consuma la fel de mult sau chiar mai mlt decat un 1.9 TDI)

3. Intretinerea pt unii se pare ca in cazul dieselurilor este cam mare insa daca stai si te gandesti ca la vreo 200 de mii de km pe un benzinar e posibil sa trebuiasca o segmentare deabia atunci poti face niste calcule complete cuprivire la intretinerea ambelor motoare.

In final: trebuie sa te gandesti la toate aspectele cumpararii unui diesel ; este inutil sa spun ca datorita faptului ca posed un diesel m-am plimbat si am vazut locuri superbe fara sa imi fac griji cu privire la cat consum, orice locatie numai e departe si nu o calculez in litrii de combustibil ci in mod normal doar in timp(cat fac pana acolo). In concluzie votez diesel.

P.S. : cred ca si eu am uitat unele fete ale problemei insa sunt om si mai gresesc(va rog completati-ma sau corectati-ma)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu va mai agitati domnilor in halu' asta, fiecare cu parerea lui. eram sigur c-o sa sara cativa de c*r in sus dupa postul lui nicureddogsflo. ;)

@Netflow incearca sa renunti la a ataca oamenii... ataca ideile. Daca nu poti sau consideri ca nu merita, nu te obliga nimeni sa postezi.

Era mai mult in gluma postu.. imi cer scuze ca nu s-a inteles, ce sa am cu omu sa il atac?

PS unde am atacat eu oameni in posturile mele? Daca cineva s-a simtit atacat personal de ce am zis eu imi cer scuze chiar acusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nicureddogsflo zi drept.. te-ai bucura sa moara benzina.. sa moara de ciuda toti care nu au diesel, ca n-au avut bani ca tine de diesel. Hai recunoaste..

Oricum esti tare, bine a zis ante"vorbitorul" meu.

nu despre asta e vorba doar dar peste 50 de ani cind nu va mai fi petrol DIESELUL POATE TRAI pt ca daca ai un mutor diesel pe o masina de epoca si vrei sa-i dai drumu sa vezi cum merge poti dar pe benzina nu ai alte alternative despre asta e vorba daca se gaseste alternativa da .dar vezi nemti in timpul razboiului au facut benzina sintetica nu din petrol dar e scumpa tehnologia asta e si nimeni nu a merpe pe idea cu benzina bio pt ca nu se poate pe cind motorina da

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai uitat ca traim intr-o societate de consum ...acum masinile nu sunt facute sa dureze 50 de ani ... din cauza uzurii morale s-a schimbat situatia. Exagerand un pic nu cred ca isi mai cumpara nimeni acum un 386 chiar daca el saracu poate ar functiona...nu mai indeplineste standardele ....poate sa fie cat de bine intretinut (piesa de muzeu) ca valoreaza o nimica toata fata de valoarea de nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu despre asta e vorba doar dar peste 50 de ani cind nu va mai fi petrol DIESELUL POATE TRAI pt ca daca ai un mutor diesel pe o masina de epoca si vrei sa-i dai drumu sa vezi cum merge poti dar pe benzina nu ai alte alternative despre asta e vorba daca se gaseste alternativa da .dar vezi nemti in timpul razboiului au facut benzina sintetica nu din petrol dar e scumpa tehnologia asta e si nimeni nu a merpe pe idea cu benzina bio pt ca nu se poate pe cind motorina da

Si pt benzina exista alternativa. Una se cheama BioEthanol. Un motor poate fi modificat destul de usor sa mearga cu "chestia aia" si chiar castiga ceva CP (destui). Singura problema la ora actuala e ca se gaseste greu sau deloc si masina consuma mai mult.

Pe de alta parte sunt curios cat o sa coste motoarele diesel cand filtrele de particule si euro 5 or sa fie obligatorii..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a incins treaba cu biocombustibilii :( ; in zilele noastre stam cam asa :- motoarele pe benzina pot fi facute sa functioneze cu combustibili pe baza de etanol sau metanol dar cu pretul unei SCADERI de putere (metanolul/etanolul au o putere calorica mai mica decit benzina sau pot fi convertite pe GPL ,iar - dieselurile pot functiona cu uleiuri din rapita sau altele cu ceva probleme pe timpul iernii.

Problema NU e ca nu sunt solutii de inlocuire ci ca NU se pot obtine cantitatile necesare in conditiile consumului mondial actual deoarece NU mai sunt suprafete de cultivat (iar sa treci din suprafetele actual cultivate cu altceva ar insemna sa condamni pe unii la foame). Hidrogenul din pacate difuzeaza usor prin metale si le inrautateste proprietatile mecanice.

De aceea am spus ca alternativa reala ar fi electricitatea ce poate fi produsa printr-o gramada de moduri si ia ginditi-va numai la randamentul motorului electric: 80-86% fata de 20-25% benzina si 28-40% motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din posturile citite mi se pare ca mult mai bine inteleg problema viitorului Reed si NetFlow decat nicureddogsflo de departe... :) Problema fundamentala e producerea de Co2 la urma urmei!! Deci ORICE ardere nu e buna. Electric suna foarte bine daca judeci problema de jumate. Curentul pe care il consumi se face tot prin degajare mare de CO2. Ma mir ca nimeni nu mentioneaza energia solara :)....Sa nu mai vorbim ca acei acumulatori care se folosesc pe automobilele electrice contin de multe ori substante foarte toxice mediului incornjurator oricum... Hidrogenul poate reprezenta o solutie pentru o anumita parte din necesitati. Normal ca are anumite riscuri, insa se pot rezolva. E ca si cum ai zice "nu o sa se folosesca butelii niciodata ca rezervoare ca explodeaza gazull metan sub presiune". Uite ca deja sunt multi cu masini pe gaz.. Adaptate mai bine sau mai rau....

@NetFlow, eu nu am vazut pe cine ai atacat si cum :angry:

PS toate astea cu "bio-" in fata din pacate la ora atuala se produc in cantitati departe de tot de necesitati si nici nu o sa se produca vreodata suficient. E fix ca si la producerea curentului. Uitati-va la ***CENZURAT**** SUA cat la suta din energie electrica produc din carbune la ora actuala, in comparatie cu gaz sau apa( de eolian sa nu mai vorbim )!!!!

Alo, limbajul!

Modificat de Ice_2k
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am condus ambele motorizari,de cilindree mare si mica,turbo sau nu! Ei bine mie imi place sa ma adaptez dupa masina,desi unii poate o sa rada uneori ma bucur cand am ocazia sa fac vreo 50 km intr-o dacie ci gpl,admir consumul si ma distreaza cum masina se comporta la viteze mici ca i cum as conduce ca nebunul!

Sunt de acord ca motorizarile diesel de ultima generatie ofera cp si cuplu suficient ca sa se ``lupte `` cu benzinarele insa ce ma doare pe mine cel mai tare este si anume :blush: ..sound-ul!

In viziunea mea ori se aude bine motorul(vezi rs4) ori nu vreau sa-l aud aproape de loc(vezi clasa lux)...pe mine ma deranjeaza fantastic cand admir o limo super lux dar motorul face citez: tzaka tzaka tzaka....asta ma seaka!

Depinde si de ce masini compari,topicul nu e un versus intre 2 masini asa ca va propun sa alegetzi si la un a8....motorizarea diesel cu sunetul de rigoare sau cea de 4.2l...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!