Jump to content

Benzina sau Motorina?


LiviuS
 Share

Benzina sau Motorina?  

931 voturi

  1. 1. Benzina sau Motorina?

    • Benzina
      442
    • Motorina
      562


Postare recomandată

O pompa de benzina se arde greu daca ai grija si circuli cu benzina suficienta ca s-o raceasca si in cazul in care se arde se potriveste de la alte tipuri de masini si e usor de gasit una second.Am avut zece masini pana acum si am schimbat-o la un Espero cu care am ramas de cateva ori in pana de benzina. Am pus una de BMW de la dezmembrari si a fost foarte ieftina in comparatie cu una Koreana. Cea mai scumpa si problematica piesa la un benzinar ca al meu e clapeta de acceleratie care se strica destul de usor si e scumpa intradevar,dar tot nu e cat o turbina sau pompa de motorina.

Era zilele trecute un Opel Omega 2.2 DTI model dupa 2000 la service in fata mea la care care i se oprea motorul din senin si iau gasit pompa defecta , era foarte speciala avea o mufa si s-au conectat direct la ea cu calculatorul, i-au spus un pret estimativ 37 milioane.

Era un samsar cu ea care s-a apucat de injurat cand a auzit ca atunci cand a cumaparat-o tot cei de acolo iau testat-o si atunci n-au vazut.Presupun ca samsarul o sa o vanda tot asa fara sa-i schimbe piesa si cine o s-o ia o sa o repare pe cheltuiala lui.Mi se pare mult mai riscant sa te intepi in felul asta la un diesel decat la un benzinar mai ales pt. cineva care are cunostinte mai putine in domeniu.

Despre cuplu si putere intradevar e mai puternic dieselul si voi bucurestenii aveti autostrada soarelui si Bucuresti-Pitesti cand o sa o repare , dar pt cineva care iasa rar din oras cuplu si puterea sunt mai putin relevante dar trancaneala la semafor a unui motor diesel cumparat gata obosit la multe sute de mii de km poate fi chiar deranjanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca ai motor ca al meu (AKL). Clapeta de acceleratie este mecanica actionata prin cablu ca la Dacia. Ce s-ar strica la ea? Eu cred ca este o constructie simpla si pare robusta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ovideus : Un tdi se strica mai degraba de la modul in care e condus decat de la km. Daca mergi calumea cu un diesel bati chiar de doua trei ori durata de viata a unui benzinar, si toate astea datori regimului de turatii. Un diesel condus batraneste are de suferit atat la EGR, injectoare cat si la geometria turbinei. Deci din punctul meu de vedere km sunt mult mai putin relevanti la un diesel decat la un benzinar, asta referindu-ma doar strict la motor. Fiabilitatea dieselelor poate fi vazuta la E-klasseurile ce sunt taxiurile vest europene, sau mai aproape de noi, la Sharanurile samsarilor :rolleyes: .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SAlex Clapeta de acceleratie e actionata de cablu dar daca te uiti pe corpul clapetei se afla un compartiment inchis cu capac cu suruburi unde se gaseste un motoras cu tot felul de rotite din plastic(nu m-am putut abtine sa nu-l desfac ;) ). Unghiul la ralanti de exemplu e reglat de acel motoras.Cred ca e cea mai problematica piesa la motorul nostru , trebuie neaparat originala si e scumpa . In rest orice se poate inlocui cu costuri minime pt . ca sunt o gramada de producatori si motorul e simplu.

De acord ca dieselul tine mai mult decat un benzinar si consuma mai putin dar se pune problema pt. cineva care face 10.000 km pe an cu o masina ca mine pt ca am doua golfuri in familie (1.4 16v si 1.6 AKl)si o iau pe care se nimereste si e afara din garaj mi-ar trebui vreo 15-20 ani ca sa uzez un motor de tot fie el benzinar sau diesel.Si cine tine o masina atatia ani ?asa ca faptul ca un diesel tine mai mult e irelevant pt. cine circula putin si tine o masina 3-4 ani .Plus ca mi-am luat masinile aproape deodata si le-am luat la pret cu mult mai mic decat daca erau diesel.(6800 respectiv 7900 EURO cu clima si full electric acum 3 ANI !!!) Si cand le-am cumparat banii mi-au ajuns cam exact la fix asa ca daca una o luam diesel trebuia sa fac un compromis si sa renunt la cealalta si alta masina decat golf nu-mi doream cu nici un chip in curte ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(nu m-am putut abtine sa nu-l desfac :P ).

:P asa am facut si eu cu un aparat de fotografiat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ales motorina, pt ca in primul rand randamentul-deci in final consumul este mult mai bun. Sportivitate se poate-chip (cu asta scade si mai mult consumul), iar dpdv al intretinerii, daca stii cum sa mergi cu ea n-ai probleme. Inca un lucru foarte important-o parte considerabila din puterea maxima este disponibila inca de la ture putine-aprox 2000. Deci, diesel :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O pompa de benzina se arde greu daca ai grija si circuli cu benzina suficienta ca s-o raceasca

Eu pot sa umblu cu cata motorina vreau ca tot nu se arde pompa de motorina :P

P.S. Eu nu cunosc pe nimeni cu pompa de motorina arsa... nici macar pe forum. Si nici nu stiu pe nimeni cu turbina pocnita, doar vreo 2 pe forum au postat ceva genul asta... din cateva mii de utilizatori... deci nu mi se pare o problema.

Despre cuplu si putere intradevar e mai puternic dieselul si voi bucurestenii aveti autostrada soarelui si Bucuresti-Pitesti cand o sa o repare , dar pt cineva care iasa rar din oras cuplu si puterea sunt mai putin relevante

Eu zic ca si in oras folosesti cuplul, acolo mergi la turatii joase si vrei sa te ajute masina sa iesi de undeva sau sa pleci de la un semafor sa intri pe o banda fara sa dai 5-6000rpm :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acuma sa recunoastem ca devreme sau mai tarziu TOATE VNT urile tot trebuie sa isi curete mecanismul de actionare al vanelor....Daca o face unul dibaci si daca se prind de asta, e bine. Daca nu....... pot pati multe!! Incepand de la un limp mode intr-o depasire...;).

Mie personal imi place ideea de turbina... Insa daca nu vrei absolut nici o bataie de cap ii inteleg si punctul de vedere al lui Ovideos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Gorillaz_Doktor

Am votat Diesel.

trebuie sa recunosc ca am citit cu destula atentie cele de mai sus (doamne, mi-a luat 3 ore :) )

Parerea mea :

Putere/cuplu/sportivitate : desi se foloseste pe scara f larga benzina in motorsport (si voi trata asta ca pe o usoara deviatie intrucat ne intereseaza masinile de serie, nu micul schumacher din visul etern si neimplinit ce zace in fiecare din noi) asistam in ultimii ani la sucesul dieselului (audi/24h/Le Mans, Paris-Dakkar cu bmw, si altii) o data cu rafinarea tehnologiei turbo, in sensul fiabilitatii ei. Cred ca dieselul are un viitor in aces sens. Cineva spunea ca dieselul bun pt tractor. Daca pui o cutie adecvata, care sa valorifice cuplul imens al unui tractor, o sa obtii viteze interesante . Tehnologia a ajuns intr-un punct in care poate valorifica eficient randamentul superior al dieselului. Pt oricine studiaza sau a studiat un pic de fizica, este foarte clar ca una din cele mai importante caracteristici este RANDAMENTUL (cu idealul sau de 100%, perpetuum mobile, etc.)

Practic, daca am trasa o curba ce semnifica istoria motorului diesel, ar arata un platou destul de jos pana in urma cu cca 20 ani, urmata de o crestere spectaculoasa, azi fiind inplina ascensiune, fata de motorul otto (benzina), ce a avut o crestere relativ constanta (o ascensiune remarcabila odata cu aparitia turbinei), azi fiind intr-o relativa plafonare.

Din cate stiu, o divizie de la BMW Motorsport cerceteaza posibilitatea unui diesel in F1, chiar daca la momentul actual pare destul de indepartata.

Consum/intretinere : Putem spune ca exista un echilibru, fiecare din cele 2 categorii "combatante" avand plusuri si minusuri care, in opinia mea, le fac relativ egale. Carburant - + diesel (consum, nu pret) ; Service - + otto

Pret achizitie/Pret revanzare sh. Pretul diesel este mai mare, dar si ravanzarea este la pret mai mare. O explicatie ar fi ideea ca dieselul te costa mai putin la intretinere, idee bazata de obicei strict pe consum, pe care o pot accepta ca fiind subiectiva, dar de asemenea si pe ideea ca un diesel la 150k km este mai putin uzat decat un otto la aceiasi km(si atingem aici plusul major "uzura").

Cu aceasta idee sunt total de acord la momentul actual si reprezinta un plus important (discutand de masinile E3/E4 cu 2-6 ani vechime), dar noile reglementari ecologice fac motorina din ce in ce mai "uscata" si cred ca in nu foarte mult timp, motoarele diesel (la autoturisme) cu 600k km risca sa devina un mit.

Se poate discuta si viitorul ecologist, pentru diesel avand alternativa ieftina biodiesel (din pacate, tehnologia H2, fuel cell ca alternativa la motorul otto, solar power si alte alternative ecological power inca sunt f scumpe in sine si exorbitante de implementat)

In cele din urma : confortul - iarasi egalitate (poate un usor plus pt otto...treaca de la mine) viteze mici - otto mai silentios, mai putine vibratii,. viteze mari - usor invers - discutand de motoare mici/medii pe masini pe care ni le permitem, micii mei nababi , ca inca nu am vazut un posesor de Q7/Touareg pe aci'. Totusi, se remarca noile generatii common rail, ca vibratii si zgomot ce incep sa fie comparabile cu benzina.

Concluzionand, cu scuzele de rigoare pentru postul kilometric (dar sparand ca argumentatia a fost cat se poate de obiectiva :)) ), pentru ceea ce este, dar mai ales pentru potentialul pe care il reprezinta, aleg : 1.9 Tdi, AXR 74 kw, 189 000 km :)

Modificat de Gorillaz_Doktor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Am votat benzina

Am AHW 1.4 16V 55kW cu 200k km, intretinut ca la carte (retineti... intretinut nu reparat) si ma doare sufletul sa-l dau... ca atare va ramane in familie devenind masina parintilor...

Inainte am avut un Opel Vectra A GT, 85kW@5800, fabricatie 1992... inca imi este dor de masina aia cu care am facut 100k km si i-am schimbat pompa de benzina cu 5 mil (orig)

Nu intelegeti gresit... am avut masini diesel de la serviciu cu care am facut ceva km... si frantuzesti si italienesti (ma rog, multijeturile de pe opeluri) dar si nemtesti... nu am absolut nimic impotriva dieselului, ii stiu avantajele trecute si actuale... pur si simplu sunt obisnuit cu altceva

Cat despre cuplu si cai, urmatoarea masina va trebui sa-si faca treaba

Toate bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

Desigur, motoarele diesel sunt mai complexe, deci probabilitatea ca ceva sa se defecteze este mai mare fata de motoarele otto. Desigur, in ro problemele se amplifica datorita calitatii carburantilor, consumabilelor, piselor de schimb etc.

Am ales motorul diesel datorita randamentului. Daca acum 10-20 de ani, de materiale "spatiale" de gen oteluri inalt aliate cu tungsten, wolfram si altele erau accesibile numai echipelor F1 cu bugete astronomice, acum au unceput sa fie folosite pe scara tot mai larga. Sunt convins ca in 20 de ani, datorita raspandirii si ieftinirii costurilor de productie, motoarele ceramice (astazi numai pe un grup restrans si select de supersportive) vor fi uzuale. Si aunci in conditii de uzura teoretic zero/practic infima, ceea ce va prima va fi randamentul.

discutia era strict benzina/motorina, deci, destul de teoretica

daca introducem in discutie alte elemente (experiente personale, provenienta motoarelor, etc) este normal ca ea sa capete caracter subiectiv.

De exemplu, nu ingeniozitatea germana a adus motorul multijet, ci italienii de la fiat. Cu tate astea, masinile italiene nu sunt recunoscute pentru fiabilitate ci mai degraba pentru "spirit", capitolul fiabilitate pentru ei fiind destul de neglijat (ca sa ma exprim elegant), mai degraba primand esteticul. Pe de alta parte, la capitolul "style", germanii cam sufera, modelel germane fiind mai degraba axate pe functionalitate decat pe "style" (vezi noile BMW, porsche 911 care are virtual acelasi design de 40 de ani).

Dar destul off topic pentru un singur post.

Modificat de Gorillaz_Doktor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lasand la o parte aspectul financiar, asa cum s-a si cerut, am ales si votat in acelasi timp BENZINA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am avut doua masini pe benzina si acum am trecut la un diesel.am votat motorina pentru ca sunt mulumit de conduita motorului si in primul rand de consum.sincer acum,a contat si aspectul financiar cand am ales diesel deoarece consumul este considerabil mai mic fata de benzina.ce ma sperie la diesel este faptul ca motoarele diesel sunt mai pretentioase si necesita mai mult atentie in exploatare si aici ma refer la atentia ce trebuie acordata intretinerii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de masina de acum am avut motorina. M-am convertit la benzina. NU se compara cu motorina. La diesel oricit de mare ar fi motorul nu ai acel "zvic" ca la benzina. De acum numai daca mi-as lua SUV, poate mi-as lua cu motorina. In rest, NU.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerile sunt pro si contra , ce are unul nu are celalalt asa ca....

Eu am diesel de 131 CP si imi place f mult, parca mi se potriveste mai mult decat unul pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa ce am condus primele doua masini pe benzina, am ajuns acum la una pe motorina

Are motor de 1,9l si 130 caluti si nu prea simt lipsa sprintului de la benzina. In schimb, la acelasi stil de conducere, rezervorul nu se goleste ca la celelalte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de masina de acum am avut motorina. M-am convertit la benzina. NU se compara cu motorina. La diesel oricit de mare ar fi motorul nu ai acel "zvic" ca la benzina. De acum numai daca mi-as lua SUV, poate mi-as lua cu motorina. In rest, NU.

Nu te supara, ce motor diesel ai avut inainte :rolleyes: Sunt curios cu ce diesel compari GTI-ul... avea cumva 200cp? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Votat DIESEL. Urmatoarea masina va fi tot un "tractoras" si neaparat TDI, "prietenii stiu de ce" :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de masina de acum am avut motorina. M-am convertit la benzina. NU se compara cu motorina. La diesel oricit de mare ar fi motorul nu ai acel "zvic" ca la benzina. De acum numai daca mi-as lua SUV, poate mi-as lua cu motorina. In rest, NU.

Era cumva ALH stock?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana acum am avut numai benzina. Au fost motoare mici pe caroserii mici insa eu am fost foarte multumit de ele. Am avut un Hyundai Accent 1,3 85 Cp si un Seat Ibiza 1.4i 75 Cp. M-am indragostit de Accent pentru ca in oras mi-a dat posibilitatea sa fac tot ce am vrut . Am ales masina din semnatura si sper sa nu fiu dezamagit. Oricum am votat benzina si consider ca deocamdata nici un diesel nu-mi va da aceeasi senzatie pe care o am din partea benzinei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer eu nu prea merg dupa senzatii: de aia nu iau benzina pentru ca nu vreau sa imi dea la benzinarie senzatia ca muncesc degeaba :icon_thumright: !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum am votat benzina si consider ca deocamdata nici un diesel nu-mi va da aceeasi senzatie pe care o am din partea benzinei.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost o discutie pe acest topic despre biocombustibili...iar argumentele pro si contra s-au intins pe cateva pagini. Mai in gluma, mai in serios, am scris atunci ca versus-ul este "benzina - motorina", nu "soia - rapita"...desi am inteles perfect perseverenta celor 2 colegi forumisti implicati.

Iata ca acest subiect este mai actual decat niciodata si la noi:

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=1020...Hash=3149984d2o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ales diesel pt. :

- cuplul net superior unei benzinare "obisnuite"

- consum mult mai redus

- fiabilitate

- costul motorinei (acum s-a mai atenuat diferenta)

- si nu in ultimul rand aspectul care scapa majoritatii - pretul de revanzare, chiar si la Km multi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!