Jump to content

Benzina sau Motorina?


LiviuS
 Share

Benzina sau Motorina?  

932 voturi

  1. 1. Benzina sau Motorina?

    • Benzina
      442
    • Motorina
      563


Postare recomandată

LUATI TATA BENZINARE ca poate asa mai e o sansa sa se ieftineasca motorina. Credeti-ma sunt mare fan Diesel insa sper ca toata lumea sa isi cumpere benzinare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa nu mai e dezbatere de tema ci a devenit un fel de versus in care va certati de parca aveti actiuni la niscaiva rafinarii dedicate :blink: . Principalul e ca viitorul NU apartine motoarelor cu combustie interna ce sunt ineficiente si f poluante ci altor tipuri de energie. In prezent ca se cumpara benzinare sau dieselare am mai spus-o, e chestie de gust si nu de vreun avantaj colosal oferit de vreunul din cele 2 tipuri de motoare care fiecare au avantaje si hibe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Reed, subscriu in totalitate la ce ai spus. Doar o mica mentiune : va mai dura mult (nu din cauza piedicilor tehnologice ci economice :blink: ) pana cand apar tehnologiile nepoluante eficiente (pila de combustibil ... hidrogen ...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

..si cum carbune (=>petrol) este din belsug, probabil o sa mai stam mult si bine cu motoarele astea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema nu se pune cit ne mai ajung resursele (20-30ani) ci cit ne mai rabda climatul cu poluarea asta ca ia uite ce caricaturi de ierni avem si ce inundatii zdravene sunt an de an...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oameni buni de ceva vreme aici se vorbeste de cai verzi pe pereti....

ce legatura are topicul asta cu clonarea sau mai stiu eu ce fel de culturi de porumb care nu distrug solul sau cine stie ce animale care au boli nebune :) .. de asemenea ce treaba are diesel vs benzina cu masini cu energie sau cu faptul ca in viitor iau bataie amandoua de la niscaiva pitici enrgetici suprapotenti.. pana la acel viitor mai e.

plus mai lasati deoparte faza cu poluare ca deja e iritanta: daca e sa ne luam dupa poluare si consumuri de carburanti in sua trebuiau aia sa aiba plamanii cat 2 pepeni ca sa poate respira macar juma din aerul pe care il respiram noi :P.

citeam mai sus ca un coleg zicea ca daca ai cai putere mai multi la benzinar ai viteza mai mare, un pic cam gresit as spune eu: ai acceleratie mai mare, pt a avea o viteza sensibil mai mare trebuie sa ai un castig de putere exponential mai mare de la o anumita viteza incolo(vezi de la 220-240 km/h incolo). Asa ca hai sa comparam ce e predominant cu ce e predominant si ce e mai rar cu ce e mai rar.

P.S.: si apropo hai sa fim ontopic deci stay focus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la benzinare daca conduci sportiv, in turatie, creste consumul extraordinar de mult, cel putin se dubleaza, daca nu se tripleaza, faca de condusul normal.

Hai ca v-am mai spus un lucru pe care nu l-ati stiut :)

mi-ar placea un diesel pt consum. Alte avantaje reale si notabile nu are, cel putin in exploatarea normala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
oameni buni de ceva vreme aici se vorbeste de cai verzi pe pereti....

....

P.S.: si apropo hai sa fim ontopic deci stay focus.

Adica sa stam FOCUSED vroiai sa ne spui nu, sau te refereai la Ford Focus? :D

Din pacate sau nu si eu sunt unul dintre cei care vorbisem despre cai verzi pe pereti mai devreme, dupa definitia ta...Ideea e ca topicul e FOARTE general: benzina sau motorina, e evident ca se dezbat argumentele, deci e normal sa se devieze de la topic mai mult sau mai putin. La urma urmei ma mir ca te "irita" problema poluarii. Sper ca nu si pe multi altii, insa pe mine unul chiar nu ma incanta ideea de a colinda prin noroi si a vedea zapada doar daca am si schiurile in picioare!

citeam mai sus ca un coleg zicea ca daca ai cai putere mai multi la benzinar ai viteza mai mare, un pic cam gresit as spune eu: ai acceleratie mai mare, pt a avea o viteza sensibil mai mare trebuie sa ai un castig de putere exponential mai mare de la o anumita viteza incolo(vezi de la 220-240 km/h incolo).

Nu stiu ce zicea colegul ala, insa un pic cam gresit e fix egal cu un pic cam adevarat si nu are NICI o legatura cu faptul ca motorul e pe benzina sau motorina.Adica nu poti compara doar asa, ca mai depinde de multe altele-> cuplu maxim si turatie de cuplu maxim, elasticitate, si cutie de viteze,etc. Nu stiu de ce ai dat exemplul cu 220-240 ca la fel e si la viteze mai mici, insa in mod evident necesarul de putere creste exponential (cub)si de asta scade diferenta observata la viteza mai mare.

Asa cum s-a mai spus, evident ca TREBUIE comparate motoare cu tehnologie identica pentru a face o comparatie reala.

Motorina ca VOLUM are stocata mai multa energie in ea fata de benzina. Ca masa NU. Insa noi cumparam motorina ca volum asa ca in mod evident CHIAR DACA PRIN ABSURD s-ar ajunge sa se faca motoare pe benzina cu randament identic cu cel pe motorina tot cel pe motorina ar fi mai economic intr-o exploatare obisnuita. Deci mi se pare nonsens sa se dezbata care e mai economic in conditiile in care se face o comparatie justa. TOate turbinele, compresoarele, etc ajuta la cresterea puterii, eficientei, etc. Benzina se autoaprinde daca se creste raportul de compresie prea tare, asa ca niciodata nu o sa ajunga rapoartele de compresie egale. La dieseluri comprimi doar aer, asa ca il poti comprima la presiuni mult mai mari, mai ales daca ai turbina.

Motoarele diesel au cuplul maxim la turatii mici, ceea ce le face dintotdeauna preferate celor care sunt interesati in miscatul din repaus mai usor a unei greutati mari la viteza mica, sau mai nou la acceleratii bune pana la o viteza nu foarte mare.... Am zis "mai nou" de cand au aparut turbo-urile.Benzina ofera cuplu bun la viteza relativ mai mare. Restul sunt argumente de gust si nevoi pentru cine ce prefera.....

Asa cum zicea Reed, viitorul indepartat clar nu e al acestor motoare, insa deocamdata si hidrogenul se produce cam tot cu producere de CO2 din pacate, deci nu prea rezolva mare lucru legat de poluare INCA. In momentul in care putem produce CURENT ELECTRIC fara poluare restul e rezolvat in mod clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu conteaza banii: benzina cu turbo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt de aceeasi parere totusi vreau sa adaug ceva:

1. Diesel costa mai mult la cumparare decat benzinele.

2. D.p.d.v. al combustibilului benzina e mai scumpa.

3. Costurile de intretinere mai mari la diesel

4. Chestia cu "Cuplu mare la diesel" este mai mult decat discutabila (cititi TopGear dec/ian)

5. Cititi TopGear dec/ian articolul despre Octavia RS TDI

Si aici ar mai fi multe de spus dar......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Oare Ferrari de ce nu scot Domnule si dieseluri ??? este o problema de gust si nevoi exact cum a scris si colegul Stelath.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e. Doar ca diferenta intre un motor pe benzina de 1.6 8v si unu de ferari e enorma, e corect ca folosesc acelasi combustibil. Da asta e singura asemanare intre ele sincer.

Ferrari nu "scoate" diesel pt ca nu l-ar cumpara nimeni.

Trebuie sa intelegem ca nimeni nu face masini din placere. Ma refer la firmele mari. Ei produc ce se cere. Indiferent ca e bun sau rau sau de calitate sau nu.

Pt ei conteaza profitul. Cum e si normal

Daca maine piata cere un ferrari diesel, se va produce un motor diesel.

Vezi cazul honda. Nu i-a interesat diesel muuult timp. Dar acum cand vor sa vanda si in EU au inceput sa produca. Si e cazul la majoritatea japonezelor. Pana cand piata nu a cerut nu s-a produs. Logic.

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect ce spui Netflow :D dar si diferenta intre un 1.4TSI si un v10 de la Ferarri este tot la fel de imensa.....chiar am vazut cateva reportaje ( emisiuni specializate ) care au discutat despre treaba aceasta.......si se pare ca celor de la Ferrari si Labo chiar li sa propus acest lucru ....raspunsul lor a fost categoric NU si ei vand masini si in Europa si peste tot in lume (daca se dau bani pt o masina ca aceea de catre cei care dispun de asemenea bani nu vad dc nu ar face si diesel ? sau oamenii cu bani sunt fani benzina ? )......scz daca am raspuns cam cu aceiasi moneda ...dar parerea mea sincera este ca si eu cu 1.6 si tu 1.4Tsi suntem doar niste mici copii in acest vast domeniu si market al automobilului. :hainoroc:

Modificat de xqzme
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte corect... dar nu eu am adus aminte de ferrari, ca un argument de ce am eu benzina.. tu ai facut asta :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ferrari nu "scoate" diesel pt ca nu l-ar cumpara nimeni.

Ne onorezi din nou cu afirmatii de o inteligenta iesita din comun.

Uiti (in cazul in care ai fi stiut) ca Porsche a scos Diesel. Curand Audi va scoate un R8 Diesel (R8 care va concura cu Ferrari printre altele) si cu Lambo chiar nu se stie foarte clar pentru ca totusi e proprietate VAG.

De ce nu ar cumpara cineva un Diesel de la Ferrari? Ar fi mai "excentric" ar iesi in evidenta, exact ce au nevoie oamenii cu bani de Ferrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4. Chestia cu "Cuplu mare la diesel" este mai mult decat discutabila (cititi TopGear dec/ian)

5. Cititi TopGear dec/ian articolul despre Octavia RS TDI

Chestia cu cuplu mare nu e deloc discutabila, it is what it is. E bine ca aducem ca argument TopGear... aia nu emisiune despre masini, aia e emisiune de divertisment. Sa v-aduc aminte ca "masinile diesel nu sunt cool pentru ca stie lumea ca esti zgarcit"? Jeremy Clarkson e total contra diesel-ului (probabil ca si eu as fi daca toata ziua as conduce V10 si V12 de la Ferrari), nu e nimic obiectiv in ce zice el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina ,atata timp cit nu conteaza banii.

Nu neaparat. Daca rulajul anual nu justifica un diesel, benzina este alegerea corecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne onorezi din nou cu afirmatii de o inteligenta iesita din comun.

Uiti (in cazul in care ai fi stiut) ca Porsche a scos Diesel. Curand Audi va scoate un R8 Diesel (R8 care va concura cu Ferrari printre altele) si cu Lambo chiar nu se stie foarte clar pentru ca totusi e proprietate VAG.

De ce nu ar cumpara cineva un Diesel de la Ferrari? Ar fi mai "excentric" ar iesi in evidenta, exact ce au nevoie oamenii cu bani de Ferrari.

Imi cer scuze ca nu sunt asa de inteligent cat ai vrea. Atata pot.

Si ca sa intelegi, si tu, corectez: Ferrari nu "scoate" diesel pt ca nu l-ar cumpara, mai, nimeni.

Sa fiu sigur ca ai inteles, si tu, repet ce am zis mai devreme. Probabil nu ai citit sau nu ai inteles. VW, Ferrari, toti, produc masini pt ca vor sa faca profit. Nu pt ca au o placere deosebita sau vor sa arate cine e mai "tare". Fac asta PT BANI! Daca Ferrari scoate un diesel si nu se cumpara Ferrari pierde bani. Probabil studiile lor arata ca, inca, nu merita sa fie produs un asemenea motor pe o masina Ferrari. Cand va fi profitabil se va produce, si logic, se va vinde.

@andrei daca imi permiti. Nu are nimeni nimic, cu atat mai putin eu, cu motoarele diesel. Nu are nimeni nimic cu tine, personal. Nu te mai "ataca" la fiecare afirmatie a cuvia, fie si a mea. Nu toata lumea are impresia ca 1z e motorul suprem, super fiabil la care nu pica turbo 1mil de km, consuma putin si nici prea zgomots nu e. Fiecare avem pareri diferite despre masini, motoare, si viata probabil, asa ca te rog sa nu te mai "ataci" fara motiv. Cand o sa am sa iti zic ceva, tie personal, o sa iti zic direct. Te rog sa te abtii sa faci orice referire la mine sau la inteligenta mea ca nu e frumos, si bine. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vine un boxer diesel de la subaru. Sa-l vedem ce stie si ce poate :angry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest H4 sper sa fie un motor reusit. Mi-as dori asta ! Pt ca 1.5R este prea putin pt un Impreza... chiar usor penibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi cand or veni cu boxer diesel de 2l sau de 2,2 la vreo 200 CP ;) :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-as multumi si cu 170CP dar pretul sa nu sara bariera celor 20.000 euro CIP. AWD included, no doubt !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluziile mele :D

Avantaje diesel:

  • Cuplu mare de la turatii mici => usor si fun de condus
  • Consum mai mic in regim de exploatare normala
  • Consum MULT mai mic in regim sport
  • Viata mai lunga datorita functionarii la turatii mai joase

Dezavantaje diesel:

  • Zgomot + vibratii mai mari, in special pe masinile mai ieftine
  • Incalzire mai grea iarna
  • La 5000rpm "that's it"
  • Cost mai mare de achizitie (amortizat in mare parte la vanzare, dar oricum un efort suplimentar la cumparare)

Cel mai mare avantaj al diesel-ului dupa parerea mea (si ceea ce m-a facut fan diesel) este ca-l poti conduce mereu astfel incat sa simti cum trage masina bine de tot si sa te simti bine fara sa omori motorul cu 6000-6500rpm mereu (de consumul in acest regim de condus nu mai zic nimic, e in prima lista de sus :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ar fi mai corect de inlocuit in listele tale de mai sus cuvantul diesel cu "turbodiesel"? Nu de alta, dar sa nu se creeze confuzii si sa creasca nejustificat pretul la SDI-uri pe piata SH :)

Costurile mai mari de intretinere (datorate in principal elementelor mai scumpe care sunt intr-un motor TurboDiesel) nu ar trebui puse la dezavantaje? De asemenea sensibilitatea la carburant prost. Si poate, dupa alinierea EU, ceva impozite mai mari la Diesel (in special la cele fara filtru de particule).

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!