Jump to content

Benzina sau Motorina?


LiviuS
 Share

Benzina sau Motorina?  

932 voturi

  1. 1. Benzina sau Motorina?

    • Benzina
      442
    • Motorina
      563


Postare recomandată

Nu te contrazic, insa si turbolag-ul poate fi aproape anihilat prin tuning...respectiv reactia la apasarea acceleratiei (se creste putin presiunea in rampa, printre altele...) :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu orice 007, ci Agentul 007p ! :soothe[1]: :soothe[1]:

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum spui tu ca mergi ca pensionarii , pentru ca o viteza medie de 80km/h pe drumurile patriei noastre este foarte mult. Cand circuli? Si pe ce drumuri mama mia. Daca vin pe valea oltului pana in bcucuresti, abia pe autostrada mai reusesc sa imi imbunatatesc viteza medie pana pe la 75/h. Si eu recunosc ca merg tare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca merg preponderent extraurban si in general pe A1, A2, sau Buc-Buzau, cred ca se explica. In Buc si pe DN merg f incet, adevarat. Uneori si pe autostrazi pun CC-ul la 85-90km/h (viteza cea mai economica la masina mea, sub 6%) si ma intind comod in scaun... :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa intru si eu in vb despre diesel vs gas..

VOTEZ ptr diesel si am sa-mi sustin afirmatiile.

Masina mea consuma destul de putin in jur de 5.5L mixt asta probabil si din cauza ca nu sunt un vitezoman.

Acum sa ne referim la puterea efectiva a motorului.

CP sunt destul de irelevanti asta din cauza ca unitatea CP nu reprezinta o forta in SI. ci se obtine printr-un calctul aritmetic inmultind cuplu * turatia / 5252 , parca asta era formula daca o mai tin minte de la mecanica din facultate , anul I. Acum tu poti avea un motor care dezvolta 1000CP dar daca acesti cp sunt dezvoltati la o turatie mare nu ai ce face cu ei....adica practic cuplul porneste masina dupa loc , deoarece cuplul reprezinta bratul fortei care actioneaza asupa masinii. In fine sa o zicem mai simplu daca nu ai cuplu.....nu poti sa pornesti nici o bicicle. Atentie motoarele cu un randament bun trebuie sa aiba o dependenta stabila intre cuplu si Cp . Ai de pomana 100cp daca cuplu este de 130 pe cand atunci cand ai un motor cu 100cp si cuplu 250Nm e cu totul altceva deoarece forta este muuuult mai mare.

Acum vine intrebarea dece 1.6 vs 1.9TDi 100cp , the winner is the gas. Asta e si mai simplu de explicat motorul tdi este lenes pana cand intra turbina deoarece turbina creste puterea de compresie astfel crescind cuplul maxim , cum turbina intra pe la 2000rpm...apare decalajul de acceleratie. Se poate seta ca turbina sa intre si la 500rpm dar pe urma.....obtii un cuplu MUUUULT mai mare dar si motorul are de suferit si in special turbina insasi din cresterea temperaturii de reactie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ANdi B., nu generalizez, insa la Octavia 1 motorul de 1.9TDi ALH 90CP are mai multa vana decat 1.6MPI 102CP, adica accelereaza mai bine. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dintr-un site de vanzari masini cele mai ieftine autoturisme din 2004: Passat 2004 1,6=7950 E; Passat 2004 1,9 TDI=13500 E.

Diferenta de 5550 E se transforma in 5550 litrii benzina, ceea ce reprezinta benzina pentru aproximativ 79000 km parcursi gratis (la un consum de 7%).

Se tot vorbeste de valoarea mai mare la revanzare a diesel-urilor fata de otto. La prima vedere asa este, chiar din exemplele date, numai ca nu se ia in calcul pretul mai mare a masinilor diesel noi cu aproximativ 2000 E CIP valoare la care se raporteaza dobanda+taxa administrare+CASCO ..etc.

Un cunoscut a luat pe firma un Passat in 2003 si-l ajunge masina in decembrie anul acesta cca 34000 E si valoare pe piata SH este de max. 14000, deci o pierdere de 20000 E. Unde este castigul la revanzare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate seta ca turbina sa intre si la 500rpm dar pe urma.....obtii un cuplu MUUUULT mai mare dar si motorul are de suferit si in special turbina insasi din cresterea temperaturii de reactie.

:) cum faci tu asta? :)

P.S. Problema cu puterea scazuta pana la 2000rpm se rezolva foarte simplu turand motorul inaintea unei plecari de pe loc (in cazul in care se doreste o plecare violenta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

insa la Octavia 1 motorul de 1.9TDi ALH 90CP are mai multa vana decat 1.6MPI 102CP, adica accelereaza mai bine. :vaidecapulmeu:

De pe pagina skoda.ro:

Tour - D-90 CP TDI

Accelera

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am exprimat defectuos, mea culpa. Nu m-am referit la valorile intrinseci ale acceleratiilor 0-100km/h ci am vrut sa subliniez (si nu mi-a iesit :banghead: ) ca intr-adevar reprizele la diesel sunt mai viguroase decat la benzina, in cazul celor celor 2 motorizari, deoarece unul e turbo si celalalt aspirat, deci diferenta de cuplu isi va spune cuvantul (210 Nm la diesel fata de 148 Nm la benzinar, parca - obtinute la turatii diferite). :vaidecapulmeu:

Modificat de DORU_14
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai a propos de cuplu, era o expresie clasica, aparent paradoxala, in lumea specialistilor auto: Calul putere Diesel e mai vanjos decat calul putere Otto … :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...

Se tot vorbeste de valoarea mai mare la revanzare a diesel-urilor fata de otto. La prima vedere asa este, chiar din exemplele date, numai ca nu se ia in calcul pretul mai mare a masinilor diesel noi cu aproximativ 2000 E CIP valoare la care se raporteaza dobanda+taxa administrare+CASCO ..etc.

...

Salut,

O mica precizare: nu se poate generaliza faptul ca pretul unei motorizari Diesel ajunge sa fie cu 2000 de euro (CIP) peste pretul unei motorizari echivalente pe benzina.

Ca sa fiu mai clar, am luat un exemplu care pe mine m-a interesat in mod special. Probabil ca sunt si altele, dar eu o sa ma refer la acesta (sursa fiind lista de preturi de la VW Romania):

Golf 5 2.0FSI 150CP cutie M6 versiune de echipare SportLine - pret de baza CIP 16409; DDP 20170

vs

Golf 5 2.0TDI 140CP cutie M6 versiune de echipare SportLine - pret de baza CIP 16803; DDP 20407.

Diferenta este 394 EUR la pretul CIP si de numai 237 EUR la pretul DDP.

Avand in vedere ca pretul dotarilor optionale suplimentare este acelasi indiferent de motorizarea aleasa, cilindreea aceeasi - nu se diferentiaza clasa de impozitare, raman in calcul doar pretul combustibilului raportat in mod direct la consum si reviziile anuale. Consumul e in mod evident mai mare la 2.0FSI. La revizii nu pot sa ma pronunt, dar se pot face comparatii de catre cei care le-au facut deja. Cred insa ca pretul platit in plus la o revizie pt TDI (asta ramane de verificat) acopera diferenta data de consumul mai mare al FSI-ului. Valoarea de revanzare, fiabilitatea, durabilitatea, placerea de a conduce etc. nu au fost folosite la calcul...

Numai bine,

Dorin

Modificat de D77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

D77 am verificat si ai dreptate. In exemplu dat diferenta este nesemnificativa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa mai audc si eu unele lamuriri. Turbina poate fi setata sa intre si de la 500rpm. Dar dca intra de la o turatie atat de joasa faci cam avion masina . De altfel se pot seta parametrii cum ar fi presiuneaa aerul degajat de turbina cu cat presiunea aerului creste timpul de ardere a motorinii e muuuult mai mare adica :

P=presiune

V=volum

R=constanta generica a gazelor

T=Temp.

M=aici o sa fie litera greceasca MIU.

Asa ca avem

PV=MRT => T=(PV)/MR = > cum presiune avem marite R constant si M constant => creste T .

Motorina se aprinde din cauza temperaturii mari a aerului => timp de aprindere mai mic , timp de aprindere mai mic -> Cuplu mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul 2L FSI este un motor scump.. insa exista cazuri unde diferenta de pret este mult mai mare.

Golf Comfortline / Diesel / 1.9 litri TDI / 105 CP / Cutie manuala -5 viteze / 2 usi - EUR 14.530,-

Golf Comfortline / Benzina / 1.6 litri / 102 CP / Cutie manuala -5 viteze / 2 usi - EUR 12.834,-

O diferenta de 1800E CIP, la care daca se ia in leasing sau credit se plateste dobanda, se platesc revizii mai mari, rca mai mare, casco mai mare, taxa de motor mai mare (la masina de mai sus DDP la benzina e 15400, iar la diesel 17653, o diferenta DDP de 2253E!). Mi se pare si normal sa iei bani mai multi pe o masina cu 2253E mai scumpa initial...

Modificat de NetFlow
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Netfow

Salut,

Diferenta intre postul tau si cel al lui D77 este ca motoarele sunt de cilindree diferita. Poate asta justifica si diferenta de pret.

Oricum ca si putere desi sunt asemanatoare, cred ca dieselul e mai vioi comparativ cu benzinarul (cel putin la turatii joase).

Nuami bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa fac o corectare la postul meu timpul de ardere SCADE din cauza cresterii temperaturii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce intelegi tu prin "sa intre turbina"? si cum o "setezi sa intre la 500rpm"?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca vrea sa spuna "sa dea presiune mai mare de la 500 rpm".

Oricum nu are sens la turatia de relanti sa iti dea presiune mare turbina, parerea mea. E foarte bine asa cum vine din fabrica, altfel multi soferi ar merge cu motorul si mai sub-turat decat merg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa continui ideea :

daca motorul nu ar beneficia de turbosuflanta si nici de intercooler ar dezvolta cam 60cp , ma refer la motorul meu. O data ce turbosuflanta creste presiunea aerului are loc relatia care am scris-o mai bine , bine acea relatie este pentru gazele ideale .

La motorul meu turbina creste presiunea aerului in motor de pe la 1900rpm , dar modificand softul masinii aceasta poate intra si de la 1500rpm sau chiar mai jos. Desigur daca turatia la care turbina intra in functiune este foarte joasa atunci sunt probeme cu "the clutch" deoarece crest foarte mult momentul fortei .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

turbina nu intra in functiune la o anumita turatie, functioneaza mereu... cuplul maxim fiind la 1900, acolo se simt cel mai bine efectele ei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ICE, DESIGUR CA TURBINA FUNCTIONEAZA TOT TIMPUL, INSA PERFORMANTELE SI CONSUMUL CRESC pe masura ce se comanda electronic deschiderea paletelor. Deci, un consum redus se poate obtine la turatii mai mici intr-o treapta de viteza corespunzatoare (turatia peste 2000 rot/min). :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut tuturor...

as dori sa lamurim un lucru dspre acest pro si contra:

vorbim de consum, vorbim de putere, vorbim pe marginea prea multor subiecte care nu pot fi dezbatute in toate combinatiile.

De exemplu nu putem vorbi de consum, pentru ca este clar ca un Diesel are mereu consum mai redus fata de cel Otto(desi aceeasi capacitate). Puterea: diesel 140CP si otto 150CP>>> astea-s datele, dar sincer, care din cele doua motoare credeti ca are mai multa forta bruta???? Chiar considerati ca acei cai pun punctul pe "i"??? Consider ca puterea/forta motorului nu poate fi discutata doar pe baza cailor, chiar dimpotriva consider ca este mai important momentul de rotatie, adica Newton metri= Nm... Tot respectu' p.s. este cineva pe forum cu semnatura "Real man drive torque, not horsepower" si sunt de acord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am votat benzina...poate din obisnuinta...poate din pasiune...poate din nebunie...pentru noi romanii in special si pentru europa in general motorul W8 - 250CP parca de 4.0 care a fost pe Passat B5/5.5 zice tot...eu zic ca a fost o incercare frumoasa....voua cum vi s-a parut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!