Jump to content

Reset adapt. ECU - clapeta acceleratie


Andi TDI
 Share

Postare recomandată

Laurentiu_LWR

Salutare...ce parere aveti de clapeta aceasta? :) nu ar trebui sa faca asa nu?

Am observat ca daca ii scot furtunasul de vacuum de la regulatorul de presiune parca merge mai frumos...

Este vorba de un Golf 4 1.6 16V 2001 AZD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi nu prea. Încearcă o adaptare a clapetei şi vezi dacă merge (bine ar fi să facă şi o curăţare a clapetei înainte de asta, mai ales prin partea din spate nu doar ce se vede pe partea asta). Probabil prin scoaterea furtunaşului  se compensează ceva ce nu mai reuşeşte clapeta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
riseagainstalex

Salut! Am un Golf 3 1,6 benzina, seria AEE, din 1996. Cu clapeta conectata, imi merge in suturi, sta turata in 1800 la ralanti, se opreste motorul din mers (cand e pe liber). De asemenea, simt cum accelereaza singura, aproape ca nu trebuie sa tin piciorul pe pedala. Astea se intampla cand ajunge motorul la temperatura optima. Cand e rece, pare sa se comporte mai ok.

Am schimbat delcoul si clapeta de acceleratie (cu alte piese sh), asta la indicatia unor mecanici. Problema a ramas aceeasi. 

Merg de o vreme cu clapeta deconectata (mufa scoasa), si merge bine, accelereaza constant, nu moare motorul, nu se tureaza mai mult de 1000 la ralanti, insa nu prea are forta in ambreiaj si consuma mult. 

Am incercat sa adaptez clapeta urmand instructiunile din postarea  #91, dar nu a functionat. Dupa 50km merge la fel de haotic. 

Cand e contactul pus, se aude un tiuit de sub capota, probabil de la clapeta. Este un sunet digital, discret, cu mici pulsatii in tonalitate. 

As vrea sa incerc si o adaptare cu VAG-COM (sau VCDS), poate se resolva. Sper sa mai fie cineva din Iasi activ pe forum.

Aveti alte sugestii pentru cazul asta? Mecanicii la care am fost pana acum nu prea au avut chef/rabdare sa se uite la masina, doar au presupus ca trebuie schimbat ceva.  Multumesc in avans!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă zici că face doar după ce se încălzeşte verifică senzorul de temperatură lichid răcire

post-40889-0-50724900-1438549241_thumb.j

fie cu un multimetru (verifici ce tensiune are în funcţie de temperatură)

post-40889-0-83616800-1437811060.jpg

 

post-40889-0-65389000-1437810682.jpg

 

Fie pui, atunci când face figuri, o rezistenţă de 220-275 ohmi în locul senzorului (scoţi mufa din senzor şi o pui în mufa senzorului în locul unde ar trebui să vină pinii 1 şi 3). Dacă nu se schimbă nimic atunci nu este din acest senzor, dacă se îmbunătăţeşte comportamentul este posibil să fie din el. Cred că asta este cea mai simplă şi ieftină metodă de verificare (o rezistenţă nu cred că are un preţ mai mare de 1-2 lei).

Oricum adaptarea nu merge nici cu vcds nici altfel dacă este buşit vreun senzor care influenţează managementul motorului.

Şi mai verifică să nu ia aer fals pe la îmbinarea dintre corpul clapetă şi galeria de admisie.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
riseagainstalex

Salut! Multumesc pentru raspunsul detaliat. Am masurat rezistenta la diverse temperaturi (aproximative), rezultatele erau ceva mai scazute decat in tabel. Cam cu 30% mai mici. Deci ar putea fi si senzorul de vina.

In timp ce eu masuram de zor acolo, se opreste un asa zis mecanic sa isi dea cu parerea, poate ma ajuta. A spus ca ar trebui sa se auda cum clapeta invata din now valorile maxim si minim, dar la mine nu se intampla nimic, deci nu e buna. Asa ca am luat alta clapeta sh, care ar fi trebuit sa fie buna, dar este exact aceeasi chestie.

 

Deci, cand am contactul pus, se aude un bazait, la o mufa de langa mufa care vine direct la clapeta. Se simte si o usoara vibratie pe acea mufa. Cum deconectez mufa clapetei, nu se mai aude nimic.

Aer fals nu cred ca ia, am schimbat garnitura de la îmbinarea dintre corpul clapetă şi galeria de admisie, care oricum era buna.

Atasez si o poza cu locatia mufei de care zic, poate stiti de ce e legata (nu este poza la motorul meu, dar e aceeasi chestie).

Oricum intentionez sa merg in service nu pentru clapeta, ci pentru verificarea senzorilor. Poate gasesc pe cineva care nu spune din prima sa schimb clapeta.

 

Multumesc din nou, numai bine!

post-154089-0-99790400-1441101601_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Incercari  nereusite de adaptare a clapetei la un Golf 5 1,4 benzina.

 

Salutari tuturor!

Dupa arderea la propriu (a iesit fum) unei bobine de inductie si mers cam 20 km in trei pistoane (am decuplat mufa injectorului corespondent), odata cu montarea noii bobine am zis sa curat si clapeta fiindca tota umblam in zona. Cand sa pornesc am constatat ca m-a lasat si bateria, Am inlocuit bateria iar dupa pornire, am constatat ca am mari probleme, nu tine relantiul, merge ca in trei pistoane pana in 1500 rot., peste 1500 pare a merge “rotund”,  check aprins si erori (misfire) totdeauna pe cilindrul 1 si uneori pe 2 sau 3. Pe 4 unde s-a ars bobina, nu. Masina nu am mai miscat-o de atunci, tot fac incercari.

Am facut toate rocadele posibile de bujii, bobine, chiar si injectoare, degeaba insa, aceleasi erori.

Mi-a mai ramas testul de compresie de facut…

Sper totusi sa fie din ceva adaptari.

Am facut adaptarea clapetei in campul 060 Basic setting, apare ADP OK  insa nu are niciun efect, motorul merge la fel de prost.

 

Am citit si incercat sa aplic explicatiile gasite in acest forum:  

in grupul engine-01 / adaptation-10 / in canalul 00 se salveaza valoarea 00.

Din pacate nu-mi permite programul sa introduc nicio valoare. Trebuie vreun cod de logare?

Va rog sa-mi explicati unde gresesc la acest tip de adaptare.  Folosesc (sunt incepator) VCDS- VAG 908.

Multumesc!

Modificat de vasilegl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adaptarea ai facut-o corect daca spui ca apare ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns!

 

Din postul nr. 1 al lui ANDI TDI am dedus ca ar fi indicat si o resetare a adaptarilor “in grupul engine-01 / adaptation-10 / in canalul 00 se salveaza valoarea 00.  Eu nu reusesc sa fac aceasta resetare care, sper eu, ca in final sa ma ajute. In fereastra respectiva nu pot scrie nimic. Dau “read”, apar 3 de “0” in ultima fereastra iar celelalte ferestre sunt “inchise”. Am mai observat ca inscrisurile au o tendinta de palpaire. E normal? A mai patit cineva asa ceva?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil din cauza interfetei care este o CLONA ?'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca cu alta interfata / tester compatibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru raspunsuri. Din pacate nu tine de electronica asa cum speram ci de mecanica.

Maine o duc in service pentru testul de compresie si mai mult ca sigur urmeaza demontarea motorului. Dupa toate verificarile efectuate se pare ca presiunea pe cilindrul 1 e "varza", de aici si mersul intrerupt si erorile de misfire. Din vina unei bobine de inductie dar mai ales a mea ca am mers in 3 pistoane desi stiam ca nu e bine, se pare ca trebuie sa desfac/repar motorul. Voi reveni cu rezultatul "distractiei" macar sa fie invatatura si pentru altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca ai 1 sau 2 supape arse. Sa ne tii la curent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte aproape de adevar cu supapele Al Bundy, vorba ceea “cine stie…cunoaste”!

Sigurante si arc supapa evacuare sarite si supapa stramba blocata pe intredeschis, bineintales pistonul usor atins in cap.  Am avut noroc ca nu a avariat pistonul si alte cele. Cum si de ce au sarit sigurantele de la supapa nu stiu...

Masina e luata de putin timp, nu stiu daca eu am aranjat-o mergand in trei pistoane sau avea de mai mult timp probleme la acea supapa, avand in vedere ca se cunoaste ca a mai fost umblat in motor.

Concluzie: inlocuit supapa, ghidaj, simering, sigurante, tachet si culbutor (siguranta rupta) plus garnitura chiulasa, evident. Poate veti spune ca trebuia schimbat tot pe acolo daca tot am umblat insa, dupa verificarile efectuate am constatat ca nu e cazul sa ma lansez in niste mari cheltuieli ca oricum m-a luat pe nepregatite.

In final, topicul nu prea mai are legatura cu adaptarea clapetei de aceea rog moderatorii sa-l mute unde si daca e cazul.

Multumesc inca odata pentru sugestiile oferite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, in penultimul rand am vrut sa fac referire la postarea mea nu la topicul in sine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
cristianstanciu

Salut! am urmatoarea problema. saptamana trecuta m-a lasat masina dintr-o data. A scazut turatia la 1200 rpm si nu s-a mai accelerat, practic apasam degeaba pedala. Am dus masina pe platforma la service, unde mi-au zis ca din cauza unui scurt in baterie, s-a dat peste cap electronica masinii.Am schimbat bateria, au facut o readaptare a clapetei de acceleratie si am plecat fericit de acolo. Dupa 3 zile, aceeasi problema...M-am intors, au pus masina pe tester, a iesit ca trebuie inlocuita clapeta de acceleratie. Am luat clapeta de la dezmembrari, au inlocuit-o si...surpriza, dupa inca 4 zile...din nou aceeasi problema, nu se accelereaza. 


 


Care sunt sansele sa fie aceeasi problema la 2 clapete de acceleratie. Poate fi problema din ECU sau din altceva?


 


Mentionez ca daca scot borna timp de 2 min, masina isi revine si functioneaza normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sau pedala de acceleratie.... posteaza eroarea asa cum apare la scanare, sa vedem despre ce e vb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La multi ani tuturor!

Cristianstanciu, o problema similara cu acceleratia am avut la o Skoda Fabia 1,4 (tot motor vw). La fel am schimbat clapeta fiindca erorile la diagnoza faceau referire la ea insa problema a ramas. In final am descoperit ca de fapt erau oxidati cativa pini la mufa ECU.

De cele mai multe ori bataia de cap e descoperirea problemei si nu problema in sine care la mine s-a rezolvat simplu cu un spray de contacte.

De verificat mufele/contactele intai, poate scapi cu atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianstanciu

Multumesc pentru raspunsuri, am banuit ca ar fi contactele de vina, am desfacut pana la ECU, insa n-am gasit nimic in neregurla. Acum nu mai vrea nici sa porneasca. Am dat jos clapeta, senzorul admisie aer si par ok. Pun maine testerul si revin.

Modificat de cristianstanciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cristianstanciu

Se pare ca am rezolvat problema. De vina era releul care actiona clapeta de acceleratie. L-am schimbat si e totul ok. Cred ca intra in modul de avarie pt ca nu primea curent cum trebuie. Am pus vcds si nu mai am erori, decat pentru modul 1 cooling fan, dar nu cred sa aiba legatura cu problemele anterioare. 

Multumesc pentru ajutor!

Modificat de cristianstanciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi spui si mie despre ce releu este vorba ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Posibil s-au oxidat conectorii fiind in exterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna ziua, la un Golf 4 1.8T an 2000, cod motor AGU am schimbat clapeta de acceleratie cu una noua dar nu reusesc sa fac adaptarea la ea si sta acul de la turometru la 1100. Am incercat toate varintele posibile si cu VCDS si fara. Stie cineva ce ar putea sa fie? Am verificat si toata instalatia electrica, toti senzori si nimic. Aer fals nu are. Nu mai stiu ce sa incerc.

Modificat de Literaunu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!