Jump to content

SEAT Leon 1.8T Sport


toni

Postare recomandată

cat te-a costat suspensia?

"rulmentii din capul amortizoarelor fata si suportii de amotizor " adica bucsele alea care leaga amortizoarele de caroserie? fata ? sau ce mai exact?

Link către comentariu
  • Replies 288
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • toni

    125

  • Bogdan_wrc

    26

  • andrei.toledo

    16

  • Muale

    15

Top Posters In This Topic

Posted Images

Suspensia - 2100ron (620E)

Rulmentii sunt cei care fac posibila rotirea amortizorului atunci cand misti volanul. Voi schimba si bucsele (eu le-am zis suporti mai sus ;) ).

Link către comentariu

Excelenta culoarea si ii sta foarte bine pe masina. Sunt convins ca o s-o ingrijesti si de acum inainte. Felicitari.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am rezolvat problema scaderii de presiune a turbinei, iar acum motorul se misca foarte bine.

Intre timp am achizitionat 2 anvelope de iarna Michelin Pilot Alpin PA2 225/45R17 94V (XL) (second-hand dar arata bine) care vor merge pe jantele actuale de aliaj, incepand din aceasta iarna renunt la cele de tabla :D . Urmeaza sa mai caut inca 2 aceeasi dimensiune.

M-am mai gandit, iar suspensia cred ca va astepta pana la primavara sa fie montata (sa vad ce voi face cand ma vad cu ea in brate :) ).

TODO List (©Ice_2k :D )

- reparare sistem PCV

- 2 x anvelope iarna 225/45R17

- 2 x anvelope iarna 225/45R17

- Koni Sport Kit 1130

- suport motor/transmisie dogbone

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

In sfarsit am reusit sa intru in posesia suspensiei Koni. Spun "in sfarsit" pentru ca a fost o adevarata aventura sa ajung aseara la Racing Nick sa o iau. Am plecat la ora 5.10 din Grozavesti si am reusit cu greu sa ajung la ei (in spatele garii Obor) cu cateva minute pana in ora 7. E prima oara, in oras, cand mi sunt avertizat ca trebuie sa fac pauza pentru am condus mai mult de 2 ore!!! In rest, suspensia a fost livrata la timp, 2 saptamani si cateva zile, termenul primit initial (suspensia a venit de luni la ei, dar n-am avut timp sa ajung). Era in cutia originala, nedesfacuta, am umblat la ea cand ajuns acasa. Mai jos e poate vedea cum arata :icon_thumright:

Am decics ca pana la primavara va fi pe post de mobilier in sufragerie :)

konisportkit003te7.th.jpg konisportkit004wz8.th.jpg konisportkit005pg8.th.jpg konisportkit001hs5.th.jpg

konisportkit007lm7.th.jpg konisportkit009gy8.th.jpg konisportkit002wy5.th.jpg konisportkit006vj7.th.jpg

Link către comentariu

super pret avind in vedere ca a venit asa repede si in plus mai este si reglabila, banuiesc ca abia astepti primavara :(

Link către comentariu

Nu ti-e frica ca daca nu o sa-ti pui toate cele 4 cauciucuri la fel sunt sanse sa se strice ABS-ul?

Link către comentariu

@Testosul

:D

Da' e facut din guma ABS-ul asta? (scuze, dar nu m-am putut abtine de la gluma asta :D )

Nu are de ce sa se strice. Probleme pot aparea daca nu as avea cauciucuri identice pe fiecare punte in parte; si cand spun probleme, ma refer la faptul ca pot apare diferente la aderenta, iar masina sa aiba un comportament impredictibil.

Sistemle ABS moderene au senzori independenti pentru fiecare roata si masoara viteza fiecarei roti separat de restul, iar daca viteza UNEIA scade sub un prag limita, deblocheaza frana pentru ACEA roata.

@bbm: Da, e un pret bun pentru, Koni are totusi un renume in spate si poate multe, chiar daca au aparut variante mai bune. Suspensia este reglabila decat ca duritate (arhisuficient pentru mine).

Modificat de toni
Link către comentariu
  • 3 months later...

Update:

Am montat luni suspensia si am schimbat cam tot ce era de schimbat pe acolo: rulmenti, tampoane si alti suporti.

Desi vechile amortizoare nu erau curse si nici nu le puteai comprima/decomprima extrem de usor, masina este cu totul alta. N-am apucat sa vad cum sta cu adevarat, facand decat drumurile aglomerate pana la munca, dar se simte orice denivelare, botul nu se mai ridica sau apleaca la plecare si franare iar pe viraje la viteza mica masina ramane dreapta. In weekend e programata prima iesire din oras iar atunci sper sa vad mai bine cum se comporta.

Amortizoarele au fost puse pe pozitia de mijloc ca duritate si fata si spate. Chiar si asa, este mai confortabila decat cea sport cu care a venit masina din fabrica, dar denivelarile mici sunt filtrate mai putin, e chiar un paradox :cool: Nu zdruncina la fel de mult si nici nu e la fel de galagioasa.

Coborarea a fost de 15 mm pe fiecare axa imediat dupa montare. Posibil sa mai coboare putin. Spatele arata foarte bine cum e acum, fata este totusi putin cam sus, desi de pe o zi pe alta parca a mai coborat putin.

Arcurile pe spate aveau aceeasi lungime cu cele originale, iar cele pe fata erau cam cu 10-15mm mai scurte. Se poate observa din poze ca arcurile noi au mai multe spire, asta banuiesc ca se traduce intr-un spring rate mai mare.

Comparatie intre arcurile fata:

photo0062uu0.th.jpg

Comparatie intre arcurile spate:

photo0065hg1.th.jpg

Suspensia fata montata:

photo0064ds2.th.jpg

Mi-am gasit si niste capacele adezive cu sigla Seat pentru jante. Nu sunt foarte reusite ca realizare si in plus ele erau drepte fata de cele Rial care erau curbate, dar arata bine pe masina.

suspensie009tp0.th.jpg

A mai primit si (inca) un set de becuri de pozitie albe (cu LED-uri), la primul set s-a ars un LED si erau si mai albastrui decat astea. Sper sa tina mai multe, alea au tinut vreo 2 saptamani :)

Poze facute in ziua montarii:

suspensie001go2.th.jpg suspensie002wi5.th.jpg suspensie004cp1.th.jpg suspensie005er7.th.jpg suspensie007vm8.th.jpg suspensie015ri6.th.jpg

Iarna am petrecut-o doar cu cele 2 anvelope de iarna de pe fata, asta pentru ca primele 30 zile din iarna masina a stat pe bara :P , si nici iarna nu a fost foarte "alba". A fost mai greu cand erau zapezile mari, dar din punctul meu de vedere nu merita investitia in alte 2 anvelope; vor veni anul viitor. Acum trebuie sa inlocuiesc anvelopele de vara de pe spate care sunt cam ... varza :D. Sfidez limita legalitatii cu ele :)

Modificat de toni
Link către comentariu

foarte bine arata. da, dupa cateva zile si cateva sute de km se mai lasa. si eu am ramas surprins cand am pus-o pe a mea, ca la fel era mai dura dar mai confortabila decat aia stock.

ma bucur pt tine si pt 1.8T. multi km inainte.

Link către comentariu

Foarte bine arata si ai grija la gropi. Poti sa-mi spui daca suspensia stock era sport, pt ca vreau sa o compar cu a mea, ca si numar de spire la arcuri? Si rulmentii ce pret au avut? Flansele erau ok? Multumesc si scuze pt offtopic.

Link către comentariu
nadir@boosted.ro

felicitari toni

ti-am vazut masina in ultimul timp pe la rozavesti te-ai mutat cu job`ul?

toate cele bune si spor la modificari + :icon_thumright: safe :)

Link către comentariu

superba masina.voiam sa te intreb de unde ai luat rama cromata de la schimbator?

km multi si fara probleme

Link către comentariu

@Dragos_Ene: da, suspensia stock era sport. Rulmentii au venit impreuna cu bucsele din capul amortizorului, este un kit de la Sachs iar pretul a fost de 50ron pentru fiecare. bucsele astea erau destul de tasate, tamponele care veneau pe tija amortizorului erau ok, dar le-am schimbat si pe alea sa fiu sigur.

@nadir: Nu m-am mutat eu cu jobul, el s-a mutat cu mine :lol:, de mai bine de un an ne-am schimbat sediul.

@tibi22: Rama pentru schimbator e luata din targul Vitan, vreo 30ron acum vreo 3 ani.

Multumesc tuturor pentru aprecieri!

Link către comentariu
  • 8 months later...

Cum n-am scris de mult pe aici, facem un update. Pe partea mecanica am schimbat urmatoarele:

- kitul de distributie (inclusiv pompa de apa, care am constatat ca era sparta cand scos-o pe cea veche) pe la sfarsitul verii, la aproximativ 160k km

- MAF-ul in urma cu vreo 2 luni (Bosch replacement part)

- sonda lambda (NGK/NTK), ieri :D

Pe partea de detailing, polish cu Autoglym Super Resin Polish si ceara Collinite 845 Insulator Wax prin septembrie, tratement chedere cu Sonax si GummiPflegeStift plus alte nimicuri au fost curatate.

Cum temperaturile tot scad, o sa urmeze pregatirea de iarna cu anvelope corespunzatoare. Si tot sper sa-mi fac timp sa iau bucsele pentru dogbone de la Powerflex :P

Link către comentariu

pt busca powerflex, daca vrei ..hai sa impartim transportul ca si eu vreau sa o iau si magazine prin RO stiu putine care o aduc...si nu prea mai am incredere...

sau tu..de unde o iei?

in domeniul detailing...ai ramas neschimbat. bravo :)

eu de 1an tot zic ca fac un polish :(

sonda lambda cat a costat?

astept anvelopele da iarna :))

Link către comentariu

Bucsele le-am vazut la Racing Nick cand am luat suspensia, chiar le avea pe stoc atunci (bine, asta era acum un an dar...)

Sonda lambda a fost 550lei.

Cu rotile de iarna ai PM.

Link către comentariu

Bravo toni, e bine ca ai rabdare sa ii faci polish, si eu tot ma tin de multe luni sa ii fac dar nu mai apuc.

Iar in ceea ce priveste bucsa, e o investite minora care merita, cea de la forge este defapt tot powerflex. Eu unul ma gandesc serios si la un quickshift.

Modificat de BAD_MF
Link către comentariu

Sa stii ca eu te adimir foarte mult pentru cat de mult o ingrijesti :D

Incerc sa fiu si eu ca tine si masina mea sa arate la fel de curata mereu... :D

Inca o data tot respectul din partea mea :icon_thumright:

Link către comentariu
  • 2 months later...

Multumesc pentru aprecieri!

Inca un mic update rapid: inele cromate pentru ceasurile de bord. Le-am primit joi si abia azi pe seara am reusit sa le montez. Montajul a fost un pic cam dificil pentru ca nu se puteau fixa asa cum recomanda producatorul (sa le faci margine peste plasticul de bord) si pana la urma le-am lipit in cateva puncte cu Poxipol.

(click pe poze pentru imagini mai mari)

Cum au ajuns:

th_DSC01097_resize.jpg

Bordul desfacut - asta pentru ca geamul nu se poate scoate, fiind lipit:

th_DSC01156_resize.jpg

Si montate:

th_DSC01160_resize.jpg th_DSC01163_resize.jpg th_DSC01164_resize.jpg th_DSC01165_resize.jpg

Cand m-am intors la masina am fost intampinat de dezastrul pe care il lasasem :)

th_DSC01170_resize.jpg

... si la final:

th_DSC01171_resize.jpg th_DSC01173_resize.jpg

Luni merg la curatat injectoare si le schimb si garniturile.

De vreo 3 saptamani am observat o mica supurare pe langa filtru de ulei. O sa verific si asta luni, ca tot ajung la service.

Si ABIA ASTEPT SA SPAL MASINA! (apropo la postul lui 4abc :Driver: ) Are cam o luna de la ultima spalare si are o culoare gri in loc de verde, iar jantele sunt negre :D

Modificat de toni
Link către comentariu

foarte frumoasa masina.felicitari.e pacat sa nu te gandesti la un soft si de ce nu si o evacuare

Link către comentariu

Ai rabdare :)

Si eu am avut inele dar nu m-am incumetat sa dau jos ceasurile si sa le pun.

Odata puse arata foarte bine.

Link către comentariu

naka66: sunt multumit de puterea actuala, mai ales ca merg mult prin oras. De ce sa o fortez cand n-am unde o folosi la adevarata valoare? :icon_cheesygrin:

Evacuarea ma tot bate gandul, dar mi-e frica ca va fi deranjanta, mai ales ca masina este folosita zilnic si prin aglomeratii. Variant safe ar fi o evacuare gen Milltek, care suna bine si discret dar pretul mi se pare prea mare.

BAD_MF: Toata operatiunea a durat in jur de 2 ore, nu e vorba de chiar asa multa rabdare :ceuameni: . Mai mult mi-a luat sa scot plasticul care acopera ceasurile in bord si sa-l pun la loc.

Link către comentariu

Felicitari pentru noul update! :(.

Cu vremea asta nici nu tine...si eu abia astept sa o spal ca are tot 3 saptamani :)

Link către comentariu
naka66: sunt multumit de puterea actuala, mai ales ca merg mult prin oras. De ce sa o fortez cand n-am unde o folosi la adevarata valoare? :icon_thumright:

Evacuarea ma tot bate gandul, dar mi-e frica ca va fi deranjanta, mai ales ca masina este folosita zilnic si prin aglomeratii. Variant safe ar fi o evacuare gen Milltek, care suna bine si discret dar pretul mi se pare prea mare.

BAD_MF: Toata operatiunea a durat in jur de 2 ore, nu e vorba de chiar asa multa rabdare :D . Mai mult mi-a luat sa scot plasticul care acopera ceasurile in bord si sa-l pun la loc.

nu stiu de ce toata lumea alege milltek.cu e nici cea mai performanta nici cea mai ieftin nici cea mai silentioasa.eu am apr rsc exhaust este mult mai silentioasa mult mai performanta diametru mai mare si partea principala mult mai ieftina.nu stiu daca fac si pt leon 1 1.8t dar te poti interesa bafta

Link către comentariu
  • Vizitator a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!