Jump to content

Castrol Long Life 3 504.00/507.00 5W-30


andrein
 Share

Postare recomandată

Pai capacitatea masini tale nu stiu daca este exact 4.5, pentru ca aceaaplicatie care spune ce ulei, tip, cantitate, la mine da tot 4.5 litri ori motorul meu are 4.3.Eu cred ca si motorul tau are 4.3.Inclusiv cel 0.5 litri care intra in filtru de ulei.

In mod normal la schimbul de ulei se pune in motor ca nivelul uleiului pe joja sa fie fix la jumatate (e mai greu sa nimeresti, dar daca ai bidoane de ulei american care un bidon are 0,975 litri, atunci este fix 4 bidoane ).

Dar la masina ta acest ulei de viscozitate mica, respectiv 0W sao 5w 30, nu este cel mai indicat.Pentru ca motorul este de forta, ori la aceste motoare se recomanda uleiuri cu viscozitate mare.(exemplu 10w 60 pentru racing).Dar nu poti pune un ulei cu viscozitate mare fiindca ai turbina.O situatie similara cu motoarele de BMW.

Deci consecinta este ca utilizind tipul de ulei recomandat la masina ta la un rulaj de 10 000 de km, vei completa cu ulei intre schimburi.Daca mergi moderat nu vei avea o completare semnificativa la motor, dar poti sa mergi ca mosii?

Eu ti-as recomanda un ulei din gama 0w 40 (Mobil 1-cel mai bun la acest moment, pentru 0w-40) cu interval de schimb la 10 000 de km.Este un ulei puternic aditivat, bun pentru masina ta dar care isi pierde repede proprietatile.

Aici gasesti aplicatia pentru a afla ce tipuri de lubrefianti are nevoie masina ta.

http://www.valvoline.com.ro/default.asp?opt=consilier

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
dbonddental
Se pare ca 504.00 si 507.00 sunt ultimele norme VW de ulei pentru motoarele EU4 pe benzina respectiv diesel cu filtru de particole. Sunt uleiuri de generatie longlife 3, SAE 5W30 (interval de schimb pana la 50.000 km) si sunt compatibile dupa cum urmeaza, pe urmatoarele grupe:

VW 500.00 |

VW 501.00 |

VW 502.00 | <=> VW 504.00

VW 503.00 |

VW 503.01 |

VW 505.00 |

VW 505.01 |

VW 506.00 | <=> VW 507.00

VW 506.01 |

Exceptie fac motarele R5 TDI (2,5L) si V10 TDI (5,0L) pentru care se va folosi VW 506.01 in continuare.

Se pare ca se recomanda "regruparea" vechilor specificatii pe acestea doua noi.

Deci la Touareg 3,2 v6 benzina din 2003 se poate folosi, nu?

Ms!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
un 5W30 va proteja mai prost motorul fata de un 5W40 la un interval normal de schimb (10-15k km)

Folositi w30 doar daca faceti service Long Life, altfel nu aveti nici un avantaj, dimpotriva..

Stie cineva daca afirmatia de mai sus este adevarata si se poate si argumenta cumva?

Pe de alta parte din postul de mai jos inteleg ca lucrurile nu ar sta chiar asa.

Se pare ca 504.00 si 507.00 sunt ultimele norme VW de ulei pentru motoarele EU4 pe benzina respectiv diesel cu filtru de particole. Sunt uleiuri de generatie longlife 3, SAE 5W30 (interval de schimb pana la 50.000 km) si sunt compatibile dupa cum urmeaza, pe urmatoarele grupe:

VW 500.00 |

VW 501.00 |

VW 502.00 | <=> VW 504.00

VW 503.00 |

VW 503.01 |

VW 505.00 |

VW 505.01 |

VW 506.00 | <=> VW 507.00

VW 506.01 |

Exceptie fac motarele R5 TDI (2,5L) si V10 TDI (5,0L) pentru care se va folosi VW 506.01 in continuare.

Se pare ca se recomanda "regruparea" vechilor specificatii pe acestea doua noi.

Sunt interesat de acest subiect deoarece la passat-ul b6 2006 2.0 tdi pd 140 hp, fara filtru particule am facut 4 revizii la 15.000 km. Primi 15.000 am mers pe 505.01, apoi pe 507.00. Am mai intalnit diversi care sustineau ca 507.00 nu ar corespunde motorului respectiv. Problema este ca in ultimul timp am ceva probleme cu pornirea, mai specific cu pornirea la ... foarte cald. Nu vrea sa porneasca dupa ce merg vreo 30 - 40 km pe autostrada 180 km/h. Parca se ineaca. Daca se raceste putin pleaca fara probleme. Iar simptomul nr. 2 ar fi ca nu sare mai mult de 200 km/h (in primii 30.000 km mergeam si cu 220 km/h fara probleme). Sa fie din cauza uleiului? Oricum miercuri masina intra la verificari, dar va mutumesc in avans pentru niste pareri ale specialistilor de pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa verificari sa ne spuisi noua rezultatul...ca nu sutem chiar asa multi specialisti :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dupa verificari la toti dealearii vw din Constanta recte Seat, Skoda, Vw adica Donna, Autogroup si Cardinal la testarile cu vag com-ul s-a constatat doar niste valori negative pe injectorul 1. Atunci am aflat cate ceva si destul de voalat despre problema injectoarelor ale bkp-ului. Apoi la prima deplasare pe autostrada injectorul nr. 1 a picat, iar eu am descoperit http://vwforum.ro/index.php?showtopic=52745 si m-am ingrozit.

PS Uleiul nu are nici o legatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

vad ca a murit topicul asta...este cineva care a incercat service long life?...impresii?

as vrea sa trec si eu pe long life avand in vedere ca masina asa a fost setata din fabrica (QG1)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea este sa nu treci pe service prelungit, dar daca o faci cel putin schiba-i filtrul de aer, (si cel de polen), la 10.000Km. :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Service prelungit?

Adica poti sa faci ce vrei din masina ta? Sa treci pur si simplu schimbul de ulei de la 15.000 la 30.000km ?

Daca nu am disponibila obtiunea asta in soft-ul masinii, senzor care sa imi arate nivelul de ulei ( si temperatura lui este aratata de acelasi senzor pus pe baia de ulei motor)...indicator la bord care sa imi indice cat mai am pana la revizie( setat pe service prelungit, se spune aici)...o pot face eu singur DOAR alegand un altfel de ulei ( pe care il cumpar la alegerea mea )pe care doresc sa il folosec in locul celui recomandat in cartea masinii?

P.S.

intrebare retorica:ESTE CORECT sa fac asa?

Modificat de wolfvw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

507/504.00 merge la masini cu intervale extinse de service: 24 luni sau 30.000km. A se STUDIA SERVICE PLANUL masinii tale ca sa afli daca poti utiliza acest tip de ulei. Constructorul si-a facut temele cand a scris ce fel de ulei si interval de service poti folosi! Aici sa fie clar: constructorul si nu IMPORTATORUL!!

Oameni buni..hai ca nu mai avem dacii din 900 toamna...

Deci sa va fie clar: masinile importate si vandute in Romania sunt testate de producator pentru conditiile de clima si trafic de la noi, cel putin la Skoda..si cred, evident la VW grup. Mai mult QG1 este setat pe masina mea din fabrica si inginerul ceh a zis clar ca masina asa a fost exportata si pot merge pe intervalul marit, NUMAI SA utilizez ulei 507.00..Nu e cazul sa schimbi filtrele la 10.000km sau nu mai stiu eu ce..Poate daca esti CAPITALIST merge sa schimbi mai repede. Depinde in ce conditii exploatezi masina!!!

PS: un ulei LL nu protejeaza fata de unul obisnuit decat dupa 15.000km?Adica uleiul LL stie sa activeze anutiti aditivi dupa 15.000km?De unde stie?? Hai sa fim seriosi!Nu conteaza si modul de exploatare aici? Cu ce se diferentiaza un motor la 17000 km sau la 35000km dpdv al uleiului??Adica e mai aditivat in primii 10.000km de la revizie...apoi protectia scade in timp- desigur?Singura modalitate de a vedea acest lucru este in a face o analiza a uleiului- Sunt firme care fac acest lucru! Si atunci ce facem mergem cu ulei LL doar pe Autobahn? Deja eu cred ca intram intr-o panica generala..praf, gropi, trafic..ce sa zic..daca mergi de la bloc pana la servici tot anul..poate da! In cazul asta poti sa schimbi la 2000km uleiul! Conteaza sa exploatezi motorul cum trebuie indiferent de conditii- a se citi SERVICE PLAN si nu PORO- care sunt niste handicapati in ceea ce priveste service-ul!

Parerea mea! Eu unul trec pe LL la revizia de 15.000km- sa zicem ca dau uleiul de rodaj jos!

There are two new VW standards for oils, 504.00 for petrol powered engines and 507.00 for diesel powered engines. Introduced in late 2005, whilst these are seperate standards every oil made to date has meet the requirements of both standards. Hence why VW refer to the standards as 504.00/507.00.

VW 505.01 – Special engine oil for VW turbodiesel with pump-injector-unit and for the V8 commonrail turbodiesel engines. Meets ACEA B4 SAE 5W-40 spec.

VW 506.00 – Special long-life engine oil for turbodiesel engines with WIV(Qg1), viscosity is SAE 0W-30.

VW 506.01 – Special long-life oil for turbodiesel engines with pump-injector-unit with WIV.

VW 507.00 – Long-life diesel engine oil with WIV.

VW 508.00 – Fuel economy low saps oil in development- urmeaza sa apara!

@WOLFVW NUMAI DACA AI QG1 merge chestia asta..Daca nu ai QG1 inseamna ca nu ai ce cauta cu ulei LONG LIFE la masina ta!

LISTA CU ULEIURI AGREATE SI APROBATE DE VW: my-gti.com

http://www.my-gti.com/7/volkswagen-oils-50400-and-50700- pentru informatii

http://www.my-gti.com/wp-content/uploads/v..._24_09_2008.pdf

Colegul R&D de pe forum a scris:

""Un test complet de ulei trebuie sa contina 3 componente:

1. (cea mai importanta in opinia mea) - Rata de uzura(degradare) a motorului (Wear rate analysis). Se compara prezenta particulelor metalice in ulei. Este foarte importanta cantitatea de particule metalice prezente in ulei dar si rata cu care aceasta cantitate creste de la esantion la esantion. Pentru asta este necesara prelevarea si analiza esantioanelor in mod regulat, la intervale scurte pe tot timpul folosirii unui ulei (sa zicem la fiecare 1000km).

2. Starea uleiului (Oil Condition Analysis) - aici se masoara strict pierderea proprietatilor de lubrefiere a unui ulei. Se verifica intervalul la care un anumit ulei isi pierde proprietatile, si modul in care aceste proprietati se deterioreaza in timp (stabilitatea uleiului). Cele mai multe laboratoare determina doar acest lucru.

3. Gradul de contaminare al uleiului (Oil Contamination Analysis) - prezenta in ulei a altor substante (apa, antigel, combustibil, mizerii). daca analizele se fac suficient de des, poate fi o metodfa f. simpla pentru a prevedea defectele infaza incipienta.

Aceste teste le fac doar PRODUCATORII DE MOTOARE. Firmele producatoare de uleiuri sau laboratoarele independente fac doar pct.2, eventual si 3.""

Modificat de albertinobuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare tuturor,

albertinobuz: Am citit, sper eu, destul de atent cele prezentate aici.

Trebuie sa fac schimbul de consumabile la doi Touaregi cu motoare R5.

Peturile, pentru ulei, filtru ulei, motorina, aer si manopera variaza intre 900 si 1300 lei din care peste 50% este uleiul.

Despre ulei, in link-ul prezentat mai sus, spune asa:

"...All VW petrol and diesel engines with the exception of the Touareg R5 and V10 diesels with pump nozzles can use these new oils.

ce inteleg eu este ca motoarele diesel la Touareg V10 si R5 NU trebuie sa foloseasca uleiul prezentat, adica cel cu specificatiile 504.00/507.00.

Din ce scrie in cartea tehnica, specificatia pentru R5 este 506.01

Eu sunt din Pitesti, am fost la mai multe magazine de piese si consumabile de masini, am intrebat de ulei Castrol 5W30 (din asta mi-au pus la ultimul schimb, dar nu scrie pe eticheta de care, ce specificatii, si nici nu mi-au dat vreun bidon sa vad de care e) si mi-au raspuns toti ca nu se mai fabrica si ca sa folosesc 504.00 / 507.00.

Din alte surse am aflat ca acest model nou este si mai scump decat 506.01.

Ce ma sfatuiesti sa fac?

Multam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
Ce ma sfatuiesti sa fac?

Sa folosesti DOAR ulei cu norma 506.01. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-37663-1263534600_thumb.jpgpost-37663-1263534588_thumb.jpg

Salutare tuturor,

albertinobuz: Am citit, sper eu, destul de atent cele prezentate aici.

Trebuie sa fac schimbul de consumabile la doi Touaregi cu motoare R5.

Peturile, pentru ulei, filtru ulei, motorina, aer si manopera variaza intre 900 si 1300 lei din care peste 50% este uleiul.

Despre ulei, in link-ul prezentat mai sus, spune asa:

"...All VW petrol and diesel engines with the exception of the Touareg R5 and V10 diesels with pump nozzles can use these new oils.

ce inteleg eu este ca motoarele diesel la Touareg V10 si R5 NU trebuie sa foloseasca uleiul prezentat, adica cel cu specificatiile 504.00/507.00.

Din ce scrie in cartea tehnica, specificatia pentru R5 este 506.01

Eu sunt din Pitesti, am fost la mai multe magazine de piese si consumabile de masini, am intrebat de ulei Castrol 5W30 (din asta mi-au pus la ultimul schimb, dar nu scrie pe eticheta de care, ce specificatii, si nici nu mi-au dat vreun bidon sa vad de care e) si mi-au raspuns toti ca nu se mai fabrica si ca sa folosesc 504.00 / 507.00.

Din alte surse am aflat ca acest model nou este si mai scump decat 506.01.

Ce ma sfatuiesti sa fac?

Multam.

506.01 folosesc si eu la masina mea 2,5 tdi dar este 0w30 Longlife II si nu se mai fabrica din pacate, voi trece la 504.00/507.00 care este 5w30 Longlife III.

Motoarele noi euro4 daca se foloseste 0w30 il consuma in exces ,astfel sa trecut la 5w30 ulei care include si chiar depaseste normele mai vechi prin calitatile sale de aditivare cum era 506.01,eu folosesc acest ulei de cand a aparut la clientii care tin la masina lor si nu se zgarcesc la ulei,pot spune din experienta ca nu sant probleme, poti s-al folosesti linistit 15oookm.La noi pretul la 1l este 55 -65 ron,depinde de unde il cumperi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa indelungi cautari pe net am aflat urmatoarele:

- pentru motoarele echipate pe Touareg, tip R5-BAC, trebuie folosit ulei cu specificatia 506.01

- la Castrol, uleiul care respecta specificatia 506.01 este SLX LongLife II 0W30 care nu se mai fabrica (cum bine se spune mai sus); vanzatorii recomanda SLX Professional 5W30 cu specificatiile 504.00-benzina si 507.00 diesel. (Volkswagen spune ca pentru R5 sa se respecte 506.01)

- la Valvoline, uleiul SynPower XL III 5W30, are specificatiile 504.00 / 507.00 (DAR PE SITE LA VALVOLINE SE SPUNE CA SE POATE FOLOSI SI ACOLO UNDE SE SPECIFICA 503.00, 506.00 SI 506.01)

- tot la acest ulei de la Valvoline se spune ca este un ulei syntetic LongLife III pentru VolksWagen EURO IV cu filtru de particole (DPF), ca poate fi folosit si in motoarele noi de la VW, ca se poate folosi pentru intervale de service 15.000km/12luni si la intervale extinse 30.000km/24luni.

In sfarsit, atasez documentatia uleiului de la Valvoline (cea de la Castrol este prezentata mai sus).

Preturi la un magazin din Pitesti:

- Castrol SLX Prof. 5W30 = 66 lei/l; Valvoline XL-III 5W30 = 46 lei/l (sunt necesari 8,9l)

- cei de la dealerul VW mi-au spus ca daca vreau sa stiu ce ulei merge la motorul masinii sa fac revizia la ei.

Cam atat.

Bafta tuturor!

Valvoline_SynPower_XL_III.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de ce nu incecrci acest ulei:

OMV BIXXOL special V6 ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sandani uite am gasit ulei rheinol, ulei cu norma 506.01, se numeste Primus LDI SAE 0W30 - iar pretul pentru 5L este de 192.97 RON TVA inclus,iar la 1L 40,30 RON TVA inclus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe baza experientei anterioare, imi expun si eu punctul de vedere: 504.00/507.00 poate inlocui orice clasa inferioara, respectiv 505.01. 506.01. Fiind ulei longlife, este cel putin la fel de bun ca 505.01. Mecanicii de la reprezentanta VW chiar recomandau posesorilor de Passat 2.0tdi carora le consuma ulei mai mult sa treaca pe longlife, ca ar consuma mai putin.

Vis-a-vis de discutia de mai sus referitoare la uleiul de Touareg R5 (pt.sandadi si cristianionut), cunosc un caz (motor BAC) caruia in loc de 506.01 i s-a pus timp de aprox.5 revizii la rand(deci 90.000 km) numai 505.01 (asta din cauza superficialitatii consilierilor de service...) , fara sa se intample nimic la motor. Deci, daca a mers fara probleme cu o norma inferioara, cu siguranta ca 507.00 il poate inlocui cu succes pe 506.01.Sa nu mai vorbesc de alte cazuri cand s-a folosit la motoare 1.9 PD 505.00 in loc de 505.01 (bineinteles tot din neatentie), iarasi fara evenimente neplacute la motor. Deci, concluzionez iarasi ca 507.00 in nici un caz nu poate dauna unui motor PD cu QG0.

Concluzia mea finala ar fi ca uleiurile full sintetice actuale de multe ori depasesc cerintele constructorului la momentul la care a fost fabricata masina, la fel cum si toata motorina comercializata in momentul de fata este euro5 (in conditiile in care majoritatea diesel-urilor de pe soselele noastre se incadreaza in normele de poluare E2-E4, sau chiar inferioare). Nu vad cu ce ar putea afecta viata unui motor mai vechi un ulei mai bun si de generatie mai noua... Acum insa nu sfatuiesc pe nimeni sa puna LL3 la o Dacie de 30 de ani, ca sigur ii va papa cel putin 1l la mia de km. :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le cam incuri, men. La tuaregul de care vorbim se baga 50601 si nu 50700.Vascozitatea e o buba. Norma se ia dupa producator si nu dupa mecanic, preferabil din lista de uleiuri cu aprobare vag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lista de uleiuri e postata si se poate vedea ...Sustin ceea ce a zis EXTREMIST. 507.00 bate restul. Si ce o sa facem dupa ce 507/504 va intra singur pe piata si veti vedea ca nu mai este ulei special PD..ceea ce e o facatura de marketing..Ce are uleiul ala PD de merge numai la TDI PD? Nu are nimic. PD e legat de alimentarea cu combustibil si nu de lubrifierea motorului. Deci atentie la aceste uleiuri miracol. Folositi cu incredere 507.00..oricum 505 si restul vor disparea in curand..508 e in plan. Folositi si pentru Qg1 si pentru Qg0 sau 2. Scump nu e. Depinde de unde cumperi. Sunt cazuri cand acelasi ulei la aceeasi masina merge cu consumuri diferite..de ce? Pai e vorba de sofer, de drumuri, de filtre..sunt multe. Consumul de ulei e legat de sofer si de starea masinii sale. La unii 507 se consuma la altii nu prea...deci incercati si vedeti. Si atentie la marcile castrol si mobil care mai nou se imbuteliaza si in romania...mergeti pe ceva nemtesc 100%!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

albertinobuz - zi si mie de unde faci rost de ulei nemtesc 100%?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru colegii forumisti care s-au simtit agresati sau lezati de ceea ce am sustinut imi cer scuze. Idem, a se considera doar pur informative, sau daca doriti pur speculative informatiile prezentate si sustinute in posturile mele. Din punctul meu de vederea acestea sunt obtinute din surse independente, fie de pe Internet, fie de la mecanici si oameni care au ceva experienta in motoare VW. Va rog sa nu luati drept litera de lege ceea ce scrie pe forum in dreptul nick-ului meu.

Cu stima si respect pentru colegii forumului!

Ulei 100% nemtesc e cel facut la ei acolo...e simplu. Altceva nu stiu ce sa recomand

@gigik iti pot da un nume de ulei facut acolo dar pe PM. Nu vreau sa fie reclama.Eu unul o sa imi comand si o sa va tin la curent. Ideea e ca un TDI PD consuma cam 1 litru la 30.000km indiferent cu ce ulei mergem. Nu cred ca e cazul sa amintim regula "pana la 1 litru la 1000km" din Manualul de utilizare.

Modificat de albertinobuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Le cam incuri, men. La tuaregul de care vorbim se baga 50601 si nu 50700.Vascozitatea e o buba. Norma se ia dupa producator si nu dupa mecanic, preferabil din lista de uleiuri cu aprobare vag.

Se recomanda sa se bage 506.01 doar la Toaregul R5 si V10 TDI. Si Asta pana in anul 2007 pe la mijloc. O data cu facelift-ul se recomanda un singur tip de ulei la toate modelele de Touareg diesel. Acesta este 507.00

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

............. pe piata si veti vedea ca nu mai este ulei special PD..ceea ce e o facatura de marketing..Ce are uleiul ala PD de merge numai la TDI PD? Nu are nimic. PD e legat de alimentarea cu combustibil si nu de lubrifierea motorului. Deci atentie la aceste uleiuri miracol. ...............

PD asa cum l-a implementat VAG presupune ca o cama apasa pistonul pompei-injector pentru a crea presiunea de peste 2000 de bari. Ori intre cama si rollerul la care este cuplat pistonul, se creeaza o presiune foarte mare pe care un ulei "ordinar" nu o suporta.

Cand folosesti un ulei care este facut special pentru motor diesel, sau special pentru motor pe benzina, pentru diferite tehnologii folosite si diferite moduri de exploatatare - este o decizie buna.

Cand vezi "panaceul universal" care spune ca protejeaza orice motor in orice conditii pe o durata extinsa sa stii ca de fapt acolo este un mare compromis.

Poate sa fie compromis special facut pentru costuri scazute (norma unica pentru TOATE motorizarile).

Sau poate fi un compromis pentru un interval mai mare de schimb (coborarea ultimei cifre , adica vascozitatea la cald pentru un ulei mai stabil in timp).

Sau un compromis pentru comoditate, sa nu ai de umblat mult pana gasesti uleiul recomandat.

Dar toate astea au "side-effects". Fizica nu se schimba, oricat ne-am dori noi. :Driver:

Un 5W40 va proteja mai bine vara decat un 5W30. Iar "long life" se refera la ulei, nu la motor. Viata uleiului este prelungita , nu a motorului.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva daca afirmatia de mai sus este adevarata si se poate si argumenta cumva?

Pe de alta parte din postul de mai jos inteleg ca lucrurile nu ar sta chiar asa.

Sunt interesat de acest subiect deoarece la passat-ul b6 2006 2.0 tdi pd 140 hp, fara filtru particule am facut 4 revizii la 15.000 km. Primi 15.000 am mers pe 505.01, apoi pe 507.00. Am mai intalnit diversi care sustineau ca 507.00 nu ar corespunde motorului respectiv. Problema este ca in ultimul timp am ceva probleme cu pornirea, mai specific cu pornirea la ... foarte cald. Nu vrea sa porneasca dupa ce merg vreo 30 - 40 km pe autostrada 180 km/h. Parca se ineaca. Daca se raceste putin pleaca fara probleme. Iar simptomul nr. 2 ar fi ca nu sare mai mult de 200 km/h (in primii 30.000 km mergeam si cu 220 km/h fara probleme). Sa fie din cauza uleiului? Oricum miercuri masina intra la verificari, dar va mutumesc in avans pentru niste pareri ale specialistilor de pe forum.

Intrebari si raspunsuri (puse de mine si date de mine). Puteti sa ma corectati, nu ma supar. Vorbesc doar de uleiuri multigrad, adica alea cu W si semi/full sintetetice ;)

Q. Care este uleiul ideal ?

A. "Idealul" la un ulei de motor este 0W60. Dar asa ceva nu exista in practica. De ce? Din mai multe motive legate de cost in primul rand si de o stabilitate slaba.

Cu cat cifra de vascozitate la rece este mai mica, cu atat uleiul ofera o protectie mai buna la temp. scazute.

Cu cat cifra de vascozitate la cald este mai mare, cu atat uleiul va oferi o protectie mai buna la cald. Pe orice grafice de genul ASTA o sa va uitati , veti vedea ca la 30 grade, un ulei W30 isi atinge limitele!!! Si fizica nu se schimba :D

Q. De ce nu se face ulei long life cu vascozitate la cald mai mare de 30?

A. Cu cat ecartul dintre cele doua cifre xx si yy (la un ulei xxWyy) este mai mic, cu atat uleiul este mai stabil. Pentru un ulei 5W50 se folosesc aditivi care imbunatatesc vascozitatea la cald. Dar acesti aditivi sunt mai putin stabili in timp, asa ca dupa un timp "se rup" si uleiul nu mai protejeaza motorul.

Vrei interval prelungit de schimb? Nu folosesti astfel de aditivi, implicit nu poti urca vascozitatea la cald - compromiti protectia la cald.

Vrei protectie buna la cald? Folosesti aditivi, ai protectie buna dar compromiti durata de functionare prelungita intre schimburi (nu poti merge in regim LL).

Q. Care ulei este mai bun? LL sau cel schimbat la interval normal?

A. Daca folosesti masina in interval LL, atunci LL. Daca nu, atunci cel cu schimb normal.

Simplist vorbind, am un 5W50 si un 5W30. Minimul protectiei de care are nevoie motorul este sa zicem 2 pe o scara de la 0 la 5.

In 5W50 am aditivi pentru imbunatatirea vascozitatii la cald la 50. Protejeaza uleiul de 5. La 5W30 sa zicem ca protejeaza uleiul de 3. Normal in acest caz, 5W50 este mai bun.

DAR

Trec de limta de ~10-15k km. Aditivii se descompun si protectia uleiului 5W50 scade spre un 0.5-1, insuficient pentru protectia motorului. In schimb 5W30, care nu are acei aditivi (deci implicit stabilitatea in timp mai mare) ramane la un factor de protejare peste 2.

Deci, pana la 10-15k km, un ulei 5W50 va proteja mai bine motorul. Pe interval prelungit, uleiul 5W50 se deterioreaza si nu asigura protectia minima. Cel 5W30 chiar daca protejeaza mai slab motorul pe primii 15k km fata de 5W50, isi va mentine proprietatile pe 3-50k km.

FACTORII DE CARE AM VORBIT (cei de la 0 la 5) SUNT ALESI DOAR PENTRU EXPLICATIE!!! Nu sunt factori de protectie ca la creme de protectie ;)) dar cred ca se intelege mai usor asa.

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect R&D, dar ce putem concluziona in cazul celor care la 15.000 folosesc doar ulei 507.00- cei cu 170cp sub capota? Desigur e vorba de Octavia RS TDI. Sa inteleg ca pe acest interval uleiul se comporta ca unul de 1,9 de 105cp pe 30.000km?

Daca nu gresesc, afirmai ca pe 15000km 507 nu protejeaza la fel ca 5w40 505.01. Dar la cei cu RS TDI cum s-ar traduce acest lucru? Pe de-o parte isi protejeaza DPF-ul insa nu mai au protectie la motor?Sau nu mi-am gasit o comparatie buna? ;)

Tind sa cred ca s-a ajuns la un compromis in ceea ce priveste calitatea uleiului si de aici compatibilitatea normelor noi cu cele vechi. Insa poate fi asa cum zici si tu- noi ne stricam motoarele cu 507, cand am fi avut nevoie mai multa de vascozitatea lui 5w40. Pe de alta parte masina mea a venit cu ulei 507.00 si la fel am purtat o discutie cu un inginer de la Skoda Cehia pe tema uleiurilor. Nu pot contrazice momentan nicio varianta, insa mai degraba uleiul protejeaza evacuarea decat motorul in sine, aici fiind in tema cu tendintele ECO.

Modificat de albertinobuz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect - 507 este un ulei facut special pt protectia sistemului de emisii - DPF/Senzori. Practic trebuie sa asigure funtionarea de min 5 ani (sau 250K Km).

Protectia data de ulei este de fapt limita la care filmul de ulei se rupe, aparand contactul metal/metal. R&D are dreptate - un ulei mai vascos (la cald) are limita de rupere mai ridicata - in majoritatea cazurilor. Mai exista un avantaj al unui ulei mai vascos - in regimuri mai departe de limita (adica la mers normal) grosimea stratului hidrodinamic de ulei e mai mare la un ulei mai vascos. De aici, rezulta ca un ulei xW40 va admite mai multi contaminanti (praf) inainte de a aparea uzura rapida. Insa nu numai viscozitatea conteaza.

Ce trebuie notat insa e ca 507.00 este un ulei 5W-30 cu viscozitatea la cald (30) la limita de sus a clasei, iar 505.01 este un 40 insa in zona de jos a clasei 40... practic diferenta de viscozitate intre 507.00 si 505.01 este destul de mica, in favoarea 505.01.

Am atasat o poza dupa recomandarea VW (cu/fara LL). Se vede clar acelasi lucru pe care-l spunem (R&D si eu):

- 505.01/506.01 sunt uleiuri facut pt protectia motoarelor solicitate puternic; 505.01 are HTHS de 3.5 min (tipic 3.58- 3.7) iar la 506.01 variaza sub 3 pana pe la 3.5.

- 507.00 este un ulei pt DPF - a se vedea referinta la R5/V10 unde nu e recomandat. Este "energy saver" si este si LL. Cu beneficiile si restrictiile respective.

In concluzie, fiecare norma isi are avantajele sale. Personal as folosi 505.01 in loc de 507.00 cat timp nu am DPF, iar diferenta de pret pana la 507.00 as folosi-o ca sa schimb uleiul mai des. Protectia rezultanta e mult mai buna ca un ulei 507.00 folosit mai mult timp.Daca masina are DPF, atunci 507.00 e obilgatoriu, indiferent de LL sau nu.

Personal, nu as folosi regimul LL in afara zonei Schengen. Prea mult praf la noi in tara.

Motoarele de 2 L - cum e cel de 170CP - nu mai au problemele celor de 1.9; La 1.9 e un singur ax cu came, iar cama suplimentara pt injector a fortat micsorarea celor 2 came. In special cama de evacuare - cea la care temperatura e mai mare, aparea uzura datorita lipsei unui ulei 505.01. S-a discutat muuuult pe tema asta.

Motorul de 2L este mai putin solicitat dpv al camelor decat cel de 1.9 - sunt 2 axe (si 4 supape pe cil, dar e alta generatie). Ca atare, 507.00 e OK - mai ales ca 170 are si DPF.

Cu toate astea, nu cred ca e o idee buna sa schimbi uleiul la 15K mai ales la motorul de 170. Am vazut un test de anduranta in care cilindrii erau cam zgariati la 100K - combinatie a EGR si a uleiului "ecologic". Ideal ar fi sa nu ai DPF si EGR... dar asta face masina sa iasa din normele de poluare.

post-3446-1265192758_thumb.jpg

Modificat de Stefan_B
atasare poza...
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!