Jump to content

BENTLEY "de saraki"


corad0

Postare recomandată

Publicat (modificat)

Multumesc pentru documentatie.☺️

Niste jante pe 19" cu anvelope XL recomandate de Elsa sunt mai usoare decat 17" cu anvelope XL? 🤔 

Modificat de corad0
Link către comentariu

Nu stiu, poti sa le cantaresti tu pe ale tale si sa ceri altui utilizator din comunitate, cu jante si cauciucuri de 19 si XL sa le cantareasca si el.

Daca este scris acolo este o logica, in orice caz.

O janta mai mare poate sa nu fie mult mai grea ca o janta de dimensiune mai mica, insa la cauciuc diferentele sunt direct proportionale.

 

Desigur, conteaza si anvelopele, de ex. un Michelin PS4 de 205/55/16 are ~7,7-8Kg, iar un Primacy 4+ trecea de 10Kg, deci ar trebui comparate dimensiunile diferite de roti cu acelasi producator de cauciucuri si aceeasi clasa de performanta.

Link către comentariu

Fugi repede si cauta un cantar :))

Link către comentariu
15 minutes ago, Dan.MDLL said:

Fugi repede si cauta un cantar :))

 

Acu'! 😄

Link către comentariu
Quote

Roata reprezinta o greutate "nesuspendata" (in functie de tipul suspensiei si unele componente pot face parte din masa nesuspendata), iar masina reprezinta o masa "suspendata".

In functie de masina, reducerea cu 1Kg de masa suspendata echivaleaza cu reducerea unei mase suspendate de 2 - 10Kg.

Pff, nu stiam ca aflu atatea informatii folositoare urmarind o masina care imi place ca model.

 

Totusi, pentru logica din capul meu, nu ar trebui sa sune "reducerea cu 1Kg de masa (ne)suspendata echivaleaza cu reducerea unei mase suspendate de 2 - 10Kg"?

Cred ca ma apuc si eu de cantarit cauciucuri prin magazinele fizice.:)

 

 

Link către comentariu

Dar poti lua in calcul sa incerci data viitoare si 235/55R17 99Y cum spune Elsa

elsa.jpg

Modificat de tavitara
Link către comentariu

@halamadrid Da, am corectat in text, acolo este nesuspendata, multumesc pentru observatie.

 

Pentru tine si pentru initiatorul topicului, daca aveti deschis apetitul pentru studiu puteti citi si despre "Kammscher Kreis" aka "Kamm circle", in care se prezinta teoria fortelor pe care un cauciuc "le pune" la sosea in anumite momente.

Cercul lui Kamm se face la orice curs introductiv de conducere pentru a avea baza de intelegere a "evolutiei" unei masini care ruleaza.

 

Pe masura ce intelegeti cum sa controlati fortele din Cercul lui Kamm si sa le duceti la extreme, track time mai bun, incepeti sa intelegeti si lucrurile mai fine care il influenteaza.

 

Cu aplicatie in discutia de mai sus...un pneu mai lat ajuta la aderenta, insa daca am flancurile mai tari (XL), roata jucausa, forta centrifuga o compensez doar din forta de frecare dintre anvelopa si sosea dar nu pot mentine aceasta pata de contact cat de cat constanta, astfel voi rupe mai repede aderenta (brusc) si nu pot sa ma duc in siguranta sau predictibil la extreme pe cercul lui Kamm. 

Daca am o anvelopa lata si care se intinde pe flancuri pentru ca asa este gandita, voi avea un comportament mai predictibil la limita si voi simti cand sunt exact inainte de a pierde controlul.

Aceste cauciucuri sunt cele mai apreciate, cele care te avertizeaza cand esti aproape de limita, cand incepi sa te "intinzi" pe ele, cand apare sub-virarea controlata.

 

XL n-a fost niciodata despre confort sau sport, a fost o masura de protejare a jantei de problemele din carosabil.

Link către comentariu

La F1, cand masina e intr-o  sicana, se vede cel mai bine cum se "intinde" pe flancuri anvelopa incercand sa mentina aderenta. Bine, se observa asta pe reluari, nu live.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Publicat (modificat)

Boon, hai ca dupa atatea dezbateri intre anvelopele standard si cele XL, recomandari de la "specialisti", sfaturi si explicatii care au ajuns pana la fortze centrifuge, fortele cercului lui KAMM, reduceri de greutate, calcule fizice, circuite si Formula 1, am devenit sceptic referitor la anvelopele din dotare ("m-a luat" asa un pic cu "friguri" 😄), asa ca am intrat pe 4 site-uri de anvelope din UK sa imi caut anvelope dupa recomandarile Sfintei ELSA, desi "ea" recomanda XL-uri pentru toate dimensiunile de anvelope disponibile de fabrica pe Phaeton, mai putin cele de 17" De ce? si care ar fi logica? Inca nu am primit un raspuns, fie el si cretin. 

DAR HEI! Cine sunt eu sa pun intrebari? Crede si nu cerceta! 😒

 

3 dintre branduri sunt de prestigiu mondial, calitate PREMIUM (Michelin, Pirelli si Continental) si unul peste mediu, foarte apreciat pentru calitate/pret in UK si anume LANDSAIL.

 

La englezi e usor, iti bagi numarul de inmatriculare in sistem si apare exact masina (brand, model, an de fabricatie, motorizare) cu toate specificatiile aferente, la fel cum ti-ai introduce seria de sasiu. Automat mi-au detectat dimensiunile anvelopelor 235/55/17!  

 

Pirelli nu mi-a oferit decat un set de iarna XL. Load capacity index W103 875 KG/roata

 

Michelin mi-a oferit 2 modele tot XL, vara si all season acelasi index W103 875 KG/roata

 

Continental mi-a oferit mai multe variante de iarna, cateva all season si 3 de vara, TOATE XL, index W103: ULTRA CONTACT si PREMIUM CONTACT 5 si 6. 

 

Landsail mi-a oferit un singur model de vara (LS388) care vine cu index de greutate W103 875 KG/roata la fel ca toate celelalte.

 

Masina mea este echipata cu Premium Contact 5 bineinteles index W103 875 KG/roata.

 

Nu stiu ce sa mai spun, oricum multumesc baietilor pentru interesul acordat topicului si pentru toate detalierile! :salut:

 

 

 

AP1GczMaD2ltKCzAe11alH9-k6c1v3pzJxr4bzOi

AP1GczNsFDmrevQzNYORiomFSlfSaSHnS8rd2YW4

AP1GczPPHprMvy19L2rAaEUoPHOzOuWG4zOVntGx

AP1GczMqFATzFw0FI3LzGXEw1Xi9SGT40FHnRtIX

AP1GczOnZ3mykCzZK3n8LKJLmhCiXcAv2tJcg9--

AP1GczMPI9_zSg86H-9NXmaPLBbzz0b2fD4Ky6ZG

AP1GczO-OB2JQDDoNMNwd9S5r57LrAvI0cuPSPmF

AP1GczOgRdaiFnzrAV-3ibHOkBRwxpVEV6Wc3pLl

 

 

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu

Singura "biblie" pe care poti sa o crezi este cea a producatorului, site-urile vanzatorilor sau producatorilor de anvelope sunt relative.

 

Gandeste-te ca vine o echipa noua la vanzari la Pirelli si se angajeaza sa creasca vanzarile cu 15% din nimic, maresc adresabilitatea unui produs cu marja de castig mai mare/pret mai mare (ca doar este XL) si il promoveaza peste tot.

Dealer-ul de roti vrea o logistica mai simpla si decide ca anvelopele speciale (de ex. fara XL) de la o anumita clasa in sus sa n-o mai aduca/promoveze, gusterul n-o sa-si dea seama, o sa-i explice dealerul ca de fapt este mai bine pentru el un XL, pentru ca pana la urma cati au facut un curs de baza de conducere sau inteleg fenomenele fizice.

Tu, pentru ca s-a deschis polemica pe topic, ai privilegiul sa fi inteles cum sta treaba.

 

De ce se prefera fara XL la 17? Poate pentru ca este talonul prea inalt (rigidizarea si masa adaugata) si o astfel de anvelopa nu ar performa corespunzator, conform calculelor, poate cauciucul devine prea greu...

 

In orice caz, orice decizie iei, cantareste anvelopele inainte de achizitie, sa nu fie diferenta mare intre ele.

Atentie la Pi rel i, s-au gasit diferente de greutate intre anvelope din acelasi lot (225/17) chiar si peste 800g - 1Kg, ceea ce este enorm, arata cat de necalibrate erau matritele de turnare.

Asta la modelele de masa si fara pretentii, insa nu gresesti cu Pirelli Zero Rosso sau PZ4, acestea au o alta calitate a fabricatiei.

 

Greseste si Michelin, insa diferentele sunt mici, iar la gamele Sport Premium ies chiar identice.

 

Cine nu munceste nu greseste...

Link către comentariu
Publicat (modificat)
3 hours ago, skodamen said:

Landsail nu sunt chinezesti?

https://landsailtyres.co.uk/

 

Ba da, au fabrici in China si Tailanda, sunt detinuti de Sentury Thailand un brand foarte popular si recomandat in UK, pret/calitate peste medie iar fabricile lor sunt mega tehnologizate, citeam ca sunt controlate in mare parte de A I.

Am avut un VW FOX si un Seat Altea echipate cu anvelope de la ei si am fost foarte multumit, isi fac treaba in conditii  optime si in oras si pe autostrada, si pe ploaie etc, eram curios ce anvelope recomanda pentru Phaeton si mi-au "dat" tot XL-uri.

Exista din 2009 pe piata, sunt prezenti in 100 de tari si se dezvolta exponential, compania valoreaza in momentul de fata la bursa vreo 12 miliarde $ si vand cam de 1.1 miliarde/an, au service-uri mobile in UK, comanzi online si vine omu' in 2 ore cu duba la adresa si iti monteaza anvelopele pe masina inclus in pret, mi-a placut acest serviciu, in mod normal mai costa 100 GBP extra:

AP1GczMKlTUw5qOR97_b9y7vV91eKrt10WmQqUyf

 

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu

Landsail stiu sa vanda si sa se pozitioneze pe piata, penurile se pot echilibra, nu bat, nu se ovalizeaza, rezista cat de cat in timp, sunt ieftine.

 

Insa Nankang sau Linglong mai apar in teste cat de cat onorabil pe anumite segmente, Landsail nu.

Pentru brand-urile low cost nici nu conteaza daca sunt XL sau nu, la o masina premium si performanta deja rabatul pe care il faci in comportament si siguranta este mult mai mare ca sa conteze lucrurile fine.

Link către comentariu

Omg cata munca si uzura de taste... 🤣🤣🤣 cu XL sau fara XL la cum folosesti tu masina iti garantez ca nu vei remarca diferenta.

Eu toate anvelopele le am avut XL si nu am regretat deloc, si da n au nicio treaba sau nu se compara cu runflat ( pe care le am pe masina acutala ).

Landsail sau Torque ( alta marca "englezeasca" nu as pune pe masina nici daca ar fi gratis )

Link către comentariu
Publicat (modificat)
2 hours ago, acidone77 said:

Omg cata munca si uzura de taste... 🤣🤣🤣 cu XL sau fara XL la cum folosesti tu masina iti garantez ca nu vei remarca diferenta.

Eu toate anvelopele le am avut XL si nu am regretat deloc, si da n au nicio treaba sau nu se compara cu runflat ( pe care le am pe masina acutala ).

Landsail sau Torque ( alta marca "englezeasca" nu as pune pe masina nici daca ar fi gratis )

Am detaliat pe pagina precedenta de mi-am tocit tastatura 😄 ca am testat personal pe mai multe zeci/sute de mii de km, anvelope atat standard cat si XL, pe Cayenneul diesel+cel Turbo si pe Tiguan, cea din urma fiind mult mai usoara si tot n-am simtit nici o diferenta, nici de confort, nici de aderenta nici de handling atat in oras, drumuri virajate, autostrada etc! (si chiar n-am menajat masinile, mi-a placut sa le conduc:Driver:

 

Doar anvelopele RUNFLAT au afectat confortul, insa BMW preciza sa folosesc acest tip de anvelope pentru a nu deteriora cutia de transfer 2 dintre modele fiind echipate cu X-drive, atlfel probabil ca le-as fi inlocuit.

La denivelari chiar se simtea ca sunt mai grele, mai dure, peretii fiind ranforsati cu kevlar pentru a putea fi folosite pe pana pe distanta limitata, masinile neavand roata de rezerva (o idiotenie). Iar in momentul in care mergeai pe pana, anvelopa se deterioara si necesita sa fie inlocuita, nu mai putea fi reparata si mai costau si o avere!

O tampenie! Multi posesori de BMW si-au echipat masinile cu anvelope normale si au cumparat suplimentar o roata de rezerva de dimensiuni reduse. 

 

Ma bucur ca esti de acord acidone77, doar testand pe propria piele poti sa iti faci o perere, daca anvelopele XL n-ar indeplini standardele anvelopelor simple, n-ar fi omologate si automat n-ar fi SAFE, indiferent de cum folosesti masina, nu conteaza stilul de condus, iar la cat sunt de stricti astia p-aici, n-ai primi ITP-ul daca n-ai folosi anvelope conforme. Aflasem intr-un service specializat de ITP ca sunt peste 200 de puncte care se verifica la masina cand se face inspectia si orice modificare neconforma ar duce la FAIL MOT. 😳

 

Cum am spus in postul precedent, daca masa maxima admisa este 2760 KG si se recomanda peste 3 Bar presiune in roti cand masina este incarcata, prefer sa folosesc niste anvelope care stiu sigur ca REZISTA! Cand va veni vremea sa le inlocuiesc, tot XL o sa iau! ☺️ 

(Am atasat si brosura PDF pentru confirmare, imi place sa fac afirmatii sustinute) 

 

@Dan.MDLLIn fine, hai ca am gasit si specificatiile anvelopelor de pe Phaeton. Am comparat acelasi brand, acelasi model 235/55/17" doar ca unele XL, indice W si celelalte STANDARD, indice V. 

 

Asadar: 

 

Continental Premium Contact 5 XL W103 ---> 10.9 KG

Continental Premium Contact 5 V99    --->11.2 KG :blah_:

 

 

AP1GczM8v14c1uNiAILaylduwUPo3t8himiEZ_eE

AP1GczPcaR4AX00tFT4oAqpEhfSkyvO4N75WexCn

AP1GczNAT3DpBpEttUTx_cv-j3ACy60gvTdxY_cj

AP1GczP8HKkynHI_pjjv7cijA1--f2cnbpk8Np5v

 

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu

Continental, si din cate stiu nici un alt producator premium,  nu ofera informatia despre greutatea unei anvelope in mod oficial, pentru ca si la ei variaza, depinde unde sunt turnate, mai ales modelele normale de mass market.

Ar fi gresit sa pui informatii angajante cand realitatea este cum este.

 

Ce a trecut Amazon acolo este asa...la intamplare, exista campul acela si trebuia completat ca sa poata salva item-ul in baza de date.

In gama 7,8Kg - 10Kg (am vazut si 11Kg) sunt anvelopele de 205/55/16 91V,WW,Y, cele care se potrivesc la tine 235/55/17 99V au un minim minim de 12-13Kg.

Si ca sa vezi ce "rigurosi" sunt in cifre, uite ce scrie la o anvelopa Continental EcoContact 6 235/55/17 103Y, greutate 56Kg!

Asa ceva niciodata, chiar daca este modelul EcoContact care este dur, nu se uzeaza niciodata, aderenta scazuta, zici ca sunt de plumb dar foarte bune la consum.

image.thumb.png.d37ed1cad1662732f061a28ed7c5bbab.png

 

Repet, ELSA este biblia, acolo informatia trece pe la mai multi ingineri si se verifica inainte de a fi scrisa in manualele de service, sau site-urile oficiale ale producatorilor de pneuri premium (daca gasesti vreo valoare de greutate in fisele tehnice).

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Faptul ca cineva a gresit greutatea la o anvelopa din miile de anvelope de pe site, nu inseamna nimic, ca sa te citez "cine nu munceste, nu greseste". Toata lumea mai greseste, nu vreau sa le iau apararea, nu e BEZOS matusumiu, dar sa spui ca au completat asa, "la intamplare" ca sa poata salva itemul in baza de date este o absurditate. Vezi ca sunt si anvelope care NU au trecuta greutatea in baza de date, deci nu este doar un feed care trebuie sa fie completat! Puteau sa nu introduca DELOC acest feed, de ce sa se chinuie sa munceasca in plus??????🤔

 

In fond si la urma urmei, de ce ar dezinforma? Si cu ce i-ar ajuta? Crezi ca le este greu sa afle greutatea de la producator? Amazon vinde milioane de anvelope WORLD WIDE! Sa nu uitam cine este cel mai bogat om al planetei! Se chinuia cineva sa completeze acel feed la nivel de virgula? 10.9 KG, 11.2 KG? Apasau 2 taste, scriau 56 KG la misto, copy/paste la toate anvelopele ca sa scape si gata, oricum pe nimeni nu intereseaza cat cantareste o anvelopa, numai pe tine si pe Kamm cu cercul aferent si inca 2-3 oameni pasionati de fizica si forte centrifuge!😄

 

Probabil de asta nici nu se gaseste aceasta informatie pe nicaieri, doar inginerii de la F1 iau in calcul acest aspect, unde 10 KG conteaza la 1 secunda pe timpii de circuit, la masina mea este irelevant, ce sa mai zic de varianta de top LWB care are masa maxima admisa 2910 KG!!!

Cineva chiar a precizat de F1 intr-un post mai sus...really? 😄 (99.99% din timp nu merg mai tare de 140 km/h cu Phaetonul)

 

Hai sa nu fim mai catolici decat PAPA si sa incercam sa NU parem mai destepti decat suntem! Observ ca iti place sa ai ultimul cuvant si sa te contrazici pe orice subiect, doar de dragul de a avea impresia ca ai dreptate! 

Inteleg ca Biblia Elsa este atotstiutoare, as vrea sa imi cauti si mie ce anvelope recomanda pentru jante de 20" pentru Phaeton?  (ah, nici macar nu le are in sistem...ok! )

 

SUNT GARANTAT mai grele decat rotile pe 17" pe care la am acum pe masina, nu ca ar mai conta la cat de grea este masina, chiar si restul variantelor 18" si 19" care vin automat recomandate cu XL-uri sunt cel putin la fel de grele, asta ca sa iti raspund la postul tau: "Smecheria este sa folosesti jante mai usoare, realizate custom sau forjate, sa scazi greutatea nesuspendata, nu sa pui plumbi in "galosi".") Daca te dai cu Golf R de 400 CP pe circuit si vrei sa scoti timpi sa postezi pe forum, da, probabil ca ai dreptate! 🙄

 

 

Ar trebui sa verifici si alte anvelope cu aceeasi dimensiune pe Amazon, ai sa vezi ca sunt trecute valori diferite, chiar si la dimensiuni diferite exista alte valori, e logic de altfel, chiar sunt toate la misto? Chiar stii TU treaba asta? Esti convins? 😄 

 

Bridgestone TURANZA T005 DRIVEGUARD - 235/55 R17 103Y XL--->14.5 kg 

Michelin Primacy 4 + 235/55 R17 103Y XL--->‎11 kg

si o dimensiune mai mare CONTINENTAL - EcoContact 6-255/55 R 19-111H----->‎14 kg

 

Daca esti deranjat ca Amazonul ofera informatii eronate privitoare la CAT CANTARESTE O ANVELOPA, ai putea sa le faci reclamatie! Nu vreau sa dezinformez userii interesati de acest aspect!

Nici pe mine, nici pe inginerii ITP care emit autorizatii conforme de circulatie legale si pe nici un alt om cu toate "tiglele pe casa" nu ne intereseaza acest aspect!:soothe[1]:

 

Cred ca ar trebui sa incheiem aceasta polemica, nu ajungem niciunde. Vorba aia, Phaetonul la fel de bine sta pe autostrada, indiferent de anvelope, noi sa fim sanatosi! :icon_thumright:

 

:beer:

 

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu

Phaeton a fost proiectata si construita sub indrumarea lui Ferdinand Piëch, ca o masina de suflet, asa cum ai scris in postul introductiv.

S-a tinut cont de toata experienta de productie masini de pana in acel moment.

Caracteristicile tehnice la care s-au gandit, fizica, au ramas aceleasi.

 

Vedem diferit lucrurile si nu vad nici o problema in asta, te bucuri de masina cum crezi de cuviinta (avand in vedere istoricul masinilor am crezut ca unele aspecte tehnice au contat mult).

Poate ca altii care ti-au citit topicul au acumulat informatii noi si i-a ajutat, chiar daca: "pe nimeni nu intereseaza", "doar la F1", "mai catolici decat Papa".

 

Link către comentariu

In fiecare weekend, atat mie, cat si sotiei, ne place sa ne relaxam si sa ne bucuram de viata. Eu as sta permanent cu castile pe cap jucandu-ma pe calculator/consola, as pregati o mancare buna, as bea un pahar de vin, as viziona un film seara si as putea sa spun ca am avut o zi perfecta.:salut:

Insa nu ma pot gandi doar la mine, asa ca "trebuie" sa o multumesc si pe ea. 😌 Ea e mai "activa", ii place sa se plimbe in natura, sa viziteze locuri noi, sa faca shopping (carei femei nu ii place?), chestii "obisnuite" de femei!😒

Problema este ca si eu trebuie sa fiu "implicat" in aceasta activitate, asa ca weekendul trecut am "iesit din casa" si am reusit sa impac utilul cu placutul, o zi de shopping + o zi de plimbare, nu de alta, dar trebuia sa mai "improspatez" garderoba.😶

 

Cand vine vorba de shopping, eu sunt pe modul, -"Ce am nevoie?" - "chilotz", ciorapi, 3 triocuri, curea, blugi, "tenesi", o geaca si am plecat rezolvand totul intr-o ora.:beer: Nevastamea are nevoie de o zi intreaga cand vine vorba de "tzoale" asa ca am rezervat ziua de sambata pentru shopping. 😴

Desi avem al 3-lea cel mai mare MALL din UK la 5 minute distanta de mers cu masina, o sa atasez niste poze si de acolo cu alta ocazie, este o cladire impresionanta construita de cel care detine si Harrods din Londra, ceva "baiat GREU din Qatar",  totusi am hotarat sa mergem la cel mai mare outlet din UK. 

Un fel de "Parndorf" englezesc cu peste 30 000 metri patrati de magazine, in jur de 150 de magazine/branduri, parcare exterioara imensa, dupa parerea mea, asa, de vreo 2 ori cat cea de la MALL Baneasa, incluzand si parcarea supraetajata si subterana, culmea n-am gasit niciun loc liber disponibil cand am ajuns, se statea la coada de pe breteaua autostrazii. Lume multa, cumetre! 🤬

 

N-aveam de gand sa stau "cu orele" la cozi de masini, ma si gandeam ca daca nu reusesc sa parchez repede, plec!  Nevastamea era deja dezamagita, dar nu tinea de mine faptul ca TOATA LUMEA a iesit la shopping sambata, asa ca am "dat-o frumos" pe langa kilometri de masini care stateau la coada sa intre FIX in parcarea outletului, felicitandu-ma! As fi stat degeaba la coada! O echipa de baieti de la paza a blocat toate intrarile in parcarea outletului cu jaloane, toate locurile fiind OCUPATE, tot traficul era deviat, deci toti cei care stateau la coada, CU ORELE (dupa parerea mea) erau redirectionati.

M-am uitat pe Google Maps si am vazut ca fix langa outlet este un Debenhams cu o parcare foarte mare, asa ca mi-am incercat norocul acolo! La prima vedere era FULL! 🤬 S-au gandit si "alti Bucuresteni"  sa "fenteze" coloana! 😆

 

Ce sa vezi, fix cand am intrat in parcare, un domn care venea dinspre outlet impreuna cu sotia ma vede ca ma uit dezorientat si dezamagit dupa un loc de parcare (totul era full), imi bate usor in geam si imi face semn sa vin dupa el, tocmai pleca! Omu', cu un Audi RS6 Avant violet ultimul model, era parcat si pe primul rand, ce sa mai zic, "strainii sunt RECI!" I-am multumit frumos, el m-a salutat inapoi respectuos si satisfacut ca m-a putut ajuta, asa ca l-am "infipt" pe BALOO in locul lui, fix in "buza" outletului. Vorba cantecului, "am norocul scris in frunte"! 😄 Inca o "lectie" pe care am primito de la straini. 🤐 

Cand ai fost invitat de cineva ultima data sa il urmezi ca sa iti ofere locul de parcare in Bucuresti? Eu, in 15 ani, niciodata! 🤔

 

 Mai departe, a urmat o zi "plictisitoare" (pentru mine) cu kilometri parcursi la pas, din magazin in magazin, pentru nevastamea a fost THE BEST DAY EVER la shopping! Eu m-am bucurat de o pizza, o bere si un "clatit de ochi" la alte parti feminine! 😄 Sunt un 🐷, stiu! 

Lume ca la meci, toate natiile, toate categoriile sociale (in general peste medie), tineri, batrani, familii cu copii, catei, "purcei". In parcare "masini de masini", cred ca am vazut vreo 7 Urus, 2 Purosangue, Aston DBX, Cayenne Coupe, Levante si Stelvio sunt deja la fel de banale ca Touaregul si asta in 10 minute cat am mers de la masina pana la primul magazin. 😳 Nu ca as fi mirat, trec supercaruri cu sutele pe autostrada, dar parca e prea de tot! Ce muncesc astia frate? 🤨 

 

Am intrat intr-un magazin de ceasuri (fiind pasionat si eu), un asiatic tocmai facea o achizite cu cardul, mi-a atras atentia ceasul Breitiling de pe mana lui, unul asemanator era expus si in vitrina, in jur de 18 000 GBP. Ce sa zic?! 😄 Tot felu' de "oameni"! 

Am incheiat ziua obosit, dar macar am gasit tot ce mi-am propus, preturi FOARTE BUNE, pentru toate buzunarele, cu reduceri de pana la 40-60% la foarte multe produse, o gama infinita de articole de orice fel, nu exista sa nu gasesti ceva sa iti placa si sa nu fie disponibil numarul tau sau marimea ta, iar daca nu exista pe stoc produsul dorit, ti se poate aduce prin comanda in magazin sau livrat acasa. Am apreciat foarte tare acest aspect! Nu se pune problema sa pleci nemultumit! Stiu sa VANDA! Am observat chestia asta si in outleturi din Austria, Franta si Italia. 

 

Ziua 2 a fost dedicata iesirii la "aer curat" si plimbarii in natura, ne place (ei ii place😄) sa vizitam cate o casa "de boieri" diferita de fiecare data, galerii de arta, domenii si gradini private deschise publicului larg, toate avand o poveste foarte interesanta in spate. Nevastamea e pasionata de familia regala, citeste foarte mult, vizioneaza filme si seriale care fac trimitere la acest subiect si stie tot ce misca in materie de printi, printese, contese, regi, regine, duci, ducese, lorzi, marchizi🙄 si imi propune de fiecare data cand avem timp sa vizitam cate o proprietate "de genu'". 😴:somnmare:

 

National Trust are cateva sute de proprietati private in administratie, intretinute din biletele de intrare + donatii si voluntariat. Primavara este cel mai frumos anotimp pentru vizitat aceste locatii. Natura explodeaza si esti inconjurat de toate pasarile si culorile pamantului! Chiar este o experienta, orice iesire! ❤️ 

Asa ca din nou mi-am "ignorat" camioanele🚛 din "SNOWRUNNER" si demonii👿 din "DIABLO 4" si am iesit impreuna sa ne plimbam! Ma "sacrific" cu mult drag daca trebuie sa conduc Phaetonul pe niste distante considerabile pentru a ajunge la aceste obiective. 

 

In cele 2 zile de weekend Baloo🐻 a inghitit vreo 600 de km de parca n-ar fi existat, masina asta chiar te duce oriunde in perfect confort, liniste deplina si siguranta la cel mai inalt nivel. Ma simt rasfatat de fiecare data cand ating orice comanda, totul este la superlativ. Mai mult decat atat, am resetat kilometrajul in momentul in care am alimentat, inainte sa plec cu el la "drumetie", autostrada fiind locul preferat, am atasat 2 poze in care RANGE-ul arata in jur de 1200 km cu un plin, se pot vedea kilometri parcursi de la alimentare in MFD (partea dreapta), asta daca setezi pilotul automat la 130-140 km/h.

Daca il setezi la 100 km/h Phaetonul de 2.5 tone arata consumuri de sub 5 litri la 100 km si RANGE si mai mare. O fi stricata? 😄 Mi se pare incredibil! 😍 Dar fie vorba intre noi, nu poti merge cu 100 km/h, ai impresia ca "stai pe loc" la viteza asta! 😴

 

Masina se apropie de 100 000 km si as vrea sa ii fac revizia de ulei, desi computerul spune ca as putea sa mai fac 12 000 km linistit la acest stil de condus. Filtrele de clima le-am verificat si sunt ca noi dupa 9 luni de condus.  🤔

 

Weekendul asta sper sa pot sa ma joc in liniste, insa sotia imi spune ca duminica ar fi soare! Help! 😌

 

 

 

 

AP1GczOKCUmiiikzWnYyiJPhQEIiSu7T-Art71Uq

AP1GczOcdycEqIxEJKARFdMKzLZtjUzN2Hgr0HUW

AP1GczN7BoBH_Ld0-sBO9H0PFwK7TqjszlD3hQ8L

AP1GczN7dfDuqvtEWNSrCyB1lmQvjcjeETl5ADgJ

AP1GczN3e74p8nIHKfLEGPmbjAqFcJ7ZLLOz-dja

AP1GczMgzrXIe1KIe_nEjjEyPxqUzBBtdrpHYG9O

AP1GczMuqvJtdsaMWWjcdt2Gyje3pKCK4zLN7tu2

AP1GczPLnDTxAZytM3syjv1oQOHDOY_mgXaHGbsr

AP1GczP0hi43kmDKlMMDjo8zGWZmxu20YsLJQphw

AP1GczPmm5YJ5HW1papjgoA5FAwEuWEiMmIuRm9C
AP1GczM90rmdFEAYi6JUGKNYKur3mZeaU9BoUcCB

AP1GczNaS8uxbwPqMScFaY80Q542FT8bH1I_1VF6

AP1GczM5UmO3vjNaTlpyAoPU6nKe0VCgBdNH5CP1

 

AP1GczMPI3vTAf-ukUkpPwkOoh1pwHnQb64EOmJo

AP1GczNR-QoBuLEQaNa8N6qffIhN8K52JGFy_5ZO

AP1GczPkN5fDReIjzzZLAXpjJuZ01sMi0eFTr2EA

AP1GczPPnF037JJ-3La2cUq6O2JiHeC-ch-G22Ge

AP1GczNmIVgxhN2-mkNiQugiYxFI3F2MX00jPRKv

AP1GczOp_pbmDrma2Z5nYOucHVwrtfDKyBgo7SaU

AP1GczODlf6t-oV6bVEL5pczhRovCfESa6Hn2co8

AP1GczNMBQjj0vBVMmtdKsJEiK32T-XJMABTO4cJ

 

Modificat de corad0
Link către comentariu

Am crezut ca astazi o sa am o zi relaxanta in fata calculatorului, cu castile pe cap, jucandu-ma linistit, insa n-a fost sa fie 😌:

AP1GczP576gvr2DpzZr312pyNibgUlqvQzKxQt0M

AP1GczMlspiCJKNjjeRIwQFxPMztSPyFk15kg_Bo

AP1GczP8dOh_0TsJFbD9To2n3lZ1NGcNyB0umGbq

AP1GczND476ftcUcsKgQf3bzZbUpfOLX5E9xzZ6C

AP1GczO8WQn_L-VO5NgGI38AuWNRzNf529AHNFJe

AP1GczOX7f1bV7nvPhc4eic4-Yx4bQkU8wv9ube3

AP1GczPL7jXcyj2TWUej5GfqSdoFIEuFda9W688d

AP1GczOgrDJn8EE1hP5V1k-Flud5mXnVNDosE8BH

AP1GczN92zaEq2x2pTQkGxJesqUpj-4Dbk3ogt8R

AP1GczOztjypqm_mU_EsTi1XJ15pHz2o1KMo8HBq

AP1GczOI62DfA5HsaNDb87Zj_jPM6ZKNbsTm7LqK

AP1GczN2E_hthtygp_Sp5CFe2DHEnm45k6-9kYco

AP1GczMyhEwCTbPkWQ01h3COrSCM4XayZNJYZvMm

AP1GczN2N88HW1Atgw1HWdVuF-kiim54f7R8FSEK

AP1GczPjBRwW0-Z8ebQjQsgi9vjydZMgwmtUU3C6

AP1GczOPJAf4_XgGRm6KpVblDapre77kI3zMzN_N

AP1GczN6NMR5H8RdtDGu8v2usAnhkDri3MTL4C3w

AP1GczPQ716aEhQR2xlIyYN-zrUdulCMkRy94oZ6

AP1GczNPgJvcLS0OpdDv-eoOFYkiOC5rrBwOuYte

AP1GczM1XVWfXcMlx7T1Zmcby8MvKrep13qV6ltF

AP1GczOLI59LUMhnlVx-P_fKlOuny_IvtRXd0c0N

AP1GczNWMbHT53F_Hqb2di--tkWy2Y34-eOaEiuo

AP1GczMIJqK99nvIAqss6OiuIpqTNn2PWZVDHzTd

 

 

 

 

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Balena inghite KM de autostrada in continuare, fara efort. Sunt impresionat de confortul oferit, masina ofera o senzatie de plutire, acel confort MAXIM cu insonorizare dusa la extrem, pur si simplu nu se aude NIMIC din exterior, indiferent de viteza. Esti "mangaiat" acustic doar de sistemul audio.

Am condus si S, Panamera, seria 7 si A8 din aceeasi generatie, la capitolul ANTIFONARE, Phaetonul este superior, doar S-ul ofera antifonare si confort similar! Celelalte sunt sub! Cred ca exista si alte detalii care contribuie la acest aspect inafara de geamurile duble. :beer:

 

Materialele folosite pentru a crea aceasta masina sunt de top, ba chiar comparandu-le cu cele de pe PORSCHEle CAYENNE TURBO pe care l-am avut (din aceeasi generatie 2011) as putea spune ca sunt la acelasi nivel, daca nu, chiar o treapta peste. (am atasat o poza si cu interiorul Porsche-ului)

Butoanele si plasticele Phaetonului sunt superioare Cayenneului, fiind mai moi, in schimb cel din urma avea si bordul imbracat in piele. (Phaeton are aceasta optiune disponibila doar pe modelul "Exclusive")

Confortul este net superior in Phaeton, da stiu, sunt masini diferite, desi suspensia Cayenne-ului era similara. Scaunele SUV-ului erau profilate diferit, oferind sustinere laterala mai buna (e de inteles avand in vedere puterea oferita de motorul V8 si ADN-ul Porsche) aveau si ventilatie, desi nu pot spune ca am folosit aceasta optiune in exces. 

 

Cuvantul care imi trece prin minte cand ma aflu in interiorul Phaetonului este PREMIUM chiar daca are sigla VW pe volan, din punctul meu de vedere poate sa stea linistit langa orice brand PREMIUM consacrat, nivelul de detaliu la care s-a lucrat pentru producerea lui ma fascineaza iar o masina noua nu va mai putea oferi acest feeling de calitate al productiei similar cu al unui "ceas elvetian" sau daca il va oferi va fi doar la un pret EXORBITANT. M-am plimbat cu mai multe masini premium facute dupa 2020, cateva depasind 100 mii euro pret de achizitie si pot spune ca nu ofera nimic superior, nimic sa te faca sa pricepi de ce platesti banii astia. Majoritatea au renuntat la butoane, tabletele fiind prezente pe toate. De ce sa complici comenzile? De ce sa intri in meniuri si submeniuri ca sa pornesti aerul conditionat? Lasa frate rotita aia sa invarti de ea si sa schimbi setarea instant! Ma rog, poate tine de gust, poate eu am imbatranit, nu stiu! 

 

Am coborat in garaj sa ma mai joc un pic cu "ursu", sa ii verific fluidele, am constatat ca nivelul antigelului era apropiat de minim, (n-are nici un martor aprins sau vreo atentionare in bord dar imi place sa stiu ca este "perfect") asa ca am completat vreo 300 gr sa fie nivelul la MAX. 

M-am jucat si cu suspensia, am verificat nivelul sa functioneze optim, NORMAL/HIGH, desi nu ma bag pe drumuri acoperite cu apa/zapada in exces sau accidentate pentru a folosi acest "feature", dar e bine sa stii ca e capabila in caz de nevoie.

 

Am verificat frecvent duritatea suspensiei in modurile SPORT-NORMAL-COMFORT-COMFORT+ se simt diferente sesizabile, in sport masina sta lipita pe sosea, mai ales in curbe, desi n-a fost conceputa sa mergi agresiv, e capabila sa fie "fashneatza" cand e nevoie.

Cuplul motorului ofera reprize mai mult decat decente, mai ales daca setezi si cutia in modul SPORT, reuseste sa mentinta acul turometrului exact in zona de cuplu, astfel incat sa iti ofere acceleratii potente atunci cand ai nevoie, fara lagul turbinei. V6-le ofera o dinamica excelenta, cuplu peste medie si un consum mai mult decat decent.

Nu stiu cand si daca am mai facut 1200 km cu vreo masina cu un singur plin de combustibil. Am avut acest motor disponibil si pe Cayenne-ul diesel si a fost foarte fiabil (a trecut cu brio de 300 000 km, ce-i drept, ingrijit si servisat la timp) dar n-am reusit sa trec de 800-900 km cu un plin niciodata.

 

Mie imi place setarea suspensiei pe modul COMFORT standard. In COMFORT+ mi se pare ca e prea "BARCA" si dispare aproape de tot feedbackul cu soseaua. 

 

E adevarat ca inca nu a parcurs 100 000 km, dar totusi, dupa 13 ani, e de apreciat ca masina asta merge perfect, functioneaza fiecare butonas si dotare si arata cam asa:

 

AP1GczNGEYerHzAZrfvHuT_xsY8Bmq-irvw8BXXK

AP1GczPzEXOyXbk_VlvFv5itcMuDy4zxGAKptCxJ

AP1GczP03U69ZnoLjk9xfFPgF2aG561whcAl_62C

AP1GczM70ndM_U2S54Xw_JoTAXxfcbYT377kvJJm

AP1GczP7xINSmFT5UpzHUNLtll4La8yaqRDJcuUO

 

AP1GczPjhNzz92qPP0bVq7FYzycicec1bF7pHI1U

AP1GczPW529EEabRNqbDzHz62qXhU5DWdO05z0-d

 

AP1GczNQIyACpD9O-070kSzaRnloKD3eE4KRZJo9

AP1GczNKu_c7zP1jX1_dzQcku4iVxG0Z5kPYbdu6

AP1GczPFC4sE8C2c5La5_ViUdEpindpckgkTZJ5Q

AP1GczN-EVR26tTZ1_MKllf02OoGhe5E8be5e0XD

 

 

 

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu

O sa iau si eu una ca am gasit pe la 11k euro

Doar asa sa vad daca ne pacalesti sau nu

Link către comentariu
50 minutes ago, tavitara said:

O sa iau si eu una ca am gasit pe la 11k euro

Doar asa sa vad daca ne pacalesti sau nu

 

Gasesti de la 2000 eur la 44 000 eur SH, nu e problema! Dar ia in calcul ca 4 amortizoare noi pot sa coste 10 000 eur. Daca cedeaza unul, trebuie schimbate ambele, pe aceeasi punte. (cica asa recomanda producatorul) 😄

 

Nu ca ar conta pretul, am vazut configuratii care au sarit de 148 000 eur pret de nou, dar e irelevant cand te gandesti ca proiectarea acestei masini a avut buget de 1.5 miliarde eur, la fel ca si Bugatti, Veyronul fiind tot proiectul lui Piech, construind o fabrica individuala unde sa asambleze Phaetonul, dorindu-se sa fie cel mai bun automobil din lume in opinia lui Piech.

VW a pierdut bani la fiecare model vandut, nu a fabricat suficiente bucati, cel putin nu cate si-a propus pentru ca nu a avut cerere. Cine sa cumpere un VW la pret de S? In schimb Bentley Flying Spur la de 3 X pretul de S s-a vandut si se vinde in continuare "la greu" pe tot globul!

Sigla/emblema, BO$$! 😄

 

Recomand tuturor sa conduca una, de curiozitate, daca au ocazia, eu am fost si sunt impresionat de fiecare data cand bag cheia in contact. 🙂

Modificat de corad0
Link către comentariu

Singura si cea mai mare probema a acestei masini e sigla VW.

Si Toyota si-a cred bandul de "lux" Lexus, sa le poata separa. Eu cred ca aici a gresit VW...

Cand iti creezi o imagine ca masinii poporului, nu poti sa ceri pe o masina 100-150k pentru lumea nu o va cumpara. Asta e brandul tau, masini cat de cat ieftine si bune, nu CEA MAI BUNA MASINA DIN LUME :) 

Link către comentariu
1 hour ago, acidone77 said:

Singura si cea mai mare probema a acestei masini e sigla VW.

Si Toyota si-a cred bandul de "lux" Lexus, sa le poata separa. Eu cred ca aici a gresit VW...

Cand iti creezi o imagine ca masinii poporului, nu poti sa ceri pe o masina 100-150k pentru lumea nu o va cumpara. Asta e brandul tau, masini cat de cat ieftine si bune, nu CEA MAI BUNA MASINA DIN LUME :) 

Exact, VW a fost si este "masina poporului" si intotdeauna brandul va fi privit asa insa Piech a vrut sa raspunda brandului Mercedes care atacase piata cu A class (VW avand vanzari record in clasa asta) incercand nu numai sa creeze un competitor pentru S ci chiar sa-l depaseasca. Produsul finit a fost si este deosebit insa publicul nu l-a perceput asa datorita siglei. VW avea oricum A8ul care se vindea foarte bine si din pacate pentru Piech, Phaetonul a fost un esec in vanzari.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!