Jump to content

BENTLEY "de saraki"


corad0

Postare recomandată

Publicat (modificat)

Nu vreau sa fiu inteles gresit, gustul rosiei🍅 "de alta data" din gradina bunicii :ROflag:nu se compara cu gustul nici unei rosii din nici o tara europeana in care am fost (si am fost cam in toate). Problema e ca acel soi romanesc de rosie pe care ni-l aducem cu totii aminte nu se mai regaseste in supermarketuri/hipermarketuri si nici macar in piete, unde samsarii au pus laba pe TOT, unde se vand inclusiv importuri de proasta calitate, productia romaneasca locala nemai fiind rentabila (din ce spun taranii si cred, mai ales ca politicul nostru nu ajuta deloc, au prioritate "baietii destepti" care fac importuri), o rosie romaneasca de "pe vremuri" netratata chimic, in 2 zile se strica, ori rosiile de acum le poti lasa pe masa din bucatarie 1 luna si vor arata la fel. 

 

Tin minte ca m-am oprit pe marginea drumului, la niste tarani care vindeau legume/fructe la Belint, langa Timisoara si am zis, ia "hai sa imi aduc aminte de gustul copilariei!" Taranul avea rosii frumoase, am gustat o rosie si nu vreau sa fiu rau si carcotas, dar era cam nasoala, nici pe departe rosiile pe care le stiam eu ca le avea bunica in gradina!

Zic: "-Asta nu e rosie de Belint!" (asa cum citisem anuntul de vanzare pe o bucata de carton, rosii care alta data erau CELEBRE) iar taranul mi-a raspuns:

"-Pai hai sa iti arat in gradina, vino si alege-ti tu de aici!" (fair enough)

Ma duc cu taranul in gradina, aleg o alta rosie direct de "la sursa", o gust, acelasi gust mediocru... (desi aratau foarte bine) Stau 5 secunde nedumerit, incerc sa procesez ca ceva nu e ok si il intreb pe taran:

"-Samanta rosiei de unde o ai?" la care taranul nostru ROMAN DIN BELINT imi raspunde foarte sincer: 

"-Din Ungaria!" 

 

Am cumparat 5 KG de rusine si am plecat cu o lacrima in coltul ochiului. 😥

 

On topic: Masina merge ca in prima zi! 😄

 

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu

10 ani m-am chinuit sa obtin la tara rosii ca pe vremuri , nu mai exista nicio sansa , nu am de unde sa iau seminte , toate au suferit mutatii genetice , nu mai exista

E adevarat ca nu se compara cu nimic de pe piata sau de la nicio gradina care vinde , pana si cele necoapte sunt dulci

Dar tot nu sunt ce era odata , departe ...

Iar de stricat , evident ca se strica 50% orice as face

Am renuntat , stresul era prea mare

Asta e ghinionul celor care am apucat sa mancam fructe si legume cu gust natural cand mai existau inca

Pot manca 20 de pere din parul meu natural de 30 de ani din spatele casei si nu am nimic , e ca si cum as bea apa

Daca mananc o singura para din comert , indiferent de unde , am pus-o

Cand eram mic stateam toata ziua in vie prin august si puteam sa mananc 20 de struguri pe zi , amestecam tot , bordeaux , producatoare alba , neagra , etc

Acum orice struguri as cumpara fac vanzare la Zewa

Da ,ce e romanesc e mai bun putin ca ce e de dincolo , la fructe si legume , dar nici vorba de diferentele care erau odata , nimic nu mai e ok

Cei care vand fructe si legume la marginea drumului sunt la fel ca cei din piata , ma apuca rasul cand vad masini oprite pe Dealu' Negru la diverse tarabe cu fructe si legume sau la nespalatii aia cu cas de pe Valea Oltului ( ati fost vreodata sa vedeti cum le prepara si ce fel de oameni sunt ? - or fi cativa ok , dar majoritatea ... )

Cand merg spre Oradea in zona la pescuit trec prin Pericei ( langa Simleu Silvaniei , dupa Zalau ) unde la fiecare casa se vinde ceva ca toti sunt gradinari , cartofi , ceapa , rosii , tot ce vrei

Va spun sincer , ce legume erau acum 15-20 ani si ce legume sunt acum acolo la vanzare ... diferenta uriasa

Am vorbit cu ei , majoritatea au reununtat din comoditate sa mai usuce si sa pastreze semintele lor de la un an la altul si au cumparat noi in primavara

Si asa in 20-30 de ani au disparut genele semintelor autentice cu gust adevarat

 

On topic - faina masina , drumuri bune in continuare :Driver:

Modificat de tavitara
Link către comentariu
Publicat (modificat)
18 minutes ago, andrei_221 said:

cu relatii , mai poti obtine seminte vechi din bancile de material genetic. Da, mai exista cateva in Romania.... 

 

https://svgenebank.ro/distribution_ro.asp

Doamne, nici nu stiam ca exista asa ceva! Ar trebui pretuit la SANGE daca inca exista! Pai frate, generatiile noi care vin, nu o sa stie niciodata ce gust aveau legumele/fructele de alta data! O sa guste o rosie pe care o gasesc pe piata acum si o sa zica pe buna dreptate ca nu le place, fara sa stie cum avea gustul o rosie pe vremuri! Si nu doar o rosie, orice leguma/fructa pe care o stiam noi in urma cu 20-30 de ani la SAT cand eram copii!!! 😞

Modificat de corad0
Link către comentariu
  • 2 weeks later...
Publicat (modificat)

Bine ca nu e V10 sau W12!  😄

 

po41AaM4j

Modificat de corad0
Link către comentariu

La ceas de seara langa noua "broasca"🐸 a vecinului :) 

SOySnp.jpg

 

Link către comentariu
Publicat (modificat)

Vecinu' s-a mutat de curand in apartamentul de langa mine (impartim un perete comun). Aseara mi-a batut la usa, venind sa se prezinte impreuna cu sotia lui. (initial sotia mea s-a speriat, nu avem prieteni si tangente atat de personale cu nimeni p-aici)

Ne-au adus o tava de lasagna (facuta de ea) si o sticla de vin in semn de "Suntem noii vostri vecini (de langa) bine v-am gasit!" 🙂

Am trait in Romania (in vestul tarii si in capitala) atat la casa cat si la bloc in cartiere "de nord" si pe cat sunt romanii de "primitori si calzi", NICIODATA, NICI UN VECIN nu a facut vreun gest asemanator!😒

Din contra, de obicei imi bateau la usa sa imi ceara ceva sau sa ma deranjeze cu nimicuri! Asta asa, inopinat, am primit o mica lectie legata de "cat de reci sunt strainii"! (ce-i drept, nu sunt englezi!) 👳‍♀️

Din vorba in vorba, am dezbatut subiecte legate de traiul in comunitate, mentananta cladire si servicii, securitate, lifturi, gradina si am ajuns la coduri acces in ansamblu, parcare si ulterior la MASINI, un subiect pe care amandoi il indragim! Se pare ca omul e pasionat, avand "niste jucarii" din gama VAG 😄

P.S. Si el l-a remarcat pe Baloo 🐻 cica "I ❤️ your "Bentley", I bet it's like driving :Driver:a cloud!☁️😄 Eu l-am corectat: "Poor people's Bentley" 😄

 

EbSkg7.jpg


Ym9U2J.jpg


Dev8eB.jpg


0Ehkrx.jpg


DvpbWP.jpg

eqorjS.jpg

 

Modificat de corad0
Link către comentariu
Publicat (modificat)

Stergatoarele originale "si-au dat duhu"  (din punctul meu de vedere, probabil ca pentru altu' "mai mergeau"😋) insa mie imi place sa fie totul "tzipla" asa ca am inceput sa "sap" pe net pe site-uri de specialitate dupa niste stergatoare noi, dar, din pacate, nu am gasit decat pentru o parte, ori stanga ori dreapta,  branduri diferite sau set complet dar pentru masini cu volan pe partea stanga (model pentru UK n-am gasit niciunde avand prinderea diferita) iar la reprezentanta nu am intrebat, desi urma.

 

Stergatoarele originale BOSCH au prinderea metalica, turnata in lamela stergatorului, dar la toate magazinele de piese la care am fost, n-am gasit decat aftermarket cu prinderi suplimentare/adaptoare (de plastic) disponibile pentru Audi A7/A8, Cayenne, Touareg etc aceleasi dimensiuni ca si pentru Phaeton. Am decis sa cumpar un set "Bremen Vision" foarte recomandat in UK, compatibile si cu Phaeton, insa, spre surprinderea mea, pentru montarea lor trebuia sa desfac capacele de plastic de pe bratele lamelelor (adaptoarele nu incapeau decat daca demontam acele capace de pe brate) si sincer mi-a fost frica sa nu le rup, "urechile" de prindere par fragile si probabil ca necesita ceva surubelnita speciala, ascutita, asa ca mi-am incercat in continuare norocul si la alte magazine de specialitate.

 

Pana la urma, dupa multe cautari in orasele diferite din aria mea de Nord Vest, cu acelasi rezultat nedorit am ajuns tot la "o relatie" care face parte din industrie si a reusit sa gaseasca pe stoc intrun depozit/magazin din CREW (oraselul unde se afla si fabrica Bentley, coincidenta sau nu 🙂) 2 stergatoare Bosch Aerotwin compatibile Phaeton/Bentley, mi-a dat contactul si am plecat dupa ele.  (80 km distanta) Imaginati-va un magazin (showroom) de dimensiunea unui Kaufland + depozit inca pe atat doar cu piese auto! Un consilier de vanzari a gasit pana la urma ce cautam! Stergatoarele le-am achizitionat separat, nu se ofera ca si set intr-o singura cutie, deci tot stanga/dreapta. "De ce Doamneee, de ceeee?" (cu voce de Dorel din Las Fierbinti) 😭

 

Din pacate nu imi place ca suportii de pe bratele stergatorului raman “descoperiti” (la stergatoarele originale erau acoperiti (lamelele erau turnate in metal) imi e frica sa nu rugineasca in timp, nu stiu daca sunt din fier sau aluminiu)

 

Pentru inlocuire, trebuie pus contactul, stergatoarele trebuie setate in pozitia service din meniul masinii, astfel vor "iesi" de sub capota si poti sa ai "acces" la ele. Recomand sa puneti ceva hartie moale/absorbanta sau o carpa intre bratul stergatorului si parbriz, astfel il veti proteja de zgarieturi/ciobituri, in nici un caz sa nu le lasati ridicate fara lamela, arcurile pot sa plieze bratele si veti sparge parbrizul! 😉 

 

M-am chinuit vreo ora pana am reusit sa le montez, sa conectez adaptorii speciali, initial am uitat ca au dimensiuni diferite si le-am montat invers. (cel de la sofer este mai lung, cel de la pasager mai scurt si cand le-am readus in pozitia normala, cel de la pasager atingea in caroserie 🤪) "DOREL",  ce sa faci! ) 

 

Bine ca nu am stricat motorasele, DA! Phaetonul are 2 motorarse, cate un motoras pentru fiecare stergator! Cand deselectezi pozitia service, stergatoarele pleaca pe rand inapoi la locul lor, sub capota! 🥴 

 

Dupa ce le-am inversat, le-am testat cu lichidul de parbriz si am realizat ca raman zone pe care stergatoarele nu le acopera, nu calca optim pe parbriz!!!! Am innebunit!😱 M-am gandit ca n-or fi compatibile sau ca sunt defecte din fabrica (desi au fost comandate dupa numarul de inmatriculare, un sistem online care e la fel ca si seria de sasiu, apar exact toate specificatiile masinii) Iar la ce magazin aveau baietii acolo, ma miram sa imi dea ceva gresit, insa puteam sa le returnez fara probleme! 

 

Bineinteles ca "DOREL" a montat ADAPTOARELE invers!!!! A trebuit sa scot iar lamelele cu tot cu adaptoare si sa le rasucesc (in pozitia optima) astfel sa fie montate CORECT in celalalt sens, lamela sa calce "cum trebuie" pe parbriz! BAAA pe bune!!??? 🤪

 

Ca si ultima solutie, daca nu gaseam la reprezentanta, nu imi ramanea decat sa incerc sa inlocuiesc DOAR lamela de cauciuc de pe alte stergatoare Bosch cu aceleasi dimenisiuni si sa incerc sa le montez pe stergatoarele originale, pentru unii se pare ca e mult mai convenabil asa, desi nu pare foarte simplu din ce am vazut pe youtube, risti sa le rupi, insa nu e imposibil. ☺️

 

Insfarsit masina are stergatoare noi si isi fac treaba cu brio, sterg in mare fel! Nu de alta, dar in UK eu chiar am nevoie de stergatoare bune! 

 

Cred ca am facut 10 fire de par alb si am imbatranit cu 5 ani doar cu schimbarea stergatoarelor, sa ma fereasca Mniezo de alte complicatii, nu de alta dar cica Phaetonul are 3.2 KM de cabluri si 400 de mufe...eh, noi sa fim sanatosi! 🤪

 

AP1GczMtQlZ0yzKSBkDd3TOzfRaPy38lac23rhLX

AP1GczPVNp4P3Z9n4luyB5uClUda9QwGlEy6C1qB

AP1GczPdZRMDjCxHte6Kana_8xE7Tk7Nvn_w9-ag

AP1GczOXidkmfT8CNqLuI6zjmfNqmEbL4xcduUz8

AP1GczPxH_TmmtzE25bV_bLOEqpnQKQtGIn13v6R

AP1GczMELcLlYVYLbanBSXLFUuVUtV72FIXQdav3

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu
Publicat (modificat)

Nevastamea: -"De ce ai parcat masina afara?" 🤔

Eu, cu o bere🍺 in mana: "Ca sa ma uit la ea!" ☺️

Nevastamea: "-Doamnee!" 😔

Eu: "-😄!"

 

AP1GczOCRZRu3SRmQPNQpGwopW-yLlXNPL2r1Irt

 

AP1GczMDHw8WMZwEiBPEtqXpezSocif6aL66GPWK

Modificat de corad0
Link către comentariu

Iti cam place masinuta asta :rolleyes:

 

nu ai in plan sa pui o folie pe geamuri, pentru soare?

Link către comentariu
Publicat (modificat)

O ador 🥰, ce sa zic, vorba vecinului meu, parca ai conduce un NOR! 

N-am aplicat folie pe geamuri la nici o masina pe care am avuto, stiu ca arata mai "gangsta/prezidential" 😎 insa nu e o "optiune" pe care sa o doresc.

Am avut cateva masini cu geamuri fumurii (ionizate) din fabrica pentru spate si luneta, insa noaptea vizibilitatea era mai scazuta fata de un geam clasic. Pe geamurile din fata este interzis prin lege sa aplici folie in UK si oricum zilele insorite sunt putine asa ca nu ar prea avea sens.  

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
Publicat (modificat)
11 hours ago, Retzius said:

Mai bine niste jante mai agresive :))

Am dezbatut subiectul jantelor pe pagina anterioara: :P

 

"Jantele pe 17" sunt unul din motivele pentru care am ales FIX masina asta, fiind configurata asa din fabrica pentru maximul de confort. Balonul anvelopei XL pe 55" protejeaza masina mult mai bine la denivelari (am avut exact aceleasi anvelope pe Tiguan XL 235/55/17 si pe Cayenne-ul diesel, cele de iarna XL 235/65/17) cu care urcam toate bordurile din Bucuresti fara nici un pic de efort si treceam peste toate sinele de tren/tramvai si gropile acoperite de apa pe care nu aveai cum sa le vezi, mai ales noaptea, fara pic de emotii, fara sa trebuiasca sa incetinesc, astfel ca articulatia, suspensia, directia masinii nu suferea ca si o masina echipata cu jante mari pe 20"-21", echipata cu anvelope care au talon foarte mic. La Cayenne-ul Turbo si GTI indreptam jantele dupa fiecare iarna petrecuta in Bucuresti, era inevitabil sa nu le indoi, chiar si anvelope taiate frecvent, nu mai vorbesc de problemele aparute pe la suspensie, articulatie, cutie de transfer, caseta de directie, cardan, suporti motor, pompa servo si sistemul de directie, care facea un efort suplimentar sa vireze acele jante imense, chiar si cutia de viteze a avut de suferit, pinioane cu dinti rupti, greierasi, vibratii in volan, vibratii in bord, sunete aparute de nicaieri, bord si usi care incepeau sa "scartzaie" etc.

 

E adevarat ca la mine p-aici nu prea exista gropi si denivelari (decat prin localitati, autostrazile/centurile si drumurile nationale sunt ca "in palma") si nici nu am de ce sa sar borduri sau sa parchez pe trotuare, insa am preferat sa stiu ca masina a fost protejata la maxim. Suspensia este TOP, articulatia arata imaculat, masina nu are nici un "joc", nici o vibratie sau sunet ciudat, nu ca s-ar auzi ceva din interior la cat este de grea si de antifonata, la acest aspect contribuind si geamurile duble. Confortul este la superlativ, nu exagerez, cu jantele pe 17" masina este pur si simplu un covor magic plutitor, te simti ca in avion ✈️ si sunt sigur ca anvelopele cu talon mai inalt au contribuit la starea masinii din prezent!" 🤗 

 

Lasand la o parte costul financiar, o anvelopa pe 21" costa in jur de 2500 de ron (cam cat un set complet pe 17" la Phaeton) + costurile de reparatie jante, articulatie/suspensie, asta daca nu trebuie sa pleci pe platforma etc abia asteptam sa vina iarna sa pun jantele mai mici (si asta e valabil la toate masinile)  sa scap de dureri de cap si sa ma bucur de confort si de masina in sine pana la urma, mai ales ca faceam sute de mii de km pe vremuri (la Cayenne schimbam un set de anvelope la 50 000 km, cam atat rezistau un set de Pirelli, am schimbat 6 seturi de uzura + 4 bucati deteriorate/taiate de la gropi, am constatat ca Michelinurile duc ceva mai mult, dar nu au aceasi aderenta). Unde e placerea condusului cand trebuie sa faci slalom printre gropi si sa franezi la orice denivelare ca sa nu ciupesti cauciucu sau sa indoi janta? 

 

Tin minte, am plecat in vacanta la greci intr-o vara, noaptea si pe centura la Sofia in Bulgaria, se lucra, era asfaltul ca in palma, turnat nou, bitum negru, viteza limitata la 90 km/h (mers legal) si la un moment dat, diferenta de asflat extra, cu semi bordura de cativa centimetri, fara nici un fel de marcaj sau atentionare: BUUUUF!

Am indoit toate cele 4 roti la Cayenne pe loc, eroare de senzori de presiune anvelope in bord, bine ca n-am facut explozie la cauciucuri. Mi-am stricat vacanta din prima zi, vibra toata masina, tremura volanul, LUX! 🤬 

 

Confortul si lipsa stresului pentru mine sunt peste look! :Driver: Da, in poze dau bine jantele mari, in viata de zi cu zi nu prea, asta daca mergi cu masina si te folosesti zilnic de ea + vacante pe distante mari, nu doar pana la Casa Poporului ca s-o vada baietii seara...😒

AP1GczPmPD2Heax-mFABPuRqaQAInurqg7L03eA-

 

Modificat de corad0
Link către comentariu

Pentru + de confort renunta la XL (doar nu e autoutilitara)

In cartea masini ar trebui sa ai :

235/55ZR17 99Y 7.5Jx17 ET40 bar 2.3 Bar 2.1

Respecta indicele de greutate (99Y) si ai sa fii plact surprins .

Felicitari pt alegerea facuta !

 

Link către comentariu
Publicat (modificat)
23 hours ago, EEXCALADE said:

Pentru + de confort renunta la XL (doar nu e autoutilitara)

In cartea masini ar trebui sa ai :

235/55ZR17 99Y 7.5Jx17 ET40 bar 2.3 Bar 2.1

Respecta indicele de greutate (99Y) si ai sa fii plact surprins .

Felicitari pt alegerea facuta !

 

Nu stiu exact daca sunt trecute specificatii de anvelope in cartea masinii (in afara de dimensiuni), o sa verific, insa nu are treaba faptul ca e echipata cu XL la nivelul de confort, diferenta este insesizabila fata de un cauciuc standard mai ales cand "balonul" este mare "55"  si masina depaseste 2.5 tone.

(Anvelopele XL sunt ranforsate ca sa suporte greutate si presiune mai mare pastrand indicii de viteza pentru masini grele, performante/suvuri, nu mai vorbim de faptul ca rezista mai multi km in timp la uzura).

Am avut si anvelope standard si XL (acelasi dimensiuni pe mai multe masini ML, Cayenne, nu pot sa spun ca am sesizat vreo diferenta).

Chiar si pe Tiguan, cred ca este in aceeasi clasa cu Macanul tau, imi aduc aminte ca tot XL erau anvelopele de iarna (aceleasi dimensiuni ca si pe Phaeton) si era mai mult decat decent confortul, chiar nu am nimic de reprosat. 

 

UTILITARELE la care te referi folosesc anvelope tip C, ranforsate suplimentar (garantate pentru vehicule 3.5 TONE pana la 5 TONE, presiune peste 3 bari, desi rezista mult mai mult, dar indicele de viteza este scazut raportat la XL, anvelopele de utilitara nu recomanda viteza de peste 170 km/h, nu ca ar merge vreo duba mai tare).

 

In schimb, daca vrei sa vorbim de confort, cauciucurile RUNFLAT pe care le-am avut pe niste modele BMW luate de noi. (seria 5, seria 6, X5 au venit toate echipate din fabrica cu acest tip de anvelope, neavand roata de rezerva, o "vrajeala" din partea celor de la BMW care cica te lasa sa mergi pe pana cu o viteza de pana la 80 km/h pana la cel mai apropiat service, in jur de 100 km rezista, dar ofera un confort scazut raportate la anvelopele standard care sunt mai moi)

 

Runflat-urile sunt mult mai dure, mult mai rigide, ranforsate cu kevlar (material folosit in vestele antiglont), o anvelopa costa cu 40-50% mai mult fata de o anvelopa standard.

Imi aduc aminte ca la X5 cand schimbam anvelopele runflat 315/35/20 imi curgeau lacrimi in coltul ochiului, la Cayenne, pe 21" erau mai ieftine! 😄 E adevarat ca runflaturile scad din confort, XL-urile--> insesizabila diferenta. 😉

 

Indicele de viteza Y este pentru anvelope care rezista la +300 km/h stiu ca le-am avut pe Cayenne, chiar am reusit sa ajung la un top speed de 294 km/h in Germania 😄.

Indicele de viteza W de pe anvelopele de pe Phaeton rezista pana la 270 km/h, desi n-am reusit sa depasesc 140 km/h aici, mai ales ca sunt camere video peste tot, insa masina asta te indeamna sa o conduci relaxat, iti induce o stare de calm, este "constienta" si ea, esti constient si tu ca poate sa te duca usor la +230 km/h in perfect confort, liniste si siguranta. Probabil cand voi veni in Romania, o voi "incerca" pe autobahnul nemtesc, dar parca nu am deloc tragere de inima. Ah, si presiunea anvelopelor in Phaeton este de 2.5 Bar fata, 2.3 Bar spate, doar 2 pasageri fara bagaje, automat la pasageri suplimentari, bagaje + cutie deasupra vorbim de alta presiune recomandata, unde niste anvelope standard nu stiu daca rezista. 😊

 

Multumesc pentru aprecieri! :beer:

 

AP1GczOvwxchjZqRRgQdqYRR1b2XcCwXbjsIq1zh

 

AP1GczMhW3S6QIk6qd3WmSCyXByquWI27fuzxq3x

AP1GczPTxDu8gzehbNoEv45AYwnvwZyN-CQyv_CR

 

 

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu
27 minutes ago, corad0 said:

Nu stiu exact daca sunt trecute specificatii de anvelope in cartea masinii

235/55R17 99Y ,dimensiunea asta o ai in carte ,fara XL .

Din experienta Iti garantez ca XL aduce doar disconfort si lipsa aderenta atata timp cat nu sunt date de producator .

 

Intre 99 si 103 e o diferenta de sarcina de 100 kg/anvelopa :)

XL.jpg

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Publicat (modificat)

Multumesc pentru acest feedback, de unde este sursa? Jante/Anvelope pe 16" n-am vazut pe nici un Phaeton, cele standard sunt pe 17" din cate stiu.

 

Imi pare rau ca n-ai citit nimic din ce am scris si eu mai sus referitor la masinile din dotare, si eu tot din experienta iti spun, cu anvelopele aferente testate de MINE personal din buzunarul propriu, pe mai multe masini (nu doar una) aceleasi dimenisuni, ma repet, n-am sesizat nici o diferenta intre Standard si XL, doar cele RUNFLAT sunt o idee mai "dure/rigide" aici recunosc diferenta, doar ca la X5 (20") si la 530 XD (18") jante optionale pe care le-am bifat pe masini in configurator, pentru o buna functionare a X-driveului BMW recomanda sa folosesti doar anvelope Runflat pentru a nu deteriora cutia de transfer.

 

EEXCALADE: "Intre 99 si 103 e o diferenta de sarcina de 100 kg/anvelopa"

 

Sa inteleg ca varianta XL este recomandata pentru toate marimile de anvelope mai putin 17"? Asa spune tabelul desi pare o idiotenie daca iei in calcul ca este acelasi Phaeton, (aceasi masina) aceasi greutate, probabil ca si aceasi presiune in anvelope. Care ar fi logica? Pana la urma de ce nu ar putea fi recomandate toate dimensiunile respective si fara XL? Intreb, de curiozitate, nu te contrazic in nici un fel! O sa merg in garaj maine si o sa verific si in cartea masinii sa vad ce anvelope se recomanda si revin cu un feedback! 🙂

 

Intre timp sa vedem si parerea unui site de specialitate:

 

https://www.anvelomag.ro/blog/anvelope-ranforsate?fbclid=IwAR1qKcCYQROArPhefVuxpe2eC0vk3AGxx01XhwdTTDKd2mw2hZDB7a_hW3w_aem_AUuKH0a6Wkx6unG0PmQPDwNim11uSQMFZmIY1VWwQGyralAc0d9-44rKf8W1hdr6_oFbWLqzszzzK3vIz9mf5DAu

 

"Sunt diferite anvelopele ranforsate față de cele standard?

O anvelopă cu sarcina de bază definită pentru dimensiunea sa se numește anvelopă SL (Standard Load - încărcare standard). Diferența dintre o anvelopă ranforsata (XL) și o anvelopă standard este că anvelopa XL îndeplinește cerințele standard pentru dimensiunea sa și, în același timp, oferă posibilitatea folosirii unei presiuni mai mari a anvelopelor. În consecință, poate suporta o sarcină crescută.

 

Din exterior, anvelopele standard și cele ranforsate arată exact la fel - nu poți vedea diferențele. Indicele de sarcină al anvelopei este mărit, modificându-i fața (partea de sub banda de rulare). O astfel de modificare poate implica:

-utilizarea unor materiale cu rezistență mai mare.

-consolidarea elementelor principale ale anvelopei.

-utilizarea elementelor suplimentare.

 

Anvelopele ranforsate EXTRA LOAD (XL) sunt destinate vehiculelor grele sau celor echipate cu un motor puternic. 

 

Soluțiile utilizate pentru creșterea indicelui de sarcină includ aplicarea unui strat suplimentar pe carcasă.

Anvelopele cu marcajul XL au o sarcină mai mare, deoarece designul face posibilă menținerea unei presiuni mai mari a aerului în interiorul anvelopei. Sarcina maximă admisă pe o roată este întotdeauna legată de presiune. Dacă vehiculul este certificat pentru utilizare cu anvelope ranforsate, în manualul de utilizare se vor găsi informații despre presiunea recomandată.

O sarcină mai mare a anvelopei crește durabilitatea la viteze mari. Prin urmare, atunci când există mai mulți indici de viteză pentru o anumită dimensiune și un model de anvelopă, marcajul XL va fi asociat cu anvelopa cu cea mai mare viteză.

 

VEHICULE UTILITARE: Anvelopele ranforsate de tip C sunt concepute pentru vehiculele de livrare și se caracterizează printr-un indice de sarcină ridicat, respectiv un indice de viteză mai mic. Anvelopele de tip C sau anvelopele ranforsate de livrare pot fi folosite la autovehicule cu o sarcină maximă de 3,5 tone.

 

"Datorită sarcinii mărite, anvelopele ranforsate prezintă mai multe avantaje:

Deși anvelopele normale și cele ranforsate sunt folosite în același fel, cele din urmă vor rezista mai mult timp. Cauciucurile XL pot parcurge o distanță mai lungă fără stricăciuni în interior, chiar în condiții de folosire intensive. Totuși acest lucru se întâmplă dacă și numai dacă se respectă specificațiile fabricantului în ceea ce privește presiunea corectă a pneurilor.

 

Ranforsarea anvelopei îmbunătățește rezistența la deteriorarea mecanică care poate rezulta, de exemplu, de la conducerea cu viteză mare în bordură. Au o tracțiune și o aderență mai buna. Rigiditatea mai mare a anvelopei asigură stabilitate, o transmisie mai eficientă a puterii vehiculului pe suprafața drumului, o manevrabilitate mai bună în curbe, o reacție mai rapidă la viraje și o rezistență mai mare la sarcini și forțe suplimentare. (accelerație, frânare, forța centrifuga la viraje)

 

E o idee bună să cumperi anvelope ranforsate dacă :

Mergi des cu o încărcătură mare. În acest caz, folosirea anvelopelor ranforsate este utilă deoarece vor avea o durată de viață mai mare și vei avea mai puține bătăi de cap.

Ai o mașina cu un motor puternic. Cauciucurile XL îți vor asigura o stabilitate mai mare în curbe și o forță de reacție mai bună la accelerație și la frânarea în viteză mare."

 

Concluzia, referitor la ce spuneam si eu mai sus tot din experienta proprie legata de confort: "Modificările pot determina scăderea confortului la volan, în comparație cu utilizarea anvelopelor normale. (cu toate acestea, astfel de diferențe vor fi minime și rareori resimțite de șofer)."

 

:beer:

 

 

 

 

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu

Probabil tabelul e luat din manualul service

La mine nu sunt date in tabel cele utilizate de mine la all season XL 235/65 R17 108V

dar pe 17 cealalta dimensiune are de asemenea XL , de altfel la all season toate au XL

cele de iarna toate sunt fara XL

cele de vara de la 18 in sus majoritatea sunt XL ( exceptie un Michelin ) iar cele de 17 fara XL

 

 

sdfre.jpg

iarna.jpg

vara.jpg

Link către comentariu
10 hours ago, corad0 said:

de unde este sursa

Din manualul de reparatie ,elsawin.

Manualul de reparatie este cel mai bun ghid.

Incearca sa renunti la pareri,specialisti,site-uri…toate acestea sunt doar modificari dupa ureche .

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Publicat (modificat)
11 hours ago, EEXCALADE said:

Din manualul de reparatie ,elsawin.

Manualul de reparatie este cel mai bun ghid.

Incearca sa renunti la pareri,specialisti,site-uri…toate acestea sunt doar modificari dupa ureche .

Nu consider ca exista vreo afirmatie din cele postate de mine mai sus care sa nu fie adevarata, sunt doar niste mentiuni generale! Daca este vreo informatie falsa, doresc sa fie stearsa!

 

Nu stiu la ce te referi cand spui "modificari dupa ureche". Cine, ce a modificat? Masina are dimensiunile de anvelope emise de producator. Faptul ca ele sunt XL nu influenteaza in nici un fel comportamentul sau confortul masinii, GARANTAT! Nu sunt anvelope RUNFLAT!

 

Anvelopa XL îndeplinește cerințele standard pentru dimensiunea sa și în același timp, oferă posibilitatea folosirii unei presiuni mai mari, in consecință, poate suporta o sarcină crescută.

 

Pusesem o intrebare mai sus la care inca nu am primit raspuns, Sfanta "Elsawin" recomanda anvelope XL doar pentru diametrul de 18" si 19" pentru 17" nu, care e logica? 🤔 

 

Masina depaseste lungimea de 5 metri, latimea de 2 metri cu oglinzile deschise, greutatea fara fluide este de 2325 de kg iar masa maxima admisa este de 2760 KG!  (atasez datele masinii de pe MOT-ul online al guvernului britanic, fiecare vehicul pus in circulatie are o baza de date)

 

Atasez o poza si cu presiunea recomandata de producator pentru diametrul 17" si 18" in momentul in care masina este incarcata! (pasageri+bagaje)

 

Anvelope fata: 2.7 Bar

Anvelope spate: 3.1 Bar

 

Hai ca mai pun o intrebare: o anvelopa standard este superioara uneia XL la astfel de greutati/presiuni?

 

As vrea sa merg in vacanta la vara vreo 4000 km si o sa am pasageri+bagaje si ma gandesc sa schimb anvelopele cu unele standard daca este adevarat, nu de alta dar nu vreau sa pun in pericol viata mea, a pasagerilor si a celorlalti participanti la trafic! 😄

 

Sa nu crezi ca plec urechea la pareri si "specialisti", mi-am facut si eu o experienta in ale masinilor in ultimii 20 de ani de cand conduc zilnic, sa stii ca si eu sunt satul! 😒

 

AP1GczN5o5yCi7ba7fdpWhn0LVwhot1PMKQGY37J

AP1GczMFDS269QP9madrVIIgueVP81zEbVLpVR0D

AP1GczPTeq3sBpMDxSSYrVpxmePEU95v9g3j9KQ7

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu
25 minutes ago, corad0 said:

Elsawin" recomanda anvelope XL doar pentru diametrul de 18" si 19" pentru 17" nu, care e logica? 🤔

Logica e ca in spatele deciziilor noastre stau pareri ,vecini,recomandari..... in timp ce elsawin are in spate o armata de ingineri .

25 minutes ago, corad0 said:

anvelopa standard este superioara uneia XL la astfel de greutati/presiuni?

Asta nu exista .

Exista anvelopa/piesa data de producator sau aleasa de noi (dupa unele criterii )

Acum ,eu am trecut de mult prin astfel de "modificari" si am ajuns la concluzia ca  specificatiile date de producator chiar sunt ce trebuie.

Tu poti pune ce vrei ,ca e pe banii tai.:icon_thumleft:

 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Publicat (modificat)
56 minutes ago, EEXCALADE said:

Logica e ca in spatele deciziilor noastre stau pareri ,vecini,recomandari..... in timp ce elsawin are in spate o armata de igineri .

 Iar spui de "modificari", NU E NICI O MODIFICARE!  😱 Sunt de acord ca in 99.99% din cazuri BIBLIA inginerilor VAG spune adevarul si probabil ca si o anvelopa PREMIUM standard te poate duce in conditii de siguranta de la A la B in conditii rutiere normale.  (desi la presiuni de peste 3 Bar este discutabil)

 

Eu doar am pus o intrebare simpla strict legata de niste "FACTS", masina are 2.5 tone, de ce Elsawin recomanda anvelope XL doar la anvelope 18" si 19" (desi exista si 20" pe modelele individuale, pe care nu le vad trecute in tabel, in schimb vad ca arata 16", dimensiune pe care n-am vazuto pe nici un Phaeton, ele nu exista nici macar in configurator!! Cel mai mic diametru este 17", inclusiv roata de rezerva este pe 17", atasez un print screen din PDF) Cred ca este outdated Elsawin! 🙄

 

Presiunile recomandate pentru diametrul de 17" si 18" sunt identice, insa recomandarea de anvelope XL sunt doar pentru 18". Cum spuneam, este ilogic si ma gandesc ca orice om cu un minim de neuroni este de acord!! :soothe[1]:

 

Pana la urma si BIBLIA aia VAG a fost scrisa tot de oameni, ingineri ce-i drept dar tot oameni si oamenii mai fac greseli si tu mi-ai recomandat sa nu plec urechea la site-uri si specialisti, dar sa pup icoana Elsa. 🤣 

 

Daca ai fi avut vreun raspuns pertinent la intrebarea mea, l-ai fi postat, sunt sigur, insa nu exista! 😌

 

Ma bucur ca esti de acord ca anvelopa standard nu este superioara uneia XL la astfel de greutati si presiuni. Multumesc! 😉

 

Toate bune! :salut:

 

AP1GczPQKhDKn3TFOcjPh44fyI3_3PnHVKqRLvZp

Modificat de corad0
Link către comentariu

ELSA in comparatie cu site-urile la care ai facut referire este chiar sfanta, insa scrierile sunt pentru toate tipurile de echipari de la un model, asta ca sa intelegi de ce sunt si jante pe 16 desi tu n-ai vazut niciodata, poate pe undeva prin lume s-au vandut si asa.

 

O anvelopa premium 215/17 explodeaza pe la 15-18 bari, au facut altii teste (nu sunt online), cele mai ieftine pe la 10-12, cele chinezesti pe la 7-10 bari, din ce isi aduceau aminte mecanicii respectivi (asa-i cand n-ai ce face...).

 

XL pentru dimensiuni mari de jante s-ar explica prin necesitatea unui talon mai dur deoarece este mai mic, pentru ca oricum este compromis comfortul masinii, nici nu se mai observa un XL.

Un XL schimba si comportamentul gumei la efort, pata de contact, nu se mai intampla ce a gandit inginerul cand a proiectat suspensia si anumite caracteristici.

S-ar putea sa ai o surpriza placuta in termen de confort si aderenta cu o anvelopa normala.

Link către comentariu
Publicat (modificat)
1 hour ago, Dolfin said:

 

Sunt de acord partial cu ce spui, cum am mentionat si mai sus, PROBABIL si o anvelopa standard rezista in conditii de folosire normala, nimeni nu garanteaza, de asta nici nu exista videouri, producatorii de anvelope nu isi asuma asa ceva, dar vorba aia "better be safe than sorry"!😉

O anvelopa XL stii SIGUR ca rezista la greutati si presiuni peste medie, sunt superioare celor standard, cel putin in aceasta privinta! 🤗

 

@Dolfin: "Un XL schimba si comportamentul gumei la efort, pata de contact, nu se mai intampla ce a gandit inginerul cand a proiectat suspensia si anumite caracteristici."

Comportamentul gumei supus la efort este superior, asta pentru ca are peretii ranforsati, astfel rezista mai mult in conditii de stres intens fata de o anvelopa standard! 

 

"pata de contact"??? pai e aceasi dimensiune!!! de ce ar fi diferita? si daca ar fi, ar putea fi inferioara unei anvelope standard? Poti detalia daca vrei, ca sa intelegem. :study:

 

Anvelopa XL îndeplinește cerințele standard pentru dimensiunea sa și în același timp, oferă posibilitatea folosirii unei presiuni mai mari, in consecință, poate suporta o sarcină crescută.

Ar trebui totusi sa fie justificat pretul mai mare fata de o anvelopa standard de aceasi dimensiune, ce zici? nu cred ca platesti in plus pentru un rezultat mai prost.

 

 

@Dolfin:"ELSA in comparatie cu site-urile la care ai facut referire este chiar sfanta, insa scrierile sunt pentru toate tipurile de echipari de la un model, asta ca sa intelegi de ce sunt si jante pe 16 desi tu n-ai vazut niciodata"

 

Legat de "SFANTA" Elsa, ar trebui updatata, ca sa afle ca exista si jante/anvelope cu diametrul de 20" pe Phaeton! :salut: 

 

Din astea am vazut, in schimb pe 16" chiar n-am vazut, nu este nici o masina disponibila la vanzare cu asa echipare, nici pe mobile.de desi probabil au fost disponibile pe primul model in urma cu peste 20 de ani.👴

 

 

AP1GczNZ3LW_3GrTlmXmVIhuLKjRiUlrYcXV9JvA

 

 

Modificat de corad0
Link către comentariu

M-am uitat pentru tine in ETKA, s-au pus jante de 16 pana in 2009, inclusiv.

 

Fiecare facultate isi are rolul ei iar cei care au scris textele din ELSA sunt toti ingineri de specialitate.

Fiecare suspensie are geometria ei, cand a fost proiectata s-a urmarit un anume scop, iar nemtii au foarte mare experienta in masini.

Cand vorbesti cu ingineri auto si incep sa-ti compare geometria unei suspensii de la masinile germane cu unele din Coreea incepi sa intelegi de ce experienta in constructia auto este foarte importanta, chiar daca acum decalajul s-a mai redus prin suspensiile active.

 

Roata reprezinta o greutate "nesuspendata" (in functie de tipul suspensiei si unele componente pot face parte din masa nesuspendata), iar masina reprezinta o masa "suspendata".

In functie de masina, reducerea cu 1Kg de masa nesuspendata echivaleaza cu reducerea unei mase suspendate de 2 - 10Kg.

Phaeton este o masina mare, grea, diferenta dintre o anvelopa normala si una XL, la 235/17 poate sa fie de 2-3Kg (cauciucul normal are minim 14Kg), ceea ce ar insemna ca daca folosesti masina cu anvelope normale ai putea sa o simti mai usoara cu minim 80Kg, si asta doar din anvelope.

 

Roata are o anumita inertie si forta centrifuga influentata direct de greutatea ei.

Cu cat roata este mai grea cu atat fortele pe care le transmite suspensiei sunt mai mari, solicita componentele mai mult, este nevoie de o energie mai mare pentru a le pune in miscare si echivalent pentru a le frana.

Suspensia este construita astfel incat sa mentina roata in contact cu drumul cat mai fidel, cand in ansamblul acesta se dezechilibreaza o anumita componenta evolutia acesteia nu mai este conform calculelor.

O roata mai grea sare mai mult, pentru ca suspensia nu reuseste sa o "puna" la sol la fel de rapid fata de cum a fost conceputa, astfel scade timpul cat roata este in contact cu solul, sau pata de contact nu este constanta pe parcursul evolutiei rotii, socurile in cauciuc si suspensie fiind mult mai puternice fata de roata si cauciucul calculat de fabricant.

Cu o roata mai grea scade confortul si creste consumul.

 

Smecheria este sa folosesti jante mai usoare, realizate custom sau forjate, sa scazi greutatea nesuspendata, nu sa pui plumbi in "galosi".

 

Mai citesti tu pe subiect daca vrei sa aprofundezi, cauta termenul "unsprung mass" si cum influenteaza comportamentul unei masini.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!